روايات

رواية توبة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرفت السيد

رواية توبة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرفت السيد

رواية توبة الجزء السابع والعشرون

رواية توبة البارت السابع والعشرون

رواية توبة الحلقة السابعة والعشرون

فارس قال: توبة قبل اي كلام مبروك ربنا يبارك
: شكرا يافارس خير في ايه
توبة اظن اني متجوز وعندي ولد ومراتي ست محترمه يعني كدة مفيش سبب عشان مااخدش ورثي ولاايه
: خلصت؟
ايوة ياتوبة انا توقعت انك لوحدك هتعملي كدة بس عدت شهور ومفيش حاجة حصلت ولاانتي حسباها ازاي انا عارف انك اكبر من انك تخلصي حساب شخصي مني بحقي
كنت باسمعه وساكتة
ابتسمت وقولتله: على فكرة قبل ماانسى جلسة مامتك وخالتك كمان أسبوعين
شوف بقى يافارس اولآ انا معنديش حساب معاك عشان اخلصه منك انت انتهيت وحكايتنا اتقفلت وانا مش هحاسبك على كلامك لانك قلت بنفسك اني اكبر من كدة
فلوسك وحقك هاتاخده بس للاسف مراتك. مطلقة قبل منك
فارس بعصبية؛: وماله المهم انها محترمة
ضحكت : يافارس انا مبحبش اجيب سيرة حد بس اتأكد. من معلوماتك لانها غلط ومش هقولك اكتر من كدة
يعني إيه

 

 

: يعني معنديش حاجة اضيفهاانا مقدرش اوضح كلامي ابدا دة دورك انت اعرف الحقيقة بمعرفتك وبعد اذنك عشان ورايا حاجات كتير
وفتحت الباب وخرجت وهو ورايا
وقفت و قولتله:
خد بالك امير وعدي شغالين حلو وبياخدو نرتب ونسبة ارباح حاول تشتغل زيهم دة مالك ولازم تراعيه انما لو فضلت بعيد مش هاتاخد مليم
بصلي بغيظ وقال: حاضر امرك
ابتسمت ببرود وروحت المطبخ اتابع الشيف والمساعدين واشرف عليهم
#بقلم_مرفت_السيد
فارس طلع شقته النار طالعة من ودانه بس قال لنفسه: اصبر متبقاش غبي اسأل عليها الاول واعرف الحقيقة بعدها واجهها
وفعلا لقى اميرة نايمة باوضة ابنهم قال لنفسه احسن ودخل اوضته و نام على طول
توبة خرجت من مطبخ المطعم كان فارس مشي لقيت ادم وقف قدام المطعم بعربيته ونزل خرجتله
قالي: عروستي وحشتيني
اتلم😒
: حاضر كلها يومين😅
خلصت شغلك
: اه واخيرا بس عاوز اطلع شنطة اوراقي في المكتب الي عملته بالشقة
تعالى نطلع لبابا ييجي معاك
: اوك حبيبتي
بصتله بغضب قال: اسفين يافندم بس برضه حبيبتي وعمري وحياتي وازعلي براحتك
ياللا بينا
عدي انا طالعة لو احتجت حاجة كلمني
طلعنا سوا وقبل ماندخل قالي: توبة انا عاوز اقولك كلام مهم مش لاقي فرصة اقولهولك ممكن نخرج شوية
طالما كلام مهم مفيش مانع قول لبابا ونخرج
خبطنا ودخلنا

 

 

طاهر قال لادم: يابني روح شقتك حط اوراقك براحتك ولما ترجع اخرجو بس متتأخروش
خرجت انا وادم روحنا كافيه هادي قريب من البيت
بعد ماطلبنا المشروبات قلتله: خير 🙂
قالي: توبة انتي عمرك ماسألتيني عن الماضي بتاعي
: عمري ماسألتك لاني اعرف انك منفصل من 3 سنين ومتنساش احنا شغالين فين وزي مانا اتحريت عنك انت اتحريت عني
مش قصدي التحريات قصدي اي سؤال جواكي نفسك تعرفي اجابته مني مش من التحريات
: اممممم بصراحة معنديش فضول لماضيك المهم الحاضر دة الي احسابك عليه
طيب ولو قولتلك انك الحاضر والماضي كمان
توبة انا باحبك من يوم مااتعينتي
: ايه😳😳😳
ايوة ياتوبة كنت وقتها متجوز جواز تقليدي
من يوم ماشوفتك وانتي شاغلة بالي لما طلقت مراتي عارفة طلقتها ليه لاني كنت وصلت لمرحلة اني مش عاوز اخلف منها غشان.مظلمهاش مع انك كنتي شيفاني اخ اول مامراتي طلبت الطلاق ماترددتش واخدت اكتر من حقها كمان عارفة عيبها الوحيد انها مش انتي
بس بعد الطلاق قولت اهدا شوية قبل مااطلبك للجواز وترفضيني لاني كنت لسة مطلق واخسرك
وقتها القدر بقى ودخلتي بدوامة ابن عمك

 

 

كنت بموت ربنا يعلم انا كنت عامل ازاي وكتمت في قلبي قد ايه ويوم ماعرفت من تقرير المستشفى انك بنت روحي ردت فيا ويوم مااتطلقتي طلعت البواب بتاعي عمرة لانه كان بيدعيلي ربنا يحققلي امنياتي
اقسمت وقتها اتجوزك والحمد لله ربنا قربك ليا
الي عاوزك تعرفيه انك اهم عندي من نفسي ♥
كنت متنحة ومصدومة وعنيا فيها دموع
بس دموع سعادة اني احس ان في حد بيدعي عشاني وبيتمناني اتي اتحب كدة
قالي: انا اسف ضايقتك
لا خالص بالعكس يالا بينا
ابتسم ووصلني للبيت وقبل ماانزل قبل ايديا وقالي ربنا يخليكي ويحفظك ليا
🤭😊
بقلم مرفت السيد
تاتي يوم كانت الحنة نزلنا الكافيه بالليل انا وامي واخواتي وصحباتنا البنات وكانت حفلة جميلة
كلها سعادة ورقص واخواتي وحبايبي حواليا
خلصنا وطلعنا مهدودين ونمنا من التعب
صحينا يوم الزفاف على زغروطة من ماما
🤭💃🏼
يادوب فطرنا والميكب ارتيست وصلت
وبدأ التحضير وسط سعادة الجميع حتي ولاد عمي كانو بيشاركونا الاحتفال وبيساعدو بالتحضير
وجهزت وطلعت لبابا وماما واخواتي بالفستان بابا كان بيداري دموعه حبيبي
وماما واخواتي عيطو من السعادة ومن حمال ورقة الفستان
ماما: زي الملاك
بابا: هي فعلاً ملاك
حضنتهم بحب
تمارا: بلاش نكد ياشعب مصر هيصوا
ضحكنا كلنا ولاد عمي دخلو قالو العريس وصل
وسمعنا زفة وهيصة ادم وصل هو واهله سلمو على اهلي
وطلعت عليهم ادم شافني عنيه دمعت

 

 

تنارا قالتله: في ايه كلكم بتشوفوها تعيطو 😅 انشف ياعريس
امير: ايوة عقبالي يارب عليكي انتي جوزهالي ياعمي ابوس ايدك 😂😂
تمارا وشها احمر من الكسوف
تالية قالتله: لما تتمو سن الرشد
بابا والكل ضحك بمرح
نزلنا للمطعم كان الدور التاني مجهز قاعة مناسبات صغيرة
بعد الزفة المأذون وصل وتم كتب الكتاب
فارس جه مع مراته ووشه الاحمر الغاضب وابتسامته المصطنعة فاضحينه
بس اخواته كانو بيرقصو مع اخواتي وفرحانين من قلبهم وبابا وماما راضيين جدا عن اختياري
خلص الفرح واتجهنا للمطار بابا وصلنا هو وولاد عمي عشان نقضي شهر العسل في تركيا
وصلنا للفندق تاني يوم ونمنا من الارهاق وتاني يوم اتفاجئت بأن…….
😳😳😳😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى