رواية جبروت اليتيم الفصل الثاني 2 بقلم نور وليد
رواية جبروت اليتيم الجزء الثاني
رواية جبروت اليتيم البارت الثاني
رواية جبروت اليتيم الحلقة الثانية
بيجاد راح الشغل وقابل يوسف صاحب عمرو وابن عمو حسن
ودخلو شرطه مع بعض…
لكن شخصيه يوسف غير بيجاد تماما يوسف بيضحك ع طول
عينو خضرا وقمحاوي وشعرو بني وعريض وطويل وعندو 28سنه
يوسف: اي يبني اتاخرت كدا لي اللوء رفعت مستنيك م بدري
بيجاد: طيب ودخل
اللوء رفعت: بيجاد ف مهمه هتطلعها انت ويوسف واحمد
خد دا الملف اللي ف كل حاجه تخص المهمه دي خالي بالك وضعها حساس انا عارف ان مفيش حاجه تعدي من تحتيك ياوحش المخابرات
بيجاد: تمام يافندم عن اذن حضرتك
يوسف: هاا قالك اي
بيجاد: مهمه ف شويه عصابه مخدرات ف…. هنروح هناك بكره بليل متتاخرش
يوسف: تمام يصحبي
وبيجاد راح الشركه
ف مكان تاني خالص ف حي من حواري القاهره البسيطه..
صباح الخير يابابا
الاب عبد السلام: اهلا يختي
ليل: ايدك ياحج علي فلوس
عبد السلام: عايزه كام يعني
ليل: 100 جنيه حلو
عبد السلام: خدي م جيب البنطلون
بتلبس ليل دريس اسود وطرحه اوف وايت وكوتشي ابيض
ليل: حبيب قلبي دا بابا انا نزله يلا باي بقي
ملك البيست فريند بتعت ليل
تلفون ليل بيرن
ليل: ايوه انا نزلت اهو
ملك: والله بقالي ساعه ف الشارع
ليل: انا جايه اهو😂😂
ليل: خلاص ياملاكي بقي قلبك ابيض هي اول مره يعني
وضحكو ودخلو المحاضره
الدكتور : اللي بتضحك ورا دي قومي قوليلي انا كنت بقول اي
ملك بتافف: sorry يادكتور مكنتش مركزه
الدكتور: مش مركزه يبقي تقعودي في بيتكو احسن
ملك اتعصبت وكانت هترد بس ليل سكتتها
بعد المحاضره كانو ف الكافتيريا بتعت الجامعه
ملك بعصبيه: دكتور مغرور ومتكبر مريض وعبيط
ليل : جعاااااانه روحي هاتي اكللل
ملك بزعيق: بااااااس خلاص ف اي هجيب
بعد الجامعه رواحو
ليل: ملك تعالي اطلعي معايا
ملك: لاياست انا همشي لاحسن الست والولده هتعلم عليا😂
ليل: طب يختي
ليل طلعت: مامااااا بابااااا انا جيتت
فيروز امها: بتزعقي لي يابنت الجزمه
ليل بضحك: حبيبتي والله ربنا يخليكي بابا فين
فيروز: لسه مجاش من الشغل
ليل: طيب اناهنام
فيروز: موركيش حاجه غير النوم
نروح بقي عند بيجاد
داخل الشركه بكل غرور وكبريا نعم فهو بيجاد العابدين
داخل تحت همهمات النساء عن جمالو
لكن بيجاد لاينظر لهم ابدا في اعتقادو انهم جنس خاين وكلهم واحد من هما لكي ينظر اليهم دخل المكتب وركضت خلفو السكرتيره
بيجاد للسكرتيره: هاتيلي ورق الصفقه بتاع محمد درويش
السكرتيره منه : حاضر تومر بحاجه تاني
بيجاد : لا
بعد دقايق تدخل منه: اتفضل الورق اهو
بيجاد بجديه: تمام
منه: عن اذن حضرتك
بعد دقايق دخل يوسف
يوسف: انا جهزت كل حاجه وهنتاقبل بكره في…. بس هنتقابل
الصبح وانا كلمت احمد قالي انو شاف شقه وقاعد فيها
بيجاد: طب تمام روح علي مكتبك
خرج يوسف
تاني يوم ليل وملك بيروحو الجامعه عادي مفيش اي حاجه حصلت وروحو ملك راحت عند ليل
وبيجاد لبس تيشرت اسود وبنطلون اسود والكوتشي اسود والساعه والبرفيوم القمر ونزل
ويوسف تيشرت بيچ وبنطلون اسود وكوتشي ابيض
راحو علي الشارع ونزلو من التاكسي مهمه بقي وكدا😂
وطلعو الشقه واحمد كان هناك
يوسف: وبعدين
احمد: القهوي اللي تحت دي هننزل نقعود عليها ف عنصرين بيقعودو عليها
يوسف وبيجاد: تمام
بيجاد بعصابيه: اي الصوت دا
احمد: لا دول الناس اللي قدمنا من بدري الصوت دا
النحيه التانيه ليل وملك كانو مشغلين اغاني ومعلين الصوت علي اخرو وبيغنو وبيرقصو
ليل بصوت عالي: والله وطلعت بفكر فيك كتير بالي عليك مشعول
ملك: وانا بتصعب عليا حالي وانا بكتبلك كلام معسول
بعيد عن عيني وياعيني مع غيري ومش مبسوط
ليل: ملك افتحي الباب
ملك فتحت: يخربيتك انت بتعمل اي هنا😳😳
نتعرف بقي ليل بنت جميله شعرها البني الطويل يغطيه الحجاب وعنيها العسلي زي فيروز والنمش علي خدودها وبيضه زي بياض التلج وهاديه وخجولا جدا ف اولي جامعه تجاره اداره اعمال 18سنه ومش طويله ولا قصيره وسط وكيرفي كدا
ليل ليها اخت اسمها ليلي 21 سنه بس مش موجوده ف اسكندريه مع ستها
اول سنه ليهم ف الجامعه
ملك شعرها البني عنيها بني وبيضه وملامحه هاديه وجميله لكن عصابيه نفس طول ليل بس ارفع منها 18 سنه اولي جمعه تجاره اداره اعمال بردو ومحجبه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت اليتيم)