روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الخامس 5 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الخامس 5 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الخامس

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الخامس

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الخامسة

سام بإستغراب وتستوعب الموقف : ايي دهه مين ديي وماسكه ايدك كده لي
وتقرب ناحيتهم بغيره وتشيل ايديها من على ايدو
زينه بعدم استيعاب : اي الي انتي عملتيه ده انتي مين اصلا وبتعملي اي هنا
سام بنظره تكبر وترجع شعرها لورا : انا ابقى بنت عمو و خطيبتو يحبيبتي انتي الي مين وبتعملي اي في اوضتو
زينه : ساميه ؟
سام : وعرفتي اسمي منين
زينه : عشان انا ابقى بنت عمك
سام وتنظر لها من أعلى لاسفل : انتي بقي زينه
زينه وتكمل بثقه : ومرات ادم
سام بإنفعال : نعممم؟؟ ادددم هو دده الوعد مش قولت هترجعع عشااان الشغل وبسسس مش قولتلييي كددده ؟؟ ردددد علياااا
ادم : اهدي
سام بعصبيه : واللهِ اي برود الأعصاب الي انت فيه ده انت مش سامعها بتقول اي
ادم بيشدها من ايديها ويخرج من الاوضه ويقفل الباب
ادم بتشويش : انا مبحبهاش بحبك انتي متنسيش ان لازم اتجوزها عشان اورث
سام : بجد يا ادم
ادم : ايوا
سام بتكشيره : وانا اي الي يضمنلي انك متحبهاش
ادم : و هحبها ازاي دي
سام : ما انت عينك زايغه وبتبص لاي واحده
ادم : وهو الي يشوفك يقدر يبص لغيرك
سام وتربع ايديها : ماشي يا ادم لما نشوف اخرتها اي
_:.
زينه بزعل : ياربي اي حظي ده ده انا كنت لسه هفرح انها بنت عمي تطلع بتحبو
ادم بيدخل ويقفل الباب وراه
زينه بلهفه : ادم هي الي قالتو ده صح
ادم : ااه وهو انا مش قولتلك اخرجي من اوضتي.
زينه : طيب وكلامنا انا لسه مخلصتش
ادم : احنا مفيش بينا كلام هو انتي اي معندكيش دم بقولك متجوزك مصلحه وانتي برضو لازقه واحده غيرك كانت طلبت الطلاق
زينه بإبتسامه : يعني انت شايف كده طب طلقني
ادم بتفكير : هاه!! مش دلوقتي طبعا لما اخد حقي
زينه : بس يبقى طول الوقت تسيب نفسك ليا
ادم بعدم فهم : قصدك اي
زينه : قصدي ان طول الفتره دي انا هخليك تحبني
ادم بتريقه : وده بالسحر ولا بالشعوذه
زينه بإبتسامه : بمجهودي
ادم وياخد نفس طويل : متحاوليش انا بحب سام
زينه بتفكير للحظات : قصدك ساميه
ادم ويهز راسو بمعنى اه
زينه : وانا بقي هنسيك اسمها
ادم : واي الثقه العمياء دي
زينه بتحدي : وتشوف؟؟
ادم بإنبهار من ثقتها : نشوف
زينه : اتفقنا
ادم : يلا اخرجي برا اوضتي
زينه بزهق : كل شويه اخرجي اخرجي اخرجي هو في ايي
ادم : مش ملاحظه مثلا ان مش حابب وجودك معايا
زينه : لا انا هخرج عشان انت بدأت تلطش بالكلام
_______________________________________
كوثر : يعني الواد ميخدش حقو عشان خاطر عيون حضرتك
سام بقمص : ومالها عيوني يعني
كوثر : لا انتي هبله بقي
سام : هبله فعلا عشان بحب ابنك
كوثر : انتي تطولي
سام : استغفر الله العظيم خلاص يا مرات عمو
كوثر : عايشه عشان تحرقي دمي وبس
وبيقاطعهم صوت زينه
زينه : اي ده مفطرتوش لي
كوثر : مستنينك انتي و ادم
زينه : ممم ادم جاي ورايا
ويخرج من اوضتو فعلا
كوثر : تعاليَ ياحبيبي افطر
ادم : لا انا رايح اقابل واحد صاحبي
كوثر بإستغراب : وصحبتو امتي ده
ادم : اعرفو من زمان
زينه : زياد؟؟
ادم بإستغراب : وانتي تعرفيه منين
زينه : ده كان صاحبك الوحيد وانت صغير مش بقولك انا فاكره كل حاجه ومش ناسيه
ادم بتجاهل : همشي انا ياماما
سام : ترجع بالسلامه يحبيبي
ادم بيبتسم ليها ويمشي
كوثر : طيب انا هطلع انام خلي بالك على زينه يا ساميه ها يحبيبتي انتو ولاد عم مش غُرب
ساميه بإبتسامه خبيثه : دي في عيني
سام عينيها بتفضل عليها لحد ما تطلع اوضتها وتسمع صوت الباب اتقفل
سام بغل وتمسك السك*ينه الي قصادها وتبص لزينه : بقي انتي يا مشلوله يا خطافه الرجاله تاخدي حبيبي مني انا هوريكي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى