رواية توأم ولكن الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم
رواية توأم ولكن البارت الثاني
رواية توأم ولكن الجزء الثاني
رواية توأم ولكن الحلقة الثانية
بضحك… في اي يا عُمر انت مش عرفني ولا اي انا سهيله حبيبتك..
عُمر بعصبيه مسكها من ايدها و قال… الخاتم ده مش بتاع سهيله و دي مش ايدها عارفه ليه… عشان سهيله كتب اسمي علي ايدها بالحنه… انطقي مراتي فيييين..
ريم بضحكه كلها شـ*ر.. شاطر يا عُمر عرفتني.. انا فعلاً مش مراتك انا ريم و مراتك مش هترجع غير لما اخد الا انا عايزه انت فاهم..
عُمر.. و انتي هتكوني عايزه اي مني..
ريم.. قلبك يكون ملكي..
عُمر.. قصدك اي..
ريم.. تحبني زيها و اكتر..
عُمر.. انتي مجنونه في حد يعمل كده في اخته و كمان دي توأمك يعني المفروض تكوني فرحانه ليها مش تيجي تخطفي اختك عشاني.. و انا مش هحبك مهما حصل..
ريم.. يبقا انسا انك تشوف مراتك الحلوه..
عُمر.. و انا مش هر*حمك يا ريم و هعرف مراتي فين.. و مش هعيش مع واحده في الحرام و انتي رخصتي نفسك اوووي يا ريم.. و ابوكي ليه صرفه معاكي..
ريم.. ههههه بابا عارف اني هربت من البيت هتلاقي دلوقتي بيقرأ الرساله.. الا انا كتبت فيها.. اني هربت مع الانسان الا بحبه..
عُمر.. انتي مجنونه.. بالطريقه دي هتمو*تي ابوك بالحياه.. انتي اي شيطا*نه
قربت منه ريم.. تؤتؤ.. بحبك و مش هسيبك لغير.. انت ملكي انا و بس
عُمر.. و انا بكر*هك فاهمه يعني اي بكر*هك..
ريم.. يبقا انسا حبيبت القلب عشان همو*تها بايدي دي..
عُمر.. و انا مش هسبها تضيع من ايدي.. عشان واحده في قلبها السواد ده كله..
ريم.. الا عندك اعمله..
**************
خرج عُمر وساب البيت.. وراح اكتر مكان كان بيروحه هو و سهيله..
فلاش باااااااااك
سهيله.. عُمر انا فرحانه اووي انك في حياتي عارف ليه..
عُمر.. ليه
سهيله.. عشان حاسه انك شبهي في كل حاجه بتقدر تفهمني و تحس بيا حتي لو غبت عنك.. بس انا خايفه
عُمر.. خايفه من اي و انا معاكي ..
سهيله.. خايفه فرحنا ميحصلش حاسه ان في حاجه هتحصل لينا و مش هنكون مع بعض عُمر انا بحبك اوووي خليك معايا..
عُمر مسك ايدها وقال.. عمري ما هسيبك يا حبيبتي.. دائما هكون اول واحد جنبك..
باااااااااك
عُمر بدموع.. كان معاكي حق يا سهيله فرحنا مش هيتم كان قلبك حاسس بس انا هلاقيكي و هرجعك لحضني تاني مش هخلي حد يقرب منك و ريم انا ليه حساب معاها بس هلعب بطريقتي لحد ما هلاقيكي..
*************
ريم في غرفتها قاعده سرحانه و بتفتكر الا حصل..
فلاش باااااااااك
سهيله بفرحه.. انا حلوه يا ريم الفستان و الميكاب حلوين فيا..
ريم بخ*بث.. اكيد يا حبيبتي زي القمر.. بس خدي اشربي العصير ده..
سهيله.. والله جات في وقتها كنت همو*ت من العطش.. عقبال ما اشربك بأيدي يا روحي..
سهيله شربت العصير و مفيش عشر دقايق و كان أغمّ عليها ريم اخدتها و خبتها و لبست الفستان مكانها..
ريم.. اسفه يا اختي بس عُمر ليا وبس و مش اسمحلك تاخدي عُمر كمان مني..
باااااااااك..
ريم.. كان لازم اعمل كده يا سهيله بس هرجعك لما عُمر يحبني و يحس بيا..
*************
عده اسبوع و مفيش اخبار عن سهيله و عُمر بيحاول بكل الطرق يوصلها بس مقدرش لحد. ما فكر في خطه يوقع بيها ريم..
ريم.. خد يا حبيبي الاكل اهو جسمك بقا ضعيف اووي الايام دي..
عُمر اخد الاكل منها و ابتسم.. تسلم ايدك..
ريم في نفسها.. حلو بدأ يقرب مني أخيرا…
عُمر بغمزه.. سرحتي في اي..
ريم.. هاااا لا أبداً..
عُمر قام مسك ايدها.. حضري نفسك عندي ليكي مفاجأة..
ريم.. بجد اي هيه..
عُمر.. منا لو قولت مش هتكون مفاجأة ولا اي..
ريم بفرحه.. صح معاك حق..
************
ريم لبست احلي فستان عندها.. بس قرارت انها تعمل حاجه قبل ما تروح مع عُمر..
****
كانت تجلس في مكان مظُلم وهي تضم نفسها من الخو*ف.. كانت تتحدث و تبكي بشدة.. وقالت بحرقة
انا فيييين حد يرد عليا… يا ناس يلي برا حد يرد عليا انا فيييين.. ياربي انا تعبت يارب خرجني من هنا علي خير..
لتصمت قليل بعد ان اتاها صوت من الخلف ينطق باسمها… سهيله
سهيله بفرحه… ريم اخيرا حد جهه يخدني.. انا كنت خا*يفه اوووي طلعيني من هنا.. جات تحضنها؟. بس ريم زقتها علي الارض.
ريم.. ابعدي عني هتبهدلي الفستان..
سهيله بصدمه.. ريم انتي بتقولي اي..
ريم.. زي ما سمعتي.. و اه حاجه كمان انا الا جبتك هنا.. و كمان جوزك هيكون في حضني النهارده..
سهيله بصدمه و دموع.. اااااااي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم ولكن)