رواية تزوجته متزوج الفصل الثالث 3 بقلم نورا الرويني
رواية تزوجته متزوج الجزء الثالث
رواية تزوجته متزوج البارت الثالث
رواية تزوجته متزوج الحلقة الثالثة
عدي بصدمه:نعم حامل!!!
الدكتوره بجديه مصطنعه :هتشكك ف قدراتى ولا اي ؟
عدي بعصبيه:ليان مالها يا الاء اتكلمى
الاء بضحك:هههههه اهدا احنا بنهزروا معاك يا ابن عمى هههه ثم أكملت بجديه ليان كويسه متخافش بس واضح انها مبتاكلش كويس ف تعبت
عدي براحه وعيظ:حسابك معايا بعدين وسابها ودخل لليان
-لما قالت انها حامل حسيت ان روحي هتطلع من الصدمه.!
فاقت ليان وخدوها للبيت وكلهم كانو واقفين حواليها
ليان بحرج:انا اسفه انى تعبتكوا معايا
منصور :اي الى انتى بتقوليه دا يا بنتى المهم انك بقيتى بخير
ليان ب ابتسامه :شكرا ي جدو
ساميه بحنيه :الف سلامه عليكى يا بنتى
ليان:الله يسلمك يا خالتو
منصور:طب يلا يا جماعه نسيبها ترتاح
خرجوا من الغرفه واقترب منها عدي وهو يحمل صينيه الاكل وجلس جوارها ع الفراش
عدي :ممكن بقا تاكلى وتاخدي بالك من نفسك عشان متتعبيش
ليان بعناد:ميخصكش واطلع من هنا عايزه انام
عدي بغمزه:هتاكلى ولا أكلك انا بطريقتى
ليان بتوتر:ق..قصدك ايي
عدي بخبث:هخرج وارجع لو لاقيت الاكل هتعرفي قصدي اي ثم ضحك وخرج من الغرفه تاركآ إياها تشتغل من الغيظ
-يخربيت حلاوه امك مزز
دخل عدي الاوضه لقاها خلصت الاكل ونامت ،قرب منها وغطاها وباس جبينها ونام
ف الصباح
فتحت ليان عنيها وحست أن فيه حاجه مكتفاها وبصت جمبها لاقته حاضنها ونايم ،ابستمت بفرحه أن فيه حد مهتم بيها
بعد ساعات خبطت ليان على مكتب عدي
عدي:ادخل
ليان دخلت بكسوف وقالت :احم هو هو يعنى عاايززه اتكلم معاك
عدي ب ابتسامه :اتفضلى
ليان:انا عايزه اعرف انت اتجوزتنى ليه ومراتك ازاي وافقت !
عدي:هحكيلك على كل حاجه
اهل بباكى من يوم ما ابوكى مات وهما كانوا عايزين يجوزوكى لابن عمك بالغصب عشان ياخدوا الورث كله وخالتى وقفت ف وشهم ومرضيتش لانها عارفه ان احمد الى هو ابن عمك مش كويس وكان هيعذبك معاه ف خافت عليكى وبعدت عنهم واشتغلت عشان تصرف عليكى وهما طول الوقت دا بيدوروا عليكوا عشان كدا مامتك كانت اعصابها تعبانه وبتتحكم فيكى ولما اهلك وصلولك خالتى كلمتنى انى اساعدها وقالتلى اتجوزك لغايه ما تعرف تتصرف وانا وعدتها انى هحميكى منهم ودا كان يوم مانا خبطك بالعربيه ولما شوفتك عرفتك وفضلت ماشي وراكى لغايه ما وصلتى بيتك بالسلامه والباقي انتى عرفاه
ليان بدموع شديده وصدمه:يعنى ماما بتحبنى وانا الى كنت دايما بجرحها وهى استحملت كل دا لوحدها!!
عدي:اهدي يا ليان خلاص انتى بقيتى مراتى واسف انى كنت بعيد بس خالتى مقالتش حاجه لينا بس خلاص انتوا بقيتوا من مسؤليتى وانا كفيل احميكوا
ليان:اانت ازاي كدا ؟كنت تقدر تحمينا برضوا من غير جواز !
عدي بحب:عشان بحبك من يوم ما شيلتك على أيدي لما اتولدتى ولما خالتى اختفت فقدت الامل انك تكونى ليا واضطريت اسمع كلام جدي واتجوز تيا
ليان بصدمه :بتحبنى !!!
عدي اقترب منها وحضنها بحب وقال:كلمه بحبك قليله تقدري كدا تقولى انى بقيت بدمنك
ليان عيطت بفرحه لاول مره تحس بالراحه دي وإن فيه ناس كتير طلعوا بيحبوها واهمهم مامتها .
ف الصباح اول ما ليان صحيت قامت بسرعه ولبست وهى بتطنط زي الطفله وعماله تغنى وتصحى عدي بصوت عالى :عديييييييي قوم عشان نروح لماما
عدي بنعاس:حاضر يحبيبي
قام وراحوا وهما ماسكين ايد بعض وفرحانين واول ما فاطمه شافتهم زغرطت من الفرحه ودموعها نزلت
ليان بدموع جريت عليها وحضنتها وفضلت تعيط وتتأسفلها
فاطمه بحنان:متتأسفيش يا بنتى انا الى اسفه انى تعبتك معايا بالشكل دا سامحينى
ليان بمزاح لتغيير الجو :هسامحك بس تعمليلى ورق عنب من ايدك الحلوين دول
فاطمه :ههههه طول عمرك طفسه بس حاضر يستى احنا عندنا كام ليان يعنى
عدي :نحن هنا وانا بغير على فكره
فاطمه بفرحه:اانتوا هتفضلوا مع بعض
عدي وليان:لاخر العمر
رجعوا البيت وهما بيضحكوا واول ما تيا شافتهم قربت منهم وقالت بغضب مصطنع :ي مرحب بالعرسان وانت بقي ناسي أن ليك زوجه تانيه؟
عدي :تيا اطلعي فوق
تيا بدلع غمزته وقالت ماشي وطلعت وعدي طلع وراها وساب ليان بتغلى من الغيره والصدمه وطلعت اوضتها وقعدت تلم ف هدومها وهى بتعيط وبعد دقائق دخل عدي وقرب منها وبعده تيا دخلت بفرحه كبيره
عدي:رايحه فين
ليان :طلقنى
عدي ببرود :انتى طالق وبالتلاته …
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجته متزوج)