رواية توأمي الشيطان الفصل الثاني 2 بقلم إيمان نصر
رواية توأمي الشيطان الجزء الثاني
رواية توأمي الشيطان البارت الثاني
رواية توأمي الشيطان الحلقة الثانية
أسر : اه انا عندي انفصام مصدومة ليه
ملك بارتياح : ربنا يشفيك وان شاء الله هتبقى كويس
أسر : وانتي عندك اي
ملك : معرفش انا جاية عشان أسأل الدكتور
اسر: ازاي متعرفيش وانتي دايما بتيجي هنا
ملك : هو ده ال هيجنني انا بجد مش باجي هنا ازاي السكرتيرة تعرفني وحضرتك تعرفني واكيد الدكتور يعرفني
أسر بشك : انتي جيتي هنا ازاي
ملك : قريت الروشتة
أسر : ممكن تحكيلي ال حصل معاكي طيب ده بعد اذنك
ملك : ماما بتعطيني تا*مول من غير م اعرف وال اعرفه ان ده مخدر قاتل وده دليل على أن ماما عاوزة تخلص مني ولما شوفت الروشتة لقيت عليها اسمي لا وكمان في استشارة كل اسبوع ازاي بقا كل ده حصل وانا اصلا مش هنا
اسر: تسمحيلي اقلك حاجة يا ملك
ملك: اتفضل
اسر: سؤالك للدكتور ملهوش اي فايدة ليكي العكس ممكن يدمرك
ملك: ازاي ده هيعرفني انا عندي اي وازاي باجي هنا وانا عمري م شوفت المكان ده وليه ماما عاوزة تأذيني
اسر: ممكن تعرفي كل ده من مامتك
ملك: مش هتجاوبني انا لازم أسأل الدكتور
اسر: الدكتور مش هيجاوبك يا ملك
ملك: ومين قالك بقا
اسر: عشان الدكتور مشي
ملك: ازاي السكرتيرة قالتلي هيخلص الحالة ال معاه وانا ادخل
اسر: بس الدكتور مش بيحب يشوفك يا ملك وعشان كده مشي
ملك بدموع: انا معملتش حاجة ليه ميشفنيش
أسر بشفقة: خلاص اهدي ومتعيطيش وتعالي بكرة وانا هقنعه انو يشوفك ويقولك كل حاجة مرضية كده
ملك: ميرسي اوي لحضرتك يا…….
أسر: متشغليش بالك باسمي بس انا تؤام دكتور أسر
ملك: اتشرفت بحضرتك عن اذنك لازم امشي
اسر: اتفضلي
أسر في نفسو: طلعتي ملاك يا ملك
———– #بقلم_ايمان_نصر —————-
ايمن: انتي جاية منين دلوقتي
ملك: وطي صوتك عشان محدش يصحى
ايمن بعصبية: بقولك كنتي فين
ملك: كنت في العيادة عاوزة اعرف انا فيا اي وليه ماما عاوزة تأذيني
ايمن: عيادة اي في الوقت ده
ملك: هحكيلك على كل حاجة بكرة تصبح على خير
ايمن: تلاقي الخير
——– في الصباح —–
مايا بزعيق: ملللللللك كنتي فين امبارح
ملك: عند دكتور أسر يا مايا هانم
مايا بتوتر: دكتور أسر ميناقولك اي
ملك: متتوتريش كده يا مايا هانم للاسف مكنش موجود بس النهاردة هروحلو واعرف كل حاجة
مايا بتهديد: لو طلعتي برة البيت بدون اذني هتتعاقبي يا ملك
ملك: هو انتي اي يا شيخة حرام عليكي انا بنتك بتعملي فيا كده ليه
مايا: عاوزة تعرفي ليه يا ست هانم
ملك: ياريت يا ست مايا
مايا: عشان انتي عندك انفصام يا ملك انتي مريضة
ملك بصدمة : اييهههه
.ايمن: خالتو في وحدة عاوزاكي في الجنينة
مايا: انا خارجة ولو طلعتي برة أوضتك هرجعك ل باباكي يا ملك انتي فاهمةةة
ملك بعياط: انا بكرهك يا ماما بكرهككككك
مايا: مي تووووو يا روحي
ايمن: بس يا ملك اهدي وقوليلي في أي
ملك: مش قادرة أتكلم انا هدخل انام
ايمن: وبعدين معاكي يا خالتو هتفضلي لامتى كده
——-في مكان ماا——
مايا: ملوكتي يا روحي محتاجة حاجة
ملك: اه ي مامي كنت محتاجة فلوس عشان اعمل شوبينج
مايا: خدي يا حبيبتي ال انتي عاوزاه ومتنسيش بكرة في استشارة عن الدكتور
ملك: مش ناسية ي مامي هو انا اقدر انسى اسوري
مايا: تعجبيني يروحي اه صحيح تبقي تروحيلو النهاردة عشان الزفتة دي راحت امبارح وكانت هتبوظ الدنيا
ملك بحقد: والزفتة دي تروح ليه وعرفت الطريق منين اوعى تكون عرفت حاجة يا مامي
مايا: لا يروحي اطمني اسر مكنش موجود وانا هعلمها الادب
ملك بابتسامة خبيثة : ايوة بقا يا مامي ياريت تخلصي منها بسرعة انا عاوزة ابقا معاكي في كل الأوقات
مايا: قريب يروحي هخلص عليها متقلقيش باي بقا
ملك: باي
ملك في نفسها: رغم انك تؤامي بس هخليكي تتمني الموت ومتلاقهوش يا ست ملك كلها كام يوم واقرا عليكي الفاتحة
هيحصل اي تاني ل ملك ومين دي واي حكايتها وليه مايا بتعمل كده
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية توأمي الشيطان)