رواية توأم من الظلام الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد
رواية توأم من الظلام الجزء الثاني عشر
رواية توأم من الظلام البارت الثاني عشر
رواية توأم من الظلام الحلقة الثانية عشر
اسر : انتي مغلطيش انا الي غلطت .. انتي بجد كنتي وحشاني كنت مشتاقلك بس ف مقدرتش اسيطر ع نفسي وانتي قصادي .. انا بعتذرلك ومستعد ل اي عقاب 😟
( تمسح هبة دموعها )
هبة : ان ……….
( وفجأة ، لسة هتقع ف الارض يلحقها اسر بسرعة يسندها ، يغمى عليها )
اسر ب خضة : هبة هبة في ايه ؟!!!!
( ينزل بيها ف الارض )
ماليك : اسف 😬
( يتخض اسر اما يشوفه )
ماليك : بس كنت عاوز اتكلم معاك ع انفراد 🤷🏻♂️
اسر ب انفعال : انت عملت اييييه 😡
ماليك : تحب اصحيها ونتكلم قدامها واهي تشاركنا الحوار 💁🏻♂️
اسر ب سرعة : لأ !!
ماليك : حلو 🙂
( ينزل اسر دماغ هبة ع الارض بالراحة ويقوم يقف ، يبدأ شراز زي الكهربا ينور ف ايده )
اسر : جيت هنا ازاي !!!!
ماليك : الي يسأل ميتوهش 🤷🏻♂️
اسر : وعاوز ايه ؟؟
ماليك : هو المفروض روحك
( يتخض اسر )
ماليك : بس لقيت في حاجات اهم
اسر : الي هي ؟
ماليك وهو بيبص ل ايد اسر : الي ف ايدك 🙂
( يستغرب اسر )
اسر : قصدك ايه ؟!!!
ماليك : قوتك قبل موتك
اسر : ومفكر هتعرف تعمل دة بسهولة ؟
ماليك : اكيد لأ .. بس هديك فرصة تفكر .. + خلي بالك
( يبص ل هبة ف الارض )
ماليك : دي اخر روح هتسكنها ماستونا .. ف حافظ عليها .. عشان انا اقربلك مما تتخيل 🙂
اسر : متقدرش تقربلها 😐
ماليك : متأكد ؟
( ميردش )
ماليك : عارف اني ممكن اخليك انت بنفسك تاخد روحها
( يتخض اسر )
ماليك : بلاش تتحداني ي اسر .. وبلاش تعاند 💁🏻♂️
( يختفي ماليك وتفتح هبة عيونها ، يقرب عليها اسر )
اسر : انتي كويسة ؟؟
هبة ب تشويش : هو حصل ايه ؟!
اسر : اغمى عليكي شكلك تعبانة 😕
هبة ب تعب : دماغي وجعاني اوي 🤦🏻♀️
اسر : تعالي اوصلك
( يقومها اسر )
هبة : خليك انت انا هروح
اسر : مينفعش انتي تعبانة هوصلك يلا
( يطلعوا م البيت ويمشوا ، طول الطريق ساكتين )
اسر : هبة
( تبصله )
اسر : انا اسف بجد .. متضايقيش مني 😕
هبة وهي باصة قدامها : لا اتضايقت .. اتضايقت عشان متوقعتش منك كدة ولا كنت رسماك كدة ف خيالي .. بس انا الي غلطت عشان سمحتلك ب كدة ف الاول ف انت اتماديت 😒
اسر : انتي مغلطيش وانا بعتذرلك انا الي مقدرتش اسيطر ع مشاعري قصادك
هبة ب استغراب : مشاعرك !!!!
اسر وهو بيقف : اة مشاعري .. من ساعة م قابلتك اول مرة وانا بحاول اخفيها بس مش عارف .. وانا متعلمتش اكدب
هبة : تكدب ف ايه ؟!
اسر : انا بحبك ♥️
( تقف وتبصله ب خضة )
اسر : اة بحبك .. عندنا بنحب مرة واحدة بس .. مرة ف العمر كله ومش هتتكرر .. وانا بحبك ♥️
( تتحرج هبة ووشها يقلب الوان )
هبة : بس انت مبقالكش كتير عارفني ومتعرفش حاجات كافية عني 😕
اسر : انا بحبك انتي .. بحب هبة مش حاجاتها ولا حياتها .. انتي وبس ♥️
( تشاورله ب اة )
اسر : عاوزك بس تعرفي اني اخر بني ادم ع وجه الارض دي دة ان كنت كمان اني ممكن أأذيكي او اضرك بالعكس انا هفضل طول حياتي حماية ليكي بس
هبة ب كسوف : انا مش عارفة اقولك ايه 😅
اسر وهو بيمدلها ايده : متقوليش بس اديني فرصة اثبتلك حبي 👋
هبة : تاني احنا ف الشارع 😐
اسر : لااا لأ مش هضايقك لأ ..صدقيني
( تحط ايدها ف ايده ، يطلع من جيبه سلسلة ماستونا ويحطها ف ايدها )
هبة ب استغراب : ايه دة ؟!
( تتفرج عليها كويس )
هبة : جميلة اوي 🥺
اسر : ممكن تقبليها ؟
هبة : بس بمناسبة ايه ؟!
اسر : من غير مناسبة .. انا عاوزها معاكي .. ممكن ؟
هبة : اوك 🙂
( ياخدها منها ويلبسهالها )
هبة وهي بتحط ايدها عليها : زوقك حلو اوي ♥️
اسر : انتي احلى ♥️
( تبتسم هبة )
هبة : خلينا نمشي بقا احسن ماما هتنفخني بجد 😅
اسر : اوك
( يكملوا مشي ويتكلموا ، تاني يوم ، ف المدرسة ، اسر واقف مع سارة وهبة ، رامي وصحابه واقفين بيلعبوا كورة سلة 🏀 وفجأة ، يحدف رامي الكورة عند رجل اسر ، لسة هتعديه يحط اسر رجله عليها يوقفها ، يبص ل رامي ب غيظ ، يوطي يمسك الكورة )
رامي : جاي ولا اسيبك تلت اربع ايام تفكر 😏
( يضحك الكل ، يبتسم اسر ، يرفع الكورة ويلفها ع صوبعه ، يبصوله )
اسر : لا فكرت .. هتبدأ امتى ؟
( تتخض سارة ، يفضلوا باصينله ب زهول واعجاب كل دة والكورة بتلف ع صوباعه )
رامي ب غيظ : دلوقتي 😐
اسر : تمام 🙂
( يقرب اسر ب الكورة ، يدخل ضده رامي ويحاول ياخدها منه ميعرفش ، يرفع اسر نفسه ويحطها ف السلة ، يسقف الكل ويتحمسوا ، يتغاظ رامي ، يبتسم اسر ، يكملوا لعب ، يمسك رامي الكورة وخلاص هيحطها ف السلة يصدها اسر ب ايده ب ضربة قوية يحطها ف سلته هو )
ليلى ب زهول : ي نهار ابيض دة محترف 😳
( هبة متنحة ، يدخل قصاده باقي الشاب حوالي ٥ تانيين مع رامي قصاده وبردوا بيفلت منهم ويجيب سكور وزمايله بيسقفوا ومتحمسين ، يلاقيهم حاصروه ، يحدفها جامد ع كرسي بعيد ومنه تنط ف السلة ، يتصدموا )
الكل ب حماس : ووووووو 😍🤩😃👏
اسر ل رامي : مكمل ؟
رامي : اة ه ………
ماليك : انا هدخل 🙂
( يتخض اسر ويبصله الكل ، سارة تبص ل اسر ب خوف ، ماليك لابس نيو فورم المدرسة وقاصص شعره وشكله كأنه طالب معاهم وواقفة جنبه راسلين مبتسمة )
ماليك : خايف ولا ايه 🙂
اسر : لأ 😐
( يفضولهم الملعب ، يقفوا قصاد بعض والكورة ف ايد ماليك ، يصفر الحكم ، يبدأ ماليك ينطط الكورة يمين وشمال وبسرعة رهيبة مخلية الكل منفعل ب حماس ، يزهق اسر ، لسة هياخدها منه يرفع ماليك الكورة ويحدفها من عنده تدخل ف الباسكيت ، يسقف الكل )
رامي ب حماس وانتصار : عاااااش 😃👏
ليلى : مين القمر دة 🥺
هبة : مش عارفة بس شبه اسر !!!
( تتخض سارة وتبصلها ، يكملوا لعب وتقريباً ماليك الي متحكم لان وجوده موتر اسر جداً ، لسة اسر هياخد الكورة ينقلها ماليك ف ايده التانية ومن ايد ل ايد مبيلعبش بس بيعصب اسر ، يقرب اسر منه اكتر عشان ياخدها ، يهمسله ماليك بالكلام ف ودنه )
ماليك ب همس : شامم ريحة ماستونا 🙂
( اسر يجيب اخره ، يزقه ف صدره )
الكل : اووووه 😲
ماليك ب ضحكة : ماشي 😄
( يقرب ماليك ع اسر ويرمي الكورة ف الارض ويحط رجله عليها )
ماليك : قلتلك انا اقربلك مما تتصور 🙂
( يسيب ماليك الملعب ويمشي هو وراسلين ، يبص اسر ل سارة ، تبصله ب خوف ، يقرب عليهم )
هبة : لعبت حلو اوي بجد 😍
اسر : شكراً 😐
سارة : عوزاك
اسر : اوك
( يقفوا بعيد )
ليلى : هو ماله ؟!!
هبة : يمكن عشان الولد دة كسبوا !
ليلى : بس هو لعب حلو بردوا
هبة : مش عارفة 😕
( عند اسر )
سارة ب خوف : ايه الي جايبه هنا وعرف مكانا ازاي انا مش عارفة 😟
اسر : شفتو .. شفتو امبارح
( تتخض سارة )
سارة : شفتو فين ؟!!
اسر : قدام البيت وانا بوصل هبة
سارة ب خضة : مقلتليش 😧
اسر : مرضتش عشان متخافيش
( تنزل دموع سارة )
سارة : هيقتلنا 😥
اسر وهو بيمسك وشها : سارة اهدي مفيش حاجة من دي هتحصل 😕
( يمسح دموعها ويحاول يهديها )
اسر : انا معاكي اوك محدش يقدر يقربلك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم من الظلام)