رواية تزوجني كبير البلد الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول
رواية تزوجني كبير البلد الجزء الثالث
رواية تزوجني كبير البلد البارت الثالث
رواية تزوجني كبير البلد الحلقة الثالثة
سلطان
من ميتا يا مرا انتي واحده تقدر تقف قدام
سلطان وتتكلم معاه بالطريقه دي دي رجاله بشنبات ميقدروش يعملوا معايا أكده
سنيه
من حبي فيك يا سلطان عايزه اشوفك مع واحده غيري واسكت أنا غلطانه ان جيت وقولت ليك
علي الارض
سلطان
اسمعي يا مرا انتي انا لو شوفت وشك في الفيلا عندي هنا ثاني
ما تعرفيش انا هعمل فيك ايه
سنيه
وزي ما انت قوي يا سلطان انا كمان مبسيبش حقي وبكره تشوف أنا هعملك فيها أي
سلطان
ساعه بس تبص ليها بعينيك وشوفي انا اللي هعمل معاكي ايه اطلعي بره يا مرا مش عايزه اشوف وشك هنا ثاني وبعدها خرجت ودخلت
لواحظ اخت سلطان
لواحظ
مالها المرا دي يا سلطان كانت عايزه منك ايه وانت ليه كنت بتزعق ليها بالطريقه دي
سلطان
ختي تعالي يا حبيبتي سيبك منها دي مرا
خرفانه اقعدي كلي معايا
لواحظ
لا مش جعانه أنا سمعت حاجه أكده وكنت
عايزه اتحدد معاك فيها
سلطان
قولي يا خيتي مع ان عارف انتي جايه تتحدي فيه اي
لواحظ
طب ايه يا اخويا عملت اكده ما خلاص هو كان ساب البلد ومشي واكيد ناسيني وانا تجوزت واترملت معقول هو يتجوز ارمله
سلطان
طلعي جلال من دماغك لها لو عايزه عمره ما هيكون ليكي ولا انتي هتكوني به
لواحظ
طب لو بتحبني بصحيح خرجه من السجن وانا هقوله يمشي بره البلد وميجيش هنا واصل
سلطان
عارفه بس يا لواحظ لو عرفت انك شوفتي بعينيكي انا هعمل فيكي ايه واقولك كمان ما فيش قعدان في القصر عندك تعالي اقعدي معايا هنا
لواحظ
لا لا انا معرفش اسيب قصري واجي اقعد
اهنا ارجوك سبني هناك يا اخوي انا اخد
علي بيتي
سلطان
طيب على العموم الفتره دي لاني خلاص هاتجوز
لواحظ
ومن سعيده الحظ دي بقى اوعي تقولي ان هي امراه عتمان انت عايز تتجوز سنيه
سلطان
سنيه مين دي اللي انا بفكر فيها لا انا هتجوز مشيره حبيبه جلال
لواحظ
هو جلال حب عاشق طيب ازاي وهي موافقه
علي أكده
سلطان
وانتي عارفه ان حد يقدر يقول لاخوك لا
لواحظ
ربنا يتمملك بخير يا اخويا ويستر طريقك ويهديك على اللي انت بتعمله ، وفي بيت عتمان
راح سلطان
عتمان
مين سلطان بيه تعالى اتفضل ي الف مرحب
وبعدها دخل سلطان وانا كنت قاعده واول
لما شوفته اقعد قومت واقفت
سلطان
رايحه فين يا عروسه اذا حضرت الشياطين ذهبت الملائكه ولا ايه مش لازم تقعدي عشان نتفق انا وانتي
مشيره
رضي هيقولوا ليك عمي عتمان
سلطان
وانا حابب اسمعه منك انتي قوليلي شروطك ايه عروسه وانا موافق عليها ، وفي الوقت ده كان
عتمان واقف جمب مراته وقالها
عتمان
واه واه واه انت سامعه يا مرا دي كلها ايه معقول سلطان هياخد شروط من واحده ست
سنيه
العشق يعمل اكتر من اكده ، وقالت بصوت
واطي والله ما ههنينك عليها يا سلطان
مشيره
انا ماليش الا شرط واحد مش هروح بيتك الا لما جلال يجي هنا واشوفه بعيني وبعدين يرجع القاهره
عتمان
ماشي بس تكتبي الكتاب الاول يا مشيره
وبعدها بص لسلطان وقالو علشان يعني
تكون ضمنها
سلطان
هو انت فاكر ان سلطان بيضحك عليه انا قادر عملك ده من غير كتب كتاب وعارف ان انتي مش هتمشي لانك ما تقدريش تعملي كده وبلاش تقفي قصادي علشان ما تشوفيش الوش الوحش
مشيره
وانا مش عايزه اي حاجة غير اني اطمن على حبيبي واعرف انه مشى من البلد كلها متفتكرش ان انا في يوم من الايام هقدر احبك يا سلطان انا اهديك جسمي بس عمري ما هاديك قلبي
سنيه
انا مش عارفه سلطان ازاي سامع الكلام ده وساكت عليه
سلطان
ماشي يلا بينا يا عثمان علشان اخرج جلال من الحبس ، وفعلا راح وسنيه وقفت جمبي وقالت
سنيه
جدعه يا بنت ان انتي عملتي كده بس انتي ناويه على ايه هتتجوزي سلطان برده ولا
هتخذي جلال وتمشي
مشيره
انا داخله اوضتي ومش عايزه اتكلم في اي حاجه
سنيه
شوفي البت بتتكلم كيف ، وفي الوقت ده
الباب خبط وراحت سنيه فتحت
لواحظ
مساء الخير ازيك يا سنيه عامله ايه
سنيه
مين ست لواحظ معقوله انت منوره دارنا تعالي تفضلي ، وبعدها دخلت ولواحظ قالت
لواحظ
عايزه اشوف عروسه اخوي ده بعد اذنك يعني
سنيه
اه ومالو وبعدها دخلوا عندي وانا قومت
وقفت وقولت
مشيره
مين دي يا سنيه وحضرتك عايزه مني ايه
سنيه
ست البلد كلياتها اخت سلطان بيه خطيبك
وبعدها راحت لواحظ جمبها وقالت
لواحظ
ايه مش عايزه تشوفيني ولا ايه انا قلت لازم اجي اشوف عروسه اخويا اللي جننت عقله
سنيه
والله ما تعرفيش هي بتحب استاذ جلال ازاي وعايزه ترجعله بس اخوك بقى وانتي عارفه ، وبصت ليها لواحظ وقالت
لواحظ
وانت هتفضلي تتحدى دي معايا كده كثير ولا ايه ما تروحي تعملي ليا حاجه اشربها
سنيه
عنيا حاضر انتي تؤمري يا ست الناس وبعدها
خرجت وانا فضلت بصه ل لواحظ وقولت ليها
مشيره
اخوكي اللي بعتك بقى علشان تشوفيه العروسه الجديده ولا ايه بعدين كلها كام ساعه وهبقى في بيته ايه لازمته يعني ان انتي تيجي لحد هنا
لواحظ
اخويا اصلا ما يعرفش ان انا هنا انا جايه ليكي علشان اساعدك واقف جنبك واخليكي ترجعي لجلال متعرفيش هو ماسكين ازاي واخويا ظلموا كثير ازاي
مشيره
معقول انتي تقدري تعملي اكده طيب ازاي
وبجد انتي هتعملي كده وفي الوقت ده
قالت ليها لواحظ
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني كبير البلد)