رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الفصل الخامس 5 بقلم آلاء الرحمن
رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الجزء الخامس
رواية جبروت أنثى وسطوة رجل البارت الخامس
رواية جبروت أنثى وسطوة رجل الحلقة الخامسة
نور بتفكير جدي :انا هفكر وهيوصلكم الرد خلال يومين ان شاء الله
ادم :فكري يا نور ما تنسيش اننا لما نطرح التصاميم هنطرحها باسم العمري وده كفيل لوحده يهز السوق
نور ببرود :لا
ادهم بغموض :ايه هو الي لا
نور بصتله باستهزاء :لو هننزل السوق هنزل بأسمي مش هقرن اسمي باسم العيلة نهائي
ادهم بغضب :ليه حضرتك ما يشرفكيش اسم عيلتك ولا ايه
نور بسخرية :انت واخد الموضوع على قلبك كده ليه انا لو عايزة انزل باسم العيلة نزلت من زمان لكن انا من لما ابتديت بالمجال ده بنزل باسمي انا نور المنال ومش هيتغير
ادهم بغضب :وانت معنديش ستات في العيلة تنزل بأسمها
نور ببرود مستفز :وانت مين اصلا على شان يعجبك او لا ومين الي اخد رائيك اصلا انت ولا حاجة على شان تفرض رائيك هنا
ادهم بصلها بغضب :هندمك يا نور على طولت لسانك دي ومشي
ادم :نور هدي اللعب
نور باستهزاء :نعم انت لاخر في ايه
ادم اتغاظ منها وحصل اخوه ومازن شرحه
داني بضحك :ادهم كان ناقص يضربك بس
نور بلا مبالاة :فكك منه ده عامل فيها دور السيد
…………………………………………..
في القصر
كامل :حصل ايه وافقوا
سامي بسخرية :اكيد لا
نبيل :هو في ايه انتوا متفقين بقى
فريدة بغيظ :لا وهي بترفض كمان مش عاجبها ابني ده الف وحدة تتمناه
نبيل :الا بنتي ما تتمناش حد وتعمل الي هي عايزاه وبص على سناء حصليني على الاوضة يا سناء
سناء حصلته وكأنها جثة بتتحرك من غير روح
حياتها اتبدلت في يوم وليلة
سناء دخلت وقفلت الباب
نبيل كان مستنيها :في ايه يا سناء مالك
ليه محسساني اني ضحكت عليكي مثلا
انا اجوزتك وانتي عارفة اني متجوز وعندي بنتين وانتي رضيتي وعيشتي ايه الي اتغير
سناء بدموع وقهر :الي اتغير انها رجعت رجعت عارف يعني ايه
يعني حتى لو زمان كنت حاسس انك معايا بعقلك وبس وده كان مصبرني
لكن الي شفته النهاردة انك ليها ليها لوحدها وما بقاش ليا مكان بينكم
نبيل مسك ايدها :سناء انتي ام ولادي انتي عشرة 18سنة مش يوم ويومينعلى شان تهدي كل ده في لحظة صدقيني انتي ليكي معزتك في قلبي
ولا يمكن اقدر استغنى عنك وهكون بين هنا وهناك لا هستغني عنك في حياتي ولا عن منال
سناء بعدته عنها :انا لا يمكن ارضى بالوضع ده يا انا هي لاتنين مع بعض مش هينفع
ولحد ما تختار مش عايزك تقرب من الاوضة دي يا نبيل وتنسى اني مراتك
نبيل مسك دراعها بغضب:انتي واعية لنفسك بتقولي ايه انتي بتهدي كل حاجة بينا يا منال
سناء زقته بغضب :سناء سناء سناء انا مش منال حتى في الوقت ده بتغلط باسمي
اطلع بره بره
نبيل بصلها بغضب وطلع وهو متجنن
نادر كان راجع من الجامعة وسمع صراخهم :في ايه يا بابا ماما بتصرخ كده ليه
نبيل بص للاوضة بغضب :عقل امك يا نادر عقلها
نادر :في ايه يا ماما خير بتصرخوا كده ليه
سناء بدموع وانهيار :سيبوني لوحدي سيبوني
خرج نادر
وفريدة متابعة من بعيد وفرحانة بانه نبيل علاقته هتنهار مع سناء ومنال اكيد مش هتتقبل ضره
فريدة بسخرية :الي عايزة من زمان اهو بيتحقق من غير اي مجهود
كامل باستغراب :ايه بتكلمي نفسك ولا ايه
فريدة :هاه لا ولا حاجة بس شفت اخوك نبيل بيضرب سناء وبيشتمها استغربت اهي رجعة منال ورجع جبؤوتها مع نبيل وسحرها ليه
كامل بصلها بغضب :ارحمي نفسك من الحقد والغل الي فيه منال طول عمرها طيبة ومفيش زيها
فريدة بصتله بغضب :مش بقولك سحرالكم بقى منال الخاينة طيبة وانا الحقودة
كامل اتأفف بضجر وسابها تكلم نفسها ومشي
……………………………………….
في المساء
الكل مجتمع على سفرة العشاءفي بيت الجد سامي
الجد :عملت ايه بضم شركة نور لينا
ادهم وهو بياكل بكل برود :هتدرس الموضوع وترد علينا
فريدة:يعني ايه هتتبتر على النعمة بنت منال
نبيل بغضب :ما تجيبيش سيرة مراتي يا فريدة فاهمة سكت مراتك يا كامل
ادهم بص لعمه بغضب :عمي لو سمحت محدش يكلم امي وانا موجود
نبيل بص لكامل بغضب :ايه هتخلي الصغار كمان يزعقولنا
فريدة ابتسمت بنصر
كامل بغضب :بس انتي وهو ايه مفيش كبير ولا ايه
الجد خبط على الطاولة :اقسم بالله يا فريدة لو فضلتي تعملي مشاكل لاكون طاردك من البيت ده بهدومك زي ما جبتك
ادهم وهو بيجز على سنانه بغضب :جدي
ادم قربله :اهدا يا ادهم مش وقت خناق ماما غلطانه برضه
فريدة قامت عن السفرة :يووووه هو محدش طايقلي كلمة في البيت ده
الجد قام :ادهم ونبيل وكامل حصولني على المكتب
الجد سبقهم وهمه حصلوه
نبيل:في ايه يا والدي
الجد :بنتك هتتجوز حفيدي فاهم ودي شطارتك تقنعها
نبيل باستغراب :انا مش فاهم حقيقي ايه السبب الي يخليك مصمم على جوازها منه
الجد بنفسه :مفيش حاجة هتكسر عين مروى غير جواز نور من ادهم
وبص لادهم
ادهم انا في شبابي نفس الطباع نفس قوتي وهي نفس طباع مروى
كامل :بابا رحت فين
الجد :هااه مفيش كل الموضوع انه بنتك لازمها راجل شخصيته اقوى منها ومفيش حد هيقدر يحتويها زي ابن عمها
نبيل :انا مش هجوزها غصب عنها ولا هجبرها تعمل حاجة هي مش عايزاها
الجد بغضب :يعني ايه
نبيل قام :الي سمعته يا والدي
ادهم قام وايديه في جيبه :اديني شهر يا جدي واوعدك حفيدتك هتيجي بنفسها وتقول عايزاه وهتجوزه وساعتها انا يا اقبل يا ارفض
الجد ابتسم وبصله بنظرة عرفها ادهم جدا :وانا هثق فيك يا ادهم ومتأكد انك مش هتخيب املي
نبيل بصلهم لاتنين:ده رهان بقى
الجد :احسبها زي ما تحسبها
نبيل خرج وكامل وراه
وادهم لسه هيخرج
الجد :تاخد سيرين ونادر وادم وتروحوا تسهروا عندهم
ادهم ضحك بسخرية وحك دقنه :ما بتجيش بالحوارات دي دماغها ناشفة ولسانها طويل
الجد :مش هتخسر حاجة اهو تتعرف عليها اكتر
ادهم بنفسه :هو انا نسيتها لحظة على شان اتعرف عليها من جديد
الجد:قولت ايه
ادهم :هشوف
الجد :عمك تلاقيه دلوقت راحلهم هيطري الجو شوية
ادهم :حاضر يا جدي سلام
………………………………………………
في ڤيلا نور
داني :هههههه يخرب عقلك يا ندى مش قادر خلاص
نور بضحك :انتي حكاية يا نور هتعقلي امتى بس
ندى :هههههه هفضل كده سبتلك العقل يا اختشي
هنا ضرب الجرس فتحت ندى كان والدها
ندى حضنته :نوورت يا بابا
نبيل بادلها الحضن :وحشتيني
ندى :اتفضل ادخل
نبيل بابتسامة :ازيكم يا شباب
نور :اهلا يا بابا عامل ايه
نبيل :كويس وكان بيبص حواليه
نور :هههه اه يا نمس
نبيل غمزها :هي فين
ندى :بتحضر العشاء مع خالتوا
نبيل 😏:مروى معاها هلاقيها دلوقت قلبت عليا
هنا جت مروى باستفزاز :حاولت صراحة لكن هي هبلة وعبيطة اول ما تشوفك بتقلب قطة
نبيل بأحراج :انا هشوفها
ندى :ههههه المطبخ من هنا
نبيل دخلها
وحضنها من ظهرها :وحشتيني
منال بزعل :ابعد عني ما تكلمنيش
نبيل باسها على خدها :والله بحبك
منال بصت في عنيه :انت ليا وبس مش كده
نبيل :كده ونص ومش هسيبك ابدا ولا هقدر ابعد عنك
……………………..
نور :ههههه ابويا ده باين مراهق عندة 15سنة
داني :لكن مززززز
ندى بغضب مصطنع :بتتحرش بابويا يله
هنا ضرب الجرس من تاني
ندى :مش هفتح افتحي انتي
نور 😏
داني :يخرب بيتكم هفتح انا
نور :ده تلاقيه عامل النظافة جي ياخد الزبالة
داني قام فتح
ادهم بصله بغضب وشد على ايده بغضب
داني رفع حاجبه بعدم رضا من اسلوبه :مساء الخير اتفضلوا
جت نور تشوف مين واتأففت بضجر وبصت لندى :مش قولتلك عامل النظافة اهو
ندى ضحكت جامد
ادم زق داني ودخل لندى :القمر بيضحك ليه
ندى بأحراج :هاه مفيش نور قالتلي حاجة ضحكتني
ادهم بص لنور بغضب من لبسها كانت لابسه شورت قصير وبدي قصير
ادهم وهو بيجز على سنانه :مساء الخير
نور بمجامله :اهلا اتفضلوا
نادر قرب منها :ازيك يا نور
نور بابتسامة صادقة :ازيك يا نادر عامل ايه
نادر :طب مفيش حضن حتى
نور فتحتله دراعاتها :انت تأمر يا عم الحلو
سيرين بهزار :طب بيقولوا انه انا اختك كمان
نور حضنتها بابتسامة وود
سيرين بصتلهم بدموع :من زمان قوي كان نفسي يكون ليا اخوات بنات
ندى :اهو جالك اتنين ههههههه
نور بهزار لنادر :هو ما ينفعش انت تكون ابن عمي واتجوزك هههه
نادر :ههههههه للاسف وبص على ادهم في الي يسد
ادهم بصلها ببرود وسكت
قعدوا كلهم مع هزار ندى وخفة دم ادم وداني
نور :داني موبايلك بيرن
داني خد فونه وقام من جنب نور
ادهم قرب منها واتكلم بغضب وهو بيجز على سنانه :اطلعي غيري القرف الي لابساه ده
نور بصت وراها :بتكلمني
ادهم بغضب :ما تخلينيش اتجنن عليكي واهدي كده
نور بصتله من فوق لتحت بسخرية :ايه يعني افهم انك حبتني وغيران عليا ولا دي حيلة توقعني فيها ولا ايه جو الاهتمام والشو الي بتعمله ده ما يمشيش معايا وقولتلك قبل كده لو انت اخر راجل في العالم مش هبصلك يا ادهم فما تعشليش في دور الحبيب اوي
ادهم بغضب :هتندمي يا نور
مروى بصت لنور بابتسامة وسمعت كل كلمة قالتها
نور :ههههه مستنياك على شان اندم اوك ما تتأخرش
وبصت للجميع اتفضلوا يا جماعة هنتعشى سوا
ادهم شد على ايده بغضب :انا هروح حد جي معايا
نور بصتله بسخرية :ليه ادهم مش هنقدر نكمل السهرة من غيرك ارجوك
ادهم بصلها بغضب ومشي
وادم حزن على اخوه جدا لانه عارف ادهم بيحب نور بجنون ازاي وهي بتعاملة ازاي
ادهم خرج من عندها متجنن جامد
ضرب على مازن
مازن :اهلا يا ادهم
ادهم :انت فين بتعمل
مازن :في البيت
مازن :معاي ا
ادهم :انت هتنونو
مازن :احم معايا وحده صاحبتي
ادهم :انا جايلك
مازن بصدمة :انت بتتكلم جظ غريبة يعني
ادهم بغضب :عايز انساها يا مازن بأي طريقة هنساها
مازن :في ايه انت عمرك ما كنت كده انت كنت بتستنى اليوم الي تظهر فيه
ادهم وهو بيتنفس جامد :انا جايلك سلام
مازن :غريبة
مايا :في ايه يا بيبي
مازن :ادهم عرف انه معايا حد وجه
مايا قربت منه وباسته :يعني
مازن :هاه مفيش بقولك ما تكلمي جوليا تجي لهنا اهي تبسط ادهم شوية وتخرجه من الموود شوية
مايا بدلع :عينيا يا بيبيى
وفعلا مايا كلمت جوليا على شان تيجي
ادهم دخل
مازن :في ايه
ادهم بص لمايا بقرف
مازن :ههههه ما تاخدش في بالك هتتعود بعدين
ادهم بص لمازن :مش طيقالي كلمة
مازن :يمكن بتتعصب
ادهم :بتعصب ايه بس وانا اعرفها من يومين بس
هنا دخلت جوليا وقربت منهم :هاااي
ادهم بصلها من فوق لتحت وافتكر نور وجمالها وللحظة تخيلها قدامه
مازن قرب منه :خد راحتك
وخد مايا ودخل
جوليا قربت من ادهم :اقدر اريحك ازاي
ادهم زقها للحيطة وايده على رقبتها وبيقبلها بغل وحقد وكره
البنت كانت هتموت بين ايديه
جوليا :اب عد ع ني انت مج نون
ادهم :هتحبيني يا نور هتحبيني
جوليا زقته بغضب وصرخت في وشه وهي بتكح جااامد
مازن خرج :في ايه وبص لجوليا الي رقبتها بلون الدم من شده عليها
جوليا بغضب :ده مجنون
ادهم بصلهم بغضب وسابهم ومشي ومازن بيندهله
ادهم راح البحر وصرح بعلو صووته وقلبه بيتألم من الحب
ادهم بغضب :مش هسيبك يا نور هبقى كابوسك لو ما كنتيش ليا
………………………………………
بعد يومين
عند نور
كانت هتخرج
مروى :هتعملي ايه
نور :هه هعمل الي ما يتعمل يا خالتوا
مروى :مش فاهماكي
نور :هقبل عرضهم لكن هنزلهم بأسم تاني وبمبلغ يغطي على الشركتين بتوعنا وتصاميم مختلفة مني ومنك وهاخد الصفقة ليا لكن بأسم تاني
مروى :ضربة معلم يا نور
نور :ههههه تربيتك يا معلم
مروى :عرفت اربي صراحة هههه كل التوفيق وانا هبتدي التصاميم الجديدة لكن خدي بالك الي اسمه ادهم مش سهل لو عرف انك بتخوني ثقتهم بالتصاميم مش هيسكت
نور :ليه هو انا هنزل السوق وهستخبى ظه انا بنافس نفسي لكن عايز اثبتلهم كلهم انه بنت منال الي ضلمتوها زمان هتقدر توقفلهم وتنجح لوحدها ومن غير مساعدة حد
…………………………………………..
عند ادهم
جاله الرد من شركة نور المنال بالموافقة وحددوا معاد قريب لعرض التصاميم ومناقشة الفنيين
ادم :دول تصاميمي يا ادهم
ادهم :ادم التصاميم ما تطلعش ابدا ولا حتى لاقرب الناس في الشركة خد بالك
دي صفقة مهمه جدا وعليها رهان
هنا جاله اتصال
الووو
الجد :تربية مروى هتنزل السوق بأسم تاني وهتضارب على نفسها خد بالك منها
ادهم بغضب :انت بتقول ايه مستحيل
الجد بغضب :فتح عينك يا ادهم دي مش سهلة وبتلعب على تقيل قوي
ادهم :وانت عرفت اززاي
الجد :مصادري
ادهم قفل مع جده وخد التصاميم وراحلها الشركة
نور كانت مركزة في الورق الي بين ايظيها
دخل ادهم والسكرتيرة وراه :لو سمحت ما ينفعش كده
نور :في ايه
نور زفرت بغضب :خلاص يا امل اتفضلي
امل خرجت
نور قربت من ادهم بتحذير :لاخر مره بقولك اوعى تتعدى حدوظك يا ادهم واحترم روحك واحترم المكان الي انت فيه
ادهم لوى ايدها ورى ظهرها واتكلم بفحيح يخوف :اختصريني يا نور وشد على ايدها بغضب
عايزه تخسرينا كلنا على شان تثبتي انك جبروت وما بيهمكيش حد انتي ضعيفة يا نور وبتداري ضعفك بالقوة دي
نور بغضب :سيب ايدي
ادهم بغضب اكبر:عايزة تنزلي بأسم تاني وتكسبي نفسك انتي بتضحكي على مين بالزبط
نور اتصدمت لكن عدت صدمتها وبعدته عنها
ورفعت ايدها هتضربه لكن كان هوا الاسرع وزقها وخد شفايفها بقبلة عاشقة ومغلولة من عنادها
وووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت أنثى وسطوة رجل)