روايات

رواية توأم الروح الفصل الثالث 3 بقلم منة فريد

رواية توأم الروح الفصل الثالث 3 بقلم منة فريد

رواية توأم الروح الجزء الثالث

رواية توأم الروح البارت الثالث

رواية توأم الروح الحلقة الثالثة

سوزي:يا حور يا بنتي مجاهد قالي إنك مش موافقة وده من حقك بس أنا كنت كنت لازم أقول لك حاجة علشان دي حياة إبني.إبتدت سوزي تبكي بحرقه
قالت حور:لو سمحتي ماتبكيش كده إهدي إتفضلي منديل
ردت سوزي:لا أنا كويسه أنا عايزاكي تسمعيني لآخر كلمه المهم أنا أم لتلات أطفال بنتي الكبيره سلمي توأم ولاد واحد
إسمه يزن والتاني يوسف يزن كان إحتماعي عنده صحاب كتير ولاد وبنات وهزار حتى كنت بتخانق أنا وهو في موضوع المذاكرة وإنه مش بيهتم بيها أما يوسف كان عاكسه ١٨٠درجه بيحب يذاكر متفوق وهادي بيحب الوحده بالرغم من الاختلاف الكبير مابينهم كانوا أكتر من أنهم أخوات كانو روح واحدة وفي عيد الميلادهم ال١٧ كونا بنحتفل برا البيت كلنا ووحنا راجعين عملنا حادث كبير وللأسف زين مات 😔
وسوزى بتكمل بعياط وبتقول بس لما يوسف صحي في المستشفى ماتكلمش ولا كلمه وفضل كده كذا يوم
ولما ودنا لدكتور قال:إنه في حالة صدمة كبيرة جدا بسبب موت زين وبعدين يوسف فضل كده أسبوعين
الغريب إنه الحمدلله لما رجع يتكلم كان بيعمل كل حراكات
وطريقة كلام كل حاجه بيعملها زين لما قولنا للدكتور
قال:إنه بسبب موت زين إتصدم ودي ترومه وهو بقالوا تسع سنوات وهو كده وكان مصدق تصديق كامل ان زين برا مصر
وإنه بيتصل بيه وبيطمن عليه لو سمحتي يا حور إتجوزي
حور: حضرتك أنا متفهمه إن إنتي خايفه على إبنك أنا ممكن أعالجه من غير جواز
سوزي:أنا ومجاهد إتحايلنا عليه علشان يروح لدكتور بس
هو رافض إنه تعبان حتى ولو حتى إتكلم معاه في الموضوع بيدخل في حالة صدمة ويفضل على الارض يصرخ ويقول أنا مش مجنون وغيره لو سمحتي أنا أم عايزه أفرح بابني وأجوزه وأشوف عياله ولما مجاهد قالي إن إنتي بنت الاستاذ عادل لا وكمان دكتوره نفسيه قولت دي فرصة علشان إبني يتعالج بنتي أنا عارفة إنك مابيهمكيش الفلوس بس ممكن أعملك اي حاجه
قالت حور: خلاص يا مدام أنا موافقة
سوزي بفرحه: أنا متأكدة إنك هتقدري تعالجي إبني شكرا جدا يا حور
أما يوسف فراح الك بريه بعد ما عرف إن حور رفضت وكل حاجه تمام راح قعد جنب بنت بلبس قصير وقال: وحشتك يا ميرا.قالت بدلع:أيوه يا حياتي جدا كنت فين وعملت أيه في مشروع الجواز ده
قال: رفضت وكله تمام قولتلك مافيش حد هياخدنا من بعض
ضحكت بدلع وفضلوا يشربوا ورقص وكده لحد الساعة ١بليل
رجع ومكانش قادر يصلب طوله وصل وكان بيطوح
ليفتح باب الفيلا وبيدخل وكان بيطلع على السلالم فجاه النور إتفتح كان أبوه مجاهد بيقرأ قرآن
فقال:كل يوم يا بني كده حرام عليك نفسك
يوسف:أنا عايز أنام نتكلم بكره
مجاهد:يابني طب ماتطلع تستحمي وتتوضي وتيجي تصلي معايا الفجر
يوسف:بكره بكره أنا عايز أنا دلوقتي
مجاهد كان بيبص لابنه بحسره وهو بيطلع وأن قد أيه إبنه ضايع في القرف والشرب بس كان مبسوط علشان هو واثق إن حور إن هي دكتوره شاطره وممكن تعالجه وغير كده هي متدينة وعارفه ربها وممكن تقربوا من ربنا وتعرفوا الصح
تاني يوم
حور جات الڤيلا بتاعت مجاهد علشان قالت إن هي اللي هتقول له إنهم هيتجوزا
قالت سوزي:بنتي هو فوق في غرقته إطلعي صحي
حور: ماشي حاضر يا مدام سوزي
طلعت دخلت غرفته وراحت فتحت الستائر كلها
وهو بدأ يتضايق ويفتح عينه
فهي راحت وقفت قدامه
فتح عينه إتخض وقال:إنتي بتعملي أيه هنا
حور ضحكت وقالت:أنا مجنونه الله يسامحك أنا دلوقتي خاطبتك المفروض تتكلم معايا بأسلوب أحسن من كده
يوسف:إنتي بتهزري إنتي رفضتيني أصلا
قالت:لا.
قال:ولا ليه متهزريش
قالت بتلاعب: بصراحه إنت معاك حق أنا مش هتلاقي أحسن منك في أي مكان علشان كده وفقت
يوسف:بسسسسس مستحيل
حور:إنزل علشان تفطر أنا مستنياك وكمان نسيت أقول لك النهارده يوم خطوبتك فوق كده يا عريس
يوسف:يااااا بنت*****عمي عادل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى