رواية تغريدتي الفصل العاشر 10 بقلم ملك عبدالرحيم
رواية تغريدتي الجزء العاشر
رواية تغريدتي البارت العاشر
رواية تغريدتي الحلقة العاشرة
_اشوف فيك يوم يا فارس يابن ماجده امري لله
ولسه هيتفق مع فارس لقي باب المكتب اتفاح وصافيه دي دخلت
]مش معقول امجد وحشتني اوي بجد
واتعلقت في رقبته وفي نفس اللحظه طلعت تغريد
=مين دي يا امجد
‹طب استاذن انا بقي
_تعالي يا فارس تعااالي وانت لو سمحتي ابعدي كدا مينفعش الي بتعمليه
]في ايه يا امجد اول مره تعاملني كدا
ربعت تغريد ايدها وكانت بتهز رجلها وبصاله هو وفارس بيحاول بيتجنب نظرات امجد
_صفيه انا متجوز واقدملك مراتي تغريد
بصتلها صفيه بحقد
]اتجوزت؟لحقت تنسي الي بينا
_صفيهه الي بينا شغل وبس
راحت تغريد وشدت امجد وراها ودخلتوا مكتبها
=مين دي
_اهدي بس هفهمك
=سؤال ترد عليه مين دي
_واحدة بشتغل معاها
=وايه الي بينكوا بقي
_حاجة تخصني انا وهي بس يحبيبتي
=تخصكوا
_اه عايزه ايه يعني مش فاهم
= مش عايزه اطلع برا روحلها
_مم اروحلها يعني
بصتله بغيظ وديق بس مهتمش هو وحاوطها على مكتبها
=روحلها واولعوا انا مالي
_يعني مش عايزه تعرفي بردو اي الي كان بيني وبينها يرورو
=لا مش عايزه
_بس انا بقي عايز اعرفك الصراحه
باسها عل خدها _كان بينا كدا وباسها عل خدها التاني _وكدا ولسه هيبوسها تاني دخل عليهم فارس تاني
‹انا اسف والله يا امجد بس لازم تفضل هنا عشان الصفقه دي تتم والله
_انا فاهم يا فارس وحصل خير وديها البيت وانا وتغريد شويه وهنروح
‹طيب انا هروح المستشفي عشان اشوف حوار الجبس يمكن افكه انهارده
_اهو احسن بقي وتشتغل كدا شويه
‹على اساس مبشتغلش
_اه شغلك مش عاجبني الصراحه
‹عل الاقل بشتغل مش ببوس
وطلع بسرعه من المكتب
_اه يبن ال
=عجبك كدا جايبلنا الكلام وخلاص
_طب اصبري بقي كدا عشان انا زهقت منه
=ايوه يلا روح بقي اض
سكتت تغريد لما لقت امجد قفل الباب بالمفتاح
_اهو كدا نكمل كلامنا عل رواقه
=اطلع برا يا امجد
_يووووه مش انت الي عايزه تعرف الي بيني وبينها ولا انا الي بعرفك وخلاص
=اطلع برا يا امجد بجد مش بهزر
_رخمه بس يلا مش حوار
وطلع امجد من المكتب وهو بيبتسم
عند فارس في المستشفي
~لسه اسبوعين ونفك الجبس
‹يووه انا زهقت بقي رجلي مخدتش كل الوقت دا ليه
~حاجة في ايد ربنا بقي هنعمل ايه
‹الحمدلله عل كل شئ
~وبعدين انت عايز تحرمنا من وشفتك ولا ايه بقي
‹انا لو عليا اقيم في المستشفي مش اجي عشان افك الجبس بس
وغمزلها وهي اتكسفت وهي بتحاول تتعامل معاه بعمليه بس فارس كان بيحاول ينكشها بالكلام
عند تغريد وامجد لعد ما روحوا وكانوا لسه داخلين البيت وبيكلموا في الشغل لقت تغريد صفيه قاعدة في الريسيبشن ولابسه هوت شورت وكروب توب
=اي القرف دا انت فاكره نفسك قاعده فين
]في ايه هو انا عملت حاجه
=اه يحبيبتي عملتي انت تطلعي تستري نفسك انت مش قاده في البلاج واتلمي كدا ها اتلمي
] والله دي.حريتي والبس الي انا عايزه البسه
=لما تبقي قاعده عند امك تقولي كدا انتي في بيتي يماما في بيتي
]احترمي نفسك مكنتش اعرف انك بتحب الفالجر يا امجد الصراحه ياي
سحبت امجد وادايقت اكتر واكتر وامجد.مكنش عارف يعمل ايه هو مش فارق معاه صفيه غير عشان الصفقه وخصوصا ان شغله كلو كان بايظ ومش فارق معاه غير تغريد وانها هتزعل
دخلت تغريد الاوضه وقفلت بالمفتاح
=انت مش هتخرج من هنا تاني يلا بقي
_انت اتجننتي يا تغريد بلاش هبل افتحي الباب
=مش هفتحه وريح بقي
_احسن بردو عشان متلاقيش حته تروحي فيها
=امجد اتلم
_بيبي انا مش عيل صغير بينفذ الاوامر
=طب ابعد بس كدا
_تؤتؤ ما انا لازم حاجه تشغلني مش هفضل قاعد باقي يومي كدا وخلاص
=خد المفتاح طيب وابعد
_خير ما عملتي والله
وخبي المفتاح منها ورجعلها
_تعالي بقي لما اقلك يالتفصيل اي الي كان بينا
عند فاطمه
{انا مبقتش قادره استحمل كل القرف دا انا حتي علي دا مش قادرة امثل عليه اني بحبه تاني انا لازم اشوفها بتتعذب قدامي وتبكي بدل الدموع دم
؛لازم تصبري عشان تجبيلي حقي منها
{انا بحبك انت يمصطفي وهفضل احبك وهوريها على كل حاجه عملتها فيك
؛انا عارف بس لازم نخلص منها بقي بدري
{صدقني هخليها تعرف قيمتها وانها كانت تتمني ايدها تتقطع قبل ما تمدها عليك والي عملته في اخوك صدقني هندمها ندم عمرها
؛هو انا بحبك من شويه بردو يا فاطمة
{نفسي اخلص منها عشان نجوز بقي
؛طبعا اكيد هنتجوز طبعا
عند صفيه في اوضتها كانت بتكلم بصوت واطي
]بقلك مبقاش ليا اي تاثير عليه اكن مفيش غيرها
)تتصرفي يا صافي خليه يريل حتي لو هتعملي اي حاجه اهم حاجه يطلقوا
]هحاول اتصرف يا حامد بس انا اهم حاجه امجد يبقي ليا
)اشبعي بيه بس يطلقها بس
]تمام
وفضلوا يكلموا ويعرفها هي هتعمل اي بالظبط
بعد شويه راحت صفيه تخبط باب اوضتهم وملقتش رد ف خبطت تاني
جالها صوت امجد
_في ايه
]دا انا يا امجد كنت ملانه شويه وكنت بفكر نقعد سوا شويه
_معلش يا صفيه انا نايم ومش قادر اقوم نتكلم
]يعني مش قادر تصحي شويه
_لا مش قادر وعندي شغل ومش فاضي عن اذنك
]ماشي يا امجد انا هوريها الحربايه الي منعاك عني
تاني يوم الصبح صحي امجد وتغريد وكانوا بيلبسوا عشان ينزلوا يروحوا الشغل
_توتو
=نعم
_هو شكل كدا المفتاح ضاع
=ياربي امجد عندنا اجتماع مهم كمان ساعه
_انا شايف نلغيه وننام
=قوم يا امجد بطل رخامه ورانا شغل
_يبيبي اسمعي مني
=قوم هاتي المفتاح يزفت ورانا شغل
_طب تتلمي
=طب هات المفتاح
_بشرط
=ايه هو
_تقوليلي والنبي يحبيبي هات المفتاح وتبوسيني
وكان بيشاورلها على خده
=انت بجد عليك رخامه مشوفتهاش في حياتي
_معلش انا اختلف عن الاخرون يلا بقي
_بالله يحبيبي هات المفتاح
وباسته عل خده ولسه جايه تفتح الاوضه لقت الباب ببخبط
]امجد يحبيبي
امجد كان بيشرب تف المياه
=عايزه اي يحبيبتي
]كنت عايزه امجد عشان نروح
لحوست تغريد الروج الي كانت حطاه وسط ما امجد مش فاهم بتعمل اي ونكشت شعرها الي حد ما اكنه كان بيبوسها وطلعت برا لصفيه
=معلش يحبيبتي اصل انا وامجد حبيبي هنتاخر
بصتله صفيه بغل
]هتتاخروا ليه
=بنتكلم في حاجه تخصنا
بصتلها صفيه بديق وبصت عل امجد الي كان جوا الأوضه بيحاول يستوعب الي تغريد عملته
_تغريد تعالي
=عن اذنك بقي يحبيبتي هو ميقدرش يبعد عني بقي معلش
وضحكتلها ضحكه صفره ودخلت الاوضه
=ابو الي جابها
ضحك امجد
_هي.مديقاكي لي دي عسوله يعني
=عدي يومك انت كمان الواحد مش عايز يعمل ذنوب عل الصبح انجز يلا عشان ورانا حاجات
مشيت تغريد ووراها امجد الي كان بيضحك
عند صفيه في عربيتها
]انت تنفذ دلوقتي
)يعني ايه انفذ دلوقتي مش ناقصه غيره نسوان
]البت ممكن تحمل يا حامد
)صفيه انا مش برياله تغريد مش هتحمل لو اي حصل في بلاش غيره نسوان تبوظ شغلي
]يعني ايه يا حامد
)يعني انا مجبتكيش عشان تمشيني عل كيفك يروحمك انت جايه تنفذي حاجه واحده ويلا غوري بقي ومتصدعنيش عشان الواحد مش فايقلك
وقفل في وشها وسط ما صفيه كانت بتستحلف له هو وتغريد وانها هدمر حياته وهتخسره كل حاجه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تغريدتي)