روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الثاني والثلاثون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الثاني والثلاثون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الثانية والثلاثون

زياد ويبتسم : هو اي الي مش فاهماه
سام : الي قولتو
زياد : وانا قولت اي
سام : قولت بحبك
زياد بإبتسامه : وانا كمان
سام بإستيعاب : اي ده !! انت بتضحك عليا
زياد : طيب انا بتكلم جد علفكره
سام بخجل وتبعد نظراتها عنه : اي الي انت بتقولو ده يازياد احنا صحاب وبس
زياد : واللهِ طيب بصيلي وقوليها
سام وتبصلو وتتكلم بتردد : احنا صحاب
زياد ويبتسم : متأكده
سام : اه
ويقاطعهم اتصال ل زياد
زياد : ايوا ياحبيبتي
تمارا : اتأخرت لي عملت الاكل من بدري اخلص هيبرد لو اتأخرت تاني هاكل انا
زياد : حاضر مش هتأخر و يحبيبتي كلي انتي مش لازم تستنيني
تمارا : انت مالك ياله من امتي وبتقولي يا حبيبتي بس ماشي انت الي قولت هاكل بس لو نسيتك متزعلش
زياد ويخرج برا العربيه ويقفل الباب وراه
زياد : ورحمه امك يا تمارا لو كلتي حاجه منغيري هزعلك
تمارا بضحك : ايوا كده هو ده زيزو
زياد : ياله سلام
ويفتح باب العربيه ويقعد
زياد : كنا بنقول اي
سام وتنح لي : مكناش بنقول حاجه ،، انا اتأخرت علفكره
زياد ويدور العربيه ويتحرك
_________________________________
زينه : بابا في حاجه انت لازم تعرفها
وليد : اي
زينه وتقعد جنبو
زينه : بابا هو انت مش تبقي اخو عمو خليل يعني اكيد ليك في الميراث
وليد : زينه ملكيش دعوه بالكلام ده
زينه : لي يا بابا ده حقك
وليد : لو ليا حاجه انا مش عايزها
زينه : بابا هو انت لسه في بينك وبينهم مشاكل
وليد : لا
زينه : اومال لما كنت بتتكلم مع مامه ادم كانت بتعيط لي اي الي قولتو عشان تعيط
وليد بصدمه : وانتي عرفتي ازاي مين الي قالك
زينه : عرفت وخلاص انا عايزه اعرف دلوقتي في اي اي الي بينك وبينها
وليد بعلو الصوت : زينننه اي الي انتي بتقولييييه ددده
زينه بندم : انا اسفه يا بابا واللهِ مكنش قصدي بس انا عايزه اعر..
وليد : بس ولا كلمه قولتلك مفيش مشاكل بينا خلاص
زينه : طيب يا بابا بس في حاجه انا عايزه اقولهالك
وليد : اي
زينه : عمو كان كاتبلك الشركه الي هنا في الوصيه
وليد بعدم تصديق : وعرفتي منين
زينه : من مرات عمو بس هي مكنتش عايزه تعرفك ولا تديك حاجه من حقك بس انا اول ما عرفت كده خليت ادم يكتبها ب اسمي واهو الورق الي يثبت انها بإسمي يا بابا
َوليد : لي يبنتي انا مكنتش عايز حاجه
زينه : ده حقك يا بابا
وليد ويبتسم : ربنا يخليكي ليا يا زينه بس انا مش عايزها خليها ب اسمك وملكك شغليها انتي
زينه بتفكير وتبتسم : اشغلها انا !!
____________________________________
جلال : انت مينفعش تفضل كده انت لازم تتعالج قبل ما الخلايا السرطانية تتنشر ساعتها الأمر هيبقي صعب
ادم بصداع و وجع بطن : انا بطني وجعاني دلوقتي بطريقه غبيه
جلال : لحظه هديك مسكن دلوقتي بس انت لازم تلحق نفسك و تعمل عمليه استئصال الورم قبل ما يتضخم
ادم : واعملها امتي
جلال : اي وقت ممكن بكرا
ادم بتوتر : تمام
________________________________
زياد : مالك بتهزي في رجلك كده لي
سام بإنفعال : هو انتو لي مش بيملي عينكو واحده بسس ؟؟؟ لييي
زياد : اي الكلام ده
سام : ده مش كلام ده الي انتو الرجاله بتعملوه عندك انت مثلا بتقولي بحبك وانت متجوز اصلا
زياد بضحك : مين ده
سام : انت طالما متجوز بتقولي بحبك لي
زياد : يعني انا لو مكنتش متجوز كان ممكن يبقى في بينا حاجه
سام : ده لو
وتفتح باب العربيه
سام بحزن : روح لمراتك وحسن علاقتك بيها وابعد عني عشان انا لو مكانها مش هرضي ان جوزي يبقالو صاحبه
زياد بضحك : طيب استني
سام بعصبيه : انت بتضحك ليي
زياد : عشان دي اختي
سام بإستيعاب : اختك !!
وتبتسم : بجد
زياد : اه واللهِ
سام بخجل : احم طيب تصبح على خير
زياد : مردتيش عليا
سام : هبقي ابعتلك مسدج
زياد : لا هتصل بيكي عايزه اسمعك بتقوليها
___________________________________
مؤمن : تسلميلي يا بنتي
مروه : حبيبي
ويقاطعهم خبط الباب
سمر : روحي افتحي
مروه وتفتح الباب
مروه بإبتسامه : حسينن اي المفاجئه ديي نزلت مصر امتي
حسن : انهارده
سمر بفرحه : ابنييي حبيبي حمدلله على السلامه
وتبعد مروه و تحضنو
مروه وتبتسم بحزن
مؤمن ويلاحظ تغير مروه : حمدلله على السلامه يا ابني
حسين : الله يسلمك يا بابا
___________________________________
8:35AM الصبح
حنين : برضو مصره تروحي هناك يا زينه
زينه : هجيب هدومي وحاجاتي
حنين : نبعت الشوفير يجيبهم
زينه : لا ياماما انا عايزه اروح بنفسي متخافيش عليا هجيب حاجاتي وبس
حنين : طيب يا زينه
زينه وتبوسها : ياله باي ياحبيبتي
_________________________________
ادم بكحه شديده : مش هقدر اجي يا زياد
زياد : مالك يا ادم أنت تعبان
ادم : متشغلش بالك شويه كحه عادي
زياد : الف سلامه عليك يا صاحبي انا هخلص وهجيلك اطمن عليك
ادم : خليك يا زياد متجيش
زياد : لا هجيلك ارتاح انت دلوقتي
ادم : يا زياااد قولتلك متجيششش
____________________________________
زينه بعد ربع ساعه وتكون قدام الباب
سام بتفتح الباب وتخرج
وتلاحظها وتبصلها بعدم إستيعاب : انتي زينه؟؟ ازاي ازاي بتمشي هو انتي كنتي بتمثلي علينا
زينه بزهق : همثل عليكو لي
وتسيبها وتدخل
كوثر وتبصلها بصدمه
بهاء بفرحه : زينه ياحبيبتي حمدلله على سلامتك ينور عيني
ويبوس راسها
زينه بفرحه : الله يسلمك يحبيبي لولاك مكنتش هبقي واقفه قدامك كده
بهاء : انتي الي تعبتي مش انا
كوثر : احم حمدلله على السلامه يا زينه خير في حاجه
زينه بضيق خلق : شكرا ،، انا جايه اخد حاجاتي وماشيه
زينه وتدخل اوضتها وتبدأ تفتكر كل لحظه كانت فيها وكل موقف حصل
زينه وتفتح عيونها وتاخد نفس طويل وتمسك شنطتها وترتب في هدومها
وبعد 10 دقايق تكون خلصت وتخرج من اوضتها
زينه وتلاقي باب اوضه ادم مفتوح : اكيد هو في الشغل دلوقتي
بتدخل وتقفل الباب وراها
زينه وتبتسم لما تشوف صورتو وترجع تخفي الابتسامه بسرعه : اي الي انا بعملو دده
وتقعد علي سريرو وبصوت منخفض : هبقي بكدب لو قولت ان كرهتك بس مبقاش ليك مكان في قلبي بقيت واحد عادي بالنسبالي قليت من نظري بس ان اكرهك مقدرش اعملها انا مش عارفه مخليني اعاني وانا مراتك و وانا طلقيتك
وتقوم من على السرير ولسه هتخرج ويلفت نظرها ورق
زينه بتمسكو وتفتحو
زينه ودموعها تنزل : كانسر ؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى