روايات

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الفصل التاسع 9 بقلم نورا محمد

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الفصل التاسع 9 بقلم نورا محمد

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي البارت التاسع

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الجزء التاسع

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي
رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الحلقة التاسعة

اللواء عبدالله:المهم دي صعبه وانا اختارتكم على مسؤوليتي لانكم ممكن تاخدها على اساس الانتقام
مراد بغضب : كيف يافندم احنا خسرنا اعز الناس بسبب المهمه دي
اللواء عبدالله:لولا أني بعتبرك ابني كنت اتصرفت معاك تصرف تاني ياحضرة الرائد
أسر ببرود: مراد ميقصدش هو متسرع شويه
مراد: انا اسف يا فندم
اللواء عبدالله :انتو ولادي كمان انتو ظباط كفأ لكن بخاف من تسرع مراد
أسر : متخافش يافندم احنا كدا ثقتك
اللواء عبدالله: اخبارنا بتقول أن ماكس فى اسكندريه عايزينه متلبس
أسر :اكيد يا فندم
اللواء عبدالله:انصراف
أسر ومراد برسميه:تمام يا فندم
______________________________________

 

 

فى مكان تاني (الحوار مترجم)
ماكس:هل كل شئ على مايرام عزيزتي
دنيا:لا تقلق مستر ماكس
ماكس : متي استلم الورق والفلاشه
دنيا :الورق هتستلموا فى ميعادنا لكن الفلاشه مع البوص
ماكس :تمام
دنيا بهمس :معقول
ماكس :ماذا بكي
دنيا :ها ولا شئ بعد اذنك
دنيا مشيت وخبط على كتف شاب وفجأة حضنته
دينا : وحشتيني اوي انت هنا بتعمل ايه
أسر همس فى اذنها :انا هنا علشانك ونازل فى الفندق غرفه ٥٠٦
دنيا بفرح:بجد غرفتي ٥٠٥يعني جانبك طيب انا هطلع اغير وانزل اي دا مراد اسفه ماخدتش بالي
مراد بقرف:ولا انا خد بالى
دنيا مشيت
مراد :ممكن افهم الى حصل
أسر : اي الى حصل بنت مزه وهتموت عليا عادي نتسله شويه
مراد : بس انا مش بطيقه وبعدين دي كانت مع ماكس ممكن يكون ليها يد فى الموضوع
أسر بجمود: اخيرا فهمت احنا لازم نرقبها
مراد :تمام انا ماشي
_______________________________________

 

 

عند نورا
كانت بتلعب روفينا
نورا :شوفتي بابا وحش ازي مرنش يطمن علينا
روفينا كانت بتضحك بس
نورا:وحشك بابا تيجي نتفرج على صور بابا
روفينا:دا دا دا
كانت بتتفرج على ألبوم صور أسر لحد ما شافت صورة وظلت تبكي بحرقه
_________________________________
فى مكان تاني
مراد كان ماشي سمع شاب بيعاكس بنت
شاب :ما براحه الأرض مش بتعتنا
البنت:__________
شاب:ماتيجي تشرب شاي علشان قلبي يرتاح
البنت : ما انا لو جيت هتبقي فى صفحه الوفيات يا وسخ
شاب غضب :انا هوريكي الوسخ دا هيعمل ايه
ولسه هيمسك دراعها مراد مسك أيده ولكمه حتي سقط فى الارض
مراد: كيف تسمح لنفسك انك تلمس بنت انت عارف عقوبة دي ايه ٣شهور يا خفيف شكلك وحشك السجن
الشاب بخوف:م مراد باشا انا اسف اخر مره ونبي
مراد :لاء هعملك محضر دا انت عندك اخت خاف عليها يترد إلى بتعمله فيها
الشاب برجاء للبنت:انا اسف يا انسه ومش هكرر دا تاني ونبي تسامحيني انا لسه طالع من سجن وعندي اخت وام بصرف عليهم
البنت :خلاص انا سامحتك
مراد:اخر مره يلا غورررر
البنت:ش شكرا هو انت
مراد بضحكه مستفزه:اه انا
البنت:انا اسفه على حصل فى الهايبر انا خوفت على بنت
مراد: انت اسمك اي
البنت:وانت مالك انت ضربت شاب علشان تتعرف عليا
مراد بغضب:لسانك دا هقصهلك اتعرف اي وهباب اي انا بسأل عادي
البنت:انا اسفه اسمي ياسمين
مراد: ياسمين اسم مش بطال مع أن مش لايق على شكلك
ياسمين:مالو شكلي دا انا قمر بيضه وعنيه خضره وكل حاجه فيا حلوه
مراد بوقحه: فعلا ماتيجي واديكي إلى انتي عايزه
ياسمين ضربته بالقلم وذهبت مراد كان مصدوم فاق على صوت رساله محتواها (انا ودينا فى الكافيه ) مشي وهو يتوعد لياسمين
________________________________

 

 

عند أسر ودينا
دينا : بجد مش مصدقه انك معايا
أسر : ليه يا قلبي
دنيا:علشان انت علطول مشغول
أسر مسك ايديها وقبلها :حقك على قلبي يا قلبي
دنيا :انا بحبك
أسر :وانا مش بحبك
دينا بصدمه:ايه
_______________________________________
مراد راح غرفة دينا وبقي يدور فى كل حاجه علشان يلاقي حاجه تساعده فى المهمه فتش السرير والكوميدينو والدولاب ولم يعثر على شئ ولكن تذكر أنه شاف فى الدولاب برواز فتح الدولاب واتصدم لما شاف خزانه وراء البرواز حاول يفتحها لاقي حد بيفتح الباب
_____________________________________
عند نورا
كانت بتتفرج على ألبوم صور أسر لحد ما شافت صورة وظلت تبكي بحرقه كانت صور لأسر مع بنت تشبه روفينا كثيره صوره وهي فى حضنه صوره وهو بيبوسها صور كتير وهم مع بعض وهي لوحدها كمان
نورا كانت بتعيط والغيره كانت بتاكل فى قلبها
مسكت الفون رنت على أسر
___________________________
عند أسر
دينا بصدمه:ايه
أسر:انا مش بحبك بس انا بعشقك
دينا حضنت أسر :خوفتني
أسر لسه هيرد الفون رن
أسر :هرد على المكالمه واجيلك
أسر فتح :الو فى حاجه حصلت
نورا بتردد: لاء
أسر:اومال رنتي ليه
نورابدموع: كنت عايزه اطمن عليك
أسر : ليه وحشتك
نورا بتسرع :اه اقصد يعني وحشت روفينا

 

 

أسر: روفينا برضو
نورا:انت مش قولت هتكلمني كل يوم
أسر :انا مشغول اوي
نورا :مش فاضي دقيقتين تطمن علينا وعلى كدا فى بنات عندك
أسر ابتسم: انتي بتغيري
نورا:ااااا لا طبعا
أسر :على عموم انا مش بشوف غيرك ياست البنات
و بليل هكلمك ياست البنات فيديو كول اقصد اكلم روفينا
نورا: خلى بالك من نفسك
أسر: متخافيش عليا ياست البنات سلام
نورا :سلام
أسر رجع لدينا
دنيا بغيره:كنت بتكلم مين
أسر :بتغيري
دينا:اه مش حبيبي
أسر: وانتي قلبي يا قلبي (شوف الولا الكداب )
دينا:يلا بقي نروح
أسر دفع الحساب ومشي وكل واحد راح اوضته
____________________________________
أسر دخل الغرفه
أسر:مراد لقيت حاجه
مراد هو بينهج:فى خزانه فى الدولاب لسه هفتح الخزانه لاقي دينا فتحت الباب
استخبيت فى البلكونه ونطيط وجيتلك
أسر : تفتكر الخزانه فى حاجه مهمه
مراد:اكيد بس هنفتحها ازي
أسر :خليها عليا يلا عايز ارتاح
مراد بخفه:ترتاح ولا تكلم المزه
أسر بغضب قام
مراد هو بيجري : انا ماشي سلام
أسر رن على نورا فيديو كول
________________________
عند نورا
روفينا كانت بتلعب بالفون وفتحت على أسر
أسر :روفينا حبيبت بابا عامله ايه
روفينا بتضحك:دا دا دا دا
أسر:وحشتيني يا عمري
نورا:حبيبت ماما إلى بتسمع الكلام وريني بقي بتعملى ايه فى الفون
نورا بفرحه:أسر عامل ايه

 

 

أسر _______
نورا:مالك يا أسر فى حاجه
اسر_______
نورا :انت تعبان
أسر بهيمان:حرام عليكي
نورابدموع: ليه انا عملت ايه
أسر:حرماني من الجمال دا اي الحلاوه دي بطل يلا
(نورا كانت لسه طالعه من الحمام ولابسه شانيل روز وشعرها مبلل وكانت مثيره جدا)
نورا بصت على نفسها وفجأة سابت الفون
فضلت تلف فى الأوضه:يلهوي يقول عليه اي دلوقتي أكلمه ازي
أسر فضل يرن
نورا كانت متردده تفتح بس فى نهايه فتحت
أسر :رجعنا للاسدال تاني انا زي جوزك على فكره
نورا : احم عامل ايه
أسر:سيبك مني ياست البنات بس الروز عليكي طلقه وغمزلها 😉
نورا قفلة الفون علطول وكانت فرحانه جدا لكن سرعان ما تلاشت عندما تذكرت موضوع الصور وظلت تكلم نفسها
معقول نحب بعض طيب والاتفاق إلى بنا وحتي لو حصل هل هينسي ام روفينا وهي فين اصل وهل دينا هي ام روفينا ولا لاء والبنت إلى فى الصور مين انا تعبت بجد يعني فى حياته انا ودينا وكمان ام روفينا يارب ونامت هي ورفينا
______

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى