رواية جبروت ذئاب الصعيد الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ميمو مصطفى
رواية جبروت ذئاب الصعيد الجزء الثاني الجزء الثامن
رواية جبروت ذئاب الصعيد الجزء الثاني البارت الثامن
رواية جبروت ذئاب الصعيد الجزء الثاني الحلقة الثامنة
زياد : مالك يا حبيبي فيك ايه حاسك تعبان
رعد بوجع : مفيش حاجة يا حبيبي تسلملي يارب بس مش هقدر اجي عشان المهمة صعبه شوية وحسام صحبي متصاب
زياد : يعني معقول مش هتحضر فرح اخوك الوحيد خلاص هأجلة
رعد مسرعا : لا لا متاجلش حاجة عشان خاطر اخوك وانا هحاول اجي باذن الله حتي لو يوم الفرح نفسه
زياد : ماشي في انتظارك لو مجتش هزعل
رعد : ماشي يا حبيبي
(((في مكان ما يوجد في لوجي و محمد ومعاهم شخص اخر )))
لوجي بخوف : انا خايفة اوي يا محمد
محمد : متخافيش انا جنبك عايزك تبقي جامدة كدا
لوجي : طول مانت جنبي انا مش خايفة
محمد بابتسامة نظر للشخص : يالا يامتر
المحامي : امضي هنا يا هانم امضي هنا يا استاذ محمد
(((مضت لوجي ومحمد بلفعل علي قسبمة الزواج العرفي )))
محمد بابتسامة : مبروك يا قلب قلبي
لوجي بقلق وبابتسامة بخوف : الله يبارك فيك يا حبيبي
محمد :يالا بينا نمشي ( مشيو من هذا المكان وفي سيارة محمد وقف علي جنب )
لوجي : وقفت ليه
محمد : تعالي نتطلع نحتفل شوية في شقتي
لوجي نظرت الي المنزل : وانت جبت امتي الشقة دي
محمد : من زمان جايبها اتجوز فيها واديني اتجوزت
لوجي بجدية : محمد احنا اتفاقنا علي ايه بلاش اللي في دماغك دا
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
محمد : ايه يا بنتي فكرتي في ايه هنقعد عادي مع بعض منا كنت بدخل اوضتك عادي يعني كنت بعمل حاجة
لوجي : في فرق ويالا بعد اذنك امشي
محمد بضيق : للدرجة دي خايفة مني علي العموم براحتك ( ثم ساق بغضب )
(((في منزل السيوفي )))
في غرفة رعد الجد بتعب : ربنا يكملهم علي خير يا ولدي
زين : الله يباركلنا فيك يارب يا بوي وتقوم لينا بالف خير
رعد : ويباركلي فيك يا ولدي ان شاء الله
(((في جنينة المنزل تجلس همسة و فرحة )))
همسة : هتعملي ايه الفرح بعد اسبوع هتستسلمي كدا بسهولة
فرحة بوجع : ها ومال هعمل ايه يعني خلاص انا حكمت علي نفسي ولازم ابقي قد الحكم دا وبعدين انا ليه اتمسك بحد مش عايزني اصلا انا قرارت افتح قلبي لزياد عشان هو ملهوش ذنب في اي حاجة بتحصل وهتحصل
همسة : هو دا عين العقل خلاص اني رعد دا رعد عاقز يعيش حياته وخلاص مش بيفكر غير في نفسه
فرحة : فعلا خلاص انا هدوس علي قلبي اللي وصلني للي انا في دا ( ثم رن هاتف فرحة والمتصل زياد )
همسة : مين اللي بيرن عليكي
فرحة : دا رعد
همسة : طيب ردي عليه وغيري اسلوبك معا
فرحة بتوتر : الو
زياد : الو ازيك يا فرحه
فرحة قامت من مكانها وتمشيت في الجنينة وهيا بتكلمو : الحمدلله وانت اخبارك ايه
زياد : طول ما قلبي بخير انا بخير وانتي قلبي وانتي بخير صح
فرحة : الحمدلله
زياد : صوت انهاردة حلو اوي
فرحة : اشمعنا
زياد :حاسس اسلوبك متغير
فرحة : للاحسن ولا الاوحش
زياد : انتي معندكيش اوحش انتي دايما في الاحسن
فرحة : شكرا
زياد بابتسامة : حد يقول لخطيبو شكرا كدا حاف
فرحة بعصبية : ومال اقولها متغمسة بي ايه ان شاء الله
زياد : اهدي اهدي انتي هتقلبي ليه
فرحة بتحاول تهدي : مش هقلب انا عادي
زياد : المهم
فرحة : اممم
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
زياد : وحشتيني ونفسي اشوفك اوي علي فكرة
فرحة : ،،،،،،،،
زياد : سكتي ليه
فرحة : لازم اقفل دلوقتي عشان همسة جاية عليا يالا سلام هكلمك بعدين
زياد بتنهيدة : ماشي سلام
(((في لبنان )))
حسام : في ايه مالك من ساعة ما خوك كلمك وانت مش علي بعضك
رعد بتنهيدة : فرحة الاسبوع الجاي وعايزني اجي
حسام بحزن علي صديقة : فرحة علي بنت عمك
رعد : اها ربنا يسعدهم يارب ويكملهم علي خير ويهدي سرهم
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
حسام : يارب وناوي تعمل ايه
رعد :هروح طبعا لانه زعلان
حسام :ماشي يا صحبي ربنا يقويك انا نازل اجيب شوية اكل و علاج
رعد : بس انت تعبان يا حسام ارتاح انت وانا هروح اجيب
حسام : مش عايز اتعبك معايا
رعد : عيب عليك قولي بس عايز ايه
حسام : شوف هتجبلنا اكل ايه وخد هات العلاج دا
(((ونزل رعد الي الصيدلية )))
رعد : السلام عليكم
الصيدلي : وعليكم السلام
رعد : عايز لو سمحت العلاج دا
دخلت فتاة مسرعا :لو سمحت يا دكتور الحقني
الصيدلي : خير يا فندم
فتاة : عندي صداع هيفرتك دماغي
الصيدلي استاذن رعد : بعد اذنك ثواني هقيس للهانم الضغط بس
رعد : تمام براحتك والف سلامة عليكي يا هانم
الفتاة بتعب : الله يسلمك
رعد اتصدم عندما شاهد انها هيا ريتا : هو انتي
ريتا : حضرتك تعرفني
رعد : شوفتك في السفارة
الصيدلي خلص قياس الضغظ : الضغط عالي شوية ياهانم اتفضلي البرشام دا كويس جدااا للضغط
ريتا : شكرا لحضرتك ( وجت تمشي اوقفها رعد )
رعد : لو سمحتي استني لو سمحت هاتلي العلاج اللي قولتلك عليه
ريتا : حضرتك عايز مني ايه هو انت تعرفني
رعد : قولت اعرفك من السفارة
ريتا : هو انت شغال في السفارة
رعد :حاجة زي كدا
ريتا : طيب وبعدين ايه المطلوب
رعد : عايز اساعدك
ريتا بلهفة : بجد
رعد : اه بجد
ريتا : والمقابل
رعد : ولا حاجة مجرد مساعدة
ريتا : طيب انا لازم امشي حالا لاني تعبانه
رعد : طيب وهوصلك ازاي
ريتا : اديني رقمك وانا ابقي اكلمك
رعد : طيب ورقمك
ريتا : انا اللي هكلمك
رعد : تمام اكتبي طيب
ريتا : تمام حضرتك اسمك ايه
رعد : رعد اسمي رعد السيوفي
ريتا : اممم تمام باااي
رعد بصدمة : ايه دا ازاي الشبه الفظيع دا مش معقول
(((في منزل السيوفي )))
زين : فرحة
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
فرحة : نعم يا بابا
زين : تعالي اهني جاري يا بتي
فرحة : حاضر
زين : يحضرلك الخير ويسعدك يا بتي
امجد : طيب وميجو ملهوش دعوة زي دي
زين : يسعدكم انتو الاتنين يا ولدي انا ليه غيركم
ليلي :نعم طيب واني ايه اتركنت علي الرف
زين بحب : يا بوي يا بوي اهو هتوقعوني معا امك
ليلي :- بقي بتبقي عيالك علي ماشي يا زين
زين بيهزر وينظر لعيالة : طلامه مقالتش زين الرجال تبقي اتقمصت واني مقدرش علي قمصتها
فهد كان نازل من الاعلي هو ومنار : يا بوي علي الرومانسية اللي مبتخلص يا بني انت بتغظنا
زين : يا بوي علي عينك يا ولدي سيبنا في حالنا فينا اللي مكفينا
منار بضحك : بدل ما بتتكلم اكدي قلده وخليك رومانسي
ليلي : صوح اللي مدايق منينا يعمل زينا
فهد : يا نهار اسوح الحريم اتلمت علي بعض لا اني اخلع احسن
مالك : كان لازم تتحدت يا خوي ماني قاعد من صبحية ربنا وشايف الرومانسية وحاطط لساني في بوقي وساكت
سمية : اه كويس انك ساكت متفتحش علي نفسك طاقة جهنم
فرحة بضحك : وفي النهاية برضو معرفتش كنت عايزني ليه يا بابا
زين : والله يا بتي اني نسيت يخربيت القر
فرحة : طيب اسيبكم بقي انا واطلع اذاكر شوية
منار : تذاكري هيا الايام دي وقت مذاكرة يا بتي عايزين نشوف ايه اللي ناقص وجيبي
فرحة : اه هنزل بكرة ان شاء الله انا والبنات
ليلي : والبنات طيب واحنا ملناش عازه ولا ايه
فرحة : ازاي يا مامتي تقولي كدا دا انتو الخير والبركة تعالو معانا بس انا قولت عشان متعبكمش معانا بس لو حابين تعالو
ليلي : اه ملكيش دعوة بتعبنا احنا عايزين نتعب ليكم مكناش نتعب لعيالنا هنتعبو لمين
زين : ربنا يخليكم ليهم
دخلت لوجي : كيفكم يا جماعة
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
الجميع : بخير
لوجي : ايه خير سامعة صوتكم من بره في ايه
سمية : حضري نفسك عشان تروحي بكرة مع بنات عمامك
لوجي : فين يا ماما
ليلي : تجيبو الحاجات اللي ناقصة للفرح عقبال يا بتي
مالك : باذن الله قريب متقدملها عريس زين قوي بس اني اجلتها شوية لبعد الامتحانات
ليلي : طيب زين ربنا يقدم لها مافي الخير
لوجي بتوتر : طيب عن اذنكم
ليلي بضحك : كسفتوها يا جماعة
منار : هيا بنات الايام دي بتتكسف يا ختي بلا خيبة فين ايامنا احنا
ليلي : قول للزمن ارجع يا زمان
(((في لبنان )))
حسام : تعبتك معايا
رعد : تعبك راحة
حسام : مالك سرحان في ايه من ساعة ماجيت من بره وانت سرحان
رعد : قبلتها
حسام بعدم فهم : هيا مين
رعد : ريتا البت اللي شبه بنت عمي
حسام : ااااه اللي عايزه تنزل مصر
رعد : اه
حسام : وبعدين كلمتها
رعد :اه طبعا
حسام : قولتلها ايه قالتلك ايه قول علي طول انت هتنقطني
رعد بسرحان : لسه مقولتش بس هقول
حسام : طيب هتعمل ايه معاها
رعد : هساعدها وهحاول اعرف حاجة في دماغي
حسام : حاجة ايه
رعد : لما يجي وقتها
(((في منزل السيوفي )))
فهد : فاكر لما ليلي كانت حبلة قولتلك يالا عشان اجوز بتك لرعد واهي ربنا كتابها
زين : بس انت كنت بتقول ونيتك مكنتش مظبوطة
فهد : يا بوي عليك قلبك اسود قوي يا خوي خلاص انسي اللي فات خلينا في دلوقت اللي فات مات
زين بحزن : فعلا اللي فات مات كل حاجة عادت الواحد نسيها واكنها مكنتش حاصلة ولا جرت اصلا حتي بتي اللي ماتت نسينها واكنها مجاتش علي وش الدنيا حتي ريتاج ماتت وسرها معاها وابوها اختفي ومحدش عارف عنه شي مات عاش الله اعلم
ليلي بدموع : ايه اللي فكرك بالماضي يا قلبي متوجعش قلبي من جديد
فرحة : اهدو يا جماعة وصلو علي النبي مش هيا كانت تؤامي اكيد شبهي صح
منار : اكيد يعني وانتو لما اتولدته كنتو نسخة من بعض اصلا مفيش شي يفرقكم عن بعض ابدا
فرحة بهزار : طيب اعتبرو انها كانت واحدة وخلاص
ليلي : ربنا يباركلنا فيكي ويرحمها يارب
فهد : بس بتمني كانت تبقي عايشة كنت اخدتهم الاتنين لرعد وزياد بس يالا نصيب
فرحة سرحت وبتكلم نفسها : فعلا يمكن لو كانت عايشة كان زياد حبها هيا و انا كنت فضلت لرعد طيب وانتي ليه بتفكري في كدا مش يمكن رعد كان حبها هيا وانتي برضو كنتي اتوجعتي يالا الحمدلله محدش عارف المكتوب ايه ( ثم رن هاتف زين والمتصل رعد )
زين : الو اهلا اهلا يا ولدي
رعد : الحمدلله يا عمي شكلكم كلكم متجمعين
زين : اه ناقصكم انت وزياد ومعتز ابو دماغ ناشفة دا
مالك بهزار : صح منا عندي ولد لو تؤام فرحة عايش كنت اخته
زين بضحك وهو بيكلم رعد : اسكت يا خايب معتز اصغر من وعد وفرحة
رعد : بتتكلمو علي ايه يا عمي
زين : افتكرنا تؤام فرحه وكنا بنتخيل لو موجودة كنا هنعمل ايه
رعد باستغراب : تؤام فرحة
زين : انت متعرفش ان فرحة كان ليها تؤام ولا ايه
رعد : لا طبعا عارف بس كنت ناسي
زين : الله يرحمها
رعد : صح يا عمي هيا ماتت ازاي لاني مش فاكر كنت صغير
زين اتنهد : ابقي اقولك لما ترجع عشان مرت عمك جنبي وبتتعب
لما بتسمع الحكاية دي
رعد ملهوف يعرف بس سكت : ماشي يا عمي انا كنت متصل اشوف اخباركم ايه
زين : خد كلم بوك
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
رعد : بعدين بعدين يا عمي هرجع اكلمكم تاني
زين : ماشي تمام خلي بالك من نفسك
(((في غرفة لوجي عماله ترن علي محمد مش بيرد )))
لوجي ببكاء بتكلم نفسها : رد بقي
(((في شقة عبير ومحمد )))
محمد : خليكي رني كدا زي الكلب لحد ما تيجي تحت رجلي وادوس عليكي وعلي عيلتك كلها
عبير دخلت عليه وسمعته : ناوي علي ايه يا ابن عادل السيوفي
محمد : ولا حاجة ياما
عبير : عيلتها اللي هدوس عليها دي هيا عيلتك برضو ولا انت ناسي
محمد : لا مش ناسي بس لازم كل واحد ياخد حقة
عبير : طيب ودي مالها
محمد : هتحرقه برضو
عبير : خليك منك لخالك فهد ملكش دعوة بلباقي
محمد : ليا دعوة بكلة بس دي مجرد صيده مش اكتر وامي بعد اذنك ملكيش دعوة بالموضوع دا خليني مني ليهم
عبير :اني ماليش غيرك يا ولدي متحرقش قلبي عليك
محمد : متقلقيش يامي هما اللي قلبهم هيحرقهم مش انتي
عبير : طب رد عليها عمالة ترن
محمد : طيب سيبني لوحدي يا امي
عبير : ماشي ياولدي ( وخرجت فعلا من الغرفة وهو رد )
محمد بزهق : نعم عماله ترني ليه
لوجي بلهفة : وحشتني مش بترد عليا ليه
محمد : مزاجي كدا نعم
لوجي : انت زعلان مني
محمد : اه زعلان بقي انتي خايفة مني خايفة من جوزك خايفة من حبيبك بس اظاهر كدا انا ولا حبيبك ولا زفت
لوجي بحب : انت عارف اني بعشقك مش بحبك بس انت بتشك في حبي ليك يا محمد مش مصدقة
محمد : اه كلامك كلة بيدل انك مش بتثقي فيا اثبتيلي انك بتثقي فيا عايز اثبات
لوجي : هثبتلك حاضر معا اني حبي ليك مش محتاج اثبات
محمد : طيب وهتثبتيلي ازاي
لوجي : هقولهم بكره اني عندي محاضرات كتير و اني رايحة الجامعة ومش هروح واجي معاك نقعد شوية في شقتنا
محمد بابتسامة خبث : قلبي انتي ايوا كدا
لوجي : بس باداب ماشي
محمد : لسه هتشكي فيا
لوجي مسرعا : لا انا بحذرك بس
محمد : تحذيرك وصل يا حبيبت قلبي بحبك بقي
لوجي : بموت فيك بقي
(((بعد حوالي 3 ايام من مقابلة ريتا و رعد في لبنان )))
رعد قاعد مش بعضة : مش عارف اوصلها اجبها ازاي دلوقتي
حسام : البت دي باين عليها لعبيه
رعد :مش عارف في ايه هتجنن عايز اكلمها
حسام : يعني لما تكلمك هتقولها ايه
ثم فجاءة رن هاتف رعد نظر في حسام : في رقم غريب بيرن عليك
🌷#التفاعل_ب_10_كومنتات_دعم_ليا_استمر_معاكم🌷
رعد اخد الهاتف بلهفة من حسام : الو
صوت فتاة : استاذ رعد معايا
رعد بلهفة : ايوا مين
الفتاة : انا ريتا اللي حضرتك قبلتني في الصيدلية
يا تري ايه اللي هيحصل
ومحمد ناوي علي ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط عى : (رواية جبروت ذئاب الصعيد الجزء الثاني)