روايات

رواية تم رفضي الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة عاطف

موقع كتابك في سطور

رواية تم رفضي الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة عاطف

رواية تم رفضي الجزء الثامن عشر

رواية تم رفضي البارت الثامن عشر

تم رفضي
تم رفضي

رواية تم رفضي الحلقة الثامنة عشر

يوسف: تميم
تميم وهو نايم علي السرير: سيبني في حالي انا عايز انام دلوقتي
يوسف بصدمه: ايه منظر الاوضه ده
تميم: هيا كده عجباني
يوسف: تعالي ناكل يلا
تميم:مش ليا نفس كلوا انتوا بألف هنا علي قلوبكم
يوسف وهو بيقعد علي السرير: مالك في ايه؟؟!
تميم:انا فل بس مصدع شويه هنام وهبقي كويس
يوسف: اللي انت شايفه
ملك ونهاد ومارك وكان سيف انضم ليهم
راحوا اتعشو برا واتفسحوا
سيف: ايه رأيك يا ست ملك الفسحه جامده
ملك :جميله جدا اول مره نخرج سوي بحب كده حاسه ان انا عايشه دلوقتي
سيف: احسن من زمان
ملك :اكيد
مارك: انا عايز اروح انام
ملك: اه يلا
نهاد: خلونا شويه
ملك:شويه ايه يا ماما انا عندي شغل ولازم اروح كفايه التأخيرات دي
كلها
نهاد:تمام يلا
عند عمر
عمر: انا هتقدم لملك
اسماء: مش هينفع
عمر :ليه يا ست الكل مهي بنت زي كل البنات
اسماء :بس انا مش عايزاك تتجوز واحده زي دي انا عايزالك مستقبل
عمر: بس انا معجب بيها يا أمي وانتي عارفه كده كويس جدا
اسماء:انا آسفه بس مش هتتجوز ملك شوف اي واحده اشمعنا ملك اشمعنا ما انت مكنتش بتحبها دلوقتي احلوت
عمر: انا مكنتش واخد بالي منها بس انا كنت بحبها بس بكابر خايف حد يخدها مني
اسماء بضحكه شماته: هو في حد اتقدم ليها قبل كده علشان حد ياخدها اهدي كده يا حبيبي وارزن
وسابته وقامت
دخلت اوضتها
جه محمد
محمد : في ايه يا ابني
عمر:يا بابا انا بقولها عايز اتقدم لملك تقولي ملك لا ماك مالها مهي بنت جميله اه يمكن مامتي مش بتحبها بس ايه ذنبي
محمد: مش عارف والله بس اكيد هيا مش عايزاها لسبب معين
عند ملك وهما داخلين العماره
قابلتها ست
سعاد:ايه يا حبيبتي مش ناويه تفرحينا
كده
ملك: مش وقتو يا عمتو
سعاد: مش وقتو ده التجاعيد بدأت تظهر علي وشك يا حبيبتي
ملك:بس انا مش عايزه اتجوز دلوقتي هو حضرتك لما عاد الثانويه العامه مرتين احنا جينا واتكلمنا معاكي قولنا ابنك ومش ابنك
سعاد باحراج:بس
نهادوهيا جايه من بعيد :في ايه يا ملك
ملك:مفيش حاجه وسابتها وطلعت وهيا قلبها بوجعها
سعاد: مين الواد الحلو اللي بقيت اشوفه عندكوا كتير
نهاد: ابني
سعاد بصدمه: ابنك ازاي
مارك: زي ما حضرتك سمعتي ابنها
وسابوها وطلعوا
دخلت ملك اوضتها
ورمت جسمها علي السرير وبدأت تفكر في اللي قالته
وبعدين قامت وقفت قدام المرايه
وبدأ تلمس وشها وتحسس عليه بحزن ورفعت ايدها وبصت لأماكن الحروق الموجوده وبدأت دموعها تنزل بهدوء
طفت نور الاوضه وبدأت تعيط
لغايه لما نامت وبدأت تحلم
تميم: انتي زعلانه ليه دلوقتي
ملك بصدمه: الدكتور تميم
تميم وهو بيقعد :ايوه انا ياستي احكيلي مالك بقي
ملك : بس هو بس يعني
تميم بضحكه: ايه ياستي ده كلوا علشان شوفتي وشي يعني
ملك : بس
تميم: مبسش احكي يلا مالك في ايه
ملك: هو انا وحشه
تميم: مين اللي قال عليكي وحشه وانا اروح ازعله مين يقدر يزعل ملوكي
ملك: انت ليه بتتكلم كده
تميم: بصي يا ستي انا لما بحب حد بتعامل معاه كده مش تدقي كملي كلام
ملك بكسوف: وايه حشر الحب دلوقتي
تميم اخد باله من اللي قاله: يستي لا مش تاخدي بالك ده كلان عفوي بيطلع مني
ملك حمحمت : اه وصلت
تميم: احكي يلا انا ورايا شغل كتير
ملك: هو انا وحشه بجد يعني انا في وشي تجاعيد وشي كبر بان عليا ان انا كبرت هل علشان انا مش اتجوزت ابقي وحشه
تميم: عارفه احلي البنات مش بيبقوا عليهم عرسان كتير او حتي
محدش بيتقدم ليهم
ملك: عارفه بس انا مش حلوه انا وحشه ماما كانت بتفضل تقولي انتي مش حلوه انتي محدش بيحبك انتي محدش هيتجوزك وتضربني وتسيبني بس عارف اسلوبها اتغير معايا مش عارفه ليه
تميم: مش يمكن أدركت انها غلطت
ملك: ماما عمتا عمرها ما هتحبني
تميم: انتي ليه بتقولي كده عارفه حاولي تقربي منها اكتر هيا خدت خطوه انتي خدي خطوتين احكيلها عن مشاكلك صدقيني هتنسي انك تجيلي اصلا
ملك: بس
تميم وهو بيقوم :مبسش يا استاذه لسه عندك وقت لازم تقربي منها بس مش تنسيني خليني في عقلك وفي قلبك كمان ها
وسابها ومشي من غير ما يسمح ليها انها تتكلم
ملك: تميم استني عايزه اتكلم معاك استني
اتبخر تميم من الوجود
وصحيت ملك وكان في دموع في عينها من اللي حصل
ملك بتوتر:بعد ما افتكرت كلام تميم وهو بيقول خليني في قلبك وفي عقلك
مسكت الموبايل وفتحت الشات بتاعه
ملك :ابعت ولا مش ابعت
وفصلت علي الحال ده خمس دقايق
لغايه لما تميم بعت
تميم: صباح الخير يا آنسه ملك انا عرفت من يوسف اخويا انك فكيني الجبس والدكتور قال انك تقدري تمشي علي رجلك ف حبيت اقولك حمد اللع علي السلامه
ملك بفرحه: ايه ده ده مهتم اعععععععععع
ملك : الله يسلم لحضرتك يا دكتور
تميم: انتي ايه اخبارك دلوقتي
ملك :انا بخير الحمد لله وحضرتك ايه اخبارك
تميم: مابلاش حضرتك
دي بحس ان انا كبير عمتا انا الحمد لله تمام ايه اللي مصحيكي بدري كده؟؟!
ملك: علشان شغلي عايز حاجه
تميم: الله يسلمك
وقفلت الشات وسابت الموبايل وقامت
تميم :اهدي يا قلبي احنا كده هنتفضح اكتر ما احنا مفضوحين
حط الموبايل علي الكومود وقام اتوضي وصلي الصبح ولبس هدومه وطلع من الاوضه ونزل يجري
عند ملك اللي كان قلبها بيدق بسرعه: محصلش كده قبل كده في ايه يا قلبي اهدي شويه استهدي بالله كده ربنا يهديك
وقامت روقت السرير والاوضه وطلعت جهزت الفطار ليهم وحطته علي السفره ودخلت لبست هدومها وخرجت بهدوء علشان تروح شغلها
نهاد :انتي رايحه فين
ملك: رايحه الشغل عايزه حاجه
نهاد: عايزه سلامتك بس فطرتي
ملك: اه فطرت
وقفلت الباب
نهاد بابتسامه: مش اتغيرت برضو
سيف: ما حضرتك عودتيها بقي
نهاد: ايه اللي مصحيك بدري
سيف :بدري ايه يا ماما الساعه سبعه ونص
نهاد: معلش مشوفتش الساعه
سيف: مارك لازم يروح المدرسه
نهاد: كده محتاجين أوراق لاثباته
سيف :دي فعلا مشكله بس هنعمل ايه انا هحاول هنروح نطلع بطاقه وانا هروح السجل اعمله شهاده جديده
نهاد:تمام هو لسه نايم
سيف: ايوه سبيه ده فضل طول الليل يتكلم معايا عن قد ايه هو فرحان معانا وانه لازم يدخل المدرسه هنذاكر ليع منهج اولي ثانوي ونقدم علي طلب انه يمتحن ويدخل تانيه
نهاد: هتنفع
سيف: هنشوف كده ربنا يسهل
وقعد يفطر
سيف: تعالي كلي يلا
نهاد : هجيب مايه واجي
سيف: ماما
نهاد: نعم
سيف:في عريس متقدم لملك.
نهاد بصدمه: مين عريس
سيف: ايوه يا أمي ايه اخليه ييجي
نهاد:………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تم رفضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى