روايات

رواية توأم من الظلام الفصل الرابع 4 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الفصل الرابع 4 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الجزء الرابع

رواية توأم من الظلام البارت الرابع

رواية توأم من الظلام الحلقة الرابعة

اسر ب خوف وقلق : في ايه جرالك ايه 😧
( يشيل ايده من ضهرها يلاقيها مليانة دم ، يترعب )
اسر : لا لا لأ ماستونا !!!!!!!!!!!
ماستونا ب ألم : انا .. انا ……….
اسر : متسبنيش لا 💔
ماستونا ب صوت متقطع : اسفة .. انا اسفة .. انا بحبك 💔
( تمد ايدها ب صعوبة تحطها ع خده ، يمسك ايدها وتنزل دموعه )
اسر : متسبنيش لا 😣💔
( تنزل دموعها )
اسر ب زعيق وصريخ : ديموووووووو ديموووووووو
( محدش يسمعه ، يحط ايده قصاد وشها يحاول يديها من روحه بس ايده بتترعش متوتر وخايف مش عارف يركز اطلاقاً ، وفجأة ، تغمض عينها وايدها تقع من ع خده ، يجيلوا الم رهيب ف قلبه )
اسر ب وجع وصريخ : اااااااه لا لا لأ لأ ماستونا .. ماستونا متسبنيش لأ .. ماستونااااااااا 😫
( يقرب الكل ع صوت صريخه ، يتخضوا لما يشوفوهم )
اسر ب صريخ وعياط : ماستونااااااااااا 😣💔
( يعدي الوقت ، ماستونا ف اوضة محطوطة ع سرير ومتغطية كلها ، اسر قاعد جنبها ع الارض ماسك ايدها وبيعيط ، تدخل سارة ، تقرب عليه وتقعد قصاده ف الارض ، تحط ايدها ع دماغه ، ينتبهلها ويبصلها )
اسر ب حزن : سابتني .. سابتني ي سارة سابتني 😥💔
( تنزل دموع سارة )
اسر ب عياط : انا قلبي واجعني اوي .. حاسس ب وجع وحش اوي .. حاسس اني اضعف بني ادم ع وجه الارض .. انا كنت باخد قوتي منها .. هي الي كانت سند ليا مش انا .. وسابتني ف الأخر .. اخر ايه دة لسة اول كل حاجة وبقيت لوحدي 💔
( تقوم سارة وترفع الغطا من ع وش ماستونا وتقرب دماغها منها وتمسكها ، يطلع زي ضوء من ماستونا وبعدين يختفي مع الهوا )
اسر ب استغراب : بتعملي ايه ؟؟
سارة : حييت روحها
اسر : ازاي !!!!!
سارة : هي دلوقتي جسد ميت بس .. اما روحها هتحيى ف شخص تاني
اسر ب ارتباك : مش فاهم 😕
سارة : يعني هي دلوقتي موجودة ف شخص تاني
اسر ب اندهاش : بجد 😧
سارة ب ابتسامة : بجد 🙂
اسر ب لهفة : فين طيب ؟؟؟
سارة : مقدرش اعرف فين بس هي موجودة 🤷🏻‍♀️
( يبص ل ماستونا وتنزل دموعه ويمسك ايدها تاني ، سارة تملس ع شعره ، يذيد عياطه ، يعدي الوقت ، يبدأ اياد يفوق ، يفتح عينه ببطئ ، يحاول يقوم لكن ضهره بيوجعه جداً ، يقاوم الوجع ويقوم يسند ع الحيطة ، يطلع برة )
اياد : اسر !!!
( يجري عليه بسرعة يسنده )
اسر : ايه الي قومك ؟؟
اياد ب صوت متقطع : راسلين وماليك .. حولوا .. جيش الملك كله لصالحهم
اسر : انت شفتهم ؟؟
اياد : ايوة
*( اياد من قدراته يقدر يشوف حاجات بعيدة عن عينيه )*
اياد : وجايين ع هنا
سينا ب خضة : عرفوا مكان المعسكر ؟!!!!
اياد ب تعب : اه .. اسر .. لازم تمشي من هنا .. انت وسارة
اسر : امشي فين انا مش هتحرك ف اي مكان من غيرك معانا 😦
اياد : انا مش هقدر اعدي البوابة بالمنظر دة .. مش هتحمل .. وهما عاوزينك انت .. راسلين قالت ل ماليك ع الي شافته فيك .. هما دلوقتي عرفوا ان لو قوتك كملت هتدمرهم .. وانا مش هقدر احمي سارة وانا كدة .. لازم تاخدها معاك .. لازم تمشوا 😑
سارة ب زهول : انت عاوزنا نعدي البوابة !!!!
اياد : ايوة .. روحوا اي زمن .. طور قدراتك ي اسر ولما تبقا جاهز بجد .. ساعتها ترجع
اسر : انا قلت مش همشي من غيرك ✋
اياد : اسمعني .. ماليك خلاص سيطر ع المملكة .. وسيطرته ذادت لما قتل الملك .. لكن هتكمل لو انت كمان جرالك حاجة .. لازم تختفوا .. وسينا هييجي معاكم .. يحرسكم .. اسر .. عشان خاطري اسمع كلامي وخد سارة وامشوا .. ارجعوا لما تبقا جاهز
سارة : بس انا ………
اياد وهو بيغمض عيونه : سارة .. اسمعي كلامي .. لازم تمشي مع اخوكي .. استخدموا قدراتكم ف التأقلم مع الزمن الي هتروحوه .. سينا .. خدهم حالاً وامشي
سينا : تحت امرك
اياد ب تعب : يلا .. امشوا
( يقرب عليه اسر يحضنه ، تقرب عليهم سارة )
سارة ب حزن : خلي بالك من نفسك 😟
( يشاورلها ب اه ، تحضنه )
سينا : يلا
( يمشي سينا واسر وسارة وراه ، يدخلوا باب سري ويقفل سينا الباب ، يفتح دولاب صغير ، يطلع منه كورة بيضة شفافة وفيها دخان جواها ، يرميها ع الارض تنكسر ودخانها يلف حواليهم ، يلاقوا نفسيهم ف منطقة شعبية ودوشة وعراك )
سارة ب استغراب : رحنا فين ؟؟
سينا : مصر 🤗
اسر وهو بيبص حواليه : ملقتش مكان اهدى من كدة 😐
سينا ب تفاخر : دي بلدي م انا اصلي مصري 😁
شاب 1 : وحيات امي م سايبك 😡
شاب 2 : دة انا هطلع ***** 😡
شاب 3 : ي ابن ال ****** 😡
( اسر وسارة يبصوا ل سينا )
سينا : احم اااا ……… 😬
( سارة تشاور ب ايدها ✋ الكل يسكت ويقفوا مبيتحركوش ، يعدوا مابينهم )
سينا وهو بيروح وراهم : استنوني 🤨
( يروح وراهم )
سينا : استنوا مش دة المكان 🤔
( يسقف ب ايده 👏 يبقوا ف مكان تاني ، واقفين ع شط بحر قدامهم ووراهم بيت ابيض كبير )
سينا : تعالوا 🚶🏻‍♂️
( يروحوا وراه ، يقربوا ع البيت ويدخلوا )
يمان ب ترحيب : حمدلله ع السلامة 🙂
سينا : ايمووطو 👋
( يسلم عليه )
سينا : يمان اعرفك .. اسر وسارة 👋
( يسلم ع اسر )
يمان : نورت مكانك 👋
اسر : تسلم يمان 👋
( يقرب يبوس ايد سارة )
يمان : برنسس سارة .. نورتي 🙂👋
سارة : ميرسي 🙂
يمان : المكان مكانكوا اتفضلوا 👋
سينا : تعالوا اوريكوا اوضكوا وبعدين براحتكم
( ف المدرسة ، الكل بيحضر حصصه ، يخلصوا وينزلوا ، تعدي هبة من جنب رامي مش طيقاه ، يمسك دراعها ، تتنهد )
رامي ب تريقة : عاملة مقموصة يعني بتحسي اوي 😏
هبة ب زعل : رامي بطل تحرق ف دمي كل شوية اوك 😐
رامى : هو انتي عندك دم 🤔
هبة ب انفعال : في ايه ي رامي اللاه 😡
رامى : هههههههه مافيش بس بحب اعصبك 😄
هبة ب تنهيدة : استغفر الله العظيم يارب 😑
رامي : تعالي اعزمك ع الغدا
هبة : لا لازم اروح اغير هدومي عشان اتأخرت ع الشركة ابوك هينفخني
رامى : غوري دة انتي وش فقر 😒
هبة ب تنهيدة : تشكر 🙄
( تمشي هبة ، عند ليلى واقفة مع احمد )
احمد : هتروحي ؟
ليلى ب ملل : اه مواريش حاجة
احمد وهو بيغمزلها : طب م تيجي اعزمك ع لمون بالنعناع 😉
ليلى : بتجيلي ف نقطة ضعفي 🥺❤️
احمد : ههههه يلا 😄
( عند اسر ، الكل قاعد )
يمان : اولاً برنسس سارة شعرك الازرق دة لازم يتصبغ ويتقص وكمان اسر
( شعر اسر طويل معدي كتفه وشعر سارة واصل للارض ولونه ازرق )
يمان : وهدومكم كمان
اسر : مالها دي كمان 🤷🏻‍♂
يمان : لازم تبقا كاچوال زي هدومي كدة .. ومن بكرة هتنزلوا تدرسوا
سارة واسر ب استغراب : ندرس ؟!!!
( يقوم يمان يقرب عليهم ، يحط ايده ع دماغهم ، توصلهم كل المعلومات عن الدراسة والسنة الي هما فيها بالتحديد )
يمان : تمام كدة ؟
الكل : تمام
( عند هبة ، توصل بيتها )
هبة : مامااااا .. انا جيت 🚶🏻‍♀️
الام : تعالي انا حضرت الغدا
هبة : لا متأخرة ع الشغل لسة هغير هدومي
الام : تعالي كلي حاجة طيب الاول
هبة : لا مش هلحق والله هجيب اي حاجة ف السكة
الام : طيب متتأخريش
هبة : حاضر
( تدخل هبة تغير هدومها وتمشي ، توصل الشركة تلاقي رامي هناك )
هبة ب استغراب : انا مش سيباك ف المدرسة ايه الي جايبك هنا ؟!!
رامي : وانتى مالك 🙄
هبة ب ضيق : طيب 😒

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى