روايات

رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم صباح عبدالله

رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم صباح عبدالله

رواية تزوجني متملك قاسي الجزء الرابع عشر

رواية تزوجني متملك قاسي البارت الرابع عشر

رواية تزوجني متملك قاسي الحلقة الرابعة عشر

تنظر تنسيم بطرف عين إلى أسر وهي تقول بخوف…
واحد بعت لي صورة بهدوم النوم وهددني أن لو مش كلامتوا وعملت اللي هو بيقول على هاينشر الصورة على النت وانا خوفت ومش عرفت اعمل اي وخوفت اقول حاجة لا أسر مش يصدقني بس الشخص عمل لي صوار تاني وكل صورة اوسخ من اللي قبله
راجل الشرطة.؟.
-طيب مين الشخص ده تعرفي مين ولا كان عاوز اي منك
تنسيم بخوف..
– هو في الأول طلب مني حاجه من المستحيل أن أفكر اعملها
راجل الشرطه…
– أي هي
تنظر تنسيم إلى الجميع بخجل وتظل صامته…؟
يردف الحاج عطيه قائلا…
-احكي ياتنسيم مش تخافي من حاجه عشان نعرف نجيب لك حقق من الكلب ده ونعرف مين هو
مرفت بتوتر…
-إذا هي تعبانه ومش قادرة تكمل مافيش حد يغصب عليها
الحاج عطيه بصوت عالي…

 

 

-وانتي اي اللي مخوفك لايكون لكي يد في اللي حصول ده
مرفت بخواف وهي تنظر إلى الجميع…
-ها أنت بتقول ايه معقوله في أم تعمل كدا في بنتها
ياسر بضيق…
– الأم بسي انتي مش ام انتي عقربة ميه من تحت تبن وممكن تعملي واي حاچه عشان توصلي بس للي تعوزي
راجل الشرطة…
-لو سمحتم ياجماعة اهدو اشويه وياريت المشاكل العائليه تفضل بنكم وانتي يامدام لو سمحتي مش تدخلي في التحقيق مره تانيه كملي يابنتي الزفت ده كان عاوز اي منك
تنسيم ببكاء وهي تنظر إلى الأسفل بخجل …
-طلب مني أن أكون في حضنوا وان اخوان جوزي بس لم رفض طلب اني أوقع له على أوراق تنزول عن الأملاك والا هايبعت الصور لجوزي ويقول له اني حامل منوا واللي في بطني ابنوا مش ابن جوزي ومن سوا حظي اتصل على وأسر هو اللي رد على بس انا والله مظلومه ومش عملت حاجه والله العظيم ولا اعرف هو مين ولا عاوز اي مني
ينظر أسر إلى تنسيم بحزن وقد اكتشف انه أخطاء كثيرا في حق صغيرته الجميلة يردف قائلًا.. ليه مش حكتي لي على اللي بيحصول معاكي
تنسيم ببكاء…

 

 

خوفت من ردت فعلك وللأسف اللي انا خوفت منه هو اللي حصل بس والله اللي في بطني ابنك انت يا أسر وانا والله مستحيل اعمل حاجه زاي كدا حتى لو مش خايفه منك انا بخاف من ربنا وبابا الله يرحمه رباني على الأخلاق والقيم وانت اكتر واحد تعرف كدا حتى لو كان الله يرحمه مدلعني شوية علشان ماحسش بغياب امي عني بس ده مش يعني اني اعمل حاجه زاي كدا
أسر بحزن…
-اني اسف ياتنسيم
تنسيم ببكاء…
– مش كل حاجة بتنتهي بكلمة اسف ياسر
يردف راجل الشرطة قائلًا…
-الاستاذ أسر عندوسبب مقنع عن اللي عملوا وفي نظر القنوان أن ممكن اي راجل يعمل اللي عملوا بس لو المدام عظمت على الطلاق وعلى المحضر هانعمل لها اللي هي عاوزه وهانخد حقها من للأستاذ أسر بس لازم نلاقي المجرم الحقيقي اول حاجة
تدخل نورهان وهي تقول…
-بسي المجرم الحقيقي مات ومقتول
ينظر الجميع إلى نورهان بينما قال ياسر بصوت عالي…

 

 

-انتي اي چابك اهنايه عدي ارجعي على اوضك ومش لكي دعوة في حاجه
يرد راجل الشرطة قائلًا بشك…
-اهدي ياحاج وانتي يا أنسه تعرفي اي عن اللي حصل
الحاج عطيه ينظر الى نورهان وهو يقول…
-قولي يانورهان تعرفي اي ومين اللي مات
ينظر ياسر إلى نورهان بتحذير وهو يقول…
– لا يابوي مش تعرف حاچة مش أكده يانورهان يابتي
نورهان ببكاء.
– لع مش أكده يابوي
❈-❈-❈
في مكان اخر
مجهول كل حاجه تمام يافندم
مجهول 2. عملت كل حاجه قولت لك عليها
مجهول ايوا يافندم كل حاجه تمام مش فضل غير الخطوة الاخري
مجهول 2. ماشي روحي انت شوف ناقص اي اعملوا
مجهول امرك يافندم
مجهول 2. أخيراً جه الوقت اللي هانتقم منك في ي
ا اسر انت وابوك والله لادفعكم تمن اللي انتم عملتوا غالي اوي؟
❈-❈-❈

 

 

أمام بوابة المستشفى
شخص… كل حاجه بقت تمام مش هتنزلي
فتاة بشر… ازاي مش هنزل ده انا مستنيه الحظه دي من تالت سنين
شخص بخبث… خلاص ياحبيبتي جاه الوقت اللي هانخد في حقها وهننتقام من اللي اسمه أسر وندمر حياتوا زاي مادمره وقتلها
الفتاة بدموع… وحشتني اوي نفسي ارجع اخدها في حضني ونرجع نقعد مع بعض ونتكلم لحد الصبح نفسي ارجع اشوفها لو مره واحده
شاب بحزن… الله يرحمه ياحبيبتي يلا خلينا ننزل قبل ما أسر يعمل حاجه ويهد كل اللي احنا بمبنى في
الفتاة بشر وهي تمسح دموعها…يهد اي ده انا اللي هادمروا وادمر كل واحد في العائلة دي بس اصبر على
الشاب…أنا واثق فيكي ياقلبي
الفتاة… و انا قد الثقه دي
الشاب… متأكد من كدا يلا خلينا ننزل والزيت لسه على النار قبل مايبرد
تنظر الفتاة أمامه بشر و هي تقول… يلا ياقلبي
ثم تنزل الفتاة هي و الشاب و يتجاه كلا منهم إلى الغرفة التي يوجد فيها الجميع
❈-❈-❈

 

 

في الغرفة التي يوجد فيها تنسيم
نورهان ببكاء… لع مش أكده يابوي
ياسر بغضب… انتي جنتي و لا حصول لعقلك حاچه
نورهان ببكاء وصوت عالي… ايوه چنيت يابوي چنيت لم قتلتوا حبيبي قلبي قدام عيني چنيت لم شوف چوزي وحبيبي ميت ومش قدرة اعمل له حاجة
تنظر وفاء بدموع الي نورهان و هي تقول… احب على يدك تسكتي يابتي حنورح كلنا في نصيبة و انت مش تعرفي حاجه
يردف الشرطي بتحذير قائلا… لو سمحتوا يا جماعه يا ريت الكل يفضل ساكت و لا هعتبر انكم كلكم مجرمين و وقتها هتدخلوا في س و ج صدقوني و انتي يا أنسه قولي اللي عندك لو سمحتى و وماتخفيش من حاجه و صدقني مش هاسمح لحد يعملك حاجه
يا قول ذلك و هو ينظر الي الجميع بتجذير بينما تنظر نورهان الي ياسر بخوف و هي تقول… حكي لك كل حاجه حصولت بس اول حاجه اني عاوز اقولك حاجه ياتنسيم انتي وعمي اسر
ينظر كلا من اسر وتنسيم اللي نورهان وهي تقول… اسمعني ياعمي اسر تنسيم مش ليها ذنب في اي حاجه حصولت كل اللي كان بيحصل هو مجرد خطه واسخة من العقربة دي وشركه
تنظر تنسيم الي مرفت التي تعرق وجها من شدة التوتر ووقفت مثل التمثال لا تقدر علي فعل شيء وهي تقول بذهول… معقوله انتي وارء كل حاجه حصلت معقولة انتي عملتي فى كدا
تنظر مرفت الي تنسيم وهي تقول بتوتر… انا انا مش عملت حاجه دي دي دي بتكذاب ياحبيبتي مش تصدقيها انا مستحيل اعمل حاجه زي دي
وفجأة تصمت مرفت عندما فتحت نورهان تسجيل متسجل بصوت مرفت وعماد: في التسجيل
مرفت… اسمع ياعماد احنا لازم نخلي اسر يطلق تنسيم و وقتها هاترجع عندي لان مش عندها مكان تانى بس لازم يكون طلاق رسمي ونطلع اسر غلطان علشان نقدر نخد كل حاجه باسم تنسيم من تحت ايدي

 

 

عماد… ده مستحيل يحصل اسر مش هايطلق تنسيم بسهوله
مرفت بشر … اذا هو مش هايطلق بسهوله نكبرو احنا يطلق
عماد… ازاي
مرفت…. هاقولك ازاي
عماد… قولي ياختي لم اشوف اخرتها معاكي انتي وبنتك والزفت اللي اسموا اسر ده
مرفت… اسمع احنا لازم نخلق الشك والمشاكل بين اسر وتنسيم ونخلي اسر يفكر ان تنسيم بنتي بتخونه واكيد هو راجل صعيدي مش هايستحمل خيانة مراته وهايطلقه
عماد… فكره حلوه واثق انها هاتنجح وانا عارف هانفذها ازاي
ثم ينتهي التسجيل تردف نورهان قائلة بكراهيه… لسه عندك شك اني بنكذب يامرات عمي الفديوا ده عملوا يوسف قبل ما قرارتي أنتي وعشقك تدخلوا في خططتكم الواسخة دي عشان يطلق عمي اسر تنسيم هو حكي لي كل حاجه قبل مايموت وحكي ليه ازاي كنت تدخلي صورة تنسيم وتركبيها علي صورة واحدة عريانه من غير هدوم وتخلي يوسف هو يكلام تنسيم ويهدديها لو مش عملت اللي انتم تقول علي حينشر الصورة علي موقع النت مش اكده بردك يامرات عمي ولا اني غلطانه في حاجه
تبتعد تنسيم عن مرفت وهي تنظر اليها بذهول بينما قالت… مش معقوله تكوني انتي امي اللي جابتني علي الدنيا انت مش ام انتي شيطانه في شكل انسانه
وفجأة يدخل احد الي الغرفة ويرمي مادة مخدارة لايجعل جميع من يقف في الغرفة سقطوا ارضاً مخشي عليهم بينما يقول احد وهو يضع علي انفه وفمه قطع من القماش من اجل لا يتاثر بالمخدار مثل الاخرين. … خدوا الكل وحطوهم في
❈-❈-❈

 

 

اليوم الثاني في مكان مجهول ينام أسر على كرسي وهو مقيد اليدين والقدمين ولا يشعر علي شيء يحدث حوله وبعد وقت يفتح أسر عيناه ليجد نفسه في غرفة مظلمة ولا يستطيع الحركة كم يشئا يردف بصوت عالٍ… تنسيم تنسيم انت اهنايه في حد اهنايه
وفجأة ينفتح باب الغرفة ليغلق أسر عيناه من شدة الضوء الذي هاجم عليه لا يأتي صوت انثوي قائلاً بسخرية… أي يا أسر باشا عامل دوشه ليه كدا
يفتح أسر عيناه لكن لا يستطيع أن يرى جيداً يردف قائلًا… انت مين وعاوزه اي وفين تنسيم
ترد الفتاة قائلة بينما تقف في منتصف الضوء الذي يظهر من خارج الغرفة… معقوله ماعرفتش صوتي ياسر ولا نستيك الأموره تنسيم نفسك
أسر بشك بينما ينظر إلى صاحب الصوت بعين متسعا… إنتي مين صوتك مش غريب على
تتقدم الفتاة بعض الخطوات بينما أشعلت مصباح الغرفة وهي تقول… ها ودلوقتي عرفت انا مين
أسر بدهشة… منه
ترد الفتاة التي تداع منه بشر… ايوه منه يا أسر لسه فاكر منه واللي انت وأهلك عملتوا في منه
أسر بذهول… عاوزه اي بعض تالت سنين يابنت عمي
منه بشر… عاوزه اخد حقي وحق مني اختي منك يابن عمي واقتلك زاي ماقتلتها

 

 

أسر بصوت عالي… اني ماقتلتهاش قولتلك ميت مره اني ماقتلتهاش اني حبتها اكتر من نفسي بس اي اللي هي عملتوا وقدمت لي اي في مقابل الحب غير الغدر والخيانة وكسرت چلبي وقتلت روحي
منه بغضب… وأي اللي خلها تعمل كدا وتبص لواحد غيرك مش اهمالك بردك كنت بتغيب عن البيت بالأيام والشهور ونسيت أن عندك مرآة بتقعد تستناك بشهور على ماترجع له نسيت ان مراتك محتاجة تكون كل ليلة في حضنها نسيت ان هي كانت في عز حاملها ومحتاجه لك محتاجة جوزه جنب منها في الفترة دي بذات
أسر بحزن…. ما اني كنت بعمل ده كله ليه مش عشانها وعشان حازم ابني اني كنت بتعذاب ويحتاج لها اكتر ماهي تحتاج لي بسي يشهد ربنا اني عمري مابصيت لمرأة غيرها بسي هي نامت في حضن راجل غيري اني فاكر كل حاجه زاي ماتكون لسه امبارح الذاكره الواحيده اللي مش بقدر انسيها كل حاجه مفحوره في دماغي عشان تحرق چلبي وكل ماتخيال وافتكر اللي حصل بچن چناني وباتمنى لو كانت لسه عايشه علشان اقتلها بأيدي دول اني ماقتلتش مني هي اللي قتلت نفسها وقتلتني معها انتي ماكنتيش اهنايه عشان تعرفي اي اللي حصل واللي ماحصل اني فاكر كل حاجه حصلت زاي ماتكون
كانت لسه امبارح
ينظر اسر الي منه وهو يتذكر كل ماحدث في ذلك اليوم
❈-❈-❈

 

 

داخل ذكريات أسر
يقف اسر خلف باب دورة المياء عندما سمع زوجته تتحدث عبر الهاتف مع احد بطريقه لا تدل على ان المتصل احد اصدقائها
مني زوجة اسر بصوت واطي وهي تنظر الي الباب بستمرار…. طب يلا سلام اسر لسه في البيت وهو اهنايه فى الاوضه واخاف يشوفني بتكلم معك
وبعد ان انتهت من الاتصال يخرج اسر من دورة المياء ليجد مني تجلس على الفراش ليحاول قدر المستطاع ان يزل هادئاً ولا يظهر شيء مافي داخله يردف قائلاً… چاهزتي الهدوم
ترد مني قائلا… ايوه چاهزت كل چاحه
طب مش ناويه تغيري رأيك وتچي معايا
مني بتمثيل الحزن… ما اني قولتلك يا اسر قبل اكده اني مش نقدر نسافر معاك
أسر بحزن … وأي اللي ماخليكي مو تقدري بسي ياچلبي
ترد مني قائلة يضيق… يوووه بچي يا أسر ماقولتلك قبل أكده مو نقدر وحازم لسه صغير حيتعب من السافر
أسر بعدما اقتناع… طب خدي بالك من نفسك وانتبهي على حازم
مني… ماشي خد بالك انت علي نفسك ربنا معاك ياچلبي
يضم اسر زوجته وهو يحاول ان يكذاب مايدور داخل عقله وهو يقول كما لو كان يحاول ان يثبت صدق مشاعره وهو يتمني ان يكون ما يفكر في غير صحيح … اني بحبك يا مني والله العظيم بحبك
مني بتوتر وخوف من نبراة صوت اسر وارعبتها فكرت ان يكون من الممكن سمع زوجها المحداثه لكن قتل اسر كل الشكوك عندما قال… بحبك حتوحشني
قوي قوي قوي ياچلبي

 

 

تبتسم مني بغباء وهي تقول بكذب… وانتي كمان حتوحشني قوي يابوا حازم
أسر بشك… بچد حوحشك يام حازم
مني… واه كيف مش حتوحشني يابوا حازم ياغالي
يضع أسر قبله على رأس زوجته وهو يقول… الله يخليك لي ومايحرمني منك ياچلبي
مني… ويخليك يارب ياچلبي
أسر… حامشي اني عشان ما اتاخرش وانتي انتبهي لنفسك و لحازم
مني بابتسامة صفراء…. ان شاء الله
أسر…. يلا سلام عليكم
مني وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني متملك قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى