رواية جارح القلب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر سلامة
رواية جارح القلب الجزء السادس والعشرون
رواية جارح القلب البارت السادس والعشرون
رواية جارح القلب الحلقة السادسة والعشرون
سلطانة ببكاء..ياحبيبي والله كنت هقولك بس كنت مسنتي بيقي عندك ولاد علشان هتحس بيا وقتها ليه عملت كد
مراد بصلها بدموع وقال حته من غير كد كنت هحس بيكي لأنك مليكش ذنب في اي حاجة بس غلط انك ماقوليليش ياامي
سلطانة بعياط..كلمة امي دي كنت خايفة تبطل تقولها لو قولتلك حقك علياا ونبي سامحني
مراد عانقنها وقال متقوليش كد ونبي ياامي
((بعد شوية ))
مراد..ماما اخواتي عارفين
سلطانة..لا عايز تقولهم
مراد..اها لازم يعرفواه
سلطانة..خليني انا قولهم بطريقتي احسن ويلا روح انام علشان فرحك بكرة ولازم تجهز وتكون وسيم
مراد..ليه هو انا مش وسيم دلوقتي
سلطانة بضحك..طبعا وسيم بس بكرة يوم مخلتف هتكون عريس ولا اي
مراد بضحك..عندك حق تصبحي على الجنة
سلطانة بحب..وانت من أهلها.
((يوم الفرح))
عايشة..يلهوي مشاءالله ياغزل فرحك هيتعمل ف فندق زي مانتي كنتي عايزة وبتحلمي
رانيا ابتسمت..بجد ياغزل كنت بتحلمي بكدا
غزل بكسوف..ايوا ولما قولت بصدفة قدام مراد عاملاه
رانيا وعايشة ضحكوا علي كسفوها.
دخلت ريهام وقالت صباح السكر علي احلا عروسة
غزل قامت حضنتها وقالت صباح النور فتكرتك مش جاية كنت هزعل منك
ريهام..وانا بردو هزعل القمر دا يلا هخشي خدي شارو الميكب ارتست جاية كمان ساعة يلا
رانيا و عايشة..ايوا صح يلااا
غزل..اهداو طيب أنا حاسة انه فرحكو مش فرحي وضحكت دخلت الحمام
ريهام وعايشة ورانيا ضحك علي كلامها.
((عند مراد))
علي ..غزل في الأوضة اللي جمبك ياض
مراد بفرح..بجد يعني اقدر روح شوفها زي مانا عايز
علي بصله بقرف..مالك ياض متتقل كد فين مراد المغرور القاسي راح فين
مراد ضحك..طيرت والسبب البت مراتي المهم هروح اشوفها دقيقة واجي
علي مسكه من فقاه وقال تعال هنا مينفعش تروح معاها بنات وممنوع تشوفها بعد ساعة ٨ يلا جهز نفسك ياض
مراد..عادي هكلمها
علي قطعه بنظرة خوف
مراد بخوف..خلاص ماشي وقال بصوت واطي هو مين الكبير فينا
علي بضحك.. سمعتك علفكرا
مراد..متسمع نينيني ودخل الحمام
علي ضحك عليه.
بعد ساعات قليلأ
مراد..يلا ياغزل خليني شوفك بقي
ريهام..قولتلك لازم تتدفع اكتر علشان تشوفها
مراد..اي يابت الطمع دا مانا تدفعت ٥ تلاف اهو
ريهام..٥ تلاف كمان يلا
علي..ياعم خلص دفع يلا
البنات بتضحك.
مراد طلع الفلوس وقال اتفضلي يلا طلعي مراتي بدل م اخش اجبيها بنفسي
طلعت غزل بالفستان الابيض وشعرها الناعم كانت أميرة
مراد بصلها بحب..وقال زي القمر الف مبروك لينا غير هتجوزنا
غزل ضحكت..أنت وسيم زي عادتك ياحبيبي
مراد ضحكلها وقال يلا هاتي ايدك
احمد..وقف عندك مش لما اسلملك بأيدي الاول انزل يلا انت وهو
مراد بضحك..حاضر ياسيدي وانزل
غزل بحب وضحك..بابا اي رايكك
احمد بحب..زي القمر ياحبيت بابا وانتو كمان يابنات قمرات يلا بينا
((غزل نزلت وايدها ف ايد باباها الناس كلها انبهرت من جمال غزل))
احمد..مراد انا بتديك قطعة من قلبي لو زعلتها او سمعت انها عيطت بس حته لو مش انت السبب هت.قتلك اسمع.
مراد بضحك وحب..حاضر يابابا غزل في عيوني عمري م زعلها خلي حياتها كلها سعادة
غزل بصتله بحب.
مراد مسك ايدها وطلع علي الكوشة الناس بتدا تيجي وتسلم عليهم .
علي..علفكرا انتي حلوة انهاردة
رانيا بضحك.. انهاردة بس انا حلوة دايما
علي بصلها بضحك.
جميلة..إنتي هتسكتي ياسلطانة
سلطانة..هعمل اي انا عملت اللي عليا واكتر بس بنتك الغبية اللي عملت كد ف نفسها
جميلة..يعني اي انتي قولتلي بيحب نانسي خليتي بنتي تتعشم بيه وفي الاخير تكسرت وهي مدمرة بسببك
سلطانة..جميلة انا مليش دعوة بحاجة مراد كبير واعي الكل حاجة
جميلة بصلتها باللوم ومشيت .
محمد قرب منها وقال متقلقيش انتي ماشية صح سعادة ابننا هي الهم
سلطانة بحب..صح وانا اسفة اني ضعطت عليك اوي
محمد..متقوليش كد المهم دلوقتي اي الحلاوة انتي بتصغري كد ليه لا انا ابتدا غير بقي
سلطانة بصتله بضحك وحب.
نبيلة بتص الكل شخص من العيلة ومبسوطة بيهم وقالت ياريتك كنتي معايا ياداليا المهم اني عارفة انك مسبوطة دلوقتي الله يرحمك ياحبيتي .
في الفيلا.
دخلت جميلة وهي بتعيط
الخادمة..الحقي ياهانم الانسة نانسي
جميلة بقلق..مالها هي فين
الخادمة.. في اوضة مراد
جميلة بصدمة طلعت بسرعة لقيتها بتقطع في كل حاجة
جميلة بقلق مسكتها بسرعة وقالت انتي كويسة صح ليه عملتي كد
نانسي بإنهيار..تجوز ياامي انا بموووت لما انه هينام علي السرير دا مع واحدة تانية غيري بموووت مش عايزة اعيش وقامت جميلة مسكتها جامد وهي بتعيط وقالت كل شئ قسمة ونصيب اكيد هتلاقي الاحسن بس متعمليش في نفسك كد علشان كد
نانسي..خديني في حضنك ياامي
جميلة خدتها وراحت اوضتها وخليتها تنام .
جميلة بتكلم فس التلفون وقال بقولك هات عريبة ضروري اخرج دلوقتي ونزلت نديت الخادمة وقالت تعالي معايا تشيلي نانسي التحت
الخادمة..حاضر
((شيلوها وانزلوا حطوها في الغريبة ))
السواق..حضرتك رايحه فين ياهانم
جميله بحزن..علي المصحة يا سامح.
مراد..انهاردة اسعد يوم في حياتي
غزل..انا فرحانة اوي يامراد عقبال سنين كتير واحنا مع بعض
مراد غمزلها..هيكون معانا ياسين وملك
غزل بضحك..أنت لحقت تسمي عيالنا امتاا
مراد غمزلها..هقولك بعدين
(( قاموا يرقصوا والناس مبسوطه بيهم اليوم عدا بسعاده كبيرة عليهم))
في الفيلا
نزلت غزل من العريبة
مراد مسك ايدها وقال نورتي بيتك ياحبيتي
غزل ابتسمت ليه بحب.
سلطانة بابتسامة..نورتي بينتا ياعروسة
غزل..دا منور بي حضرتك ياماما
محمد ..الف مبروك ياولاد يلا خشوا الجو سقعة عليكو
غزل..حاضر
ريهام..يلا
مراد..تصبحوا علي خير ياجماعة اها صح انا هنقوم بدري الصبح شوية علشان هنروح شهر عسل
سلطانة…ماشي ياحبيبي وانت من اهل الخير.
((كل واحد راح اوضته))
((أوضة مراد))
مراد ..نورتي بيتك ياحبيت قلبي
غزل ..دا بنورك ياحبيبي هخش هاخد شارو علي السريع كد ماشي
مراد بغمزة..طيب مش هتفكي السوسة هعملها انا
غزل ابتسمله وقالت ماشي ولفت
مراد فتح السوسة ولسه هيقرب غزل هربت علي الحمام.
غزل..كنت عارفة انك غدار يامراد
مراد ضحك عليها.
((ليلة عدت بسعاده بينهم))
(((((الخاتمة)))))
بعد ٩ سنين .
غزل..يولا خد هنا
ياسين..انا اسمي ياسين ياماما مش يولا
غزل..طيب تعال يابو لسان طويلة انت
مراد اشيل ياسين..هوبااا مزعل ماما ليه ينفع تزعل منك وتعيط بسببك
غزل ضربته وقالت اي اللي انت بتقوله دا
ياسين بحزن..إنتي بجد هتعيطي ياماما مسك خدها وقال متعيطش هعمل اللي انتي عايزاه
مراد بصله بضحك وحب.
غزل ابتسم علي براءت ابنها وقالت حاضر مش هعيط يلا ناكل بقي علشان تبقي قوي زيي وزي بابا كمان.
فجأة اسمعو صوت ضريخ.
مراد بصدمة..إنتي سايبة ملك جوه
غزل..كانت نايمة شكلها صحيت روحلها يلا
ياسين بغيرة..روح اسكتها بقي انا صدعت
مراد ضحك عليه وراح لبنته .
غزل..مالك ياقلبي كشرت ليه
ياسين.. إنتي بتحبني اكتر من ملك صح
غزل..لا بحبكو زي بعض وكمان مينفعش تغير من أختك انت المفروض تكون ضهرها وسندها انت الكبير هي بنوتة صغيرة لسه لازم تخلي بالك منها
ياسين.. حاضر ياماما خلي بالي منها لما اكبر
غزل حضنته بقوة وقال حبيب ماما الشطور
((ياسين ٧ سنين وملك سنة))
((ريهام تجوزت دكتور في الكلية وحاليا معاها بنوتة ٥ سنين وحامل))
((علي تجوز رانيا ايوا هي رانيا اللي في بالكو ربنا عوضها بسند حاليا هي حامل))
((عايشة تجوزت ومعاها يوسف ٤ سنين))
((نانسي تعالجت وبقيت شخص كويس وحاليا مخطوبة ))
((احمد اصلا و محمد الرفاعي اتوفوا))
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جارح القلب)