رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم صباح عبدالله
رواية تزوجني متملك قاسي الجزء الثاني والعشرون
رواية تزوجني متملك قاسي البارت الثاني والعشرون
رواية تزوجني متملك قاسي الحلقة الثانية والعشرون
عند اسر وتنسيم
ينام اسر على الفراش وهو ينظر الى تنسيم التي تنظر إليه هي ايضا وهو يقول : تعرفي انك وحشتني قوي ياتنسيم ومش قادر إشباع منك.
ترد تنسيم قائلة: وانا بكرهك وبقرف من قربك ياا اسر
يرد اسر بحزن: بقي كدا يا تنسيم اني نقولك وحشتني وانتي تقولي بتكرهني
تنسيم. : انا مش كدابه مخادعه زيك علشان اقول حاجه انا مش مقتنعه او مش حاسه بيها
ينهض اسر من جوار تنسيم وهو يقول.
-ماشي يا تنسيم انا مش هاخد على خاطري منك علشان عارف انك لم تعرفي الحقيقة هاتندمي على الكلام اللي تقولي ده
وفجأة يرن هاتف اسر. رن رن رن يذهب اسر اتجاه الرف الذي يوجد بجوار الفراش ويحمل الهاتف ويضعه على اذنيه وهو يقول: ايوه يا حازم
في الجانب الآخر يرد حازم بخبث قائلا ً. انت فين يا اسر
اسر بقلق من نبرة صوت حازم يرد قائلا.: خير يا حازم حصل اي
في الجانب الآخر. يرد حازم
-حصل مصيبة يا اسر تعالي بسرعة وانت هاتعرف بانفسك حصل اي
اسر بقلق أكثر: ماتقول حصل اي يا زفت اخلص
في الجانب الآخر يرد حازم بخبث:. المدام ميرفت انقتلت في ناس وقفتنا على الطريق وقتلوا المدام ومهربوا وانا مش عارف اتصراف ازاي ولا اعمل اي تعالي بسرعة يا اسر انا متوتر ومش عارف اعمل ايه
ينظر اسر الي تنسيم بعين متسعه وهو يقول بصوت عالٍ: انت تقول اي يا حازم وناس مين دول وانت فين انا جاي لك دلوقتي مصافت الطريق هاكون عندك
تشعر تنسيم بالخوف تردف قائله وهي تنظر إلى اسر بشك.: هو في اي
ينظر إليها اسر بصمت ويظل صامت تردف قائله مره ثانيه لكن هذه المره بانفعال: في ايه يا اسر واي اللي حصل انا باسالك رد علي
يرد اسر وهو ينظر اليها بذهول: ده حازم اللي كان على التليفون
تنسيم بتوتر: ايوه بقى انا عارفه ان ده حازم بس ايه اللي حصل وقال اي يخليك تتوتر بشكل ده
اسر بدهشة وهو يركض اتجاه الخزانه: انا انا لازم اكون هناك
تنهض تنسيم من على الفراش وتذهب باتجاه اسر وهي تقول بانفعال.: هتروح فين وايه اللي حصل جاوبني يا اسر وبلاش توتر اعصابي اكثر من كده لو سمحت
ينظر اسر الي عين تنسيم بعمق وهو يقول.
– طب اجهزي وتعالي معي وانت هتفهمي كل حاجه بس انا ما اقدرش اقول اي حاجه لان انا بجد ما اعرفشي ايه اللي حصل بالضبط
ترد تنسيم على استعجال قائله: طيب اديني بس خمس دقائق اجهز بسرعه واجيء معك بس وماتمشي وتسيبني ماشي
يرد اسر بنفس الطريقه قائلا: لا ما فيش وقت تجازي البسي اي حاجه كده على السريع وتعالي ما فيش وقت لا تنسىم
تنسيم وتوتر واصبحت تبكي مثل الاطفال: هو في ايه يا اسر خوفتني قل لي في ايه بالله عليك وبلاش تتلاعب بمشاعري اكثر من كده
يرد اسر دون مقدمه.: امك انقتلت يا تنسيم حازم لسه قافل معي وقال لي ان في ناس هاجمت عليهم وقتلوا امك
ترد تنسيم وهي تنظر الى اسر بدهشه وعيون متسعة:
-انت بتخرف وتقول ايه ايه الهبل اللي انت بتقوله ده انت بتهزر من معي مش كده ماما هي مستنياني في بيتك صح انت انت طلبت من حازم يوديهم بيتك مش كده اها انت بتهزر ايووا أكيد بتهزر انا ماما مش حصل لها حاجه
يقترب اسر من تنسيم يريد ضمها لكن تبعده تنسيم عنها بعنف وهي تصرخ بصوت عال ٍ
-اوعي تلمسني يا كذاب يا خاين انت واحد كذاب وخاين وانا باكرهك انت فاهم انا باكرهك باكرهك باكرهك باكرهكم كلكم
❈-❈-❈
في منزل أسر
يغلق حازم الهاتف وينظر إلى منة بخبث وهو يقول بنبرة مخيفة:. انتي هاتفضلي هنا هاتنضافي الوسخ ده قبل ما أسر يجي هنا وتحضري لاكل وتقعدي تستاني جوزك العزيز على مايرجع ولا كائن اي حاجة حصلت كلامي واضح
تنظر إليها منة بعين متسعه ومن الخوف لا تقدر أن تحرك لسانها فاتكتفي بهز رأسها يصرخ حازم بصوت عالي. : انا بكلامك اي اخرستي
ترد منة بخوف قائلة بصوت مرتجف. : و اض ح واضح
حازم بخبث. : ايوا كدا احبك وحاولي تفوقي ابن أسر والحركة الغبية اللي انتي عملتيها دي لو تقرارت تاني هايكون التمن حياتك انتي فاهمة
ترد منة بخوف وهي تبلع ريقه بصعوبة من شدة الخوف وهي تنظر الى جثة ميرفت بحزن : ايوا فاهمة
ثم تصمت وتعطي إلى دموعها الحريه ينظر إليها حازم بستحقار ثم ينظر إلى الحد رجاله وهو يقول.
-خدوها وحطوها في العربية واطلعوا هاتوا البنت اللي فوق حطوها بردك في العربية وخدو بالكم هي متخدرها ومش عاوزها تفوق دلوقتي
يرد احد الرجال قائلاً. : أمرك يا رايس
ثم يذهب مع بعض الرجال ويحملوا ميرفت ويذهب ن بها ويضعونها في السيارة ثم يصعدون إلى الدور الثاني من المنزل ويحضرون زهرة التي لا تشعر بشئ وبعد أن يضعون زهرة في السيارة يردف أحد الرجال قائلاً:. تأمر بحاجة تاني يا رايس
يرد حازم وهو ينظر الي قطرات دماء ميرفت التي توجد على لارض. : نضفوا المكان كويس
يرد الشخص. : أمرك يا رايس
ثم يذهب الشخص ويحضر أدوات التنظيف وينظاف المكان جيدا بينما نظر حازم إلى منة وهو يقول بتحذير:. مش عاوز اي غلط غبي منك يا قلبي وخدي حمام بارد علشان أعصابك تروق وتهدي كدا
تكتفي منة بهز رأسه ولا تقدر على قول شئ بينما قال حازم موجه حديثه إلى رجاله.
-يلا خلينا. نمشي قبل ما أسر يرجع
ثم ينظر إلى منة قبل أن يذهب وهو يقول موجه الحديث إليها.: وانتي يا موزه تعرفي مين زعيم المافيا
تهز منة رأسها برفض وهي تقول بخوف : لا مش اعرف مين
حازم : برافو عليكي وحتى لو قاعدة قدام المرايه مش تفكري في اللي حصل ماشي يا قلبي
منة : ماشي
❈-❈-❈
في مكان مجهول
يجلس شخص في الظلام و يتحدث معه شخص اخري
شخص مجهول.: طيب هاتعمل اي دلوقتى معقوله بعد كل ده مش عارفين نعمل حاجه
يرد مجهول 2. مش عارفه بس انا خايف من الجو الهادي ده حاسس ان في مصيبة جاي في الطريق
مجهول 1. قصدك علي الجماعة حتى انا كمان مستغرب ازاي صابرين اربع سنين كلهم اكيد في سبب وراء الصبر ده
مجهول 2. انا متاكد ان في حاجه بس اي هي انا مش عارف
وفجاة يرن الهاتف رن رن رن رن ينظر مجهول 2 الي الهاتف بعد أن اخرجوا من جيب سراويله ثم ينظر الى مجهول 1 وهو يقول: دي منه
يرد مجهول 1 بلهفه قائلا
-طيب رد عليها بسرعه شوف في ايه ليكون في حاجه جديده حصلت ما هو بصراحه الهدوء ده بقي مرعب جدا
ينظر مجهول 2 الي مجهول 1 ثم يضع على ايه سماعة الهاتف على اذنيه وهو يقول ايوه يا ؟خير في حاجه حصلت
مجهول عبر الهاتف.: في مصيبة حصلت
مجهول 2 بقلق:. خير مصيبة اي اللي حصلت
مجهول عبر الهاتف ببكاء. : ميرفت ميرفت انقتلت يا عماد
يرد عماد بدهشة:. انتي بتخرفي تقولي اي يا منة وميرفت انقتلت ازاي
ترد منة عبر الهاتف وهي تبكي وترتجف من الخوف:. الزعيم ظهر وقتل ميرفت
عماد بذهول وهو ينظر الى شخص مجهول الهوية يقف أمامه:. زعيم مين اللي ظهر اوعي يكون اللي انا بفكر في صحيح
ترد منة عبر الهاتف.: للاسف اللي انت بتفكر في صحيح انا خايفه اوي يا عماد ده قتل ميرفت قدام عيني يا عماد ومش قدرت اعمل لها حاجه
يرد عماد قائلا بتوتر:. طيب اهدي كده وفهميني ايه اللي حصل وانتي عرفتي مين هو زعيم
ترد من عبر الهاتف ببكاء وصوت مرتجف
-ايوه عرفت هو مين وشفته كمان ومش هاتصدق مين هو كل اللي حصل بعد ما كلمتك رجعت على البيت لقيت ميرفت في البيت وكان موجود حازم صاحب اسر معها وشدينا مع بعض شويه وهي قررت انها هتتصل على اسر وتعرفوا ان انا عامله عمليه وشيلها الرحم من سبع سنين بس اللي حصل
ثم تنفجر في البكاء ولا تستطيع أن تكمل ماتريد قوله يردف عماد عبر الهاتف قائلا.بهدوء: طيب اهدي يا منة يا حبيبتي وفاهمني اي اللي حصل من غير عياط علشان افهمك واعرف اساعدك أو اشوف هنعمل ايه في المصيبه دي
تحاول منا ان تهدئ نفسها وتتوقف عن البكاء وهي تقول: حازم صاحب اسر وشريكة في الشغل هو الزعيم يا عماد هو اللي قتل ميرفت قدام عيني ومش قدرت اعمل حاجه وهددني ان لو احد عرف حاجه هيقتلني انا كمان انا خايفه قوي يا عماد بالله عليك اعمل ايه حاجه وتعالى باسرع وقت
❈-❈-❈
في مكان ثاني عبارة عن طريق لسيارات يجلس حازم امام السيارة وهو ينظر الي زهرة ودون تفكير يطلق رصاصة على كتف زهرة وهي نائمه ولا تشعر على شيء ثم يطلق أكثر من رصاصة على السيارة لتخرج السيارة دخان وتصبح أشبه بالسيارة التي فعلت حادث ثم يطلق رصاصة على كتفه ليركع على لارض وهو يصرخ من شداد الألم وبعد دقائق يهدي عن الصراخ ثم ينهض من فوق لارض ونادي على احد الاشخاص الذين يعملون تحت يدي وهو يقول
-خد المسدس ده ولع في وبعدين رجعوا زاي مكان
الشخص. وهو يحني رأسه أمام حازم خوفاً منه: أمرك ياريس
ثم ياخذ المسدس من حازم ويذهب بينما قال حازم بصوت عالي. : مش عاوز حد هنا الكل ينصرف وخليكم جهزين علشان لو حصل اي حاجة غير متوقعه
الرجال في صوت واحد.: أمرك يا رايس
وفي دقيقة كان ذهب الجميع ويذهب حازم بينما ينزف بشدة ويجلس في مقعد السائق ينتظر قدوم أسر بينما ينظر إلى زهرة وهو يقول: سبحان الخالق انا اول مره بنت تلفت انتباهي بشكل ده والله واحد يعلم اي أخرى الحكاية دي واشوف اخرك اي يا استاذ أسر ده انا زعيم المافيا نزلت مصر مخصوص علشان ادخلك الشغل ومع ذلك لسه مش عاوز تدخل أربع سنين مش قادر عليك زعيم المافيا بس معليش هاصبر كمان عشر سنين بس علشآان اعرف هي فين وبعد ما وصل للي انا عاوزه ها قتلك واتلذه بموتك يا استاذ أسر واعد
وفجأة يشعر بنعاس ويحاول أن لا يغلق عيناه لكن يتغلب عليه النعاس لكن قبل أن يغلق عيناه ينظر إلى هذة السيارة السوداء التي تسير بسرعة جنونية ثم ياتغلب عليه النعاس فايذهب في سبات عميق دون أن يشعر بذلك
❈-❈-❈
يصل كلا من تنسيم وأسر الي مكان السيارة تنظر تنسيم الي السيارة بذهول بينما تنظرالي اسر وهي تقول : ماما وزهرة مش في العربية دي مش كدا
ينظر إليها اسر بطرف عين وهو يقول بينما يوقف السيارة الخاص به امام سيارة حازم.
– اهدي يا تنسيم ان شاءلله كل حاجه حتكون بخير
ثم يركض بتجاه السيارة وهو ينظر الي الجميع بدهشه فايصرخ بصوت عالٍ وهو ينادي بأسم حازم : حازم حازم رد علي حازم
يقول ذلك وهو يفتح باب السيارة ثم يخرج حازم وهو يحاول ان يجعله يستيقظ بينما يقول بدهشه والرعب تسلل الي قلبه من فكرة ان من الممكن أن يخسر صديقه حازم الذي لا يعلم من هو مثل مافقد صديقه احمد في الماضي:
-حازم افتح عينك مش تسبني انت كمان زاي احمد الله يرحمه يلا يا حازم انت راجل رصاصه زاي دي مش تقتل راجل يلا يا صاحبي افتح عينيك
تذهب تنسيم إتجاه السيارة بخطوات ثقيلة وهي تشعر ان قدميها لا تقوي ان تحمل جسدها وعندما تقترب تنظر الي ميرفت التي فارقة الحياة والي زهرة التي اشبه بالأموات لينهار جسدها الصغير فوق لارض وهي تنظر الي السيارة بصدمه وذهول تريد ان تصرخ هذة الصغيره وتقول لا تتركوني واحيدة تريد ان تركض الي امها وصديقتها تريد ان تذهب اليهم حقاً وتقول لهم لا تذهبون وتتركوني وحيدة مثل مافعل ابي في الماضي لكن يخذالها جسدها الضعيف الذي انهار مع اول صدمه وخذالها لسانها الذي هربت منه الكلمات وتوقف العقل ولا بتذاكر ماهي احرف الكلمات التي يجيب عليها قولهم في هذة الحظة ينظر اسر الي تنسيم بحزن ولا يقدر ان يجد اكلمات المناسبه التي يجيب قولهم في هذة الحظه من اجل ان يواسي صغيرته المدلله والجميلة فقط قال بكذب وهو يكذاب عقله ويحاول ان يخدع عقل هذة الصغيره
– ما تخفيش يا تنسيم ان شاءلله كل حاجه تكون بخير اني حنطلب رقم الأسعاف وان شاء الله حازم والكل يكون بخير
وبالفعل اخرج اسر الهاتف وطلب رقم الأسعاف بينما تجلس تنسيم ويظهر عليها انها لم تسمع شيئاً مما قال لها اسر منذ قليل فقط كانت تنظر الي السيارة بذهول حتي دموعها هربت منها في هذة الحظه وبعد وقت ليسه بكثير كان يصدر صوت صفارة الإنذار الخاص بسيارة المشهورة بها و بعد ان وصل رجال الأسعاف يركضون اتجاه السيارة ويخرجون منها كلا من ميرفت وزهرة ويضعونهم على السرير المتحرّك ويذهب اثنين من الرجال الأسعاف اتجاه اسر واخذو حازم من علي قدميه ينهض اسر ويركض خلف رجآل الأسعاف وعندما يصل الي تنسيم يردف قائلا علي استعجال.: يلا يا تنسيم مافيش وقت
لكن كانت تنسيم من الصدمه لا تقوى ان تتحرك ان ان تنطق ولم تجيب اسر بشيئاً ينظر اليها اسر وهو يقول بقلق صمت تنسيم الغير طبيعي. : تنسيم انتي كويسة
لا تجيب تنسيم ايضا يقترب منها اسر وهو يقول مره ثانيه:. تنسيم اني بنكلامك ردي علي انتي كويسه تنسيم ردي
وفجأة تغلق تنسيم عيناها ويسقط جسدها الصغير بينما احضان اسر الذي يجلس بجوار يصراخ اسر بصوت عالٍ قائلا : هاتوا دكتور بسرعة تنسيم حبيبتي افتحي عيونك يا جلبي تنسيم حبيبتي كل حاجه حتكون بخير
يقول ذلك وهو يضم تنسيم الي صدره بقوه ياتي اثنين من رجال الأسعاف و يأخذو تنسيم من بين احضان اسر ويذهبون بها ينهض اسر ويركض اتجاه السيارة الخاص به و.يذهب خلف سيارة الأسعاف
وبعد وقت ليسه بكثير كان اسر يقف امام باب غرفة العمليات و في الداخل يوجد كلا من حازم وزهرة وميرفت ويقف اسر ينتظر خروج احد من هذة الغرفة الملعونه انما تنسيم فا هي اخشي عليها فقط وهي لان تنام بهدوء في احد غرف المستشفى هاربة من هذا الواقع المؤلم وفجأة ينفتح باب غرفة العمليات ويخرج منه طبيب يركض اسر الي الطبيب وهو يقول بلهفه
-خير يا دكتور طمني الكلا بخير مش اكده
ينظر الطبيب الي اسر وهو يقول باسف. : انا اسف يا ستاذ اسر بس عملنا كل اللي بنقدر علي المدام تعيش انت انما البنت والشاب هم كويسين الاصاب عندهم مش خطيره جامد انما المدام هي اتصابت اتجاه القلب مباشرةً و ده سبب موتها بس ها ننتظر الطبيب الشرعي والتقرير والمستشفى قدمأت بلغ عن اللي حصل والحكومه زمانها علي وصول دلوقتي
لكن كان اسر من الصدمه لم يسمع ما قال الطبيب يردف بهدوء قائلا : ان الله وان اليه راجعون لا حوله ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب
يرد الطبيب قائلا : ونعمه بالله العلي العظيم عن اذنك استاذ اسر والشاب والبنت في غرفة عاديه لو حبيت حضرتك تدخل تشوفهم
يرد اسر بحزن وصوت ضعيف: فين الشاب وهو فاق ولا لع
يرد الطبيب قائلا : لا للأسف لسه تحت تأثير المخدر بس لو حضرتك عاوز تطمني علي ادخل له وان شاء لله ربع ساعة بكتير هايكون فاق
يرد على الطبيب قائلاً : طب هو في انهي اوضة
يشاور الطبيب علي احد الغرف التي توجد في المستشفى وهو يقول: تاني اوضه على ايدك اليمين
ينظر اسر الي مايشاور اليه الطبيب وهو يقول : طب شكرا
الطبيب: لا شكر علي واجب استاذ اسر بعد اذنك
اسر. : اذنك معك
ثم يذهب اسر بتجاه الغرفة التي يوجد فيها حازم وعندما يدخل الغرفة ينظر الي ذلك الشيطان حازم بحزن ثم يذهب بتجاه.كرسي وسحب كرسي ويضعه بجوار الفراش الذي ينام عليها حازم ويجلس عليه بينما وضع رأسه بين يدي الاثنين وهو يتذكر كل ماحدث اليوم وكلمات تنسيم التي تمزق قلبه دون ان تشعر تنسيم بذلك وهي تعلم مالذي تفعله كلماته في هذا العاشق الذي يعشقها الي حد الجنون وبعد وقت ليسه بكثير كان يحاول حازم ان يستيقظ وصدر من فمه بعد الكلمات الغير مفهومة
حازم دون واعي:. اسر اسر
يهز اسر حازم برقه وهو يقول : حازم ايوه يا حازم انا اهنايه جنبك اهو عاوز حاجه
يفتح حازم عيناه وهو يقول بفزع مصتنع. -لا مافيش حد يقرب منهم لا لا
يضم اسر حازم وهو يقول بحزن:. اهدي يا صاحبي كل حاجه بخير ماتخفش اهدي كل حاجه بخير يا صاحبي كل بخير بس اهدي واحكي لي اي اللي حصل ومين الناس دي وكانوا عاوزين اي ولي قتلوا ميرفت
ينظر حازم الي اسر وهو يقول بدهشه وصوت عالً و يحاول ان يتلاعب بعواطف اسر:
– زعيم المافيا يا اس زعيم المافيا ها يقتل الكل انا مش عاوز اموت مش عاوز اموت يا اسر هو هو هو قالي انه ها يقتل الكل انا مش عاوز اموت انا عاوز اتجوز واجيب عيال عاوز اعمل اسرة وحب واتحب انا عاوز اعيش يا اسر مش عاوز اموت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني متملك قاسي)