روايات

رواية تزوجت مجنون الفصل الثالث 3 بقلم ملك حمدي

رواية تزوجت مجنون الفصل الثالث 3 بقلم ملك حمدي

رواية تزوجت مجنون الجزء الثالث

رواية تزوجت مجنون البارت الثالث

تزوجت مجنون
تزوجت مجنون

رواية تزوجت مجنون الحلقة الثالثة

بليل
بعد ما نيمت عاصي نزلت تحت عملت فشار وقولت اقعد علي التلفزيون وانا قاعده بتفرج لاقيت عاصي نزل _اي الي نزلت يا عاصي
-بصوت حنين: مش لاقيتك جمبي ومش كملتيلي القصه
_انا قولت انك نمت هو انت مكنتش نمت
-لا
-طب تعالي اتفرج معايا علي الكرتون ده ونخلصه ونقوم ننام
-ماشي
وجه جنبي وفضلنا ناكل فشار كنا بنسمع فيلك كرتون سندريلا الجزء التاني _انا بحب بحب الكرتون ده وانت كمان
-ايوه Cinderella او The princess and the shoe
_ايوه طب منتا شطور اهو
-ايوه
الفيلم خلص وانا عاوزه انام
_هتنام
-ايوه
_طب يلا روح علي اوضتك وانا كمان هروح علي اوضتي المهم خدت العلاج الي قبل النوم
_لا
-طب يلا اديهولك
_رحت ادهوله وبعدين نيمته ورحت انام في اوضتي
………………
………………
-مجهول1:ايوه اتجوز
-مجهول 2:انت تعرف البت دي
-مجهول 1:صراحه لا بس شوفتها دي بت جا*مده
(طبعا دلوقتي انتوا عارفين مين ده ده عمر اخو عاصي الصغير واد قمر اه بس شرا*ني جدا وبي*كره عاصي علشان احسن منه)
-مجهول 2:تمام خليك وراه ووراها تمام
…………….
بقلمي ملك حمدي
…………….
-ريم: ماما انا جعانه
-خودي يحببتي عملتلك ساندوتش انتي وادم
خلصوا اكل وبعدين جه ريم وادم جمب بعض وقالو
-ماما ميم وحشتنا هي فيم مش ناويه تقوللنا (ماما مريم وحشتنا هي فين) -بعصبيه: بصوا انا مش عاوزه اسمع سيره الز*فته دي هنا وعاوزين تعرفوا هي فين راحت في ستين دا*هيه اتجوزت ومش هتيجي هنا تاني
_ريم: ببس انا عاوزه اروحلها يماما
_متخلينيش اتعصب عليكي يا ريم انتوا اي قولنا ز*فته مش هتيجي مش عارفه بتحبوها علي اي
_يعني احنا مش هنكلمها حتي
-ايوه
-بعياط: يوووو بقا ودخلو
…………..
…………..
في بار قاعد عمر اخو عاصي بيستمتع بما حرمه الله وماسك بنت من وسطها لابسه فستان بيفضح اكتر ما بيخبي
-سكران: ماشي يا عاصي بقا انت تاخد كا الحب والاهتمام وانا لا
-البنت بمياعه: فكها بقا يعموري هييييي
-اموت انا طب بقولك اي تعالي اقولك كلمتين في شقه الزمالك
-يواد يشقي هيييي
وذهبوا لما حرمه الله فهو ده عمر
…………
بقلم ملك حمدي
………..
في اليوم التاني
صحيت من النوم قومت خدت شاور وبعدين لبست وخرجت علشان اروح لعاصي دخلت اوضته لقيته نايم
_عاصي
_اامممممم
_قوم يلا النهارده الجمعه مش هتصلي في الجامع
-ايوه هروح اصلي
-ماشي هروح اعملك فطار علشان العلاج
-ماشي
روحت عملت فطار وطلعتله فوق لاقيته خرج من الحمام عارى الصدر وديت وشي الناحيه التانيه بكسوف
-قولتلك يا عاصي البس علشان مش تعيه
قرب مني ورفع راسي ولاقيت عنيه الزيتونيه بتبصلي
-خلاص هلبس
_طب طب روح
-حاضر
دخل يلبس وانا خدت نفس طويل انا لما بشوفه كده بتوتر اصله قمر اووي وبعدين خرج لابس الجلبيه
_ااي يا شخنا
ضحك وبانت غمزاته: شكرا
-بسرحان: ها
-ضحك وقال: ها اي
_لا مفيش يلا خد كل علشان العلاج خد مني الساندوتش
خلص اكل وانا جبت الدوا وادتهوله
-بالشفا
-ببصلي ببتسامه ومتكلمش
-ممكن مش تضحك بصراحه بيبقي شكلك قمر اووي زياده عن اللزوم -ببتسامه: شكرا
-هو انت معلق علي كلمه شكرا لي
_ عادي بس هو في سره: اسكتي انتي مش عارفه بتعمليلي اي
سمعت صوت الاذان: يلا يا عاصي الاذان بأذن يلا روح صلي وتعالي علي طول
_حاضر
……………..
……………..
نزلت تحت قولت هتفرج علي التلفزيون قعت وبسمع فيلم سحر العيون لاقيت عمر داخل شكله سكران
-ازيك يا مزه بصتله بقرف وبعدين ركزت مع الفيلم لاقيته جاي عليا بيقولي: ماتيجي واللهي ما هتندمي
هوبا نزلت علي وشه بالقلم
-اانت قلبل الادب وبعدين اعمل اعتبار لاخوك
-مين اخويا المجنون
قلم نزل تاني
-ده احسن منك مليون مره
_ببعصبيه: انتي زودتيها طب تعالي بقا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت مجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى