رواية تزوجني كبير البلد الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول
رواية تزوجني كبير البلد الجزء الرابع
رواية تزوجني كبير البلد البارت الرابع
رواية تزوجني كبير البلد الحلقة الرابعة
لواحظ
طبعا هعمل اكده جلال اتظلم كتير من اخوي
بكفايه بقي ظلم لحد أكده
مشيره
أنا مش فاهمه حاجه بس مش مهم افهم
أنا عايزه امشي من البلد هنا وخلاص
اتجوزت حبيبي , وفي الوقت ده دخل
سلطان وقال
سلطان
اها انتي هنا يا لواحظ غريبه يعني اي اللي جابك
وبعدين يلا جهزي نفسك يا عروسه
لواحظ
هي مش هتتجوزك يا سلطان وانا اللي هقف
قدامك
سلطان
وانتي قد كلامك ده يا لواحظ بلاش يا خيتي
علشان مزعلش منك
لواحظ
بلاش يا خي ارجوك سيبها ترجع مع جلال
هي مش هتعرف تكون مرتك
سلطان
صبري معاكي نفذ يا لواحظ امشي قدامي
وانتي كمان يا مشيره امشي من هنا هتروحي
بيتي مع لواحظ
مشيره
قولتك مش همشي من هنا الا لما اشوف
جلال خارج من الحبس
سلطان
هو خرج وعمه قدامك اهو تقدري تسالي
ان كان خرج ولا لا ، وفي الوقت ده دخل
عتمان وقال
عتمان
خدي كلامي في التلفون وانتي تعرفي
هو فين ، وانا اخد التلفون وقولت
مشيره
الو ايوه يا حبيبي سامحني اي اللي عملته
والله كان غصب عني من كتر حبي فيك عملت كده
جلال
ارجوكي سامحني أنا واوعدك أن مش هسيبك
في البلد كتير ، وفي الوقت اخد سلطان
التلفون وقال
سلطان
كفايه لحد أكده بقي وامشي قدامي ، وفعلا
مشيت وروحت البيت ودخلت أنا ولواحظ
الاوضه
لواحظ
كان نفسي اساعدك والله وانك تمشي من
هنا جلال ده مش شاف من اخويا الا كل قسوه
مشيره
أنا مش فاهمه انتي ليه بتعملي معانا
كده علشان أنا صعبانه عليكي ولا اي بالظبط
لواحظ
جلال ده كان حب عمري انا كنت بحبه وسبب
أنه يمشي من هنا زمان أنا
مشيره
مش فاهمه يعني انتي بتحبي وعايزني أنا
امشي واتجوزوا
لواحظ
نفسي اشوفه سعيد في حياته والله متعرفيش
أنا بحبه ازاي أنا بحبه لدرجه ان عادي عندي لو هو حب واحده غيري وفكر يتجوزها
مشيره
بجد اخوكي ده ظالم اوي وانا نفسي
اخلص منه واريح البلد كلها من شرو
لواحظ
بلاش يا خيتي تعملي حاجه تندمي عليها
عمرك كله عيشي وارضي بنصيبك وخلاص
وعدا كام يوم وبعدها دخل سليمان
الاوضه وكان معاه فستان فرح
سلطان
مبروك يا عروسه الماذون جاي في الطريق
يلا اللبسي الفستان وانزلي ورايا
مشيره
هو انت اي فاكر أن كل حاجه بمزاجك ولا اي
هو أنا عروسه بلاسيتك في ي ايدك وقت ما تحب تتجوزها هتكون جاهزه
سلطان
امال انتي عايزه اي اقولك قلبيها ولا كمان
عايزني استاذنك أن الماذون يجي
مشيره
والله ده حقي المفروض تاخد راي الفرح
يكون امتي وبعدين انا مش جاهزه الفتره
دي نفسيا مش مؤهله
سلطان
اي مستنيه الوقت المناسب علشان تحبني ولا
اي
مشيره
لا ريح نفسك أنا عمري في حياتي ما هحبك
يا سلطان
سلطان
طيب يبقي تخلصي وتلبسي الفستان
وتنزلي وتكوني جاهزه
مشيره
بجد متعرفش أنا بكرهك ازاي ، وبعدها
خرج ودخلت لواحظ
لواحظ
اسمعي يا خيتي سلطان خلقه ضيق ومش
هيستحمل اللي انتي بتعملي ده كتير ارجوكي
طولي بالك معاه شويه
مشيره
مش قادره انسي جلال والله ومش عارفه
هعيش حياتي مع اخوكي ازاي ، وفي الوقت ده
دخلت واحده منتقبه هي والخدامه
الخدامه
الست اللي هتحط ليكي الاحمر والأخضر
لواحظ
كويس انك جيتي بسرعه تعالي ادخلي وانا برا وياريت تخلصي بسرعه وخرجت لواحظ
مشيره
أنا مش عايزه حد يحطلي مكيب انا هعرف
احط لنفسي انتي مالك واقفه كده ليه
وبعدها شال النقاب كان جلال
جلال
حبيبتي والله ما عارف انا عملت كده ازاي بس
قولت إن سلطان اكيد نسيني وعلشان
كده رجعت البلد
مشيره
ينهار ابيض انت ازاي تيجي هنا ده لو شافك
مش هيحصل كويس وبعدين هو انت مش
مشيت من البلد جيت ازاي
جلال
اسمعي اوعي تخلي يقرب منك انتي سامعه ولا
لا
مشيره
طيب انا خايفه عليك لو شافك مش هيحصل
كويس
جلال
لواحظ قالت هتعرف تخرجني من هنا
ارجوكي يا حبيبتي استحملي بس عقبال
ما اعرف اهربك وفي الوقت ده الباب خبط
مشيره
ايوه مين اللي بيخبط ، ارجوك يا جلال اللبس
بسرعه انا مش عايزه حد يشوفك هنا
جلال
ماشي ، وبعدها فتحت وكانت سنيه
سنيه
الف مبروك يا عروسه مش عايزكي تفرحي
انك هتكوني ست الدار أو ست البلد
هو سلطان أكده بيكون فرحان بالحاجة وبعدين
بيرميها
مشيره
هو انتي ازاي تتكلمي معايا كده وبعدين انا
ولا عايزه سلطان ولا عايزه اكون ست البلد
والله ونفسي امشي من البلد دي النهارده قبل بكره وبعدها بصيت لجلال بعد ما لبس النقاب وقولت ليه وانتي خلاص قولتلك مش هاحط ميك اب تفضلي امشي بقى ، وبعدها خرج
سنيه
لو عايزه بجد تطفشي سلطان منك سلطان بيحب اللي يعندو اوعد تعندي وهو هياخذ غرضه منك وهيرميكي زي اي وحده غيرك
مشيره
امشي اطلعي بره مش عايزه اشوف وشك هنا ثاني مش عارفه ليه حاسه ان اي مصيبه بتحصل لنا بتكون بسببك انتي ، وبعدها خرجت وانا
نزلت ولابسه عبايه سمرا وقام سلطان
وقالي
سلطان
ايه اللي انتي لابساه ده مش اديتك فستان وقلتلك انك تلبسيه
مشيره
البس ابيض معاك انت عمري ما هقلع الاسود طول ما انا مراتك، وبعدها كتبنا الكتاب وطلعت
الاوضه وهو طلع ورايا ودخل وقال
سلطان
غريبه ان لقيت باب الاوضه مفتوح ده انا قولت انك طلعت جري علشان تقفلي الباب وما اعرفش ادخل
مشيره
هو انت فاكرني خايفه منك يا سلطان انا عمري ما اخاف من واحد زيك على فكره انت جبان وما تقدرش تعمل اي حاجه ، وفي الوقت ده
قرب منها سلطان وقال
سلطان
وانا هوريكي الجبان ده هيعمل فيكي ايه يا مشيره وبعدها حصل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني كبير البلد)