روايات

رواية توأمي الضائع الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

رواية توأمي الضائع الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

رواية توأمي الضائع الجزء الثاني

رواية توأمي الضائع البارت الثاني

رواية توأمي الضائع
رواية توأمي الضائع

رواية توأمي الضائع الحلقة الثانية

انت

يزن بابتسامة وهو بيمدلها أيده علشان تقوم

لين بصت لايده وبصتله ببرود وبتحاول تقوم بس رجليها وجعاها

يزن شد أيده بااحراج وكان لسة هيتكلم بس قاطعه خروج ريم

ريم ببخضة:اي ده لين اي الي وقعك وبتبص علي يزن

ريم بفرحة وهي بتجري تحضنه:يزن عامل اي رجعت امتي مقولتش لي انك هتيجي

يزن وهو بيبدلها الحضن بحب:لسة جاي من المطار دلوقتي حبيت اعملها مفاجاءة

لين بهمس:منيلة بستين نيلة

ريم بفرحة وحب:احلي مفاجاءة ياحبيبي…واكملت وهي بتفتكر :لين وقعدت عن يزن وبصتلها بقلق:اي الي وقعك كدة يابنتي بس

لين بصت علي يزن بغيظ:كان في تور ماشي وقعني

ريم بصت علي يزن وضحت بهمس .

يزن بصلها بغيظ:قصدك اي اني تور

لين ببرود:الي علي رأسه بطحة يحسس عليها …وبصت علي ريم :قوميني يابنتي انتي كمان اي هبات علي الارض

ريم بضحك:طيب طيب هدي نفسك وفعلا سندتها ودخلتها .ويزن دخل وراهم

رحمة قامت بقلق:اي ده يابنتي مالك يالين

لين بصتلها ومردتش :بالله ياريم طلعيني اوضتي

ريم بصتلها بحزن:تمم ..بعد اذنك ياتيتا

رحمة :طب قوليلي اي الي حصل

ريم بهمس:هبقي اقولك ياحبيبتي بس اطلعها واجي ..وفعلا طلعوا

ورحمة اتنهدت بحزن وبصت لحسام:اعمل اي ياحسام اعمل اي يابني انا تعبت

حسام بحزن:أن شاء الله هنلاقي حل ياامي ومع الوقت هتنسي الموضوع

يزن: هي مين دي

رحمة بفرحة:يزن

يزن حضنها بحب:عاملة اي ياست الكل

وراح علي حسام حضنوا:اخبارك يااحاج

حسام بحب:الحمد لله يابني جيت امتي

يزن وهو بيقعد بتعب:لسة جاي دلوقتي وتعبان اوي وهموووت وانام

رحمة بحب:طب اطلع ياحبيبي نام

يزن وهو بيقوم :اشطا يلا تصبحوا علي خير وطلع

______________________________________________

في مكان آخر “لبنان”(انا كلامي بالبناني علي القد ياشباب 🏃)

*ماما انا نازلة حياتي

كيلا بحب:ديري بالك علي حالك

لينا بحب وهي بتبوس ايديها :حاضر ياحبيبتي يلا باي

كيلا :لينا احكي بالبناني ..باي

لينا هزت راسها ونزلت

لينا وهي بتكلم في التليفون

لينا :لك وينك ديما

ديما :دقيقة وبكون عندك لينا…وقفلت

لينا باستغراب :مالها دي هستناها جوة احسن …وجاية تدخل وقفها صوت

*لينا

لينا التفتت للصوت وقالت بضيق:شو بدك اويس.

قرب منها اويس وجي بمسك ايديها لينا بعدت ايديها بسرعة ورجعت لورا

لينا بتحذير:إصحك تلمسني ولااه بقطعهالك عم تفهم

اويس وهو بيرفع أيدوا باستسلام:اوووه تمام تمام لينا ..بدي.احكي معك شوي

لينا ببرود؛وانا مابدي احكي معك ..وجاية تمشي مسك اويس ايديها :استني

وقبل مايكمل لينا ضربته بالقلم قدام طلاب الجامعة

لينا بغضب:انا حظرتك …ومشيت دخلت كليتها

اويس بغضب وتوعد وهو حاطت ايدو علي خدو:تمام لينا ياانا ياانتي

دخلت لينا محاضرتها وهي مضايقة وقعدت مستنية صاحبتها

ديما بتوتر:لينا

لينا :اخيرا جيتي

ديما قعدت جنبها وطلعت تليفونها :اطلعي علي صورة

لينا بصتلها بعدم فهم وخدت الفون

لينا بصدمة وبصتلها:هاد ا انا ب بس كيف

ديما بهدوء:مو انتي يالي بالصورة لينا يلي بالصورة عم تشبهك كتير

لينا بصت علي الصورة ورجعت بصت لديما وسرحت

فلاش باك”

لينا بطولة:لين هو بابا بيعملني كدة لي هو مبيحبنيش

لين بطفولة وحب وهي بتحضنها:مش مهم هو يحبك المهم اني انا بحبك ياتواامي …بصي احنا شبه بعض ازاي وحلوين اوي

لينا ابتسمت بطفولة وحضنتها

باك”

لينا بدموع:لين

ديما بعدم فهم:اي

لينا قامت بدموع:يالي بالصورة لين اختي ديما تواامي

ديما بصدمة:انتي عندك تواام

لينا بتعب:ايوة بس انا مش فاكرة اي حاجة …لازم اروح لماما اقولها لازم احاول اوصل لاختي بااي طريقة وافهم من ماما احنا لي بعدنا عن بعض واي الي جابني هنا

ديما طبطبت علي كتف لينا بحب:ديري بالك علي حالك

لينا بصتلها بحب وخرجت

______________________________________________

لين قاعدة في اوضتها بحزن عمالة تفكر في اي حاجة علشان تلاقي اختها …الباب خبط

*ادخل

 ريم:يلا علشان ناكل

لين بصتلها بحزن:مش عايزة ياريم

ريم بحزن:متزعليش تيتا انتي عارفة لو انتي منزلتيش هي مش هتاكل وكدة هتتعب ..معلش يالين

لين بصتلها:تعالي اسنديني

………….

لين قعدت من غير كلام وريم جت تقعد جمبها بس يزن سبقها

لين بصتلوا بعدم فهم:نعم

يزن ببراءة:هاكل

لين بصتله ببرود:والكراسي دي كلها مش عجباك

يزن بابتسامة مستفزة:تؤ مش عجبني غير المكان ده

لين بصتله بغيظ :خليهولك …وقالت وهي بتقوم وبتقعد علي كرسي تاني :تعالي ياريم اقعدي جمبي

يزن اتنهد بغيظ ورحمة بصالهم بضحك هي وحسام وقعدو يأكلو في سكوت تام

رحمة وهي بتبص علي ايد يزن:فين دبلتك يابني

يزن بتوتر وهو بيبص علي لين :احم ما هو احنا انفصالها ياتيتا من اسبوع

لين ضحكت بصوت عالي

لين بضحك:معلش اصل افتكرت حاجة ياتيتا ولا يهمكوا كملو

رحمة بصت ليزن بهدوء:لي يابني

يزن بص للين بضيق ورجع بص لرحمة:طماعة ياتيتا كل همها الفلوس وبس .

لين ضحكت تاني

رحمة بنفاذ صبر:في أي يالين

لين بصت ليزن بضحك:معلش والله ياتيتا افتكرت حاجة ..انا هطلع اوضتي انا علشان مش قادرة امسك نفسي من الضحك بصراحة

وفعلا قامت وهي بتغمز ليزن بضحك وطلعت …ويزن بصلها بضيق شديد وغيظ وبص لرحمة

يزن :معلش ياتيتا انا طالع ارتاح شوية

رحمة هزت راسها ويزن طلع اوضتو

يزن دخل اوضتوا بعصبية:غبي غبييي مسمعتش كلامها لي من الاول ليي شوفت طلع هي صح

ونام وهو بيفكر هيعمل اي مع لين الي طرقيتها اتحولت معاه

يزن بضيق:انا لي بفكر فيها كتير لي ماتعملني زي ماهي عايزة انا مالي

قلبوا :يمكن علشان بتحبها

عقلوا :حب اي وبتاع اي مبيحبهاش ولا هيحبها وهو بيعتبرها زي اختو بس

قلبوا:بيحبها

عقلوا:زي اختوا

يزن :بااااس هي زي اختي ايوة زي اختي وبس ..

___________

لينا دخلت البيت

لينا وهي بتبص علي كل مكان:ماما ماما انتي فين

كيلا خرجت من الاوضة بقلق:شو في

لينا قربت منها وقالت :اختي فين تواامي

كيلا بصتلها بصدمة وقالت بتوتر:اخت مين انتي عندك اخت

لينا بصتلها وهي بتراقب توترها:ايوة ا انا افتكرت أني عندي اخت افتكرت بس مش فاكرة غير موقف واحد معاها بس مش فاكرة حاجة تاني

كيلا وهي بطبطب عليها بتوتر:لا يابنتي مفيش الكلام ده تلاقي بيتهيالك

لينا:انتي متوترة لي ..وبعدين مش بيتهيالي ولا حاجة انا شوفت صورتها وهي انا .

كيلا بصتلها بتوتر واضح

لينا وهي بتمسك ايديها بدموع:ارجوكي قولي الحقيقة احكيلي انا مش فاهمة حاجة لي احكيلي انا عارفة انك عارفة حاجة لو سمحتي عايزة اوصل لاختي .

كيلا بدموع:مش هينفع اقولك علي حاجة يالينا لو سمحتي اقفلي علي الموضوع

لينا برجاء:لو سمحتي لو سمحتي

كيلا بضعف ودموع:كنتي صغيرة و…..

قاطعها صوت :كيلا هانم

لينا وكيلا بصوا علي صوت

كيلا بخوف:ا انت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية توأمي الضائع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى