رواية جحيم الايسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية عامر
رواية جحيم الايسر الجزء الخامس عشر
رواية جحيم الايسر البارت الخامس عشر
رواية جحيم الايسر الحلقة الخامسة عشر
وقفنا عند اللي جم
حضرتك انسه اليسار سليم البيلي
ايوه انا مين حضرتك
انا عماد الخولي مندوب السفاره الالمانيه
انحنا وصل لنا معلومات انه انتي خرجتي من المانيه بطريقة غير قانونية وحسب السجلات انتي دلوقتي موجوده في المانيه ومعكي الجنسيه
ايوه فعلا انا معيه الجنسيه الالمانيه ووقت خروجي من المانيا مش جيت ب البسبور ولا اي اثبات
طب حضرتك كده احنا مضرين نرحلك علي المانيا لانه وجودك هنا مش قانوني
وقع هذا الكلام ك الصاعقه الكبري علي كلا من اليسار وماجده
ازي ارجع المانيا ده مستحيل ارجع تاني
حضرتك احنا كده هنتر نستعمل القوه قدامك موهله ســ48ـاعه وتجهزي كل حاجتك لانه هترجع تاني ونتابع وانتِ بترجعي ونصيحه مني بلاش تهربي وتروحي مكان تاني لانه احنا هترقبك
عن اذنكم
وغادر المكان تارك تلك المسكينه التي لا يتركها الحزن
اين السعادة؟؟
هل لا تعرف بابها
اين الفرح؟؟
هل لا يعرف قلبها
لا تيأسي فرب العزه قال {وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ}
~~~~~~~~~~~~~~~~ بقلمي ÿ♡kâ
انا مستحيل ارجع تاني
مستحيل ارجع ليهم تاني هما مش هيسكتو
اهدي مش هترجعي وانا مستحيل ابعدك عني ان شاء الله تعالي في حل
مسحت تلك الدموع انا مش هيأس وهسكت انا واثقه في ربنا انه طلامه نجاني وخرجت منها مش هرجع تاني انا لازم القي حل
ــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي ÿôkä
هو تلفوني فين
بره في الاستقبال
طب انا عايز اعمل مكالمه ضروري ممكن حد يجبه
اعتقد مش هيردو يسلمو لاحد غير القريب من الدرجه الاول
لا مهو انا عايزو دلوقتي مش هستحمل كتير لازم يجي يساعدني
جنه : انا ممكن اساعدك لو احتجت حاجه
يوسف : دي ب الذات انتي مش هتعرفي تساعدني
جنه : وايه ب الحاجه اللي معرفش اعملها انا واثقه انه اقدر اعملها
يوسف : تمام اووي تعالي يلا عايز اروح الحمام
ايه قلت الادب دي انتَ.. انتَ.. مش محترم
دلوقتي مش عارف تتكلمي ومن شويه شـ”ـبح وعبده موته كان نفسي اشوفك وانتي مكسوفه كده
بس ملحوقه ي
♡جنه المـ💎ــاس ♡
ايه الماس دي انتَ خدت عليه اووي
عشان عيونك فيها بريك ولمعه زي لمعه الالماس
وانا اصبحت اسير لهم
ايه حيلق حيلق ي عم نزار قباني انت انتَ استهيلتها ولا ايه لا اتعدل كده
ده ايه الشور دي ي ربي
طب بزمتك في واحده تتريق علي جوزها كده
جـــوز مين ده انتَ جوز جذم ولاا اتعدل احسلك قال جوزي قال
هنده حد من التر”ان اللي بره دول يجيلك
اهربي بس اوعدك انه هتكوني حرم يوسف الشرقاوي وعيون الماس دول
نظرت له بغصب وخرجت ودخل البودي جارد وساعد يوسف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
•• جاء المساء وهو يحمل الحزن والزعل،،
في غرفه اليسار
كانت تصلي وتبكي بحرقه ودعو الله ان يعونها في هذا الامر فهي لا تستطيع ان ترجع الي
هذا الجحيم
ظل هاتفها يرن توجهت له
فوجدت رقم غريب تجاهلت الامر ولكن وجدت انه لا يفصل فقررت الرد
السلام عليكم
اهلا بحضرت الشيخه
مين معيه
معقول مش عارفه
اخذت تتذكر ف هذا الصوت مألوف ب النسبه لها
هو انتي
اه انا ها جهزت شنطتك
هو انتي السبب
الله ينور عليكي
انتي مفكره انه اتجراتي علي سلمي المصري ومش تتعقبي
دي حاجه قليله جدا علي اللي يفكر يقف قصدي
اليسار : هـــــــا خلصتي انتي مفكره انه انا هعتذر منك واقولك اسفه واركعلك وانتي تفكري تسمحني
لا فوقي طول ما فيه نفس وثقتي بربي كبيره لا انتي ولا عشره زيك تقدر تأذني
انا واثقه في ربنا وعارفه انه هيقف جنبي لانه عالم بنيتي وبيه ف احب اقولك انه الرقم غلط اللي انتي بترني عليها عشان تكسريها مش انا
رغم انه اقل من انه اقولها لكي بس السلام لله تعالي
السلام عليكم
واغلقت الهاتف
** في الجانب الاخر كانت سلمى تنظر للهاتف بصدمه فهي اتصلت لتكسرها وتهينها بل ب العكس هي من فعلت ذلك
نظرت بحقد وغضب وكره وقررت التخـ”ـلص منها مهما حصل
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
في غرفه الجلوس.
ماجده : طب هتعملي ايه ي بنتي
مش عارفه اتصرف ازي لازم عشان اقعد في مصر يكون معيه الجنسيه المصريه
طب اطلبي الحصول على الجنسيه
ده صعب في حالتي وهيأخد وقت كبير وهما هيجو بكره ينفذو
طب مفيش طريقه تاني عشان تأخد الجنسيه
لو انا كنت متجوزه واحد معه الجنسيه بكده اكون علي حكم وتبع جوزي هو اللي قدر يمنع السفر
وطبعا انا مش متجوزه ف كل حاجه مقفوله معيه
بس في طريقة واحده
ايـــــــه هي
انه اوافق علي عرض الجواز بتاع د/ راشد
كان قد عاد الي القصر. ولكن توقف عن سمع هذه الكلمه كانت تصدي في اذنه
ماجده بصدمه : اكيد في حل تاني
للأسف مفيش غيره انا هرن ابلغو موفقتي واخليه يجيب المأذون
بــــعـــد شـــــويــــه
بًأّرکْ لَکْمً وٌبًأّرکْ عٌلَيِّکْمً وٌجّـمًعٌ بًيِّنِکْمً فُـيِّ خِـيِّر
واصبحت اليسار زوجه راشد التهامي
كان يشاهدهم بغضب وغيره ف هي اصبح ملك لغيره
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الايسر)