روايات

رواية تسنيم إلياس الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الجزء الخامس

رواية تسنيم إلياس البارت الخامس

رواية تسنيم إلياس الحلقة الخامسة

منيرة مسكت تسنيم من دراعها بكل قسوة و غضب: مش ها تتهدي غير لم تموتنييي مكفكيشش الكارثة اللى هببتيها تعالي معايا انا هربيكي من تانى
نادر بغضب: انت اتجننت يا إلياس الزم حدودك و سيب ايديها ارمي عليها اليمين دلوقتي حالا
إلياس ضغط على ايديها بقوة: دى مراتي و مش ها سبها
سامح: مراتك ازاي و بنتي اللى متقرا فاتحتها و الاتفاق ده ااايه تسبها بعد ما عشمتها بالجواز تسبها علشان الزبالة دى
إلياس بغضب: مراتي مش زبالة تاني حاجة انا معشمتش حد هى اللى عشمت نفسها من كلامكم في الموضوع طول الوقت انا مش لعبة علشان تتحكم فيها تمام و دلوقتي اذتان لاننا عايزين ننام اه الله يبارك فيكم عقبالك يا شهيرة
شهيرة نظرت ليه و هى دموعها على خدة فضلت تنظر ليهم لحد ما اختفوا
شهيرة راحت على غرفتها و هى في قمت الغضب و قعدت تكسر كل حاجة تقبلها
شهيرة بغضب و حزن: بعد كل ده برضو متمسك بيها فيها ايه دى احسن مني دى دى بت خدامة اعمل ايه تانى اكتر من كده المفروض يكون مش طيقها يقوم يتجوزها
فلاش
شهيرة كانت معدية من جانب غرفة إلياس و سمعتو و هو بيقول انو بيحب تسنيم
مشهد تانى
شهيرة كانت مخبية وشها و راحت اجارت ناس علشان تنجح خطتها
باك
شهيرة: مش ها سمح تعبي يروح بعد كل ده مش ها سمحلك تكسبي يا تسنيم انا الملكة و انتى الخدامة مهما حصل لان ده مكانك تحت رجلي
و في غرفة إلياس
إلياس: مش معنى انى اتجوزتك ابقا بحبك تو انا اتجوزتك علشان امك مش اكتر متستاهلش تعيش عمرها كله في عذاب بسببك مش معنى انى نقذتك من الانتحار يبقا خايف عليكي تو مش ها سمحلك تموتي بالطريقة دى
تسنيم رجعت شعرها لى وراء: يعني ايه ههههه طب يا سيدى مش تقول انك عايز تعذبني الاول قبل ما اموت على العموم كتر خيرك شكرا يا بيه
إلياس ذقها بعيد عنو و راح التواليت هنا تسنيم اتجهت لى شرفة الغرفة سندت ايديها على السور و نظرت لي السماء و هنا اخيرا نزلت دموعها و ظهر ضعفها و وجعها
تسنيم بدموع: والله العظيم انا معملتش حاجة يارب انت اللي عالم بيا انت وحدك اللى شهد على تصرفاتي و عالم بحالي..
فلاش
تسنيم خارجة من المحاضرة
الشاب: آنسة تسنيم
تسنيم: فيه حاجة
الشاب: القلم ده وقع منك
تسنيم بابتسامة باردة: شكرا بس ده مش بتاعي و عن اذنك
الشاب: ط طب ممكن رقمك و نكون اصحاب
تسنيم بابتسامة باردة: اوكي بس يا ترى تقبل ان اخت حضرتك تكلم واحد متعرفوش لو تقبلها على اختك يبقا قول رقمك
الشاب نظر ليها بخجل و مشي
باك
تسنيم: انا من صغري و انا ماشية جانب الحيط عمري ما اذيت حد ولا حتى اتكلمت على حد بس حصل كده ازاي
تسنيم بدموع: يارب يارب يارب انت عالم انى مظلومة
تسنيم مسحت دموعها و خرجت
إلياس خرج من التواليت نظر ليها بحزن و غضب و نام أما تسنيم ف فضلت قعدة تبكي
و في غرفة شهيرة
شهيرة: فلوس ايه يا ابو فلوس هو انتوا هببتو حاجة اصلا ما هو اتجوزها
والله ده مش شغلنا احنا عملنا زى ما قولتي اتجوزها موتها انا عايز فلوس و الا ها قول لى البيه كل حاجة
شهيرة بغضب: أو تقدر تعدي من جانبه ابقا اعمل اللي بتقول عليه سلام
شهيرة بغضب: اعمل اللي تعملوا مين ها يصدقك اصلا هههه
و في اليوم التالي في الكافي
تسنيم: خير يا غرام و ياريت تنجزي لانى مش ناقصه
جاسمين : اهدى يا حبيبتي على نفسك كده لى تموتي ولا حاجة
غرام: اصلا واحدة زيك مستحيل تعمل كده سلوى دى تاخدي بالك منها كويس جدا
تسنيم بعصبية: هو انتى علشان اتحجبتي يبقا
جاسمين: تصدقي احنا غلطانين اننا فكرنا نساعدك
غرام: ليه سلوى لم مامتك سالتها عنك قالت انكى مجتيش ليها ولا شافتك حتى سلوى ليها يدى في اللى حصلك طب تقدري تقولي ليه اصرت انكى تروحلها في اليوم ده بالتحديد
غرام: انا مجنونة اه بس عمري ما اقبل اشوف حد
و في مكتب إلياس
سلوي: خير يا دكتورا عايزني في ايه
إلياس نظر ليها نظرة غير مفهومة: هاتي تلفونك
سلوي بتوتر: ليه
إلياس: افتحي تلفونك و هاتية يلاا
سلوي عملت زى ما إلياس قالها إلياس خد منها التلفون و اتصل على رقم
شهيرة بعصبية: الو يا سلوى خير يعني معملتيش زى ما قولتلك و محطتيش منوم كويس اهو اتجوزها طب والله ل البسها مصيبة اكبر من دى
إلياس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تسنيم إلياس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى