روايات

رواية جبريل الفصل الأول 1 بقلم شروق أحمد

رواية جبريل الفصل الأول 1 بقلم شروق أحمد

رواية جبريل الجزء الأول

رواية جبريل البارت الأول

جبريل
جبريل

رواية جبريل الحلقة الأولى

يعني اي ياعم فهد الورشه هنقفلها انهارده
فهد.. ياجبريل خلينا انهارده نقفل دا انهارده خطوبت اختك يعم
جبريل.. عشان اختي هتتخطب اسيب لقمه عيشي طب اجبلها منين جهزها
فهد.. متافورش ياجبريل دا يوم
جبريل.. لا نخلي عم سعد يقف فيها انا مش بعد موقفت ورشه ابويا اقفلها ونت عارف الناس بتيجي فيها كتير
فهد.. امري لله ياجبريل
وهو بيكلم فهد ف الفون شاف بنوته حلوه دخله الحاوه شكلها مش من الحاره
جبريل.. طب اقفل دلوقت يعم فهد
وقفل
نزل جري يشوفها تبع مين
جبريل.. اوامر ياقمر تبع مين في الحاره انا راجل الحاره هنا وعارف الجيران كلها اللي هنا
_مش دا بيت عم توفيق
جبريل.. دا ابويا الله يرحمه تعرفيه منين
-انا صاحبه ندي اختك
جبريل.. ياصلاه النبي اتفضلي اتفضلي ياست الهانم
-بلاها ست هانم انا اسمي ايلا
جبريل.. ونا جبريل
ايلا.. ممكن توديني لي ندي
.. طبعا
وودها البيت وندي استقبلتها بكل حب. مين جابك
ايلا.. اخوكي دا
ندي.. اه جبريل
ايلا.. ايوه هو دا
ندي.. يلا طيب نجهز
فضلو يجهزو عشان خطوبتها
عند جبريل كان واقف في البلكونة
كان بينف*خ في السجار*ه.. يحبيب اخوك انا مش فاضي انهارده خطوبه اختي ولازم افضل جمبها
_يعني مش هتيجي انهارده تصلحلي العربيه
جبريل.. بكره باذن الله هجيلك
_تمم يااسطي جبريل
وقفل جبريل وفضل واقف في البلكونه وسرحان في اللي كانت حبيبته
فلاش باك
جبريل.. اخيرا يانادين هخطبك قدام الناس
نادين بتكبر.. لو بنحبني ياجبريل متجبش معاك اهلك مش حبه يكونو
جبريل.. لي دول اهلي
نادين.. خلاص يجبريل اختار
جبريل.. اللي ملوش خير ف اهله ملوش خير في الناس سلام
باك
جبريل.. هي اللي اختارت
وفجاه لقي ايلا جمبه
ايلا. سرحان في اي
جبريل.. يهمك
ايلا.. لو مش حابب تحكي براحتك
جبريل.. تمم
ايلا.. هما امتي هيجو اهل العريس
جبريل.. خلاص داخلين علينا
ايلا.. تمام
فضلت واقفه وهو بيشر*ب سجا*ره ورا التانيه
ايلا فضلت تك*ح جامد ووشها زر*ق جبريل اتخ*ض وجبلها مياه.. انتي كويسه
ايلا.. ابعد السجا*ره دي عندي منها حسا*سيه
جبريل طفا السجا*ره ور*مها.. اهو اتفضلي ادخلي عند اختي
ايلا.. قله زوق
بعد شويا
وصلو الضيوف
وتمت الخطوبه وطول الخطوبه جبريل بيرقص بفرح لاخته وان خلاص اختارت اللي قلبها شاورت عليه الفرحة مكنتش سايعااه
جبريل.. مبروك يانن عيني
وباس راسها وايلا اعجبت بحركته دي
ندي بفرح.. الله يبارك فيك يخويا عبقالك ينور عيوني
جبريل.. بعد ماخلص منك
وفضلو يضحكو
انور خطيبها.. علفكره هي عايزا تخلص منك يعم
جبريل فضل يضحك.. يعم بعد الشر مش هتجوز انا
ام جبريل.. ربنا يفرح قلبك يابني
جبريل.. دعوتك دي فقلبي ياامي
ام جبريل كريمه.. يارب تفضل مبسوط يبني يانور عيني يافرحتي الاوله
ندي.. كلو دا حب لجبريل طب انا عايزا شويا حب يست ماما
كريمه.. بنوتي حبيبت امها دي ياناس
ندي بضحك.. خلاص انا استسلمت
كريمه والباقي فضلو يضحكو
ايلا كانت بعيده شويارب عنهم
ندي.. ايلا
ايلا بدموع مخبيها.. ايي ياندي
ندي.. تعالي اقعدي معانا
ايلا.. لا اسيبكو انا تقعدو مع بعض ونا همشي
جبريل بجديه.. تعالي اوصلك
ايلا.. متعبش نفسك انا بعرف اروح لوحدي بعد اذنكو
ومشيت
جبريل بردو فضلو ماشي وراها
لحد مااتنين فضلو يعا*كسو فيها.. اي البط*ل دا شايف ياض ي منصور البط*ل دا
منصور.. دا انا عيني عليه
ايلا كانت خايفه منهم وندمت ان مخلتش جبريل يوصلها او كانت خلت ابوها يبعتلها سواق
ايلا.. ابعدو عنيييي
منصور.. وازاي تيجي ونسيب القمر
وفجاه كان هيحط ايده عليها لقي ايد وكسر*ت ايد منصور
.. مش جبريل توفيق اللي يسيب حر*مه في منطقتو تتعا*كس
منصور. اسف ياجبريل باشا
جبريل.. امشي غو*ر
منصور هر*ب منو
جبريل.. بتعيطي لي دلوقتي
ايلا.. كنت خايفه..
جبريل.. متخفيش
ايلا.. شكرا
جبريل.. ساكنه فين
ايلا بجديه.. وصفتلو بيتها فين
جبريل.. هو نتي عايشه لوحدك.
ايلا بجديه.. لا مع جوزي
جبريل بصدمه… ايي جوزك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبريل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى