روايات

رواية جحيم العز الفصل السابع 7 بقلم سمية فرج

رواية جحيم العز الفصل السابع 7 بقلم سمية فرج

رواية جحيم العز الجزء السابع

رواية جحيم العز البارت السابع

رواية جحيم العز
رواية جحيم العز

رواية جحيم العز الحلقة السابعة

سعاد بخوف: اي ده يبنتي
منار: ده اوضتك ومش هتعيشي معايا من هنا ورايح
سعاد: لي كده
ممرضه: اتفضلي ي تيته المكان هنا كويس وهيعتنو بيكي وهتصاحبي ناس ف سنك
… و سعاد فضلت تبكي ومنار طنشتها ومشيت والممرضه كانت زعلانه جداً عليها لانو سابت امها بتبكي و منار طلعت لاحمد بره
احمد: اخدتيها ي حبيبتي
منار: اه ي حبيبي
احمد: طيب يلا ع المأذون نتجوز
منار بفرحه: يلا يحبيبي
.. وراحو عند المأذون و كتبو الكتاب و راح احمد مع منار البيت والجيران كانت بتتكلم
واحده: شوفي البت وجبروتها
منار بجرأه: ده جوووزي ي حبيبتي منك ليهاااا جوووزيي

 

 

.. ودخلو الشقـه
تاني يوم الصبـح
في بيت عز المنشاوي
.. عز صحي من النوم لقي حور نايمه و رتب ع شعرها بحنان وافتكر رنا
Flash back
عز ببكاء هستيريي: رررنـــــاااا حبيبتي متسبنيش
بس فات الاوان
ام رنا ببكاء هستيري: بنتتيي منككك لللللله حسبي اللله منك ياااخي
وماتت رنـا وسابت عز لوحدو…
Back
عز بحزن: ربنا يرحمك ي رنا
حور بنعس: صباح الخير
عز بجمود: صباح النور
و عز اخد راح الحمام ياخد شاور و نسي الفوطه
عز: يوووه ي حوور لفيني الفوطه
حور بصدمه: نعممم
عز ببرود: اي يعني غريبه.. بقولك لفيني الفوطه
.. حور اخدت فوطه وراحت تلفيهالو ومد ايدو ومسك ف ايديها جامد
حور بارتباك: سيب ايدي
عز بخبث: و لو مسبتش يعني
حور بتوتر: لو سمحت سيب ايدي
عز ببرود: لو عاوز حاجه هاخدها من الاول
.. وساب ايدهاا و هي فضلت مستنيه يطلع علشان تاخد شاور
.. عز طلع وكان لابس بدله سوده وقميص اسود و طلع
حور بارتياح: اخيررا طلع اي ده عيل يقر”ف
و اخدت شاور وطلعت وغيرت هدومها و كلمت حد ف الفون
حور: كل حاجه بخير
مجهول:…………….
حور: متقلقش انا ساهله ولا اي ده انا حور
مجهول:…………..

 

 

حور: عيب عليك ي كبير وخلي وامشي ع اللي قولت عليه عز بيراقبك
مجهول:…………..
حور: تمام
.. واريان دخل وكان بيناديها علشان تفطر
حور بارتباك: اي ي اريان
اريان: تعالي افطري.. كنتي بتكلمي مين
حور: دي نور صحبتي
اريان: نوور الجارحي ولا نور مين
حور: ايوه نور الجارحي
اريان بفرحه: تمام
ونزلو وفطروا وراحو الشغل
في الشغل عند عز
السكرتيره دخلت مكتبو
السكرتيره بدلع : عز باشا منصور ابو العزم عاوز يأخد موعد يقابلك
عز بإستحقار ليها: حددي واديلو موعد
السكرتيره بدلع: مش عاوز حاجه يباشا
عز بإستحقار: غور”ي من وشي ده اللي عاوزوا
عند اريان
.. كان بيشتغل وفتح فونو لقي بيري اون لاين فيس ودخل ماسنجر يكلمها
اريان: بيري
بيري: بقولك ي اريان متكلمنيش غير لما انا ابعت علشان زياد
اريان: تمام نتكلم دلوقتي
بيري: اوك انا اصلا بره مع نور في كافيه
اريان: ما تديني العنوان
بيري: مقابلتك لـ نور مش كويسه دلوقتي استني تقابلها صدفه هيبان اوي لو جيت هنا وانا قاعده
اريان: طيب انا عاوز افهمها
بيري: تعرف المشكله في اي
اريان: في اي

 

 

بيري: انك اكتشفت انك بتحب نور متـأخر اوي بعد ما جبتلها الاكتئاب
اريان: عارف والله وانا ندمان اوي
بيري: الندم مش بيفيد
انا هساعدك علشان حاسه بشعورك
اريان: مش فاهم ازاي يعني انتي كنتي بتحبي قبل كده
بيري: كنت بحب وبس ده حبيت واتجرحت ودخلت ف اكتئاب وحاله تقر”ف 😂
اريان: يعني كلو ده مع زياد
بيري: زياد مين يعم انا متجوزه زياد صالونات….
اريان: لا دي عاوزه قعده و تحكيلي ي كبير
بيري: من عيوني بس ده سر وانا هساعدك في نور علشان عارفه شعورك كويس اوي
اريان: شكرا ي بيري
بيري: يلا باي هفرفش من نور شويه
عند نور وبيري
بيري: نوري سرحانه ف اي يـ جميل.
نور: ولا حاجه موضوع الولد بتاع المستشفى مش راضي يطلع من دماغي
بيري: اه الصراحه ولد مز هو

 

 

نور بضحك: ما تحترمي نفسك ي بت ده انتي متجوزه المقدم زياد الجارحي ع سن و رمح
بيري: اه يختي
نور: بقولك اي ما تيجي تساعديني القيه
بيري بخبث : موافقه
نور : بيس ي معلم
عند حور ف المكتب
.. دخل موظف وكان بيبصلها مش كويس وهي كانت مرتبكه و هو و بيديها الملف مسك ايدهاا ووووووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العز)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى