روايات

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الفصل الرابع 4 بقلم آلاء الرحمن

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الفصل الرابع 4 بقلم آلاء الرحمن

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الجزء الرابع

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل البارت الرابع

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الحلقة الرابعة

سامي قعد ببرود وعصايته الي بيتكأ عليها بايديه
ازيك يا منال
منال ببرود :الحمدلله
نور باستغراب مين ده الي الكل بيهابه
سامي بصلها :ايه مش هتسلموا على جدكم
نور ببرود :اهاااا سامي بيه اهلا سمعت عنك كتير صراحة
ادهم بصوت وصلها :اتكلمي عدل مع جدك
نور طنشته ومدت ايدها لجدها :اهلا فيك
سامي ردلها السلام وهو مش عاجبه الي بتعمله :وانتي سمعتي عني فين بقى
نور :هههه من ماما طبعا قالتلي كنت قد ايه حنون عليها
سامي بص لمروى : مربياها على نفس الجبروت يا مروى
مروى بسخرية :على الله ما يتعملش فيها الي اتعمل فيا وتعرف تواجهك يا سامي
سامي بص لادهم ولنور وبص لمروى بتحدي : منال انا بطلب ايد نور لادهم
نور رفعت حاجبها بسخرية وادهم بيترقب ردها
منال اتصدمت :لا
ادهم :ليه يا طنط انا ما اشرفكيش اكون جوز بنتك
وقفت نور قدامهم بكل برود وكتفت ايديها لصدرها :انا الي ما يشرفنيش ارتبط فيك
ادهم جز على سنانه وشد على ايده بغضب من وقاحتها واهانتها ليه
سامي بغضب :احترمي روحك يا بنت وما تتكلميش مع الكبار كده
مروى بسخرية :ايه هتجوزها على مزاجكك
نبيل :مش وقته يا بابا الكلام ده
سامي :انا قولت كلمتي بنتك هتتجوز حفيدي ادهم
نور وهي بتاخد شنطتها وقفت قدامه بكل برود :تعرف حاجة انا سمعت عنك وعن تحكماتك لكن دي على الي ليك مش عليا انا
انا نور لا بحاجتك ولا بحاجة غيرك وبصت لادهم بسخرية وقرف ولما هتجوز هتجوز الي يختاره عقلي وقلبي ويكون ابن عالم وناس ومتربي مش هتجوز على مزاج حد
ادهم بغضب :ما تحترمي روحك انا ساكتلك لدوقت احتراما للواقفين ايه يعني متربي
شايفة اني جاي من الشارع
نور بصتله من فوق لتحت وما ردتش عليه :البيت بيتكم وقربت من والدتها وباستها على دماغها انا رايحة الشركة يا حبيبتي
وقربت من مروى :انا عارفة انك هتعرفي تسكتيهم ماما طيبة مش هتقدر ليهم قومي بالواجب وباستها على خدها ومشيت
تحت نظرات الادهم الي لو سابوه عليها هيفرتكها
ادهم بص لجده بغضب ومشي حصلها
نور لسه هتركب عربيتها
لقت الي بيشدها من دراعها
ادهم بغضب :انتي شايفة روحك على ايه يا بنت انتي انا لو حطيتك في دماغي هفرتكك اوعي تتحديني يا نور لاني اقسم بالله ما هعمل اعتبار لحد

نور نزعت ايدها منه ووجهت صباعها ليه بتحذير :اوعى تقرب مني بالطريقة دي فاهم وخدها كلمة من ست تنسى العبط الي قاله الخرفان الي جوه ده لانك لو اخر راجل في الدنيا دي كلها مش هبصلك فاهم
وسابته يحترق من كلامها على حبه ليها السنين دي ومشيت بعربيتها
ادهم بص لأثرها بغضب وكلمتها بتتردد في ودانه :لو اخر راجل في العالم مش هبصلك
ادهم خد وعد لنفسه :وانا دلوقت بقولك كلمة من راجل هتجيلي راكعة يا نور وهبقى اول راجل تبصيله ولبس نظراته ومشي بالعربية لشركته
ماازن :في ايه اتأخرت ليه
ادهم قعد على كرسيه :مفيش انا كويس بقولك ايه ابعت ايميل لشركة نور المنال وحدد معاد على شان الصفقة الجديدة
ادم :هو حصل ايه لما روحتولهم
ادهم قص عليه الي حصل
ادم :وانا قولت لجدي هيحصل كده لكن هو دماغه قفلت خلاص
ادهم شد على ايده بغضب
مازن :وهي كان رائيها ايه
ادهم وهو بيفتكر كلماتها :رفضت مش في بالها الجواز دلوقت
ادم :بس معقول ده الي حصل شخصيتها ما تديش كده دي لسانها اطول منها
سيرين دخلت عليهم :بقولكم
ادهم :سيرين انا مش ناقص
سيرين :انا جاية اخد فلوس واروح الجامعة بسرعة
ادم اداها الكارد بتاعة :ما تاخديش راحتك زيادة فيه
سيرين بغيظ : ضريف صراحة ادهم انت مستحمله ازاي ده
ادهم :انجزي يا سيرين على دوامك بسرعة
سيرين جريت من قدامه
ومازن بيبص في أثرها
ادهم :مازن مازن
مازن وعي لنفسه :هاه في ايه
ادهم :ابعت الايميل للشركة
ادم :ادهم انت بتفكر في ايه ايه الي في دماغك قولي
ادهم وهو بيلعب بالقلم على الطاولة :كل خير ان شاء الله ما تخافش بكمل شغلي عادي وبص للصورة الي جنبه وشرد ببرائتها
………………………………………
نرجع للڤيلا
مروى :اضن سمعتوا الرد على طلبكم ولا ايه مش هتجوزوها على مزاجكم
سامي بسخرية :اضن الماضي لسه معلم فيكي ولا ايه
منال :ملوش لازمة الكلام ده بنتي تتجوز الي قلبها عايزة
سامي بغضب :واحنا من امتى عندنا الكلام ده هاه حفيدتي تتجوز الي انا اقول عليه وانا شايف انه ادهم الي هينفعها

منال بغضب اكبر مش متعوداه في نفسها :وادهم لو اخر راجل في العالم مش هجوزه لبنتي مش على شانه هو لا
لانه تربية فريدة
نبيل بغضب :بس خلاص البنت رافضة مش هغصبها كفاية الي حصل زمان وخسرت بناتي بسببه
سامي بصله :وانت وضعك ايه يا سبع الرجالة هتسيب مراتك وبناتك عايشين لوحدهم
نبيل بغضب مكتوم :لو سمحت علاقتي مع منال حاجة ما تخصش حد ابدا وانا الي مش عايزها ترجع البيت هتفضل مع بناتها هنا وانا هقسم الليالي ما بين هنا وهناك
منال بصت لنبيل :وانا ما بتشاركش يا نبيل
نبيل :يعني ايه
منال بصت لسناء الي شاردة :يعني انا ما بشاركش حاجتي مع حد يا تبقى ليا ولبناتي يا تروح وترجع لعيلتك
نبيل بغضب :مش هلومك على الي قلتيه لانك دلوقت مش في وعيك لكن هرجعلك بالليل واعرفك نبيل مين
سناء بدموع :طلقني يا نبيل
نبيل بصلها بغضب :ايه الي بتقوليه ده اعقلي يا سناء
سناء بدموع وقهر :انا شايفة عشقك ليها ظاهر
انت من اول ما شفتها وانت روحت تجري عليها ونسيت مراتك وولادك ده انت بتندهني باسمها اكتر من اسمي وكل شيء بقى ظاهر وواضح انا كنت مرهم لعشقك الغايب ولما رجع اهو مليش مكان في حياتك وده ظاهر ويبان للأعمى
نبيل بغضب :انا مش هرد عليكي دلوقت لينا بيت نتكلم فيه
مش يالله يا والدي
سامي قام وهو بيبص لمروى :عقلي بنت اختك يا مروى لاني مش عايز اجبرها هي لسه ما تعرفنيش زيك وضحك بسخرية ومشي
واول ما خرجوا
مروى انهارت من العياط واتخلت عن قوتها الزائفة
منال :اهدي يا مروى اهدى
ندى باستغراب :هو في ايه
مروى بدموع :لسه بجبروته زي ما هو يا منال ضيع عمري وشبابي معاه ولسه قاسي زي ما هو
منال خدتها لاوضتها وفضلت جنبها لحد ما هديت
ندى استغربت وخدت كتبها وراحت الجامعة
………………………………………….
عند نور في الشركة
دخلت عليها السكرتيرة :نور هانم شركة الادهم بعتت ايميل عايزين مقابلة على شان الثفقة الجديدة
نور بسخرية :ابعتيلهم ايميل النهاردة الساعة اتنين مقابلتهم واطلبيلي داني لهنا عايزاه معايا في الاجتماع
وفعلاةالسكرتيرة بعتت الايميل لادهم الي بص للايميل بغموض
ادم :في ايه
ادهم :هه فاكرة كده انها بتلوي دراعي بالتصاميم والوقت
ادم :في ايه
ادهم :نور باعتت ايميل بمعاد اقرب من ما تتخيل للصفقة
ادم :اوعى تقول بكره مش هنلحق
ادهم :لا النهاردة الساعة اتنين وبص لساعته يعني كمان ساعة
ادم:نور دي باين عليها مش سهلة
مازن :شجعتوني اشوفها عاملة ازاي اكيد حسن صبي
ادم :صبي ايه يا بني دي صاروخ ارض جو
ادهم كان بيشد على الكاسة الي في ايده بغضب :ااااادم
ادم بأحراج :انا انا اسف ما كانش قصدي
ادهم :جهزوا روحكوا يالله والتصاميم تكون جاهزة خلال ربع ساعة اطبعوهم عن الاجهزة وتكون الطباعة متلونة فاهمين ياااالله
ادهم اتجنن من وصف اخوه ليها :غبي
………………………………………………..
عند نور
كانت مركزة في تصميم جديد بين الابتوب والورق
نور لداني :بص كده من عند الكتف حاسس انه لازم يكون رامي شوية هيبقى اجمل
داني خد الرسمة منها واضاف عليها تعديل بقت اجمل
داني :ايه رائيك
نور بابتسامة :طول عمري بقول عليك جامد
هنا دخلت السكرتيرة هتنبأها بقدوم ادهم مع دخوله
السكرتيرة :شركة الادهم ولسه هتكمل
دخل ادهم ببرود :مساء الخير
انزعج من تقارب ذلك الداني من عشقه بالشكل ده
نور قلعت نظارتها :مساء النور
لكن مرة تانية ما تدخلش كده غير لما انا أسمحلك تدخل
ادم بابتسامة :ازيك يا نور
نور بابتسامة مجاملة :اهلا يا ادم عامل ايه
ادم :كويس انك فاكرة اسمي
نور اكتفت بابتسامة
وبصت للواقف
مازن بأحراج :انا مازن شريك ادهم في الشركة
نور :تشرفت فيك
ادهم فضل يبصلها بغموض وبرود وهو متعصب من كلماتها لما دخل باين انه هو الوحيد الي مش طايقاه
نور :داني خد الشباب لغرفة الاجتماعات وانا شوية اخلص الي بأيدي واحصلكم
هنا دخلت ندى بهزارها كالعادة :يا مشرفاني عايزة فلو ولسه هتكمل انتبهت للموجودين
ندى بهزار : لا باين اني هشوفكم في كل حتة من هنا ورايح
ادم ضحك :لو كان يعجب
ندى :هههه انا عاجبني جدا
ادم غمزها :وانا كمان عاجبني جدا
مازن لادهم :مين القمر
ادهم بغضب :ما تخرس
ندى لادهم :ابن عمي حبيبي انت لسه متدايق من الي حصل فوت يا راجل ده العادي عندنا
ادهم شقت الابتسامة على شفايفة بسبب هزارها لكن اخفاها بسرعة
نور بغضب :ندى بطلي هزارك ده عايزه ايه
ندى بأحراج :حفظا لماء الوجة انا جاية زي الشاطرة اخد فلوس منك ورايحة الجامعة اكمل علامي هعمل ايه بالهزار انتي معاكي حق لازم اكمل جامعتي واجي اساعدك
ادم ومازن ضحكوا جامد على كلامها
داني :انتي هتطحني لو ما مشيتيش
ندى :هااه خلاص انا هروح مشي للجامعة احسن ليا
نور بغيظ :خدي البطاقة تسحبي منها 500 جنيه وبس مليم زيادة ممنوع
ندى بغيظ :حاضر
وبصتلهم :ما تبصوش كده انا بحاجتها لازم اسكت
وجريت من قدامها لاتفرتكها
الكل ضحك ومعاهم ادهم
نور :داني ايه
داني بأحراج :اتفضلوا يا جماعة
وفعلا الكل خرج باستثناء ادهم الي اتأخر شوية وقرب منها :انا عندي احساس انه في انثى مستخبية وراكي وانا الي هطلعها بأذنك يا رب
نور بسخرية :اتفضل حضرتك المكتب من هنا
ادهم عدل جاكتته :وماله التقل صنعه وده لعبتي
نور طنشته وخلصت الي بتعمله وحصلتهم
نور دخلت بهيبتها وادت الايباد لداني ووقفت قريبة منه جدا
وورته حاجات على الايباد
داني :طيب خلاص انا هتصرف
نور اترأست الاجتماع :اتفضلوا عرضكم
ادهم : الصفقة الجاية كبيرة اوي والي عارضها واحد من شركة اوروبية
وشراكة شركتين زينا بتصاميم عصرية وبنفس الوقت فرعونية هتكون ضربة معلم في السوق وبكده المربح هيكون لينا الاتنين
نور رجعت بضهرها لورا :وايه الي بخليني اوافق انا التصاميم بتاعتي لوحدها بتكسح السوق من فترة ومش لاقيه قدامي منافس في الوطن العربي كله
مازن :انسة نور شراكة شركتين بحجمنا وبموهبتنا هتكون ضربة فعلا لكل الموجودين شركة الزين طارحة اسهم بعشرين مليار فاهمة يعني ايه يعني نازلة بكل قوتها وبرغم انك فعلا مختلفة لكن ده ما يمنعش انك ما تقدريش تنزلي بالمبلغ ده مهما كانت قوتك
داني قرب من نور :معاهم حق
نور بتفكير جدي :انا هفكر وهيوصلكم الرد خلال يومين ان شاء الله
ادم :فكري يا نور ما تنسيش اننا لما نطرح التصاميم هنطرحها باسم العمري وده كفيل لوحده يهز السوق
نور ببرود :لا
ادهم بغموض :ايه هو الي لا
نور بصتله باستهزاء :لو هننزل السوق هنزل بأسمي مش هقرن اسمي باسم العيلة نهائي
ادهم بغضب :ليه حضرتك ما يشرفكيش اسم عيلتك ولا ايه
نور بسخرية :انت واخد الموضوع على قلبك كده ليه انا لو عايزة انزل باسم العيلة نزلت من زمان لكن انا من لما ابتديت بالمجال ده بنزل باسمي انا نور المنال ومش هيتغير
ادهم بغضب :وانت معنديش ستات في العيلة تنزل بأسمها
نور ببرود مستفز :وانت مين اصلا على شان يعجبك او لا ومين الي اخد رائيك اصلا انت ولا حاجة على شان تفرض رائيك هنا

…………………………………………..
وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت أنثى وسطوة رجل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى