روايات

رواية توأم من الظلام الفصل السادس 6 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الفصل السادس 6 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الجزء السادس

رواية توأم من الظلام البارت السادس

رواية توأم من الظلام الحلقة السادسة

راسلين : هرب هو وسارة وواحد م الحراس ل عالم تاني واياد والباقي موجودين ف المعسكر
فيرو وهو بيبص للفراغ : طول عمره بيحب الهرب 😒
راسلين : هتسيبه ولا ؟؟
فيرو : اسيبوا .. لا طبعاً .. انتي عارفة دة لما يتم ال ٢١ سنة ممكن يعمل فينا ايه ؟
ماليك : والمفروض نعمل ايه دلوقتي ؟
فيرو : هقولكم
*( ف العالم بتاعنا )*
( هبة واقفة مع صحابها واسر وسارة وسينا واقفين ع جنب وطبعاً كل العيون عليهم بس اسر مش شايل عينه من ع هبة )
احمد ب استغراب : هو بيبصلك كدة ليه الواد دة ؟!!!
ليلى : المتخلفة خليتهم معديين وراحت تقوله لينسيز دي ي ببلاوي ف تقريباً استرخمها ومن وقت م وقف وهو بيبصلها كدة !!
هبة ب قلق : بردوا مش للدرجة انا كنت بهزر يعني 😕
رامي : البت الي معاه مزة .. مزة ايه دي ملهاش حل صاروخ 😐
احمد ب اندماج : عندك حق 🤤
ليلى ب خضة : نعم !!!!!
احمد ب توتر : ااا لا مش قصدي والله 😬
ليلى : اة بحسب
( عند اسر )
اسر : لازم اروح اكلمها
سينا : هتقولها ايه لاحظ ان محدش يعرف احنا مين ومنين !!
اسر : عارف .. بس مش قادر تبقا قصادي كدة وافضل ابصلها من بعيد 🤷🏻‍♂
سارة : طيب بس حاول متلفتش النظر
اسر : اوكااااي 🙄
( يمشي اسر )
سينا ب قلق : الي بيعمله دة غلط جداً وهيودينا ورا الشمس !!!
سارة : انت متعرفش هو حاسس ب ايه .. مش هيرتاح غير لما يكلمها
سينا : يارب استر بقا
( يقرب اسر ع هبة )
هبة ب خضة : ايه دة جاي علينا !!!
ليلى ب ضحكة مكتومة : اكيد جاي يهزقك 🤭
اسر وهو بيبص ل هبة : صباح الخير
هبة ب استغراب : صباح النور !!
اسر وهو بيمدلها ايده : انا اسر 👋
هبة وهي بتسلم : هبة 👋
اسر : مبسوط اني قابلتك برنسس هبة 🙂⁦❤️⁩
هبة ب ضحك : برنسس 😂
الكل : هههههههه 😂
اسر ب استغراب : انتي مش اميرة ؟!
هبة : لا انا هبة
اسر : ايوة ايه منصبك هنا ؟
هبة : منصب ايه ي عم انا كائن حي هنا 🤨
اسر ب احراج : اه انا اسف 😅
هبة : ولا يهمك !
ليلى : هو انتوا مصريين ؟؟
اسر ب توتر : اااا اه
ليلى : لا مستحيل متقنعنيش 🤔
( يتخض اسر )
ليلى : احنا اه حلوين ودمنا خفيف بس مش للدرجة يعني 🤷🏻‍♀️
اسر : لا مصرين بس والدنا مش مصري
ليلى : اه م انا بردوا بقول كدة
رامي : هي قريبتك دي الي معاك ؟
اسر : اه اختي
رامي وهو بيبص ل سارة : طب م تجيبها تقف معانا
( اسر يلاحظ نظرات رامي غريبة ف كلامه )
اسر : لأ 😐
( يسكت رامي ويتحرج )
ليلى : ليه كدة ؟!
اسر وهو بيبص ل هبة وبيمدلها ايده : اتشرفت ب معرفتك هبة 👋
هبة وهي بتسلم : ميرسي 👋
( يبوس ايدها ، تتخض وتتحرج )
هبة : احم ايه دة 😅
رامي وهو بيشد ايد هبة من اسر : ايه ي عم انت بتعمل ايه !!!!
اسر ب استغراب : في ايه ؟!!!
احمد : مينفعش تبوس ايدها كدة انت تعرفها !!!
اسر : اه اعرفها
رامي : تعرفها منين وانت لسة متعرف عليها حالاً 🤷🏻‍♂
اسر : يبقا اعرفها 💁🏻‍♂
رامي ب غيظ : اه انت شكلك اهبل ولا القوصة الي ع عينك دي روشاك اتكل ع الله بقا
( يبصله اسر ب جمود )
رامي وهو بيزق اسر : بقولك اتكل يلااا انت لسة هتبحلقلي ✋
( يتخض الكل ، تلاحظ سارة وسينا ، يقربوا عليهم )
هبة ب قلق : رامي مفيش داعي ل كل دة خلاص 😐
رامي ب عصبية : اسكتي انتي ماشي ⁦☝️⁩
اسر : من قلة زوقك انك تنفعل عليها !!
رامي : وانت مال اهلك 🤷🏻‍♂
( طبعاً اسر مش فاهم اكتر الشتايم )
سينا وهو بيحط ايده ع كتف اسر : اسر .. يلا بينا !!
اسر وهو بيقرب ع رامي : للتذكير بس .. لو انفعلت عليها تاني .. انا كمان هنفعل عليك ⁦☝️⁩
رامي ب تريقة وضحك : هههههه انت م المعادي يلا مش كدة 😂
اسر ب جدية : انا حذرتك
( اسر يبص ل رامي نظرات ترعبه ميبقاش عارف يرد ، او متردد انه يرد )
سارة وهي بتمسك ايد اسر : اسر .. اسر تعالى معايا 😐
( تشده ، يمشي اسر معاها )
سارة : ليه اتعصبت كدة خضتنا !!!
اسر : هو الي انفعل عليها خلاني اتعصبت 🙄
( يقفوا ع جنب ، يفضل اسر باصص ل هبة ، تبدأ هبة تبصله ب استغراب وحيرة )
سينا : لازم تمسك نفسك اكتر من كدة هنا مش عاوزين نلفت النظر لينا كفاية شكلكم دة مخلي الناس مش شايلة عينها من عليكم
اسر : مش قادر بجد .. نفسي اخدها ف حضني اوي 😟💔
سارة : اسر عشان خاطري تفكيرك دة مينفعش انت بالنسبالها غريب متعرفكش .. دي مش ماستونا افهم !
اسر : عارف 😒
سارة : يبقا بطل تبصلها بقا
( يضير وشه ويبص ل سارة ، تمسك وشه ب ايدها )
سارة : اسر وحياتي تسيطر ع مشاعرك 😕
( تنزل دمعة من عيونه )
اسر : يعني تبقا حبيبتي قدامي .. ومش من حقي حتى المسها ولا اكلمها 💔
سارة : فهمتك ان دي مش ماستونا .. دي لازم تحبها م الاول كأنك متعرفهاش .. لانك فعلاً متعرفهاش .. دي مجرد روح
( تمسحله دموعه ، تشوفه هبة )
هبة ب خضة : احيه دة بيعيط 😕
ليلى : زعل للدرجة !!!
هبة : انا هروح اشوفهم
رامي : تروحي فين انتي عجبتك البوسة ولا ايه 🤷🏻‍♂
هبة وهي بتبصله ب قرف : بطل حقارة بقا 😠
( تسيبه وتمشي )
احمد : ايه الي بتقولهولها دة انت اهبل !!
رامي : مش قصدي 🙄
احمد وهو بيبص ل ليلى : انا طالع احضر الحصة هتبدأ جاية ؟
ليلى : اه يلا
( تمشي ليلى مع احمد ، تقرب هبة ع اسر )
هبة : اسر
( يبصولها )
هبة : انت كويس ؟!
( يشاورلها ب اه )
هبة : انا اسفة ع اسلوب رامي معاك بس هو مش متعود يبقا چينتل مع البنات ف بالنسباله الي انت عملته دة تحرش
اسر ب عدم فهم : يعني ايه تحرش ؟!
هبة ب تفكير : الي هوااااا .. انت متعرفش بجد ولا بتهزر !!!!!!!
( يتوتروا )
سارة ب ارتباك : ااا لا يعرف طبعاً بيهزر 😅
هبة : اه م انا استغربت 😄
اسر : هو انتي مخطوبة ؟
( سارة تبص ل اسر ب توتر )
هبة ب استغراب : اااا لأ .. اشمعنا ؟!!
اسر : اومال مين دة الي انفعل عليكي ؟
هبة : لا دة رامي احنا صحاب
اسر : انتوا هنا الصحاب بينفعلوا ع بعض ؟
هبة : لا بس هو عمل كدة عشاني يعني فكرك بتعاكسني ⁦🤷🏻‍♀️
اسر ب فهم : اااه
سارة : معرفتكيش ب نفسي انا سارة اخت اسر ودة سينا ابن عمنا 👋
هبة وهي بتسلم عليها : انا هبة 👋 كنت حاسة انكم اخوات فيكوا شبه من بعض !!
سارة ب ابتسامة : حقيقي !
هبة : اه والله .. هو انتوا موراكوش حصص ولا ايه ؟
سارة : لا خلصنا
هبة : اها يعني ماشيين ؟
سارة : اه ماشيين دلوقتي
هبة : اوك .. انا مبسوطة اني اتعرفت عليكم بجد
سارة : واحنا كمان ي هبة 😊
هبة وهي بتخبط دراع اسر : وانت فرفش بقا مش مستاهلة 😁👋
( يتخض من ضربتها مش فاهم دة ايه ولا الكلام !!! )
اسر ب تشويش : مش فاهم 😕
هبة : ااا يعني متزعلش من رامي الموضوع مش مستاهل 🤷
اسر : لا انا مش زعلان من رامي دة بس لو انفعل عليكي تاني هو الي هيزعل مني
( تبصله ب استغراب )
هبة : اه .. حصل خير 😐 هسيبكوا بقا تروحوا .. باي 👋

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى