روايات

رواية توأم من الظلام الفصل السابع 7 بقلم سهيلة سعيد

موقع كتابك في سطور

رواية توأم من الظلام الفصل السابع 7 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الجزء السابع

رواية توأم من الظلام البارت السابع

رواية توأم من الظلام الحلقة السابعة

( تسلم ع سارة وتسلم ع اسر يبوس ايدها تاني ، يكسفها )
هبة ب ابتسامة احراج : بردوا انت هتجيبلي مصيبة قريب 😅
( يشد ايدها يقربها عليه )
اسر : محدش يقدر يلمسك وانا موجود 🙂
هبة ب ضحك : ايدا في ايه 😂 ي عم والنبي انا بتلكك مينفعش كدة سيب ايدي وياريت تعاملني ب حقارة عشان كدة هقع 🤦🏻‍♀⁦❤️⁩
اسر : انتي اميرة مينفعش تتعاملي ب حقارة ومتخافيش لو وقعتي انا هسندك
هبة ب ضحك : هههههه اميرة مين انا هبة هبة 😂
اسر : انا عارف انتي هبة
سينا ب ارتباك : ااا اصل ف بلدنا بنشبه البنات الحلوة بالاميرات 😊
هبة ب فهم : ااااه بتعاكس تاني يعني 😁 سيب ايدي والنبي بقا هيحصل مشكلة كدة !!
( يسيب ايدها )
هبة : انا همشي اشوفكم بكرة باي ✋
( تمشي هبة بسرعة حتى قبل م تسمع رد )
سارة ب غيظ : مش قلتلك تسيطر ع مشاعرك 🤷
اسر : اخرسي ⁦☝️⁩
سارة ب تنهيدة : اااه الصبر 🙄
( تمشي هبة وهي جواها احساس غريب ، متوترة ومرتبكة ، تحس ب وجع ف قلبها ، تقف وتحط ايدها ع قلبها )
هبة : اه 😦
( يذيد الوجع )
هبة : اااه !!!
( اسر واقف مع سارة ، يجيله نفس الوجع ، يحط ايده ع قلبه ، تنزل هبة ف الارض ع ركبتها ، يحس بيها اسر ف ساعتها وقبل م اي حد يقربلها يقوم هو يجري بسرعة رهيبة تذيد عن اي حد بس مش خيالية ويكون جنبها ساندها )
اسر ب خضة : مالك !!!!!!!!
هبة ب عياط : قلبي .. قلبي واجعني اوي 😧
( تقربوا عليهم ناس كتير )
هبة ب وجع : اااه مش قادرة حاسة هيقف 💔
بنت : لازم تروح مستشفى لتكون نوبة ولا حاجة !!!
( يقوم اسر ويشيلها ويجري بيها ع برة المدرسة وسارة وسينا وراه ، يركبوا العربية ويسوق اسر ويمشي بسرعة )
هبة ب وجع وعياط : ااااااه هموت 😣
سارة : معلش استحملي قربنا 😕
( اسر عنده نفس الوجع بس متحمله ، يذود ف السرعة ويدخل بين العربيات مشغل *الچي بي اس* عشان يعرف مكان المستشفى ، يوصلوا مستشفى ، ينزلها ويشيلها ويدخل بيها ع الطوارئ ، يخدوها الدكاترة ، يقف اسر وسارة وسينا برة ، اسر واقف متوتر وعمال يلف حوالين نفسه )
سينا : اسر اهدى هتبقا كويسة
اسر ب قلق : يارب 😑
( بعد شوية ، يطلع الدكتور يمشي )
اسر : لو سمحت
( يقف يبصله )
اسر : هبة كويسة ؟؟
الدكتور : اه عملنالها رسم قلب مفيهاش اي حاجة هو ممكن يكون ارهاق بس مش اكتر عشان مفطرتش علقتلها محلول واول م هيخلص هتمشي
اسر : شكراً !
الدكتور : العفو
( يمشي الدكتور )
سينا : دة تقريباً اتصال بينهم
سارة : ايوة
( يدخلوا ل هبة )
اسر : انتي كويسة ؟؟
هبة ب احراج : انا اسفة والله خضيتكوا 😟
سارة : اسفة ع ايه بس المهم ان انتي بخير
هبة : اة الحمدلله
( يفضلوا قاعدين معاها لحد المحلول م يخلص وبعدين ياخدوها يوصلوها لحد البيت )
سارة : دة بيتك ؟
هبة : اه هو
اسر : بيتك حلو 💜
هبة : تسلم .. اديني رقمك بقا ي سارة عشان ابقا ابعتلك
سارة : رقمي !!!
هبة : اه رقم موبايلك
سارة : معنديش رقم موبايل 😕
هبة : اه طب لو مش حابة عادي انا ابقا اكلمك ف المدرسة بقا
سارة : اوك 😊
هبة : باي
سارة واسر : باي ✋
( تنزل هبة م العربية وتطلع بيتها )
*( ف المملكة )*
( جوة اوضة كبيرة جداً ديكورتها مرعبة ، واقف فيرو وحواليه دخان اسود عمال يحركوا ب ايده ، وفجأة ، تدخل راسلين ، يختفي الدخان بسرعة يدخل جوة ايد عبايته ، يتنهد ويغمض عيونه ب غل )
فيرو ب غيظ : متعلمتيش وانتي صغيرة ان تخبطي ع الباب قبل م تدخلي 😑
راسلين ب برود : لأ 😒
فيرو : عاوزة ايه ؟
راسلين : انت ليه مقلتش ل ماليك ان هو ملك شرعي بدل م انت مفهمه انه مستولي ع العرش !!!
فيرو : اقوله وماله 🤷🏻‍♂ وساعتها اطر ارجعلوا الذاكرة عشان يفتكر ولما يفتكر هيفتكر كمان ان انا الي قتلت ابوه .. وقتلت امه .. وهيفتكر اخوه .. مهو الدم بيحن .. مش كدة 😏
( متردش راسلين ، يقرب عليها فيرو )
فيرو : وقتها رقبتي ورقبتك الحلوة دي هتكون تحت رجله .. وارواحنا هتنهش فيها كل روح موتناها ولا اذيناها .. عاوزة تموتي ي راسلين ؟؟
راسلين ب خوف : لأ 😕
فيرو وهو بيطبطب ع خدها : يبقا كأني مسمعتش منك حاجة .. تمام ؟
راسلين : تمام 😐
*( ف العالم بتاعنا )*
( عند هبة ، هبة ف اوضتها ، قاعدة ع السرير ، يرن فونها )
هبة : الو
رامي : ايه ي بنتي انتي كويسة ؟!!
هبة وهي بتقوم من ع السرير : اه ي رامي الحمدلله
رامي : ايه الي حصل ؟؟
هبة : ولا حاجة حسيت ب وجع ف قلبي ووقعت ف شالني اسر الي انت كنت بتتخانق معاه دة ووداني المستشفى هو واخته بس طلع معنديش حاجة
رامي : معلش ي هبة اني مكنتش موجود
هبة وهي طالعة البلكونة : عادي ي بني انا تمام متقلقش
( تلمح اسر واقف تحت البيت وبيبصلها ، تستغرب )
هبة وهي داخلة م البلكونة : رامي دقيقة وهكلمك تاني .. باي
( تقفل هبة وتنزل تجري ع تحت ، هي ساكنة ف اول دور ، تطلع م العمارة متلاقيش حد ، تستغرب اكتر )
هبة : انا بيتهيقلي ولا ايه 😐 ياربي مالي انهاردة 🤦🏻‍♀
( تلف فجأة تخبط ف اسر )
هبة ب خضة : احيه .. خضتني 🤦🏻‍♀
اسر : انا اسف 😅
هبة : عامل ايه ؟
اسر : بخير
هبة ب استغراب : انتاااا ايه الي جابك هنا ؟!!!
اسر : حبيت اطمن عليكي .. انتي كويسة ؟
هبة : اه الحمدلله كويسة
( يفضل باصصلها ، تبصله ب استغراب )
هبة وهي بتحط ايدها تحت دقنها : وبعديييين 🤔
اسر ب انتباه : نعم ؟!
هبة : وبعدين معاك ؟!
اسر : مش فاهم 😅
هبة ب استغراب : تصرفاتك غريبة اوي .. وانت كمان غريب وشكلك غريب 😕
اسر : انا اسف لو ضايقتك 😐
هبة : لا مش قصدي انت مش مضايقني
اسر ب حب : فرحتيني ♥️
هبة : ع ايه ؟!
اسر : ان وجودي مش مضايقك 🙂
هبة ب ابتسامة : لأ 😊 هو انتوا فعلاً لسة جايين مصر قريب ؟
اسر : انهاردة تاني يوم لينا هنا
هبة : اهااا دة قريب اوي فعلاً !!
اسر : اه
هبة : ملكش اخوات غير سارة ع كدة ؟
اسر : ليا اياد الكبير لكن انا وسارة بس الي جينا هنا
هبة : ليه ؟!!!
اسر : ظروف عائلية
هبة ب فهم : اهااا اوك .. المهم تكونوا مبسوطين هنا 💁🏻‍♀
اسر ب ابتسامة : مبسوطين 🙂⁦❤️⁩
( يفضل باصصلها )
هبة ب ارتباك : انااااا هطلع بقا عشان سايبة الباب مفتوح
اسر : اوك
هبة وهي بتمدله ايدها : تصبح ع خير 👋
اسر وهو بيبوس ايدها : وانتي بخير 🌸
( تبتسم هبة ب احراج وتسحب ايدها منه وتطلع البيت ، يفضل واقف لحد م يسمع باب البيت بيتقفل ، بعدها يطلع يقف ف الشارع ويبص ع بلكونتها ، يلاقي النور اطفى ، يبتسم ويمشي ، تانى يوم ، ف المدرسة ، واقف اسر وسارة وسينا مع ليلى وهبة ، واحمد ورامي واقفين بعيد )
رامي وهو بيبص ناحية سارة : عاوز اجيب المزة دي عيد ميلادي
احمد : طب م تعزمها 🤷🏻‍♂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى