روايات

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني البارت الخامس

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني
رواية جحيم الفهد الجزء الثاني

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الحلقة الخامسة

نرجع فى بيت صقر الجارحى
ملاك بدموع وخوف وهى بترجع لورا وليث بيتقدم نحيتها :ابعد عنى أرجوك والله انا معرفش
حاجه وهمت بالفرار منه لتجد نفسها بين أحضانه يمنعها من الحركه وهو ينظر لها بغموض وكأنه يفكر بشئ ما
ليمسح دموعها بهدوء مميت
وهى تحاول الفرار من بين يده ولكن لا تفلح بذلك
*ليث بهدوء مخيف:تو تو مالك خايفه ليه احنا هانتسلى بس
ملاك بدموع:والله معرف حاجه ارحمنى أرجوك ا
*ليث بزعيق:اومال اخوكى مرحمش اختى ليه ها ليه بس انا هكون احسن منه
نظرت له بخوف ليكمل
*ليث بابتسامة جانبيه:هاتجوزك مش حل كويس صح
ملاك وهى تحاول الابتعاد عنه:لا مستحيل أنت مجنون
*ليث بغضب وهو يمسكها من شعرها:مين إلى مجنون يا روح امك
انت ناسيه انت مين يا بت انت واحده وس**خه

 

 

وتربية فى ملجأ والله أعلم بنت حلال ولا ههههه
ملاك بصدمه واحراج:انت عرفت منين المعلومات ده مش معقول مفيش حد يعرف
*ليث بهمس هو يتحدث أمام وجهها: ههه أنا عارف عنك كل حاجه أنت واخوكى أنت وهو أولاد ملجأ و طخخخخخ
ملاك بقوة:القلم ده عشان أنت إنسان مش محترم و
لتسقط أثر صف*عه من يده لت**نجرج شفايفها من قوه تلك الصفعه
*ليث بقوه وغضب وهو يقبض بيده بقوه على وجهها:مش ليث المنشاوى إلى واحده زيك تمد ايديها عليه و دلوقتى برحب بيكى فى جحيمى يا زوجتى المصون
ملاك بدموع وهى تحرك رأسها بالنفى لتشعر بأن دوامه سوداء
تسحبها وتسقط مغشيا عليها بين يديه
*ليث بابتسامة :تب كويس ليحملها بين يديه وهو يخرج بها من المنزل…
#جحيم #الفهد
فى الجهه الأخرى فى المستشفى
خارج غرفه هبه
يجلس فهد وبين أحضانه قمر تبكى بصمت على حاله ابنتها ليروا الدكتور يتقدم منهم
فهد وهو يقف:خير يا دكتور هبه بخير
الدكتور:الحمد لله بقت بخير بس هى مش هاتفوق إلا بكره وده اقل حاجه
فهد وقمر فى صوت واحد:الحمد لله الحمد لله
قمر بلهفه:يعنى هى هتيجى معانا
الدكتور:لا يا هانم مش هينفع بكره ان شاء الله تقدروا تخدوها بس دلوقتى لازم تتفضلوا أنت فاهم بقى تعليمات المستشفى يا فهد بيه
ليهز فهد رأسه بإيجاب وانصرفوا بعد محاولات كثيره من فهد حتى وافقت قمر بصعوبة على المغادرة
فى منتصف الليل والرعد يضرب فى علالى السماء والمطر ينهمر بقوه
ليتقدم أحدهم إلى الغرفه التى تتواجد بها هبه بهدوء
ينظر لها بخبث ليتقدم منها بحذر
حتى وقف أمامها وهو يحاول أن يزيح

 

 

جهاز التنفس عنها لتفتح عينيها بتعب وهى تشعر بالاختناق تحاول أن تبعده
ليفتح باب الغرفه بقوه ويدخل منه صقر ليهجم على ذلك الشخص وهو يضربه بقوة وعنف حتى سقط على الارض كالج**ثه الهامده ليبعده الأمن بصعوبة عنه
الدكتوره بسرعه:الكل يخرج بره المريضة حالتها بتسوء
لينظر صقر بلهفه وخوف ل هبه
وهى تتحرك بعشوائيه ودموعها التى تنساب على خدها
أقسم أنه لن ينسى نظره الوجع والانكسار الذى رآها بعينيها ليلوم نفسه
على كل كلمه تفوه بها وعلى الحاله التى وصلت إليها
الدكتور :صقر باشا أرجوك لازم تخرج دلوقتى
لينظر لها ثم يخرج لينتظر بقلق خروج الطبيب ليطمئن عليها
صقر فى نفسه بضيق:ليه ليه انا خايف عليها ليه جيت عشان أشوفها ليه خوفت لما عرفت
إنها تعبانه ليه بعمل كده
ليمسك رأسه بتعب يمنع نفسه من التفكير
ليسرع إلى الغرفه عندما وجد الدكتور يخرج منها
صقر بقلق:ها يا دكتور عامله اه

 

 

الدكتور بأسف:للأسف *****
صقر بصدمه:اه
عند المجهول
فريد:تحبى ننفذ دلوقتى
المجهول بشر: أيوه عايزه اشوف جثه فهد وقمر قدامى يلا
ليغادر فريد ومعه مجموع من الرجال
مهاب بقلق:بس كده هايكون قتل وهانتحبس لو اتعرفنا
المجهول بابتسامة:على أساس أنها أول مره تقتل استنى وشوف
مهاب بخوف :بس يا ملك ازاى ليسكت برعب عندما وجدها تضع على رقبته السكين
ملك بغضب وصوت عالى:قولتلك قبل كده محدش ينادينى بالاسم ده انا البوس فاهم
مهاب بخوف شديد:أيوه أيوه انا آسف ارجوكى
لتركله بقدمها بغضب
ملك بجنون وهى تنظر للكاميرا فى قصر المنشاوى:هادمرك يا قمر هانهيكى انت السبب فى كل
حاجه أيوه أنت السبب بكرهك ديما أحسن منى قتلتوا أبويا واتجوزتى فهد
بسببك اشتغلت رقاصه وبنت ليل عشان اصرف على نفسى وأنت ولا سألتى فيا
وأكملت بدموع وصراخ:قمرررررر مش هارحمك
فى قصر فهد المنشاوى

 

 

تجلس قمر بتعب وبجانبها مليكة ومالك
مليكه بحزن:ماما عشان خاطرى كلى أى حاجة صدقينى هبه هاتكون كويسه
مالك:أيوه يا ماما لازم تاكلى عشان لنا هبه ارجع تلاقيكى كويسه ومتزعلش أكتر
لتحرك رأسها بإيجاب يقاطعهم صوت الجرس
مليكه بسرعه:ماما انا هافتح
لتفتح الباب وهى تنصدم ب ليث وهو يدخل عليهم وهو يحمل ملاك بين يديه
قمر بخوف:مين ده يا ليث ومالها
ليث بهدوء: ده مراتى
قمر بصدمه : اه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى