رواية تزوجت مجنون الفصل الثامن 8 بقلم ملك حمدي
رواية تزوجت مجنون الجزء الثامن
رواية تزوجت مجنون البارت الثامن
رواية تزوجت مجنون الحلقة الثامنة
في اليوم التاني
صحي عاصي لاقه مريم مستخبيه في حضنه ابتسن وفضل باصصلها وبقي يبوس كل مكان في وجهها
_بضيق: بس يا عاصي عاوزه انام
-بضحك: قومي بقا يا قلب عاصي
وباسها من شفايفها
-بكسوف: عاصي بس بقا وغطت وشها
_بضحك: طب خلاص يلا قومي بقا
_قامت مريم ودخلت الجمام بسرعه وعاصي بيضحك عليها
قام عاصي دخل الحمام الفي الاوضه التانيه خد شاور وراح الاوضه لقي مريم قاعده ببجامه بتقرا في كتاب
-بتقرأي اي
-دي روايه بحبها اووي اسمها ******
-ايوه عارفها انا كمان بحب الروايات جدا
_وانا كمان
سكتوا شويه وبعدين مريم اتكلمت
_عاصي
-نعم
_هو انت بتشتغل اي انا نسيت اسالك
-بشتغل في شركه بابا بس انا اصلا ظابط بس بطلت شغله الظابط واشتغلت في شركه بابا انا الي بديرها هي تعتبى شركتي
-اها
_وانتي
-انا مدخلتش كليه بس كنت جايبه مجموع حلو في ثانوي
-كنتي في علمي ولا ادبي
_لا كنت علني علوم وكان نفسي ابقي مهندسه اووووي بس ماما نرظاش ادخل كليه
-جبتي كام
_جبت98% يعني جايبه مهندسه بترول
-ده انتي شاطره اهو….. طب اي رايك بقا اني هقدملك في احسن كليه هندسه
_بجد وجريت عليه حضنته
وهو كمان حضنها وهي اول ما عرفت الي عملته بعدت بسرعه
_انا اسفه دي من فرحتي واللهي
-وفيها اي انا زي جوزك برضوا
-ابتسمت: اانا جعانه
-طب تعالي ناكل
_ببس قبل ما ناكل انا عاوزاك تجبلي اخواتي
-حاضر نروح نجيبهم يلا بقا ناكل وطلعوا كلوا
….
♥استغفروا ♥
♥بقلمي ملك حمدي
….
عمرلقا شقه وقعد فيها وطلع في البلكونه يشم هوا لاقه الي بيتكلم
_اانت
-انتي مين
_اانا الي انت خبطتني… اي ده انت ساكن معانا في العماره
-ايوه لسه ساكن جديد
_معلش يعني انا اسفه اني بدخل بس كان شكلك زعلان اووي اول ما قبلتي وشكلك حالا زعلان ممكن اعرف اي الي مزعلك بما اننا بقينا جيران
-ابتسم وحكلها كل حاجه
_طب وهتعمل اي بقا
-انا عاوز اعيش لوحدي ومش عاوز حاجه من حد
_طب هتشتغل فين
-مش عارف لسه هدور
_طب اي رايك تيجي تشتغل معايا
-انتي بتشتغل فين
_بشتغل في شركه ليها علاقه بالديكور
-ااها انا متخرج من كليه مهندس ديكور الهي كليه تطبيقيه
_ااها طب كويس تعالي معايا بكره وانا هكلملك المدير
-تمام….. اه صحيح انتي اسمك اي
_اسمي ملك
طب انا داخله اانام عاوز حاجه
-لا شكرا انا هقعد شويه وهدخل
_تمام تصبح علي خير
-ببتسامه: وانتي من اهلو
قعد شويه يفكر وبعدين دخل نام هو كمان
…..
في اليوم التاني
صحي عمر اخد دوش ولبس هدومه لقي حد بيخبط علي الباب فتح لاقه ملك
_ببتسامه: صباح الخير يا عمر
-صباح النور
_جاهز
-ببتسامه: جاهز
ومشيو
……………..
بقلمي ملك حمدي
……………..
(في نفس الوقت)
عاصي ومريم كلو وخلصوا وراحوا علشان يجيبوا اخوات مريم
وصلو البيت
خبطت عاصي وفتحت ام مريم
-ييا اهلا وسهلا بالاستاذه … اي ده هو مش دا جوزك المجنون
_بعصبيه: ااحنا مش جايين نتعرف احنا عاوزين اخوات مريم مهو مستحيل تعرفي تربيهم وانتي رميتي اختهم في الشارع بس مترمتش في الشارع اترمت في حضني
-للا انت شكلك مجنون بجد بقا مين دي الي عاوزه اخواتها وهما اصلا مش اخوتها ولا انا امها يعنيا
_بصدمه: ازاااي اانتي مش امي
-اانا هقولك
_طب هنفضل واقفين كده قدام الباب
-ادخل يخويا
دخلو وقعدوا
-ها قولي
_من 30 سنه كده كنت بحب واحد وصحبتي البيست بتاعتي كانت بتحبه برضو الهي ام مريم وهو اتجوزها هي وانا اتقهرت وبعديها بخمس سنين كانت ام مريم حامل في مريم بس تعبت وهي بتولدها وماتت وانا قلت فرصه واتجوزت انا ايو مريم مع اننا خلفنا توأم بس هو بيحب مريم عن ولادي
بس دي الحكايه
مريم بتعيط: طب فين قبر ماما
-في *******
_طيب
ووراحوا المكان ده
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت مجنون)