روايات

رواية تملك عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء الثالث والثلاثون

رواية تملك عاشق البارت الثالث والثلاثون

رواية تملك عاشق الحلقة الثالثة والثلاثون

انغام بتوتر:في ايه ياايمن وترتني
ايمن:انغام انا اسف
انغام:علي ايه
ايمن:علي الي حصل بينا علي خذلاني ليكي انا حاولت ولله بس انا نفسي استسلمت مش عارف ازاي
انغام وهي تتذكر حديث خالد عن ذلك الموضوع:لما قولتلك اني بحبك ووريتك انت ازاي دمرتني دماغك وقفت عن التفكيرر وكل الي كنت بتفكر فيه انت ازاي من غير ما تحس دمرتني لما فوق وعقلك استوعب افتكرت حببتك ورمتني تاني
ايمن بدهشه:انت دكتوره نفسانيه من ورايا
انغام بأبتسامه باهته وهي تتذكر ذلك الدكتور النفسي الذي دلف الي حياتها فجأه دون استئذان وخرج ايضاا دون استئذان:مش مهم انا مسامحاك ياايمن مش دا الي انت عايزه
ايمن:لاا مش دا الي انا عايزه….انا عايزك فعلا تسامحيني انا مش عايز أبدأ حياه جديده وانا لسه مقفلتش الماضي
انغام:لا اقفل وانت مطمن انا مسامحاك ومش زعلانه منك خالص
ايمن:متاكده
انغام:ايووه
ايمن بأبتسامه:شكرا ياانغام انا مش عارف ازاي مخدتش بالي منك لو كنت شوفتك مكنش حصل….
انغام مقاطعا:خلااص ياايمن الي حصل حصل مش لازم نتعاتب الموضوع خلص
ايمن:طيب….صحيح انتي سبتي البيت ليه
انغام:عشان عقليتي الصغيره مش زي عقليته وعشان تافهه
ايمن بخجل:انا مقصدش اقول كده بس بابا الي فهمها غلط….انا قولتله كده لما كان رايح يتجوزك لسه كنت بقنعه انك صغيره عليه
انغام:يلاا انا حياتي باظت وخلاص والعتاب مش هيحل حاجه
ايمن:طب انتي لسه بتروحي للدكتور النفسي بتاعك
انغام:لاا انا اصلاا مبخروجش من الاوضه خالص
ايمن:ليه كده
انغام:خايفه ليكون شوكت بيدور عليا واي حد يشوفني يعرفه يروح يقوله
ايمن:لا متقلقيش….لو عرفت حاجه زي كده هقولك
انغام:شكراا هتعبك معايا
ايمن:لا تعب ولا حاجه بس ناويه علي ايه بعد كده
انغام:مش عارفه ربنا يسهل
ايمن:ياارب….علي فكره استايل لبسك كده احلي كتيرر
انغام وهي تنظر الي ملابسها بحزن:عارفه الاستايل دا لايق عليا اكترر
ايمن:اه اووي….عايزه حاجه
ونهض من مكانه لتصافحه انغام
انغام:لاا شكراا
ايمن:لو احتاجتي اي حاجه كلميني
انغام:حاضر….مع السلامه
ايمن:سلام
وخرج من الغرفه وهو يتنهد برتياح ها هو الان جاهز للمستقبل المشرق مع عايده خرج من الفندق بأكمله بينما انغام اخذت دموعها مجرها علي وجنتيها وهي تتذكر خالد ومستقبلها الذي يدمر امامها واحده تلو الاخري ارتمت علي الفراش بتعب وهي تحاول اظهار اي ملامح لمستقبلها المعتم
&&&&&&&
في الصباح
استيقظت مي بتعب لتجد نفسها علي الفراش وحدها ولا يوجد اي اثر لزياد نظرت حولها سريعاا وهي تنادي بأسمه بخفوت وهي ترتعش اين هو هل ضايقه احد فذهب وتركها ام ام ام انه لم يأتي معاها وهي لم تذهب له هل كان كل ما حدث لها حلم ام ان اهلها اختطفوها مره اخري ذهبت الي الباب وهي تبتلع ريقها بتوتر لتدير مقبضه ولاكنه لا يفتح هو مغلق اعادت ادارته بسرعه ولاكنه لا يفتح صرخت وطرقت علي الباب بجنون
مي ببكاء هيستيري:زياااااااااد…..افتحولي الباب
خرج زياد من الحمام سريعا وهو يلف منشفه علي خصره ويمسكها بقوه
زياد بفزع:اهدي يامي اهدي ياحببتي
مي ببكاء:زيااد انت هنا صح
زياد وهو يضع يده علي يدها الموضوعه علي وجنتيه:ايووه انا هناا باااااس انا جمبك
دخلت في احضانه وهي تبكي بشده اما هو فأبتسم من فعلتها فيبدو ان كابوسها الوحيد هو فقدانه اما امام الباب تجمعت هبه ومحمد وهم يطرقون علي الباب بفزع بعدما سمعوا صراخ مي وقف زياد واخذ مفتاح الغرفه من علي الكمود ومي بحضنه لا تتركه ومازالت تبكي فتح الباب ليظهر هبه ومحمد وعلي وجههم اقصي انواع الفزع وهم يرون مي وهي تتمسك بأحضان زياد بشده
هبه:هي مالها
زياد:مش عارف انا دخلت اخد شور بعد شويه لقيتها بتصوت وبتصرخ وقاعده عماله انادي علياا
محمد:هي عرقانه كده ليه(تحسس جبهتها ليجد حرارتها شديده)حرارتها عاليه
رفعها زياد بين ذراعيه
هبه:انا هروح اتصل بالدكتور
وذهبت تجري للخارج وضعها زياد علي الفراش
محمد:انا هخرج وانت غيرلها هدومها
وخرج محمد واغلق الباب وراءه ليتقدم زياد ويغلق الباب بالمفتاح وعاد لمي وهو يري ارتفاع حرارتها
زياد لنفسه:طب اعملك ايه انا دلوقتي
ليدخل الحمام ويفتح صنبور المياه البارد في حوض الاستحمام ويذهب لها يجردها من ثيابها ويرفعها بين يديه ويضعها في حوض الاستحمام لتتمسك هي به بقوه وتبكي وتهمهم وتقول كلام ليس مفهوم ظل يضع المياه علي خصلاتها المبتله وعلي جهها الذي تلوثه الدموع الي ان سمع طرق الباب امسك المفتاح وذهب الي الباب وفتحه ليظهر محمد ووراءه شخص غريب
محمد:الدكتور اهوو
زياد:ااه طيب دقيقه واحده
واغلق الباب ليجلب لمي اول فستان قابله ثم دلف الي الحمام وراءها وهي تفتح عيناها ببطئ وضع الفستان علي كتفه ورفعها من المياه وحاول ايفاقتها ولاكنها كانت تفتح عيناها بصعوبه وتغلقهم مره اخري بسرعه وضعها علي الفراش بعدما ارتدت الفستان ليفتح الباب ويدخل الطبيب ويبدء بالكشف عليها ونسي تماما ما يرتديه بعدما انهي الدكتور الكشف
الدكتور:هو ايه الي حصل لها
زياد:مش عارف انا كنت سايبها نايمه ودخلت الحمام بعد 5 دقايق تقريبا لقتها بتصوت وبتخبط علي الباب
الدكتور:لوحدها
زياد:اه
الدكتور:طيب هي بتعاني من اي حاله نفسيه
زياد:مش عارف بس دي اول مره تحصلها حاجه زي كده
الدكتور:انا بقول انه من الاحسن تعرضوها علي دكتور نفسي متخصص وبالنسبه للحمي انا هكتبلها علي ادويه هتريحها تماما
زياد وهو ينظر لمي بقلق:طب هي هتفوق امتا
الدكتور:هي هترتاح وهتفوق لوحدها عن اذنكم
وخرج ومعه محمد وقفت هبه بجانبه
هبه:ان شاء هتبقا كويسه
زياد:ان شاء الله
كانت تريد ان تحدثه بشأن ما يرتديه لاكنها خجلت وخرجت وتركته مع زوجته الذي نسي كل شئ بمجرد مرضها توقفت بالخارج وهي مندهشه من حب زياد لمي وتبتسم بهدوء في حين ان محمد دخل القصر بعدما اعطي الادويه لعامل الامن ليجلبها نظر الي هبه الواقفه امام غرفت مي وهي شارده وتبتسم ببلاهه رفع حاجبيه وصعد ليراها
محمد:مالك متنحه كده ليه
هبه وهي تفيق من شرودها:هااا
محمد:مالك وقفه علي باب الاوضه كده ليه ياتمشي ياتدخلي
هبه:لااا انا بس كنت بدور عليك
محمد:ليه
هبه:ممكن تقول لزياد يلبس حاجه
محمد بغيره:وانتي مالك
هبه:انا عايزه اطمن علي بنتي واقعد جمبها بس مكسوفه
محمد:اه طيب
ودلف الي الداخل ليجد زياد يحتضن مي وهي تتمسك به بشده
محمد:ايه دا هيا صحيت
ترك زياد مي بسرعه
زياد:هاا لاا دي بتحلم حلم وحش
محمد:ايه دا ولله
ونظر لها ليجدها تنكمش علي نفسها وتحضن يد زياد بقوه
محمد وهو يقترب منها:ياتري بتحلم بأيه
زياد:بتحلم اني بسبها
محمد وهو ينظر له:ايه
زياد:ايووه هي كل ما تحلم حلم وحش واسألها ايه هو تقولي اني سبتها
محمد:ااه هو انتم متجوزين عن حب
زياد بخجل:يعني
محمد:يعني ايه….بابا جوزكم لبعض وقال ولاد عم ولا انتم اتجوزتم عن حب
زياد:اه كنا بنحب بعض بس مش زي هنا خالص
محمد:هنا ازاي يعني
زياد:يعني لو زي ما حكتلي هنا في حريه اكترر انما في سوهاج انا وهيا كنا بنحب بعض بس كنا بنكلم بعض قليل كل الي كان بينا نظرات
محمد:طب دي حاجه كويسه
زياد:ااه بعد كتب الكتاب بقا اتعرفنا اكتر علي بعض وكده وهيا كانت حابه العادات والتقاليد دي جدا
محمد:مي طول عمرها بتحب الحاجات الغريبه بالنسبالها…..هو انت هتدخل تكمل شور ولا خلاص كده
زياد:لاا خلاص….
نظر لمحمد بصدمه ونظر لجسدها ليجد نفسه مازال بالمنشفه فقط شهق بصدمه
زياد:يانهار اسود دا انا نسيت خالص
محمد بضحك:طيب اسيبك انا بقاا عشان تلبس
وخرج وترك زياد في خجله وهو يبحث عن ثياب له
&&&&&&
شوكت:الووو….ايوه…..وصل هناك…..طيب انا جي حالاا
واغلق الخط
شوكت:ماشي يالي اسمك زياد انت….وانا ليا حساب معاك يامحمد انت وعيلتك دي
واخرج بذله سوداء وهو يستعد للخروج

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى