رواية توأم من الظلام الفصل الحادي عشر 11 بقلم سهيلة سعيد
رواية توأم من الظلام الجزء الحادي عشر
رواية توأم من الظلام البارت الحادي عشر
رواية توأم من الظلام الحلقة الحادية عشر
سارة : بس احنا اتفقنا ان ………
اسر وهو بيقف ب انفعال : ملعون دة اتفاق .. متقوليش اتفقنا 🤷🏻♂️
( تقف سارة قصاده )
اسر : من اول م رجلي خطت القصر عندكم ولمحتها بس .. سكنت جوايا .. حبيبتي ذيادة عن ١٠ سنين وماتت بين ايديا واشوفها حية تاني قدامي وافضل ساكت وبتعامل ب حدود ورسمية وتقوليلي اتفاق ؟!
( تنزل دموعه )
اسر : انا وهي متفقناش ع كدة .. متفقناش انها تسيبني .. متفقناش اني ابقا لوحدي .. متفقناش اني ابدأ م الاول .. انا بشتاق ل شخص قصادي .. قصادي ي سارة ونفسي بس المسه 💔
( يرفع ايده )
اسر : نفسي بس احط ايدي عليه .. نفسي يكون عندي قوة ارجع بيها الزمن مرة واحدة بس واخدها ونبعد عن العالم دة كلوا كنت هعرف احميها والله .. والله ي سارة كنت هحميها 😣
( تاخدوا ف حضنها ، يذيد عياطه )
*( انا منستهوش كل دة ، بكدب لو اقول غير كدة ، منجحتش ابطل افتكره وافكر فيه .. 💔 )*
( تعدي الايام واسر مبيروحش المدرسة سارة وسينا بس الي بيروحوا ، ليلى وهبة واقفين قدام المدرسة )
ليلى : خلاص لما ينزلوا اسأليهم
هبة : ايوة عاوزة افهم مبيجيش ليه وكمان متصلش بيا وانا اديته الرقم !!!
ليلى : م قلتلك متدلقيش 🤷🏻♀️
هبة : انا بتكلم جد انا قلقانة عليه 😕
ليلى : اهي جت سارة تعالي نكلمها
هبة : اة يلا
( يقربوا ع سارة )
سارة : عاملين ايه ؟
البنات : الحمدلله
هبة : انتي ازيك ؟
سارة : انا بخير
هبة ب احراج : هوااا اسر مبيجيش معاكي ليه ؟؟؟
سارة : اة هو بخير بس مش عاوز ينزل م البيت
هبة ب قلق : هو كويس ؟!
سارة : اة
هبة : اها .. اوك .. ابقي سلمي عليه
سينا : هو بصراحة مكتئب
( تبصله سارة )
هبة ب خضة : ليه كدة ماله ؟!!!
سينا : مش عارفين هو مش راضي يتكلم مع حد
هبة : اكيد في حاجة زعلته 😕
سارة ب تردد : طب ماااا تيجي تتغدي معانا ي هبة انتي وليلى وتتكلمي معاه يمكن تعرفي تخرجيه م الحالة دي 🤷🏻♀️
( ليلى وهبة يبصوا لبعض )
ليلى : اااا ……..
هبة : اوك 😊
( تبصلها ليلى )
ليلى : انا مش هعرف
هبة : ليييه ؟!
ليلى : عندي درس ومقلتش ل ماما 🤷🏻♀️
سارة : طيب وانتي ي هبة ؟
هبة : لا انا فاضية
سارة : خلاص نعوضها مرة تانية معاكي ي لولو
ليلى : ب اذن الله .. هبة تعالي ثواني 😐
سينا : هنستناكي ف العربية ي هبة
هبة : اوك
( يمشوا سينا وسارة يركبوا العربية وتقف هبة مع ليلى ع جنب )
هبة : ايه ي بت ؟
ليلى : انتي هتروحي معاهم بجد ؟
هبة ب تريقة : لأ كدة وكدة 🥴
ليلى ب انفعال : انا مبهزرش 😠
هبة : في ايه ي زفتة ؟!!
ليلى : انتي متعرفهمش كويس عشان تروحي معاهم افرضي عملوا فيكي حاجة خصوصاً ان شكلهم ناس غريبة 🤷🏻♀️
هبة : ي بنتي دة مفيش اطيب منهم وبالنسبالك اي حد نضيف يبقا غريب طبعاً ههههه 🤭
ليلى ب زهق : يخربيت التفاهه .. بصي براحتك بس خلي بالك من نفسك ماشي
هبة : ماشي حاضر
ليلى : تابعيني ب الفون 🤙
هبة : عيوني باي
ليلى : باي 😕
( تروح هبة تركب معاهم ويمشوا )
ليلى ب قلق : ربنا يستر !
( بعد شوية ، يوصلوا البيت ويدخلوا ، فوق ، اسر نايم ع السرير لابس البنطلون بس ، ف حلمه ، نايم ف الارض ، يفتح عيونه يلاقي نفسه زي وسط غابة وماستونا ف وشه وماسكة خنجر 🗡️ وشكلها عيان اوي ووشها غامق وفيه شقوق ، يتخض )
ماستونا ب خوف : روحي مستحيل تضرك .. روحي مستحيل تضرك 😥
( تقرب الخنجر من وشه ، اسر نايم شبه مشلول لا عارف يتحرك ولا يتكلم ، تنزل دموعه ، يبدأ جسم ماستونا ينزف من كل حتة والدم بينزل ع جسم ووش اسر وهو مخضوض ومش عارف يتصرف )
ماستونا ب صريخ : روحي مستحيل تضررررررك 😡🗡️
( تغرز السكينة ف عيونه ، يصحى اسر م النوم مفزوع )
اسر ب صريخ : اااااه 😨
( تسمعه سارة ، تتخض وتجري ع فوق ووراها هبة ، تدخل ل اسر ، يشوفها يعيط ، تجري عليه تاخده ف حضنها )
اسر ب عياط : ااااه 😣
سارة : بس بس اهدى !
( هبة واقفة ع باب الاوضة شيفاه وبصاله ب حزن ، عمال يعيط ف حضن سارة )
سارة : وحياتي خلاص حصل ايه ؟!!
اسر : كابوس 😔
سارة : طب اهدى
( يلمح هبة واقفة ع الباب ، يتخض )
اسر وهو بيهمس ل سارة بالكلام : مشيها .. مشيها خليها تبعد عني هتتأذي .. مشيها 😥
سارة : مفيش اذى ولا حاجة ي اسر دة مجرد كابوس هي جاية تشوفك
( يسكت باصصلها ، تقرب هبة )
هبة : انت كويس ؟!!!!
سارة : هو كويس متقلقيش شاف كابوس بس
هبة : اة 😕
سارة وهي بتقوم : هروح اعملك حاجة تشربيها
هبة : تسلمي
( تمشي سارة )
هبة ل اسر : بقيت كويس ؟
( يقوم يقف قصادها )
اسر : اة
هبة : معلش اني جيت كدة بس حبيت اطمن عليك انت مبتجيش المدرسة
اسر : انا كويس
هبة : طب حلمت ب ايه .. حاجة مرعبة ل الدرجة
( يفتكر شكل ماستونا ف الحلم ، يتنهد ب ضيق وتدمع عيونه تاني )
هبة : انا اسفة لو ضايقتك 😕
اسر : لأ .. بس شفت حد ف الحلم .. شفت شكله مأذي
هبة : بس اديك قلت دة حلم مش حقيقة والاحلام تفسيراتها كتير متخافش هو اكيد بخير
اسر ب ضيق : هو كدة كدة .. كدة كدة مات 💔
هبة ب ندم : انا اسفة 😐
اسر : ميهمكيش .. شكراً انك جيتي تسألي عليا ي هبة
هبة : العفو ع ايه احنا مش صحاب ؟
( يشاورلها ب اة )
اسر : كنت مشتاق اشوفك ♥️
هبة : كنت قلقانة عليك 😕
( يمدلها ايده ، تبصلها وتتحرج وتبصله ، يفضل ماددهالها ، تحط ايدها ف ايده ، يمسكها )
اسر : ف بلدنا .. لما بنشتاق لحد بنتخيل انه معانا .. بنرسمله حياة كاملة ونعيشها معاه عشان يبطل يوحشنا 💔
هبة : دة مش ف بلدكم بس دة تقريباً ف كل العالم مع كل الي بنحبهم ♥️
اسر : انتوا عندكم بتعمله كدة ؟
هبة : دة احنا بنبقا عاملينله مسلسل ف خيالنا 😄
( يبتسم اسر ويقرب منها ، تبصله ، يحط ايده ع خدها بهدوء ، تتحرج ووشها يحمر ، يقرب وشه من وشها ويبوسها ، تتخض هبة بس ل سبب غريب متقومش ب اي رد فعل ، يسيب اسر ايدها ويحط ايده ف وسطها يضمها ليه اكتر ، هبة تلاقي نفسها مش عارفة تتحرك ولا هو بيبعد عنها واتمادى ف لمساته ، تهبد ب ايدها ع صدره جامد عشان يسيبها ، يبصلها )
هبة ب زعيق : اوعااااا 😡
( يسيبها ، تبعد وتضربه بالقلم )
هبة ب انفعال : اياك تلمسني تاني ايااااك ☝️
( تطلع هبة م الاوضة ، اسر يحط ايده ع وشه ب ندم 🤦🏻♂️ يجري ياخد التيشيرت من ع الكرسي ويطلع م الاوضة ويلبسوا ، تنزل هبة ع تحت وينزل وراها اسر )
اسر : هبة استني
( يبصولهم سارة وسينا ب استغراب ، تطلع هبة برة البيت واسر وراها )
اسر وهو بيشدها من دراعها : هبة اقفي
هبة : ايييه سيبني !!
اسر : اهدي طيب انا مقصدتش اضايقك 🤷🏻♂️
هبة ودموعها بتنزل : كل الي عملته دة ومش قاصد !!!!
اسر : انا بجد اسف 😕
( يقرب ايده عشان يمسح دموعها ، تزق ايده ب عنف )
شادية : قلتلك اياك تلمسني 👋
اسر : طب اهدي انا مش قصدي اضايقك 😕
هبة ودموعها بتنزل : انا غلطانة اني جيتلك انت فاكرني ايه هاااا 😥
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم من الظلام)