رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ساندي أحمد
رواية تزوجت عدو حبيبي البارت الرابع عشر
رواية تزوجت عدو حبيبي الجزء الرابع عشر
رواية تزوجت عدو حبيبي الحلقة الرابعة عشر
ف يوم جديد
كانت ميرنا ف المطبخ بتحضر الفطور
جاءت سميه: بتعملي ايه ي حبيبتي
ميرنا بابتسامه: بعمل فطور
سميه: طب ليه تتعبي نفسك م في خدامين هنا و….
ميرنا:لو سمحتي ي طنط مسمهمش خدامين
سميه بسخريه: اومال اسمهم ايه
ميرنا: اسمهم عاملين
سميه : طيب خلصي عشان معاد نزول فهد قرب
ميرنا: حاضر
بعد شويه الكل كان بيفطر
قمر : بقولك ايه ي كبير عايزه اطلب منك طلب
فهد: اطلبي
قمر: يعني هو أصل
فهد: اخلصي ي قمر
قمر: بص بئا صحابي طالعين رحله وانا عايزه اروح
وقبل ان يجاوب فهد رد يوسف
يوسف: نعم ي روح امك
قمر: ايه الالفاظ البيئه دي اللي بتقولها دي
يوسف :انتي لسه شوفتي الفاظ ي بت…..
فهد:يوسف اسكت ثواني
فهد: الرحله دي فين
قمر: ف شرم الشيخ
فهد:انا معنديش مانع
يوسف: بس انا مش موافق
قمر: وانت مالك انت كنت ابويا او اخويا او خطيبي او جوزي
يوسف بغضب:لا بس انا ابن خالك
قمر؛ اديك قولت ابن خالي
فهد: خلاص كفايكم خناق
ميرنا اطلعي هاتي الفون نسيت اجيبه من فوق
ميرنا : حاضر
ركبت ميرنا ولكن ملقيتش الفون وكانت بدور عليه فجاء لقيت فهد قدامها
ميرنا: هو فين الفون بتاع دا
فهد: اهوو معايا ف جيبي
ميرنا: وهو طالما معاك بتخليني ليه ادور عليه
فهد: تقدري تقولي بتسله
ميرنا: واحد مغرور
فهد: انا عارف نفسي ويالا روحي اعملي فنجان قهوه قبل م اروح المكتب
ميرنا:وياتري هتعمل زي امبارح بليل ولا ايه
فلاش باك
ف غرفه فهد الساعه 12
بعد م القهوة طلعت مظبوطه فهد قالها انه بيحبها ساده راحت وعملت واحده تاني
كانت ميرنا واقفه مستنيه فهد لما يصحي
ميرنا بصوت واطي: وان شاءالله هيصحي امتي دا انا هصحيه لا لا هو قالي متصحنيش اوففف ايه دا
فضلت واقفه لحد م جاءت الساعه 1 فهد هو بيتقلب الناحيه التانيه فتحه طرف من عينه لقاها بتغمض ف عيونها
فهد: ميرنا
ميرنا فتحت عيونها بسرعه: ايوه
فهد:ايه اللي موقفك كدا
ميرنا بنعس:ماهو انت قولت لو لقيتيني نايم مصحكش واستناك لحد م تصحه
فهد: انتي غبيه صح
ميرنا بنعس:بقولك ايه بطل غلط واهي القهوه جنبك ابقا اشربها انا عايزه انام مش قادره
فهد:وتفتكري بعد الوقت دا هشربها بارده
ميرنا هي ومتجهه الناحيه التانيه ع السرير :لا وربنا منا قايمه تاني انا مش قادره ونامت واتغطت
صعبت علي فهد
فهد:طب هعديهالك المرادي
ميرنا مفيش رد كانت نامت
فهد: انا وراكي لحد م شوف اخرتك ايه
فلاش
بعد مخلص الفلاش باك اللي حصل امبارح
فهد: لا مش هعمل زي امبارح بس متتاخريش ي مرمر
ميرنا:نهار اسود
فهد:ايه ف ايه
ميرنا: مين قالك ع الاسم الز*فت دا
فهد: اسم مرمر
ميرنا بعصبيه:متقولش الاسم دا قدامي انا صدقت مخلصت من رنا هتطلعلي انت
فهد برفع حاجب:صوتك ميعلاش
ميرنا: طيب ونزلت ل تحت تعمل القهوه
ف مكان تاني بعيد عن القصر
مازن : يعني كله تمام…..طب واللي عندك اخبارها ايه ……انا خايف لتنكشف وتودينا ف داهيه…..خلاص ماشي ….بعدين بعدين سلام
ف القصر
ميرنا بتخبط ع الباب بتاع المكتب اللي ف القصر
فهد:ادخل
ميرنا: اتفضل القهوه
فهد كام مشغول بالاب توب
ميرنا بنوتر:احممم ف فهد
فهد وهو مازال ينظر ف الشاشه الآب توب قائلاً:اممممم
ميرنا:يعني لو ممكن يعني اني
فهد ساب الآب توب ونظر لها قائلاً: اخلصي مش فاضيلك عايزه ايه
ميرنا:بكره عايزه اروح ل رنا
فهد: ليه ان شاءالله
ميرنا: اصل بكره عيد ميلادي وانا متعوده احتفل بيه انا ورنا ف كنت عايزه اروح انا عندها عشان نحتفل
فهد بابتسامة: كل سنه وانتي طيبة ي ستي
ميرنا: وانت طيب هاااا قولت ايه
فهد: لأ مش هتروحي ف حته عش….لتتركه ميرنا وتركب فوق ببكاء
ف غرفه قمر
قمر: تقدر تقولي انت مالك بيه
يوسف: يعني انتي مش هترجعي عن اللي ف راسك وتلغي السفريه
قمر: لأ لأ
يوسف: طيب ي قمر انتي حره
ثم تركها وهو متعصب
قمر: غبيه غبيه كنتي سمعتي كلامه يمكن كان حبني اوفففف
ف غرفه فهد
كانت ميرنا ع السرير بتبكي
دخل فهد لقها زي الاطفال منكمشه ف نفسها
فهد: ميرنا
ميرنا:لا رد…
فهد : مرمر
ميرنا بسرعه قامت قائله: متقوليش الاسم دا
فهد: تقدري تقولي بتبكي ليه
ميرنا راحت ووقفت قدامه :عشان مش هتخليني احتفل بعيد ميلادي
فهد: مين الحيوان اللي قال كدا
ميرنا: انت
فهد برفع حاجب: ميرناااااا
ميرنا:انا اسفه
فهد: ماهو لو حضرتك بتسيبي الواحد يكمل كلامه كنتي فهمتي انا اقصد ايه كنت هقول مفيش روح عند رنا عشان هنجبها هنا ونحتفل سوا ميرنا بفرحه: بجد والله
فهد: ايوه بجد
ميرنا وبحركه عفوية حضنته وووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت عدو حبيبي)