روايات

رواية توأم الروح الفصل الأول 1 بقلم أسماء ابراهيم

رواية توأم الروح الفصل الأول 1 بقلم أسماء ابراهيم

رواية توأم الروح الجزء الأول

رواية توأم الروح البارت الأول

رواية توأم الروح
رواية توأم الروح

رواية توأم الروح الحلقة الأولى

شكرا عشان اخذتيني من الملجأ و وعلمتيني وربتيني..

الام سهام.. ياااه يا بنتي بعد العمر ده كله بتقولي كده انا امك و انتِ بنتي..

ضعت قُبله صغيرة علي يديها.. ربنا يباركلي فيكِ يا امي… بس انا كان ليا اخ تؤام في الملجأ متعرفيش عنه حاجه خالص..

سهام.. والله يا بنتي سألت و قالوا ما*ت..

لا هو عايش انا حاسه بوجوده جنبي و إن شاءلله هلاقيه..

سهام.. و انتِ هدوري فين ولا هتعملي اي..

اخويا عنده نفس العلامه الا في ايدي دي ولو شوفتها هعرفه..

سهام.. إن شاءلله يا بنتي.. بس يلا قومي عشان الجامعه هتتاخري..

حاضر يا ماما..

سهام… خلي بالك من نفسك يا دنيا..

دنيا… حاضر يا ماما..

*************

دنيا… يلهوي اتاخرت علي المحاضر.. اكيد الدكتور دخل..

ريم.. اهدي بقا الدكتور لسه مجاش..

دنيا.. احيييه دا دخل..

ريم.. مش بقولك انتِ فقر اصلا

دخلت دنيا و ريم قبل دخول الدكتور بثواني..

دنيا.. الحمدلله دخلنا…

الدكتور.. صباح الخير يا شباب.. اتمنا تكون بداية لينا كويسه عشان محدش يزعل مني.. احب اعرفكم بنفسي انا الدكتور عُمر.. هديكم ماده اقتصاد…

بدأ الدكتور في الشرح و اغلب الطلاب فهمين منه..

دنيا.. بعد اذن حضرتك يا دكتور انا مش فاهمه الجزء ده..

عُمر… اخر المحاضره هعيد عليه..

دنيا.. تمام يا دكتور..

عُمر خلص شرح و نسي يشرح الجزء الا دنيا قالت عليه..

دنيا بعصبيه.. دكتور غبي قولتله يشرحها سبني و مشي…

ريم مبرقه.. و بتحاول تقول لدنيا تسكت..

دنيا.. مالك انتِ كمان.. اوعي تقولي هـ هو..

ريم.. امممم هو..

دنيا.. هتصدقني لو قولتلك اني كنت بشكر في شرحك صح..

عُمر بنظره كلها خبث… اه طبعا قدامي علي المكتب..

دنيا بندب.. يا حظك المنحوس يا دنيا.. يا صغيرة علي الهم يا لوزه..

عُمر… ما تسكتي بقاا..

دنيا.. طـ طب انت هتعمل فيا اي.. هترفد من الكليه.. و لا هشيل الماده مش كفايه خبتي..

عُمر.. ما تسكتي قولت..

دنيا حطيت ايديها علي بوقها.. اهووووه..

****************

في المكتب عُمر دخل حط الشنطه علي الكورسي وقال… هاااا بقا كنتي بتقولي عني اي..

دنيا بتوتر وخو*ف..هااا كنت بشكر في حضرتك و قد اي انك دكتور محترم و شرحك حلو و عيونك حلوه..

عُمر.. ااااي.. قولتي اي..

دنيا.. و اسلوبك حلو قصدي يعني.. و بعدين يعني انا اسفه يا دكتور بصراحه يعني الا سمعته صح..

عُمر.. امممم مش خا*يفه يعني اشيلك الماده..

دنيا.. لو هتيجي للحق انا مرعو*به بس ادي الله و ادي حكمته.. اي هنعترض

عُمر.. طب اتفضلي اقعدي عشان في عقاب و هنفذه..

دنيا بلعت ريقه .. احم عقب اي.

عُمر بجديه.. هتعزميني علي قهوة النهارده في بيتكم..

دنيا.. و انت معندكش قهوة في بيتكم تشرب فيها..

عُمر.. لا خلصت.. ويلا عشان مش فاضي و بكرا تيجي مذاكره الجزء الا مش فاهمه عشان هسالك فيه..

دنيا.. يوووه طيب اقدر اخرج

عُمر بضحك.. اتفضلي..

دنيا وهي خرجه متعصبه خبطت في واحد.. هي ناقصاك انت كمان..

الشاب بستغراب.. مالها دي..

الشاب دخل مكتب عُمر وقال… دكتوري الافاضل وحشتني..

عُمر بفرحه… مازن حبيبي جيت امتا..

مازن.. لسه حالا نزلت من الطائر علي هنا..

عُمر.. حمدالله علي سلامتك يا حبيبي دي ماما هتفرح اووي عشان رجعت..

مازن.. هي كمان وحشتني يلا بينا نروح لها..

عُمر.. يلا بينا..

***********

دنيا وهي ماشيه بتكلم نفسها انا لساني ده هجبلي عقده قريب..

ريم.. احمدي ربنا انها جات كده و ان الدكتور طلع كويس..

دنيا.. كويس اي يا ست اسكتي..

ريم… حاسبي يا دنيا..

دنيا.. مش تفتح يا اعمي..

نزل مازن و عُمر من العربيه….

دنيا..يلهوي انت تاني..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى