رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دنيا فادي
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الرابع والعشرون
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الرابع والعشرون
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الرابعة والعشرون
ادم : ممكن تسامحيني على كل حاجه حصلت مني
زينه : اشمعنا جاي دلوقتي وتقولي كده؟
ادم : عادى حسيت بغلطتي
زينه : مم حسيت
ادم : وفي حاجه كمان انتي بجد جميله وقيمتك كبيره و انا الي مقدرتهاش ،، احم انتي عارفه سبب جوازنا فا على ما تخلص الإجراءات وكل واحد ياخد حقو هطلقك زي ما طلبتي انا مقدرش اظلمك معايا اكتر من كده
زينه وتحبس دموعها وتبتسم لي
ادم بإبتسامة : وطول الفتره دي احنا ممكن نبقى صحاب
زينه متردش
ادم ويلاحظ شنطه هدومها على الأرض
ادم بإستغراب : اي ده انتي لسه محطتيش هدومك في الدولاب
زينه : معرفتش احطهم
ادم : هحطهملك انا لو معندكيش مانع ؟
زينه : ماشي
ادم و يحركها بالكرسي لحد الدولاب ويجيب شنطه هدومها ويحطها قدامها على الأرض
ادم : اديني حاجه حاجه وقوليلي احطهالك فين بالظبط
زينه وتناولو تيشيرت
زينه : بص حطو من تحت عشان يبقى قريب ليا
ادم : حاضر
زينه : امسك الدريسات دي انا عايزه اعلقهم على شمعات بس مش عارفه هعرف اجيبو ولا
ادم : لو معرفتيش ابقي اطلبي مني وانا اساعدك
___________________________________
مروه بتساؤل : اومال هو فينه ؟
منال : استاذ ادم لسه مجاش
مروه بلوم : واللهِ يعني الاستاذ جايبني بدري وهو مريح في البيت
منال : هتلاقيه زمانو جاي
مروه : مم لا يجي بالسلامه
_________________________________
زينه : لا متحطش دي هنا بص خليها هنا اقرب
ادم : ماشي
ويقاطعهم خبط الباب
زينه وتتحرك بالكرسي لحد الباب وتفتحو
سام بإبتسامه مصطنعه : قولي ل ادم يخلص هنتأخر على الشغل
زينه بنفس الابتسامه : حاضر هقولو بعد اذنك
وتقفل الباب في وشها
_:.
سام بعصبيه : دي مستفزه اويي يا مرات عمو
كوثر : انا معرفش مالها اليومين دول
سام : انا الي معرفش ابنك مالو اليومين دول هو في اي والله يا مرات عمو لو ابنك طلع بيضحك عليا انا في الاخر لهبهدلو وافضحو واعرفو مين سام
كوثر : اتنيلي بقي
سام بزهق : هووف انا هستنااه برا
وتخرج برا البيت
سام وتكلم نفسها : ماشي يا ادم ماشي
وتتحرك وتلف قدام البيت
سام بإستغراب : اومال عربيه مين دي
وتفتح موبايلها وترن على أول رقم قصادها
زياد : الو
سام : هو انت فين
زياد : انا في الشركه اومال ادم مش جاي ولا اي
سام : ثواني اومال عربيه مين الي قصاد البيت دي
زياد : تلاقيها بتاعت ادم عشان كده قالي معديش عليه انهارده
سام بإستغراب : بجدد؟ مقليش يعني انو جاب عربيه
_____________________________________
زينه : علفكره ساميه هي الي كانت بتخبط كانت بتستعجلك عشان اتأخرت
ادم : ايوا ما انا سمعتها
زينه : طيب مش هتروحلها قصدي يعني هي مستنياك
ادم : هروح دلوقتي انتي مش عايزه حاجه تاني ؟
زينه بإبتسامه : لا
ادم : تمام
ويخرج من اوضتها
___________________________________
مروه : هاي زيزو
زياد : هاي
مروه : بقولك صح هى مين البت الي كانت واقفه معاك امبارح
زياد : بنت عم ادم لي
مروه بإستعجاب : بنت عم ادم واو بس شكلها بتحبو
زياد بتساؤل : وانتي عرفتي منين
مروه : عرفت مطرح ما عرفت بقي ملكش فيه
زياد : ما يمكن ما بتحبهوش
مروه بإبتسامه : تؤ بتحبو
زياد : ممكن بتحبو زي اخوها عادي
مروه بضحك : انت وقعت ولا اي
زياد وياخذ نفس طويل : ده انا اتزحلت
مروه : يومين و هتيجي غيرها توقعك وتفضل في الديره دي عشان انت مبترحمش
زياد : لا دي مش هيجي بعدها تاني خلاص وقفت عليها
مروه : ياواد !!
زياد : زي ما بقولك
___________________________
سام : اومال انت جيبت العربيه دي امتي
ادم : كلمت حد من كندا يتصرفلي في عربيه هنا واستلمتها من شويه
سام : طيب ،، هو انت هتكتب الشركه بإسم زينه زي ما قالت
ادم : وانتي مالك ملكيش دعوه انا هعمل اي
سام : اعمل الي عايزو بس متنساش يا ادم انك متجوزها عشان تورث بس هاا
ادم : عاارف
سام : ماشي يعني متستعبطش
____________________________________
زينه : انهارده الاشعه
بهاء بإبتسامه : جاهزه ؟
زينه بإبتسامه : ايوا
بهاء : ياله يابطل
وبعد مرور اسبوع على علاج زينه وحالتها تتحسن مره مع مره وعلاقتها ب ادم زي ماهي مبينيه على الصداقه وزياد يحسن علاقتو من سام ويقرب منها اكتر
مروه بإبتسامه : هو ادم جوه قصدي استاذ ادم
منال : ايوا بس في واحده معاه جوه
مروه : بقولك اي انا هدخل هقولو على حاجه كان طالبها مني وهخرج
منال : اوكي
مروه وتفتح الباب
مروه بحماس : انا خلصتت كل الي قولتلي عليه واقل من الوقت المتحدد عشان تعرف بس ان انا قد الكلمه الي بقولها
زينه وتلف وشها وتبصلها بإستغراب وإبتسامه
مروه بصدمه بعد شافت زينه و وشها يصفر وايديها تترعش وترجع لورا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)