روايات

رواية تمارا وعاصم الفصل الخامس 5 بقلم محمد ابراهيم

رواية تمارا وعاصم الفصل الخامس 5 بقلم محمد ابراهيم

رواية تمارا وعاصم الجزء الخامس

رواية تمارا وعاصم البارت الخامس

رواية تمارا وعاصم الحلقة الخامسة

= بقولك ايه انتي ليا انا فاهمة!
خافت تصوت ماتها تطلع ع الصوت و ممكن متستحملش الموقف و فتح عاصم باب شقته و …!
ابتدت تقاومه منغير صوت و هو بيشدها لشقته
نادر حس ان مكالمتها اتاخرت ,اتصل بيها لكن مكانتش بترد , نزل من العربية و بسرعة و جري على السلالم , حس انها ف مشكلة فضل يدعي جواه تطلع بخير
عاصم فقد السيطرة على نفسه و بدا يخنق تمارا , ف اخر لحظة نادر وصلها زقه بسرعة
_ يا حيوان يابن الكلب
صوته كان عالي جدا كل الناس طلعت من الشقق و بيبعدو نادر عن عاصم لانه كان فعلا يموته , والد تمارا طلع من الشقة اتفاجىء لما شاف بنته متبهدلة و بتعيط مسكها من دراعها بقسوة
_ راجعالي نص الليل بالمنظر دا ليه يابت انطقي !
= بابا والله هو السبب هو …
_ هو مين انطقي بقووولك
شاورت على عاصم المرمي على الارض و بينزف
= انا كنت خايفة اوي يا بابا متسيبنيش
ضربها بالقلم وسط الناس
_ يابنت الكلب جبتيلي الفضيحة خشي جوا والله ما هتشوفي الشارع تاني
كان هيضربها تاني لكن نادر بعده عنها
_ من فضلك احمد ربنا ان بنت حضرتك بخير , المفروض تاخدها ف حضنك بدل ما تعنفها
والدها بصله بقرف بتهديد و زقه
= خليك ف حالك يا اخينا
دخل تمارا الشقة و رزع الباب
الناس رجعت بيوتها و الاسعاف
خد عاصم , نادر فضل واقف قدام بابها مش عارف يعمل ايه , حاسس ان قلبه مش كويس , سمع صوتها و هي بتعيط جوا , قرب ع الباب و حط راسه عليه
_ تمارا انتي سامعاني؟ مترديش انا بس عايز اقولك اني جنبك , عارف انك ف مشكلة دلوقتي بس اوعدك هحلها , اتاكدي اني مش هسيبك
اول ما سمعت صوته سكتت , اتمنت لو تقدر تقوم تحضنه لكن والدها رابطها ف السرير ,خافت تتكلم والدها يسمعها و يضربها تاني , كتمت عياطها جواها و فضلت تدعي ربنا
ركب نادر عربيته , فضل قاعد تحت بيتها للصبح بيفكر هيعمل ايه
حس ان الشمس طلعت و هو لسا مكانه
خبط شباك العربية بقوة
_ اتصرف يا نادر
مشي بسرعة جنونية و كانه بيطلع كل الغل اللي جواه
بعد يومين
والد تمارا فتح اوضتها , لقى الاكل بتاع امبارح زي ما هو ما اتلمسش , مسكها من شعرها
_ مش عايزة تطفحي ليه عشان يقولو جابت لابوها العار و موتت نفسها الناس كلت وشي في الشارع
زقها ع الارض
_ جالك عريس هيكتب عليكي بكرا و ياخدك و يسافريمكن ارتاح من وشك بقا
حست ان قلبها اتنفض شدته و قعدت تبوس ف ايديه
= و نبي اي بابا لا متعملش كدا انا همشي من هنا خالص والله مش هوريك وشي بس متعملش فيا كدا
زقها بعنف و قفل عليها الاوضة بالمفتاح
مريم راحتلها البيت
والد تمارا فتحلها الباب
_ ازي حضرتك يا عمي , تمارا جوا
بصلها بقرف
= خشيلها ياختي
اتوترت من نظرته و دخلت بسرعة
اول ما دخلت اوضتها شهقت بفزع
_ ايه اللي عمل فيكي كدا يبنتي!!
عيطت بحرقة
= الحقيني يا مريم الزفت هيجوزني بكرا واحد معرفهوش
_ اهدي بس فهميني ايه اللي حصل موبايلك مقفول من امبارح!
تمارا حكتلها
_ يابختك الاسود نفسي فرحة واحدة تكملك
= هتكمل يا مريم نادر وعدني هيساعدني
_ وافرضي اتاخر دا كتب كتابك بكرا !
=مش عارفة يا مريم تعبت من التفكير
حضنتها
= بس عارفة ان نادر مش هيسيبني
مريم غمزتها
_ مسك ايدك هاا
= هو احنا ف ايه ولا ف ايه يبنتي
_ الله مش بطمن
تمارا كاتمة ضحكتها
=مسك ايديييييييي
_ ايوا بقا ادي الاخبار اللي تفرح طب والله هيلحقك بجد مش كلام
= مريم انتي عارفة اني بحبك ولالا
_ ما يمكن بتحبي فلوسي
= يبنتي انتي بتتعشي عندنا عشان معندكمش اكل فوقي
والدها كان معدي من جنب الاوضة و سمع صوت ضحكهم
_ داهية تخلصني منك انتي وامك
تاني يوم
_ بيقولك العريس برا و الماذون
= اللي يجي يتفضل اكيد الماذون مش هيكتب منغير موافقتي
والدها دخل
_ كتبنا كتابك قومي لمي حاجتك عشان هتروحي بيت جوزك دلوقتي
= انت بتعمل فيا كدا ليه هو انا مش بنتك انت ايه يا اخي!
مهتمش لكلامها و مشي
مريم حضنتها
_ متخافيش ثقي ف تدابير ربنا
= واثقة يا مريم و واثقة ف نادر قلبي بيقولي استناه
_ لا يا تمارا انتي دلوقتي متجوزة انسي نادر بقا
= نادر جاي ياخدني يا مريم لازم تصدقيني
اخدت شنطة هدومها و طلعت والدها نزل معاها و ركبها عربية جوزها , ركبت العربية منغير اهتمام كان جوزها مكان السواق ولابس كاب مغطي وشه مهتمتش و فضلت سرحانه في الطريق و هو محاولش يوجهلها اي كلام
العربية وقفت قدام عمارة شيك جدا نزل جوزها و طلع بسرعه , بصت لضهره بقرف
_ قليل ذوق و بجح
البواب شال شنطتها
_ البيه طلب مني اوصلك لحد باب الشقة يا هانم
بصتله بعدم اهتمام
= و موصلنيش هو ليه
وصلت الشقة البواب مشي و قفل الباب بدات تلف ف الشقة كانت جميلة جدا و بسيطة و قفت عند شباك كبير , سرحت ف الشوارع من فوق
_ حبيتي بيتك الجديد ؟
لفت بخضة
= نادر !!
_ وعدتك اني مش هسيبك
عينيها دمعت
= بعد ايه انا دلوقتي متجوزة , انت بتعمل ايه هنا صحيح!
قربلها بحنية
_ مش يمكن اكون انا جوزك مثلا , حبيت افاجئك
حضنته
= كنت عارفة ان هيبقا ليا معاك حكاية جديدة♡
النهاية 😂

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تمارا وعاصم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى