روايات

رواية تملك عاشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء التاسع والعشرون

رواية تملك عاشق البارت التاسع والعشرون

رواية تملك عاشق الحلقة التاسعة والعشرون

الحلقه 29😍
خالد بهمس:انغام…. (ثم صرخ) تووووووووووووووووووووووت
دفعته انغام بعيداا عنها سريعاا وهي تشهق بفزع وتفرك اذنها بسرعه محاوله استعاده سماعها
اما خالد فكان يجلس علي الارض ويضحك بشده علي رده فعلها
انغام بصراخ:يااامجنوووون
وذهبت وتركته وهو مازال علي الارض
&&&&&&&
يوم عقد قران فريده
جلست تنظر لنفسها بأنبهار في المرأه من هيئتها الجميله
فريده:ايه داااااا مين دي
مي:عشان تعرفي بس انا مش اي حد يابنتي
فريده:لااا بجد ايه الجمال داا
وضحكت بشده وهي تدور حول نفسها وتنظر للمرأه بأبتسامه واسعه
دلفت نورا لتجد فريده بهذه الهيئه
نورا:الله اكبر الله اكبر حصوه في عينك يا الي ماتصلي علي النبي
مي:ايه ياماما هو في حد هيحسد اخواته
نورا:مايحسد الا صحابه يابنتي….ثم زياده تأكيد بكره يقولو بنات عيله السوهاجي مفيش غلطه فيهم
عزيزه بضحك:ياا بكاشه
دلف زياد
زيااد بضحك:خلصوا بقاا العريس هيطفش
مي:نازلين اهوو…..فاضل شويه حاجات وننزل
زياد:طب انتي وحشتيني طاااا تعالي خمسه
نورا:اختشي يلاا عيب
زياد:يااحجه وحشتني الله
نورا:برررره واحنا جيين
زياد:طب بوسه مشبك تصبيره
وضعت مي رأسها بالارض خجله لتغلق نورا الباب بوجهه
عزيزه:المحن دااا
مي:بس يابت….انا هروح اشوفه عايز ايه ليزعل
وذهبت وتركتهم دون ان تنتظر الرد فتحت الباب لتجده يمسكها بقوه ويحاصرها بينه وبين الحائط
زياد بهمس:وحشتيني
مي بأستهبال:مش سامعه
زياد وهو يقترب من اذنيها:وحشتيني ياموكا
مي بكسوف:موكا
زياد:اهاا موكا….عرفت انك بتحبي اسم الدلع داا
مي:منين
زياد:ملكيش دعوه….المهم اني عرفت
مي بكسوف:طيب مينفعش الوقفه دي ممكن اي حد يعدي
زياد:تؤ كلهم في الجنينه
مي:وبعدين معاك
زياد ببراءه:هو انا عملت حاجه
مي:بقيت ممحون زياده
زياد:بقيت ايه
مي:ممحون…يعني مايع يامايع
ليقاطعهم نوار
نوار:زياااااااااااد عايزك
زياد:حاضر يابابا جي….راجعلك وهربيكي ياواطيه
وذهب وتركها وهي تضحك علي افعاله
&&&&&&&
كانت تجلس وسط النساء في ذلك الجو الذي اعتادت عليه منذ ان دلفت الي ذلك المنزل لتدلف نورا الي الغرفه وتمسك مي
مي:في حاجه ياماما ولا ايه
نورا:لاتعالي بس
مي:ليه
نورا:تعالي متبقيش غلبيه
وامسكتها من يدها وخرجت بها ولاكنها تفاجأت عندما وجدت هذه السيده امامها انها والدتها ايعقل هذا
&&&&&&&&
انغام:شوكت
شوكت:عايزه ايه
انغام:مفيش انا بس قولت لو نسافر كام يوم بمناسبه اني خفيت وكده
شوكت:وانتي عشان خفيتي خلاص…..اوعي تفتكري ان كلامنا خلص انا لحد دلوقتي معرفش ايه الي خلاكي تنتحري
انغام:قولتلك عدم اهتمامك هو الي عمل فيا كده
شوكت:عدم اهتمامي…..وهي دي اول مره الظاهر ايمن كان عنده حق لما قال انك تافهه وعقلك مش مواكب عقلي
انغام:انا تافهه ياشوكت ماشي….طب انا هسافر لوحدي
شوكت:في داهيه
انغام بعصبيه:اومال كنت خايف عليااا ليه في المستشفي طلما مهمكش للدرجادي
شوكت:لو متي الصحافه كلها هتتكلم انغام مرات الوزير شوكت حماد انتحرت ياتري ايه السبب انا مش مستعد حاليا ادخل في خناق ونقاش مع الصحافه خصوصا في الوقت دا الوضع محرج بالنسبالي
انغام بصدمه:بس عشان الصحافه
شوكت:اومال انتي فاكره ايه…..انا اتجوزتك عشان جسمك وانتي عارفه كده وفي بنات جسمهم احسن من جسمك كتيررر يعني انتي لما تمشي دا مش هيقدم ولا هيأخر هجيب غيرك واعمل معاها نفس الي بعمله معاكي
انغام ببكاء:انت…انت انا بكرهكك
وذهبت وتركته ولاكنها وجدت ايمن علي الباب يسمعهم بأنتباه نظرت له انغام قليلا ثم ذهبت بلا اهتمام امسكت هاتفها وضغتت علي الشاشه عده مرات ليصلها صوته المضحك
خالد:سامووووعليكووو
انغام بضحك:يارب اعقل بقا شويه هتفضل مجنون كده
خالد:ما انتي متصله بيا عشان افرفشك لازم افرفشك ولا ايه
انغام بأبتسامه:لا مش متصله عشان كده متصله عشان حاجه تاني
خالد بأنتباه:في حاجه جديده حصلت في البيت ولا ايه
انغام:لااا بس….انا موافقه اروح معاك فرح صاحبك
خالد:لولولولولولولولولوي…..دا صاحبي هيفرح اووي
انغام بضحك:هو هيعرف منين اني جاايه
خالد:عموما صحابي كلهم هيفرحوا….عشان اخيراا عرفت اشقط مزه
انغام بأنتباه:اييييه
خالد:اقصد عرفت اعلق مزه
انغام:افنددددددم
خالد:اقفلي ياانغام…انتي الواحد ميعرفش يهزر معاكي….دا انتي اه منك
واغلق الخط اما هي فظلت السماعه علي اذنها تبتسم بشرود في ذلك الشخص الذي دخل حياتها فجأه يسعدها ويخفف عنها بدون مقابل
&&&&&&
في السرايا
بعد الكثير من الاحضان والقبلات جلست مي تتوسط والديها الذي يقبلونها من حين لأخر بشغف حقيقي جلس زياد بجانب محمد وهو يندم الف مره انه دعاهم لحضور كتب كتاب فريده فهم اخذوا منه مي واصبحت حتي لا تنظر له هل ستتركه حقاا…اللعنه علي قلبه الذي يخفق بشده كلما رأي ضحكتها الذي مازالت ترن بأذنه ظل ينظر لها بهياام دون تركيز بمن حوله ليشعر بشخص ما يوكزه بمعدته ليجده نوار
زياد:ايوه يابابا في حاجه
ليصله الرد من محمد الذي خبط علي فخذه بعشم
محمد:مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه شكراا
زياد وهو يحاول التركيز فيبدوا انه لا ينصت لهم من فتره
زياد:اهاا شكرا ياعمي
محمد:لولاا زياد مكناش عرفنا نقعد قعدتنا دي
زياد بأبتسامه:انا معملتش حاجه انت طلبت حاجه وانا نفذتها
مي بعدم فهم:انا مش فاهمه حاجه هو في ايه
هبه:اصل زياد الي عزمنا علي كتب كتاب فريده…بس للاسف ابوكي نام وهو بيسوق وكان هيعمل بينا حادثه فتأخرنا 😂
مي بفرحه:بجد انت الي جبتهم يازياد
زياد:هما اتصلوا بيا وكانوا عايزين يشوفوكي قولتلهم يجو علي فرح فريده بالمره عشان يحضروا الفرح عشان معرفش هيقعدوا قد ايه
هبه:لاا متقلقش قعدين علي قلبك كتيررر
مي بفرح:بجدد يامامي يعني مش هتمشي علي طول هتقعدي معانا
هبه بفرحه:ايووه ياروح مامي من جوه
احتضنتها مي بشده وهي تبتسم بفرحه عارمه واخيراا بقت بحضن والديها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى