روايات

رواية تزوجني ولكن الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية تزوجني ولكن الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية تزوجني ولكن البارت السادس عشر

رواية تزوجني ولكن الجزء السادس عشر

رواية تزوجني ولكن
رواية تزوجني ولكن

رواية تزوجني ولكن الحلقة السادسة عشر

محمد : لازم تعملي كدة
اسماء : من سابع المستحيلات اني اقبل بكدة
سليم : اسماء اسمعي الكلام دا لو كنتي عاوزة محمد يطلع من هنا وياخد براءة
اسماء : ي سليم انت متعرفش الانسان دا اذاني قد ايه مستحيل اقدر اعيش معاه في بيت واحد مستحيل
محمد : اسماء لو عاوزة تساعديني مفيش غير الحل دا وفي حاجة كمان عاوزك تعمليها
اسماء : قول بس متاكدة اني مش هوافق عليها
محمد : عاوزك تمثلي انك بتكرهيني عشان ميعرفوش انك اكتشفتي الحقيقة واه لازم انك تبيني انك معجبة بخالد
اسماء قامت بسرعة وهي متعصبة من كلامه ازاي يقول كدة وهو اكتر واحد عارف هي بتكره خالد قد ايه
اسماء : لا انت اكيد اتجننت ازاي يعني عاوزني امثل اني بحبه مستحيييل اعمل كدة
محمد : يبقي انتي مش عاوزة تساعديني
اسماء : محمد لو سمحت انت عارف ان نفسي اعمل اي حاجة تخرجك من هنا
سليم : اقعدي ي اسماء لو سمحتي وافهمي من محمد سبب كلامه
اسماء : يعني هيكون ايه السبب مثلا
محمد : انا هقولك انتي لما تروحي تسكني معاهم هتقدري تعرفي هما بيعملوا ايه وبيخططوا لايه وبتمثيلك انك معجبة بيه هتسهلي عليهم المخطط اللي في دماغهم هو ودا بردوا هيساعدنا احنا
اسماء : طب انا لو وافقت اني اعيش معاهم تقدر تقولي هروح اقولهم ايه ارجوكم خلوني اعيش معاكم
محمد : متقلقيش انتي انا متاكد ان عمك مش هيسيب الفرصة دي تضيع من ايده وانه هيحاول يخليكي قدام عينه عشان يعرف بتخططي لايه
اسماء : انا مش متطمنة للحكاية دي ي محمد
محمد : ان شاء الله خير موافقة
اسماء : امري لله موافقة
سليم : بس انا نفسي اعرف انتوا ايه اللي وصلكم لكدة وليه محمد كان المشتبه بيه الاول في جريمة القتل
حكت اسماء هي ومحمد لسليم كل حاجة حصلت وبعد ما خلصوا انفجر سليم من الضحك عليهم
سليم : يعني انت مثلت عليها انك اتجوزت هي حبت تضايقك مثلت انها اتخطبت لا دا انتوا لازم تدخلوا العباسية بسرعة لان دا هبل وهطل علي فكرة
محمد : اخرس ي سليم والا هقوم لك وانتي ي اسماء مش عاوز اي حد يعرف الكلام اللي قولناه هنا انتي فاهمة
اسماء : فاهمة فاهمة
سليم : انا هفتح الباب ودخلهم اسكتو
فتح سليم الباب ودخلوا كلهم وهنادي وجميلة بيعيطوا وقلقانين علي محمد اول ما شافوه حضنوه
محمد : طب انتوا بتعيطوا ليه دلوقتي مش فاهم
جميلة : يعني انت واقع في المصيبة دي وعاوزنا نعمل ايه نزغرط
هنادي : حصلك ايه ي محمد فهمنا
كانت لسة مايا هتطلع لكن اسماء مسكتها بسرعة ومنعتها
اسماء: انتي رايحة فين
مايا : هطلع استني برة خلوكم انتوا عيلة مع بعض
اسماء : اللي تساعدني وتساعد جوزي من غير ما اعرفها وتعرفني من حقها انها تبقي من العيلة
هنادي : ايوة بقي الحكاية دي عاوزين نفهمها ازاي يعني انت مش متجوز مايا
اسماء : دي حكاية طويلة هبقي افهمها لكم
سليم : انا اسف ي جماعة بس لازم دلوقتي انه يروح الحجز انا كنت ماخره علي ما انتوا تيجوا وانتوا فاهمين القوانين طبعا
اسماء : تمام احنا هنمشي دلوقتي ونبقي نيجي في وقت الزيارة
مشيوا كلهم من المكان وروحوا وبعدها دخلوا علي شقة جميلة ودخلوا اوضة اسماء
جميلة : اتفضلي فهمينا بقي ايه اللي حصل وانتوا دا كله كنتوا بتتكلموا في ايه
اسماء : مفيش دا هو كان بيعرفني انه مش متجوز مايا
هنادي : ما احنا كلنا عارفين كدة ايه الجديد احنا عارفينك اكيد في حاجة مخبياها
اسماء : بصوا انا هحكيلكم وانتوا متعرفهوش انكم عارفين
جميلة : تمام
حكت لهم اسماء كل حاجة قالها محمد واتفاقهم كله وهو مصدومين
هنادي : ازاي يعني تعيشي معاه هو محمد اتجنن
مايا : خالد مش سهل دا عامل زي الحرباية
اسماء : متقلقوش انا
قاطعها صوت رن الجرس طلعت وراحت تفتح الباب وانصدمت ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى