روايات

رواية جحيم العز الفصل السادس 6 بقلم سمية فرج

رواية جحيم العز الفصل السادس 6 بقلم سمية فرج

رواية جحيم العز الجزء السادس

رواية جحيم العز البارت السادس

رواية جحيم العز
رواية جحيم العز

رواية جحيم العز الحلقة السادسة

… عز راح لـ المقابـر عند سيلا وحط ايدو ع كتفها
عز بحب اخوي: سيلا
سيلا بدموع: نعم
عز: انتي زعلانه علشان اتجوزت حور غصب عنها صح
سيلا بدموع: ايوه انت اتجوزتها مش علشان الفضيحه انت اتجوزتها علشان هي شبه رنا
عز: لا مش كده انتي تفكيرك غلط
سيلا: مال لي
عز: انا في عمري ما هخاف من الفضيحه ده اولاً وثانياً…………………………..
سيلا: يعني علشان كده
عز: ايوه ي سيلا…. يلا علشان نروح مش بتشبعي ابدا انتي من الشكي مني لـ بابا
سيلا بضحك: لما تبطل تزعلني هبطل اشكي
في البيـت
الداده اصيـله: يولاد كنتو فين قلقت عليـكم اوي
عز: لا متقلقيش ي داده كنا ف مشوار وجيناا
الداده اصيله بخوف: ي عز بيه اريان فوق و متزلش وركبت علشان اديلو الاكل مرضيش يأكل
عز بحزن: سبيه هو دلوقتي هو تعبان شويه تعبان نفسيـاً
الداده اصيلـه بخوف وقلق: مالو يبني
عز: ملهوش… المهم ممكن تحضري لـ سيلا العشا
سيلا: لا انا مليش نفس
عز: يووه ي سيلا لازم تأكلي
.. ونزلت حور من فوق
حور بقلق: كنت فين ي ابيه من بدري مستنياك فوق

 

 

عز بجمود: مين قلك استنيني انا عيل صغير علشان حضرتك تستنيني
حور بدموع: انا مش قصدي بس صحيت ملقتكش جمبي مكانش فيه غير يزن
عز بجمود: ملكيش دخل بيا احسن ما تندمي ف الاخر
حور بدموع: ماشي
… وركبت الاوضه بتاعتها وهي بتبكي
الداده اصيله: لي كده يإبني حرام هي مراتك وقلقانه عليك
عز ببرود: عادي يعني هو جواز ورق
… وبعدين سيلا ركبت اوضتها وعز راح اوضتو والداده اصيله راحت اوضتها
عند اريان ف الاوضه كان بيتكلم مع بيري ع الماسنجر
( بيري تبقي مرات زياد اخو نور وهي الوحيده اللي شايفه انو اريان ملهوش دخل بالحادثه بتاعت نور وانو فعلا بيحبها )
اريان: بيري
بيري: عاش من شافك متسألش غير ع مصلحتك
اريان: كنت مكسوف وفاكرك هتصديني
بيري: لا انا عارفه انك بتحب نور وانك ملكش دخل بس زياد دماغو ناشفه
اريان: المهم اي اللي حصل علشان انا مش فاهم حاجه نهائي و زياد من اول ما شافني فضل يزعق.
بيري: بص ي سيدي أولاً كده نور لما انتو كنتو في اوله جامعه وكنت انت هندسه وهي طب وكلياتكم كانت جمب بعض الاستاذه ميرا البت اللي بتحبك دي مع انها كانت بعيده بالمسافات عن نور ولكنهاا سوسه وفصلت تزن ع نور و نور طبعاً من كتر غيرتها عليك وحبها فيك صدقت وافتكرتك فعلاً بتحب ميـرا قامت يـ سيدي قلتلي قلتلها متصدقيش و اريان بيحبك والي اخره قامت مصدقتش و لما كنت عاوز تقابلها ف الكافيه وكده هي رفضت ولما شافت ميرا جمبك مع اني لحد دلوقتي مش عارفه اي اللي جابها وعرفهاا قامت انهارت من البكاء وانت شفتهم وفضلت تجري وراها وملحقتهاش وبعدين عربيه نص نقل خبطت فيهاا وانت معرفتش تكمل وراها علشان ميرا مسكت في ايدك و وقفت قدام عربيتك وكنت هتخبطها وقامت فقدت جزء ذاكرتها يعني هي نسيت تالته ثانوي و اوله جامعه وبقت مش فاكراك علشان هي اتعرفت عليك في تالته ثانوي وبس كده
اريان: كلوو ده بسبب ميـرا حياتي اتدمرت بسببها انا بكرهاااا اووي
بيري: مبقاش ينفع دلوقتي الحزن ي اريان لازم تحاول تتعرف من جديد ع نور وترجع حبك من تاني
اريان: ما هو ده اللـ هيحصل بس ازاي
بيري: بس انا هقفل الفون دلوقتي علشان زياد جه ولو شافني بكلمك هيزعق وانو الساعه 4 وانا لسه منمتش يلا باي
اريان: هنتقابل فين
.. بس بيري قفلت الفون ومشفتش المسج بتاعت اريان وبعديها اريان نام
تاني يوم الصبح

 

 

.. كلهم صحيو ع الساعه 8 المعاد المحدد للكل و كانت حور جاهزه انها تروح الشركه مع اريان
عز: صباح الخير يزن فين
حور: يزن نايم
اريان: يلا نفطر
.. وكلهم فطروا وبعديها حور واريان كانو هيطلعو لـ الشركه
عز بجمود: مال حضرتك هتكملي شغلك تاني
حور: ايو.. ايوه
اريان: يوووو ي عز ما تخليها ياخي… هتفضل محبوسه هي
عز ببرود عكس النار اللي جواه: ماشي
.. وطلعو اريان و حور للشركه و عز و سيلا كذالك
في شركه عز
مراد: الصفقه دي مهما جدا ليكم ولازم تأخدوها
عز: صح والمعلومات مش هينفع تتسرب نهائي
مراد: عز انا عاوزك في موضوع
عز: سيلا يلا ع مكتبك

 

 

مراد: احنا لقينا معاذ وهو شغال ف المخد*رات
عز بفرحه: ده العب هيحلو اوي
عند منار
منار: يلا يماما هنتأخر ع المشوار
سعاد: اديني جايه اي مفيش صبر
… واخدتها منار وطلعو ع ملجأه وكانت مغميه عين سعاد ع اساس انو المكان اللي ريحين ليه مفاجأة وشالت الخيط من ع عيونها من اول ما دخلت الاوضه الخاصه بسعاد وووووووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العز)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى