روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الرابع عشر

رواية جحيم العشاق البارت الرابع عشر

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الرابعة عشر

زين :انت مين
مجهول :مش لازم تعرف
زين :الي مش لازم أعرف هو ايه هبل ولا ايه وبص ل أسيل الي كانت بتحاول تفك نفسها في الخباثه
مجهول :لاء تعجبني يا ابن الجبلوي وخلع الماسك
أسيل وزين :انت
فايز :ايه يا أسيل زعلانه علشان اخوكي جاسر
زين :أهجموا
عند عنود
عمار :تؤتؤ يامزه مالك انطقي يابت
عنود : هنطق هنطق والله ام زين هي السبب انا بحب زين وفي يوم قبلتها في الشركه بعد جوازه زين ب يومين ووصلت لفايز صاحب جاسر زمان وهو ليه مصلحه
عمار :اشرحي
عنود :عملنا خطه ب أن فايز ياخد اوراق الثفقه من زين وان رحمه تبعد أسيل عن زين وانا اتجوزه بخطه تانيه من رحمة ان احنا نشوه صوره أسيل قصاد زين وبكده يكرها ويطلقها وكمان يبقي مش عارف هو الي بطنها ابنه ولا لاء
عمار :يولاد ال…….***
عنود:رحمه هانم لو عرفت هتموتني ولو مش هي هيكون فايز
عمار :رد يا زين رد

 

 

هناك في ضرب النار
أسيل: زين حاسب ووقفت قصاده واخدت الرصاصه في قلبها ونز*فت جامد والد”م بقي في كل حتههه
زين بصدمه :أسييييل وساب ضرب النار كله وفضل مصدوم
الرائد رائد هو اسمه رائد
رائد :زين خد مراتك واهرب واحنا هنفنش هنا
زين بصدمه:اسييييييييييل وشالها بسرعه وخرجوا الحمدلله ب أمان واخدها وجري بيها علي المستشفى
زين : دكتورة بسرعه مراتي بتموت
الدكتور:زين بيه هاتها ديه لازم تخش العمليات
زين :بقول دكتوره
وفاء : ايوه ايوه انا اهو بسرعه اوضه العمليات تجهز
اخدوها ودخلوا
وزين راح.الجامع وفضل يعيط ويصلي ب أن ربنا يحفظ.مراته وحبه ويحفظ ابنه يارب
زين برجاء:ونبي يارب نجيهم انا مليش غيرهم انا ممكن اموت لو حصل حاجه ليها ديه بنتي وحب عمري ومراتي اللهم انك لطيف تحب العفو ف أعفوا عنا وسامحني علي كل ذنوبي زمان يارب ❤️😌
جه من وراه شخص وحط إيديه علي كتفه
زين :حضرتك مين
عامر:انا عامر سمعتك وسمعت ترجاك لربنا انه ينقظ مراتك من الموت تعرف زمان انا كنت مكانك محطوط في نفس الموقف بس عايزك تفهم حاجه
ربنا بيحبك و الي يخترهولك هو نصيبك وقدرك انا من ١٠سنين مراتي كانت حامل ووقعت من الدور التاني ماتت هي وولادي كانت في الشهر الرابع حامل في تؤام وربنا عوضني ب فاطمه بنت جميله جدا اخلاق وتربيه وعوضتني ب رحيم وملك ربنا يخليهملي يارب الي عايزك تفهموا من قصتي ان ربنا مش بيخترلنا حاجه وحشه ومش معني كده اني نسيت مراتي الاولنيه بالعكس يوم ذكرها فاطمه بتصحيني الفجر نصلي وندعلها وبنروح عندها المقابر ورحيم وملك بيدعولها كتير واحنا كمان اجمد إنشاء الله ربنا يحفظهم
زين :كلامك.حلو اوي شكراً ليك.
عمار :انا شايفك زاي اخويا الكبير رحيم
زين :انت بتحب اخوك لدرجه انك سميت ابنك علي أسمه
عمار :ده الي مربيني اصلا
زين :ربنا يخليهولك يارب انا اطمنت اوي بعد الكلام ده هروح.اشوفها
عمار :طيب يا خويا ربنا معاك
زين خرج من الجامع تليفونه رن
عمار:ايوه يازين اسمع امك وعنود وفايز هما السبب

 

 

زين :اييهه
عمار حكي له كل الي حصل وزين كان في حاله غضب من امه وزعل عليها وكان في حاله صعبه اوي ده اختبار ولازم يمر بيه
في قصر الحبلوي
زين :رحمه رحمه جدي حسين انزلوا
حسين :فيه ايه يازين
رحمه :مالك يازين بتزعق ليه
زين بغضب :انتي ايه يا شيخه ايه مبتحرميش انتي كنتي عايزه تقتلي أسيل ليييييههههههه
حسين بصدمه قتل
زين :بسببك هي في المستشفي بين الحياه والموت دلوقتي انا بس مش قادر اعمل حاجه علشان انتي امي وضرب إيديه في الازاز والشرطه دخلو
زين:انتي الي وصلتينا للنقطه ديه بسبب غرتك وحقدك عليها
رحمه :لاء لاء انا معملتش حاجه اوعوا سبوني سبوني بقولكم
رحمه :زين زيين الحقني يا زين دول عايزين ياخدوني اعااا سبني يا زين زين ونبي
وخرجوا وزين كان منهار حرفياا مهما كانت ديه أمه وديه مراته بس هي الي اختارت كده
زين بخنقه :انا رايح عند أسيل
حسين :انا جاي وراك
عند ملك في العمليات ب مرور ٥سعات
الدكتوره خرجت
جاسر :ملك ملك يا دكتوره ايه اخبارها
طه :هي كويسه صح
سليمان :بقت بخير
سلسبيل:ملك خلصت العمليه
قاسم :هي كويسه دلوقتي

 

الدكتوره: أهدوا مدام ملك بقت كويسه الحمدلله والعمليه نجحت بس حصلت عقبه واحده
جاسر بخوف ايه هي
الدكتوره:هتقعد فتره متمشيش بسبب تأثير العمليه وبعدين بقي مع التحسن هي هتتحسن
جاسر :اهم حاجه انها بخير دلوقتي انا عايز اشوفها
الدكتوره:المريضه محتاجه راحه تامه هتقعد يومين هنا في الرعايه وبعدين هتتنقل اوضه عاديه
في بيت رعد
علي :بقولك أمسحي جزمتي
مريم :بس هي مش متوسخه
علي دلق عليها مايه وقال
اتوسخت امسحيها
مريم بدموع وهي بتوطي ورعد كان نازل وشافها
رعد :مريم عندك بتعملي ايه
مريم بفرحه :كنت بمسح الجزمه لجدك.
ل لحظه فكرت انه هيدافع عنها
رعد :بمنديل ورق امسكي ورما في وشها منديل قماش
مريم بصتله بصه فقدان امل وإيديها ابتديت تنزف دم مكان الجرح
علي :ايه الدم الي علي الجزمه ده
رعد بص واتخض عليها
مريم :عادي تحب حاجه تانيه
علي :اه ولا خلاص لاء لاء اه اعملي طقم قهوه جامد
مريم بدوخه :حاضر
وهي ماشيه كانت هتقع سندت علي الحيطه
رعد:مريم

 

 

مريم :ن…….. ووقعت علي الأرض
رعد :مريييم وجري عليها شالها طلعها الاوضه وغيرلها علي الجرح وفضل يتأمل ملمحها البريئه الطيبه
رعد :لنفسه ليه بنعاقب ملاك علي غلطه هي ملهاش دعوه بيها
وقال تاني لاء ليها هي بنت الراجل الي قتل ابويا
ورجع قال بس هي كانت صغيرة مش فاهمه حاجه
ورجع قال ديه شيطانه زاي ابوها
ورجع قال بس ديه برئيه
وبعدين قال اووووف وخرج يتدرب غرفه التدريب عباره عند الواح تلاج مكانها اثر دم
وابتدي بقي يتدرب
عند أسيل
زين :خير
وفاء:كل خير الرصاصه مجتش في القلب هي جت جنب القلب وإظاهر ان البييي ده قوي زايك برغم انها كانت المفروض تسقط الا انا ربنا بيحبها ادعلها ربنا يقومها بالسلامه انت ممكن تدخلها دلوقتي
زين دخل لقاها متعلقت بين اجهزه كتير
زين مسك إيديها وابتدي يستسلم لدموعه في حضن حببته
أسيل بتعب وهي بتمسح دموعه وبتبص في عيونه
أسيل :زين بتعيط
زين :كنتي ممكن تروحي مني
أسيل :مستحيل أمشي وأسيبك انا بحبك يا قطتي
زين:وانا أكتر يا بو ❤️✨
أسيل :مريم احنا لازم نساعدها
زين :واحنا مالنا بيها
أسيل :لاء لينا انا عرفت حاجه مهمه
زين :ايه هي
أسيل :فايز معاه دليل برأتها وكمان فريد مش هو الي قتل ابو رعد
زين :طيب متتعبيش نفسك وهنشوف الموضوع ده بعدين
أسيل :لاء يازين مريم اكيد رعد بيعذبها ده مش سهل خالص انا كل ثانيه وكل دقيقة وكل ساعه بفكر فيها حتي لو مش بابين بس مريم علي طول في بالي
زين :طيب يا أسيل هنعمل ايه دلوقتي
أسيل :فايز الشرطه مسكته يبقي هنعرف نجيب منه الفلاشه الي متسجل فيها برأه مريم
زين :برضوا مش فاهم ايه دخل فايز
اسيل :علشام فايز عايز ينتقم
زين :ينتقم مش فاهم
أسيل :ولا أنا فاهمه أصلاً بس اهم حاجه نثبت برأه مريم ونجيب الفلاشه ديه
زين:طيب

 

وبعد مرور يومين علي أبطلنا
في قصر الرعد
زين :رعد
رعد :زين أتفضل يا ولد الچبلوي
زين :مش جاي أتحدد انا چاي أثبت برأه مريم
رعد:برأه

زين :اه الدليل
علي : فيه ايه هنا يازين
مريم نزلت وهي بتتسند علي السلم ودايخه ورعد بصلها بخوف انه ممكن يكون ظلمها بجد
رعد :حسبي هتقعي وسندها
مريم :اوعا ابعد زين انت بجد جبت برأت ابويا
زين :ايوه انا عايز افتح الفلشه هات اللاب توب
رعد: اهو والفلاشه اتفتحت وكان في راجل غريب قاعد معاهم في اليوم ده وحصل بعدين شده في الكلام بين فريد وحاتم ابو فايز وابن المناوي ابو رعد
فريد:انت بتقول ايه ياحاتم ديه شحنه سكر منتهي الصلاحيه احنا ممكن نروح في داهيه
حاتم:ولا داهيه ولا حاجه احنا هنسلمها للسوق ونكسب فلوس
محمد ابو رعد :غلطان يا حاتم
حاتم طلع مسدسه انت بترفع صوتك ومسدسك عليا
محمد بصوت عالي :وارفعهم علي الي خلفوك وحاتم ابو فايز ضرب”ه بالنار وهرب وواحد من الحرس ساعده واخد فلوس ب أنه يهرب ويشهد علي فريد ب أنه الي قت”ل محمد والفيديو خلص
زين :انت زاي يا حج علي مكنتش فاكر حاتم
علي بصدمه:انا لما سألت عليه واحد من الحرس قال انه مشي بقاله فتره كبيره قبل ضرب النار وكمان احنا مخدناش بالنه منه علشان مشي مستعجل وانا كنت بلعب مع مريم ورعد
زين:اظن كده الحقيقة ظهرت
علي راح مسك إيد مريم وقال بندم
مريم انا أسف يابنتي أسف
مريم :لاء يا جدي ميصحش تتأسف مني انت أكبر مني
علي :انا مستعد أعمل اي حاجه علشان تسامحيني
مريم :طلقني من رعد
رعد بصدمه:ايه

 

 

علي :احنا تحت أمرك يامريم
زين:طيب انا وصلت رسالتي سلام ومشي.
رعد:مريم تعالي فوق نتكلم شويه
مريم بتعب ودوخه :انا معدتش فيا طاقه اتكلم او اعاتب او اقول اي حاجه ياجحيم صدقني
رعد:طيب بليل هنتكلم
مريم :معلش يا جدو علي عاوزه اروح عند بابا بعد إذنك عايزه اشفوا اطمن عليه وحشني أوي
علي :طبعاً يابنتي رعد وصلها
مريم :انا هطلع اجهز نفسي وطلعت بتعب وهي بتسند علي السلم
عند أسيل
أسيل :ألو يا حور
حور بنت جميله جدا تبقي أخت رعد بس هي مسافره بقالها سنتين أمريكا وأسيل اتعرفت عليها هناك ومن يومين عرفت بالصدفة انها اخت رعد
حور:صاحبي ياصحابي عاش من سمع صوتك
أسيل :يختي أتوكسي اخبار الولاا إياد ايه
حور:ده موز موز حتي وهو تعبان موز
أسيل :هتولعي يخربيتك
حور :هو في غرفه العينايه المركزه لسه مصحاش من الغيبوبة للاسف
أسيل :طيب يا قلبي هقفل انا بقي سلام يا حب
حور :سلام يا مصلحنجيه
أسيل ضحكت وقفلت
حور :هييييح انا نفسي أعرف ليه مش عايز حد يعرف انك صحيت من الغيبوبة
إياد:يابجحه بتعكسيني قصادي وسكت وكمان بتسألي
حور :حق عليا اني كنت بجبر بخطرك ده انت شبه فزاع
إياد:فزاع اه يا مربوحه يامعفنه
حور بدراما :ياااااااخاااالي يااااعوض ودوني الورشه وظبطولي فزاااااع.
إياد ضحك بتعب
حور:طلعت بتضحك زاينا ض
إياد:يبنتي انتي بس الي متعرفنيش اخف بس نفسي أرجع الصعيد تاني وأشوف حببتي تاني
حور: انت بتحب

 

 

إياد:اه بحب بنت ملاك خطفت قلبي أسمها مريم بس قبل خطوبتنا ب أسبوع اتخطفت واتجوزت غصب عنها علشان طار وحق عرب لازم يخدوه
حور : يعني ياضانيا قصه كل مئساه
إياد بحزن :اتمني متكنش نسيتني او حبته
حور:هي اكيد حبته تدري ليش لان في الروايات بتقي كده 🙂
إياد :قنبله تفائل مشاء الله
حور :دانا ابهرك الا صحيح مين عديم الحسحسه الي اخد منك حببتك
إياد :ر……..
كريم :بعد إذنك يا أنسه حور ممكن تخرجي علشان أستاذ إياد لازم ياخد الحقنه
حور :ايوه طبعا ووطت علي راس إياد وقالت متخفش هجبلك شوكولاته الحقنه مش بتوجع ديه شكه دبوس بس وغمزتله
كريم بضديق :اتفضلي يا أنسه حور بره
بعد اقل من ثانيه خرج كريم وعلامهات الضيق كلها علي وشه
حور:يوه ماله ده اما ادخل عند إياد
حور:شطوره
إياد:اخر وأول مره أسمع كلامك
حور : وانا مالي ياسي لبي ديه الحياه
إياد بهزار :فين الشكولاته يا غشاشه
حور :غمض عينيك
إياد :اهو
حور :تاتارارا شوكولاته لاحلي حووووور في العااالم ياهوووو بجد ✌🏻وعملت إيديها شكل الايموشن كده
إياد : وحيات خالتك
حور :ميته
إياد :مش عاريز من وشك حاجه
نسيب الخناقه المتخلفه ديه ونروح بقي عند عنود ورحمه في السجن
رحمه:طيب عرفتي هنهرب إزاي
عنود :بقولك فايز هيتصرف
رحمه: وحيات ربنا اول حاجه هعملها اول مهخرج من هنا لقتلك هي وزين
عنود :أوف زين لاء ده بتاعي
رحمه:طيب خلاص علشان خاطرك

 

 

وضحكوا ضحكه كلها شر وحقد
عند أسيل
أسيل :ااااع الحقني يا زين بولد
زين :بتولدي ايه يا بنت الهبله انتي لسه في الشهر الاول
أسيل : اه اتصدق صح طب انة نفسي اعيط
زين :أسيل نامي يا حببتي وسبيني أنام
أسيل بعياط :انت مبقتش يتحبني وتهتم بيه زاي الاول يازين
زين :ياصبر
أسيل : وكمان مبقتش تتحملني طلقني يا زين
زين:أسيل تعالي
وضمها لحضنه وفضل يملس علي شعرها لحد مانمت
الساعه ٥الفجر
أسيل :يلهوتني زين يا زين قوم يا زين
زين بخوف :ايه في ايه حصل ايه مين مات مين رجع
أسيل :انا تخيلتك لو مت حياتي هتبقي عامله إزاي انت ممكن تموت انهاردة علشان أجرب وبعدين ترجع تعيش تاني بللليييييز 🥺🥺
زين قام وسباها ونزل يتمشي علشان ميتعصبش عليها
أسيل: مبقاش يحبني مبقاش بيحنلي يلهوي عليا طب ابحث علي جوجل طرقه قت”ل حبيبي من غير مايحس علشان بيصعب عليا خالث وانا بحبه ومقدرش اعيش من غيره ولا اخليها بكره خلاث هنام
عند صدفه وسليم وحشتوني ولاد الايه
صدفه:سولي طلقني طلقنيييييييي
سليم : مالك بابنت الهبله في ايه
صدفه: فاكر ريماس صحبتي الي خنتني معاها الاسبوع الجاي
سليم :انا معرفش ريماس صحبتك ديه اصلا
صدفه:وانا هستناك لما تعرفها يا ابن الليث بقولك طلقني
سليم :لاء مش هطلق
صدفه:بس انت خاين
سليم :بردوا مش هطلق
صدفه:طب ريري ريري ريري ريري ريري رييي إياء إياء إياء😹

 

 

سليم :اه يبنت الهبله تعالي وراح شدها ووقعوا هما الاتنين علي السرير سليم وهو بيبعد شعرها عن وشها وبيبص في عيونها الخضره
صدفه:سليم
سليم :عيونك ديه أثرتني من أول يوم شوفتك فيه انتي صدفه السليم انتي صدفه قصه حبي وحياتي أنا
صدفه:بحبك أوي
سليم :طب بحيث كده بقي نجيب نور ونورين وقفلوا النور 😒
يارب تفطث ياشيخ مبتتهدش
مش غيرانه لا🙂🙂🙂🙂🙂
فايز: يله بسرعه انجزي
رحمه:طيب طيب وخرجت هي وعنود وقدروا يهربوا من السجن
رحمه:خرجتلك يا أسيل خرجتلك
عنود :طب هنعمل ايه دلوقتي
فايز :انا هاخدكم علي ڤله في إسكندرية محدش يعرف اني عندي الڤله ديه
رحمه:عايزه اسألك هو انت ايه علقتك بالتلات عيل عيله الجبلوي والليث والمناوي
فايز:هما. اعدائي في السوق وخصوصاً رعد ابن ال*****وحيات ربنا لدمرهم عيله عيله زاي مهما ضمروني
بعد مرور ٨شهور الساعه ٢ونص بليل
أسيل :اعاااااااااااا زيييين الحقني بولد بولد
زين بفزع :فيه ايه مين بيولد
أسيل:الحقني يازين
زين بخوف:الحقها يازين
أسيل :انت يا حيوان طلقني
زين:اطلق مين اعدلي بدل ما أجي اشرحك
أسيل : لاء وريني اععععااااااا وربنا لما اولد
زين شالها وجري بيها والبيت كله صحي علي صوت صريخها وجريوا وراها
أسيل :اوعا وربنا ماهولد اوعا ياض ايه ده
الدكتوره:ده المشرط
أسيل :وربنا ماهيلمسني
الدكتوره:مش هنحتاجه اصلا انتي بتولدي طبيعي
أسيل :بقولك ايه هي انتي شعرك اسود كده ازاي اصلي شعري اصفر نفسي يقلب اسود اللون الاسود في الشعر ده شلالل اههههه ياابن الجزمه الحقونيييييييي طلقني يازين
بعد مرور دقيقتين

 

 

الممرضه:استاذ زين الحق مراتك شلفطت طقم الدكاتره كله والدكتوره الي بتولدها اتعورت واخدت غورزتين فوق حواجبها
صدفه:شوف مراتك ديه كارثه يابني
سليم:اختي كويسه
الممرضه:هي اه احنا لاء بعد إذنك يا أستاذ زين انقظنا منها يمكن ترضي تسمع كلامك
زين بغرور وهو ماشي كده انه هي قالت انها بتسع كلامه وبتاع
زين : اكيد ده انا جوزها
سليم : مسيطر ياض
زين :اكيد
دخل
وبعد مرور خمس .قايق سمعوا صوت مولود وبعدين اتنين وبعدين تلته وبعدين اربعه،😂😂
زين :واحد اتنين تلاته اربعه احول ووقع اغمي عليه دول اربع ولاد توم 🤦🏻😹😹
بعد مرور يومين
صدفه:ياتي بطه ياتي لوزه ياتي قمر ياتي ياتي ياتي بجد
أسيل :انت مفتري ياشيخ وربنا
زين كان قاعد بفخر وخصوصاً ان مفيش حد في الصعيد جاب اربعه في بطن واحده زايه
زين : راجل من صلب راجل
أسيل :انت عليك اتنين وانا عليا اتنين هنسمي ايه
زين :ليث وجبل واختاري انتي الاسمين التانين
أسيل :انا بحبك اوي انا هسمي زين ويزن
حسين :بسم الله مشاء الله ياحبايبي يتربوا في عزكوا
أسيل :يارب ياجدو يارب
ملك وهي داخله ببطنها الي قدمها شبرين : لولولولولولي مبروك يابنت اللعيبه اربعه في بطن واحده
أسيل :اللهم بارك خمسه يابومه

 

 

جاسر :حاسبي ديه لوكا قلبي اوعي تقولي عليها بومه
ملك : إنشاء الله تسلم
جاسر :انا بس الي اقولها كده
أسيل وزين : بووووووووم ملك جبهتها طارت والكل قضي اليوم بسعاده وضحك ومشكسات ملك في صدفه ان ملك هي الي هتولد قبلها واترهنوا علي خمسين جنيه 🙂🙂
ايه العيله الهبله ديه يارب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى