روايات

رواية توأم من الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم سهيلة سعيد

رواية توأم من الظلام الجزء الرابع عشر

رواية توأم من الظلام البارت الرابع عشر

رواية توأم من الظلام الحلقة الرابعة عشر

اسر وهو بيمسك وشها ب ايده : متخافيش
( ياخد دماغها ف حضنه )
اسر : ادخلي غيري هدومك وخدي حمام وتعالي نامي ف اوضتي اوك ؟
سارة : اوك 😟
( يبوس دماغها )
اسر : انا قريب منك
( تشاورله ب اة ، يمشي اسر ويمان يقفوا ع باب الاوضة وتدخل سارة التويليت تاخد دش م الدم وهي خايفة ، ف مكان تاني ، جوة قاعة كبيرة مهجورة ، واقف جواها فيرو بيعمل طقوس السحر بتاعته ، قاعد ع كرسي ماليك مبتسم ، تقرب راسلين ب كل دلع وتقعد ع رجله ، يبصلها )
راسلين : وحشتني 🙂♥️
( يحط ايده ع خدها ويبوسها وبعدها يبعد ويقوم يخرج م المكان ، عند اسر ، جوة اوضته ، نايمة سارة ع سريره وهو واقف ف البلكونة ، ساند ضهره ع السور وباصصلها ب حب وخوف ف نفس الوقت ، جوة حلم سارة ، واقفة سارة ع سطح عمارة عالية جداً حوالي ٤٠ دور لدرجة متشوفش الي تحت ايه شايفة غيوم ، تقرب ع السور وتطلع تقف عليه وتبص ل تحت ، وفجأة ………………. )
ماليك : نطي 🙂
( تلف وتبصله بس مازالت واقفة ع السور )
ماليك وهو بيمشي ناحيتها بهدوء : جربتي الاحساس دة قبل كدة .. تنطي من مكان عالي اوي لدرجة انك متحسيش ب نبضات قلبك .. بتنعزلي عن العالم ل لحظات ماسية .. حوالي نص دقيقة من عالم تاني 🙂
( تلف سارة وتبص ل تحت )
ماليك : من غير م تبصي تحتيكي .. متحسبيش حسابها
( يقرب منها اكتر يبقا واقف وراها ع طول )
ماليك : احساس حلو اوي .. تعرفي حتى مش هتحسي بالالم .. الوقت الي هتوصلي فيه .. هتنتهي فيه 🙂
( يطلع وراها ع السور الي هي واقفة عليه ، يحط ايده ف وسطها بهدوء )
ماليك وهو بيهمس بالكلام ف ودنها : مش هتكوني لوحدك .. هنجرب سوا .. ف العالم بتاعهم .. ف العالم بتاعك .. هنا .. تحت .. ف اي مكان .. انتي ملكي 🙂
( يحاوطها اكتر )
ماليك : غمضي عيونك
( تغمض عيونها ، يلفها مرة واحدة ، تمسك فيه ب خوف ويبقا وشه ف وشها ، يقرب منها ويبوسها ، يسيبوا نفسهم ويقعوا من فوق ومازالوا ف العالم بتاعهم مغمضين عيونهم ومش حاسين ، لسة سارة هتنزل ع الارض يلفها ماليك ويبقا هو الي ناحية الارض ، يتهبدوا فجأة عليها ينفجر ماليك والدم يغرق سارة والعالم كلوا يتحول ل اللون الاحمر من حواليها ، وفجأة …………… )
سارة ب فزع : هيييييي 😨
( يجري عليها اسر )
اسر ب خضة : ايه ايه !!!!
سارة ودموعها بتنزل : كابوس 😥
اسر وهو بياخدها ف حضنه : مفيش حاجة اهدي 😕
سارة : وحش اوي .. حاسة روحي راحت ورجعت تاني 😔
اسر وهو بيطبطب عليها : انتي كويسة دة مجرد كابوس
( تهدى سارة وتنام ف حضن اسر ، يتنهد اسر ب خوف ويحضنها كأنه بيخبيها عن العالم ويغمض عيونه وينام ، تاني يوم ، ف المدرسة ، اسر رايح جاي مع سارة مش سايبها خالص هي وهبة ، سارة واقفة مع هبة واسر واقف مع احمد جنبهم ، يعدي ماليك من جنب سارة ويبصلها ، تبصله ، تذيد ضربات قلبها لما تفتكر الكابوس الي كان فيه معاها ، يبتسملها ابتسامة تسحر وترعب ف نفس الوقت ويضير وشه ويكمل مشي )
هبة : ي بت !!!!!
سارة ب انتباه : ايه نعم ؟!
هبة : سرحانة ف ايه كدة !!!
سارة ب توتر : لأ انا معاكي 😅
هبة : طب ايه رأيك ؟
سارة : هي فكرة حلوة اوي انا اول مرة اعرف ان عيد الميلاد ممكن يكون مفاجأة !!!!
هبة ب استغراب : بتهزي !!! انتوا مبتعملوش ف بلدكم surprise party !!!!!
سارة : لأ الحقيقة اول مرة اسمع عنها 🤷🏻‍♀️
هبة : ايه ي بنتي بقا انتوا بلدكم دي جاية من عالم كرتون ولا ايه 🧐
سارة : ههههه لأ 😄
هبة : طب بصي انتي تجيلي انهاردة بعد المدرسة عشان نخطط كل حاجة عشان مش هينفع نعمل كدة ف وجود اسر وهو معرفش لازقلنا انهاردة بطريقة غريبة ف مش هعرف اتكلم معاكي 🤷🏻‍♀️
سارة ب خضة : بس انا مش عارفة اسر هيوافق ولا لأ 😕
هبة : وميوافقش ليه دة عندي يعني ومفيش غير ماما بس الي ف البيت سيبيه عليا انا هقنعه
سارة ب قلق : اوك 😐
( چنى واقفة مع صحابها ، يقرب عليها رامي )
رامي : چنى
( تبصله )
رامي : عاوزك
جنى : الله يسهلك 🙄
رامي ب اتفعال : وانا بشحت منك ي حلوفة انتي خلصي بدل م اهزقك قدام صحابك 🤷🏻‍♂️
جنى : انت لسة هااا اتفضل 🤷🏻‍♀️
( يقفوا ع جنب )
جنى : نعم خير ؟
رامي : كنت عاوز اقولك متزعليش بس
جنى : كتر خيرك
رامي : بلاش غتاتة بقا قلنا متزعليش انا دبش وكلامي دبش رديت رد مش كويس عليكي انا اسف
جنى : عادي ي رامي احنا كدة كدة مفيش بينا حاجة ف انت تعمل الي انت عاوزه فعلاً انت مغلطش 😒
رامي : لا غلطت وجاي اتأسف وعاوز ي ستي نفتح صفحة جديدة تستحملي فيها الدبش دة لحد م يتعلم يتعامل مع بنت زي القمر ورقيقة زيك 💁🏻‍♂️
جنى ب كسوف وتمثيل عدم الاهتمام : بكاش اوي 🙄
رامي ب ضحك : اقنعتك 😂
جنى : لأة 🤷🏻‍♀️
رامي وهو بيغمزلها : لا انتي هبلة وبتدخل عليكي 😉
جنى : رخممم 😅
( يعدي الوقت ، هبة وسارة واسر واقفين قدام المدرسة جنب العربية )
اسر : مش هينفع ي هبة 😐
هبة ب استغراب : ليه ي اسر والله ماما بس الي في البيت معدناش اي رجالة وابقا شوية وتعالى خدها ووصلنا دلوقتي يعني ايه المشكلة ؟!!!
اسر ب قلق : مش هقدر 😕
هبة : يوه ليه طيب ؟!!
( اسر يبص ل سارة وميعرفش يرد يقول ايه )
هبة ب استغراب : ايه ي جماعة للدرجة دي بيتي مخيف !!!!
اسر : لأ طبعاً مش دة قصدي 🤷🏻‍♂️
هبة : اومال ايه طيب ؟!
اسر : طب م تيجي انتي عندنا
هبة : لأ انا عاوزة اوريها حاجات عندي ي سيدي فيها ايه بس 🙄
( يتنهد اسر مش عارف يقول ايه ، مش عاوز هبة تزعل وف نفس الوقت خايف ع سارة )
سارة : طب بصي احنا نقعد ف اوضتي يعني وكدة 😐
هبة : طب افهم معلش اسر مش عاوز يجيبك عندي ليه ؟!
( يبصوا لبعض )
هبة ب ضيق : خلاص ي جماعة براحتكم بس بيتي مبيعضش حد .. يلا سلام 😒
( تمشي هبة )
سارة : اتضايقت 😕
اسر : اكيد
( يروح اسر وراها )
اسر : هبة
( تقف وتبصله ، يقف قصادها )
اسر : متضايقيش مني بس انا مقدرش اغيب لحظة عن سارة لانها بتتعب فجأة بيجيلها نوبة ومحدش بيعرف يهديها غيري
هبة : انااا مكنتش اعرف 😕
اسر : هي مش بتحب تبان ضعيفة قدام حد ولا بتحب حد يعرف دة عنها ف عشان كدة مش عارف اسيبها معاكي لو جاتلها النوبة هتخافي منها ومش هتعرفي تسيطري عليها
هبة ب فهم : ايوة فهمتك .. طب خلاص انا هبقا اجيلها بالليل
اسر : متزعليش بجد 😕
هبة : لأ طبعاً مش زعلانة انا بس مكنتش اعرف ايه السبب بس خلاص انا فهمت
اسر : طب يلا عشان اوصلك
هبة : اوك
( ترجع معاه )
اسر ل سارة : هبة هتبقا تجيلك بالليل
سارة : تمام 🙂
اسر : يلا
( يركبوا العربية ويسوق اسر ويمشوا ، يعدي الوقت وييجي الليل ، سارة وهبة قاعدين ف اوضتها بيخططوا هيعملوا ايه ف عيد ميلاد ساجد ، عند ماليك ، نايم ع السرير ونايمة ف حضنه راسلين ، يقوم من جنبها ، ياخد القميص بتاعه يلبسه بس ميقفلش زرايره ويطلع البلكونة ، يغمض عيونه وياخد نفس طويل بهدوء ويبتسم ب استمتاع ، عند سارة ، قاعدة بتتكلم مع هبة ، تحس ان في هوا جه ع رقبتها ، جسمها يترعش ، تحط ايدها ع رقبتها ب استغراب )
هبة : ف انتي حاولي بقا قبلها تخرجيه م البيت ب اي طريقة عشان نقدر نعمل كل دة
سارة ب توهان : اة
هبة : ولا نخليه برة البيت احسن عشان ميستغربش ؟
سارة : اة .. صح
هبة : انتي كويسة ؟!
سارة : اة 😕

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى