روايات

رواية تملك عاشق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء السادس والثلاثون

رواية تملك عاشق البارت السادس والثلاثون

رواية تملك عاشق الحلقة السادسة والثلاثون

زياد:انا قررت ارجع سوهاج
هبه:ليه هو المكان هنا مش عاجبك
زياد:لاا خالص المكان هنا حلو
محمد وهو ينظر لهبه شرزا:ممكن حد دايقك مثلاا
زياد:لا ولله ابداا كلكم كنتوا كويسين معايا بس انا سايب شغلي بقالي كتيرر ولازم ارجعلوا
مي:اه شغلك صح انا نسيته وكمان انت كنت قاعد معايا في فتره تعبي ومروحتش الشغل
زياد:اااه ف انا سايبه بقالي كتيرررر ف شايف ان كفايه كده….انتي ممكن تقعدي هنا لو عايزه ووقت ما تحبي ترجعي اتصلي بيا وانا اخدك
مي:لالالا هروح معاك انا اصلا وحشني البيت….ما تيجي يا مامي هنااك في سوهاج…سوهاج عموما تحفه وهتعجبك جدا
محمد:ولله يا مي بنفكر في الموضوع….الكام يوم الي قعدناهم هناك كانوا حلوين وكمان محتاجين زياره تانيه بس تكون عندكم انتم
زياد:انا ممكن اتصرفلك في مزرعه تكون كويسه وكمان هناك مفيش دوشه كتيرر وهتريحكم….اما بالنسبة للزيارة انتوا تنوروا في اي وقت دا بيتكم وبيت بنتكم
هبه:داا كده مي كان عندها حق لما قالت رجاله سوهاج مفيش احسن منهم
نظر زياد لهبه ثم نظر لمي بغضب
مي مصححه:انا قولت بناء عن الي شوفتوا من بيت جده ورجالته انا شوفت غيرهم
زياد:اااه بحسب…..كلي عشان عايز اتكلم معاكي شويه
هبه:اييييه هو انا عكيت ولا ايه ؟؟
زياد:لاا خالص يا طنط مفيش حاجه
اكلمت مي طعامها وهبه نظرت لمحمد بمعني هل قولت شئ خاطئ لينظر لها محمد بمعني لا يعلم ليكمله طعامهم بصمت
&&&&&&
في منزل خالد
خالد:انا قررت اخطب
ادهم (شقيقه الاكبر والوحيد):بجد طب دي حاجه كويسه
خالد:اااه فعلا حاجه كويسه
ادهم وهو يغمز له:عشان كده كنت سهران طول الليل
خالد:ااه عشان كده
ادهم:طيب ياااعم يابختكك
خالد:طيب يعني نروح نتقدملها يوم الخميس الجااي
ادهم بدهشه:ايه دا هيا اطلقت امتا من جوزها
نظر له خالد بصدمه ليدرك ادهم فعلته
خالد:انت تعرف انغام منين
ادهم:انغام انغام مين انا…. انا معرفش حد بالاسم دا
خالد بغيره واضحه:لو مقولتش حالااا ايه علاقتك بأنغام انا هروح فيكم انتم الاتنين في داهيه
ادهم:يابني انا عملتلك حاجه انا مالي ثم انت مش هتخطب روح اخطب مالك ومالي
خالد:انت عرفت انغام منين اصلاا
ادهم:ميخصكش روح اخطب الي عايز تخطبها
هجم خالد علي ادهم ليوقعه ارضا بالكرسي
خالد بصرااخ:ملكش دعوه بأنغاام انا بفهمك اهوو الي هيجي جمب انغام هموته
ضحك ادهم فجأه جعل خالد يندهش وتوقف عن الضرب
خالد:بتضحك علي ايه
ادهم بضحك:علي هبلك….وانا هعرف انغام منين يااهبل
خالد:معرفش….اومال عرفت منين انهة متجوزه وعرفت منين ان في حد في حياتي اسمه انغام
ادهم:المفروض انه لو زي ما بتقول انها متهمكش…والمفروض انك علي ما اظن رايح تخطب غيرها ف السؤال هنا انت ليه غيرت عليها لدرجادي هي تهمك في حاجه
خالد وهو يكاول إقناع نفسه: لاا متهمنيش انا اصلاا رايح اخطب غيرها متهمنيش..(ونظر الي ادهم)صح
ادهم:لا مش صح شوف نفسك وانت بتضربني وانت تعرف انه مش صح
خالد بتوهان:طب اعمل ايه
امسكه ادهم من يده واجلسه علي الاريكه وجلس بجانبه
خالد:عرفت منين انغام ياادهم
ادهم:يهمك
خالد:ااه
ادهم:لااا ميهمكش انت المفروض رايح تخطب صح….بتفكر فيها ليه
خالد:مش قادر انساها مش قادر بحاول اشوف وشوش كل البنات الي حواليا عشان انساها فيهم بس للاسف محتله تفكيري وخيالي وكل حاجه
ادهم:عشان انت فعلا وقعت
خالد:بس انا مينفعش اتجوزها
ادهم:بص ياخالد دي حاجه ترجعلك يا تنسي ماضيها وتعاقبها من اول ما عرفتها….يا اما تنسااها تنسا الملاك الحلو الي دخل حياتك نورها ورجعك لذكريات الطفوله تنسي البنت الوحيده الي رجعتك طفل تاني عايز يلعب وضحك ويهزر معاها اليوم كلو….تنسي البنت الي كانت بتخليك فعلاا زي الهارب من مستشفي المجانين….يا تنساها ياتتجوزها
خالد:مش قادر انساها ومش قادر اتجوزها…..انت عرفت كل دا منين
ادهم:شكلك نسيت انت مخبي مذكراتك فين…كل ما بحب اطمن عليك بقرأها واشوف علاقتك مع نفسك ايه…لاقتها خربانه خاالص دكتور نفسي ومش قادر يفهم نفسه انت جبت ملاحق ياض من ورايا ومقولتليش
الاتنان:هههههه
&&&&&&
بعد كام يووم
في المساء
هبطت مي من السيااره واسنشقت هواء حديقه منزلها لقد اشتاقت له كثيررا حقاا ظلت تنظر للمنزل بحب واشتياق ليقف زياد وراءه وهو يجر الحائب وراءه
زياد:وحشكك مش كده
مي:اووووي…..كل ذكرياتنا فيه سعيده
زياد بحب:وهتفضل سعيده طول عمرها ياعمري
مي وهي تمسك بعض الحقائب:طول ما انت معايا ايه الي هيخليها حزينه
زياد:يسلااام…..دا ايه الرومانسيه دي يابت
مي بصوت طفولي:بس بقاا
زياد مقلده لها:بس بقاا
مي:يووه الله
زياد:الله
خبئت مي وجهها في احدي اكمام الفستان الواسعه
مي بدلع:يلهووي
نظر لها زياد قليلا ثم ترك الحقائب فجأه لتقع ارضاا نظرت له مي بدهشه ولاكن اختفت الدهشه عندما رأته يرفع اكمام قميصه الاسود ضيقت عيناها وهي تحاول ان تكتشف ما سيفعله ولكنها تفأجت به يجري عليها لتجري هي الاخري بسرعه وظلو هكذا زياد يجري بسرعه خفيفه ومي تجري بأقصي سرعه لتجعله لا يمسك بها
&&&&&&
بعد يومان من الفرح واستعادت ايام شهر العسل من جديد بالنسبه لمي وزياد
جلس يتحدث في الهاتف ومي تطعمه الغذاء بيدها وهو منشغل في الهاتف
زياد:يعني ايه المهندس مش عايز يجيي سوهاج…..مش فاهم انا ايه البلاوي دي….لازم تتصرف في مهندس ديكور تاااني….الاول دا ارميه في الزبااله….دور علي واحد تاني في اسرع وقت المستشفي دي لازم تكون جاهزه بعد شهر بالكتيرر….سلام
واغلق الخط لينظر لمي الذي اطعمته السفره بأكملها
زياد بضحك:انتي بتستغليني عشان مشغول في التليفون يعني
مي وهي تناوله قطعه الدجاج المتبقيه من السفره:هههه صراحه ااه
زياد وهو يقبل يدها:الاكل تحفه تسلم ايدك حببتي
مي بأبتسامه:حبيبي بالهنا والشفا ياروحي انت….صحيح ايه موضوع مهندس الديكور داا
زياد:داا واحد متخلف قال ايه هو راقي ومستواه ميسمحلوش يروح مكان زي سوهاج….بيفكرني بحد كده
مي:قصدك مين…ماما صح
زياد:انا اتكلمت انتي الي بتقولي
مي:ماشي يازياد المهم….هو انا منفعش
زياد بعدم فهم:متنفعيش في ايه
مي:يعني بما انك محتاج مهندس ديكور ضروري انا موجوده ولا انا منفعش
زياد:انتي عايزه تشتغلي
مي:ليه لاا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى