رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا فادي
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الحادي عشر
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الحادي عشر
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الحادية عشر
سام : ده واحد بايخ عايز ادم يا جدو
زياد : انا كنت بهزر معاكي متزعليش بقي
سام وتبصلو من فوق لتحت وتمشي من قدامو
وتروح لأوضه ادم ومتلاقهوش فيها
سام : ولا في الحمام حتى هيكون راح فين دده
وتخرج من اوضتو وتخبط على باب الاوضه الي جمبها
سام وتفتح باب الاوضه وتكلم نفسها : روحت فين بس يا اد..
وبتلاقي زينه في حضن ادم
سام بشهقه : ييييييه
وتقفل الباب بسرعه
_:.
زينه بنعاس : ضلمه لا ضلمه لا
ادم : ضلمه اي احنا الصبح
زينه وتفتح عيونها وتلاقي نفسها ماسكه فيه بتستغرب و تبتسم للحظات وترفع راسها وتبص عليه : شكرا
ادم ويبعد عنها ويقوم من على السرير
ادم بتساؤل : للدرجادي بتخافي من الضلمه
زينه بإبتسامه حزن : مم
وتتحرك بجسمها وتمسك الكرسي عشان تقعد عليه ويرجع لورا
ادم في نفس اللحظه بيمسكو ويقدمو لقدام.
زينه بإبتسامه : شكرا
ادم : على اي ده مجرد تعاطف
زينه و ابتسامتها تختفي : تعاطف؟
ادم : بطلي وهم قولتلك انا بحب سام وعمري ما هفكر فيكي
زينه بتبرير : بس انت تبقي جوزي انا
ادم : على الورق وبسس
زينه : قولتك اديني فرصه وهتحبني
ادم : هحبكك على اييي؟؟؟ انتي مش شايفففه نفسك لي عايزاني احبك عافيه!!! انا لو بعاملك كويس فا ده مجرد شفقه عليكي مش حب وخلي في بالك انا مشش هحب ولا اتعلق بواحده محتاجه رعايه
زينه بتسمع كلامو ودموعها نازله : لي مش ممكن تحبني؟ عشان عاجزه!!
ادم بضحكه سخريه: ياااا انتي لسه واخده بالك؟؟ بس المهم فهمتي في الاخر وبعيدهالك تاني انا مستحيل افكر ان احبك حتي يزينه
زينه بكسره: ده انا بحبك اكتر من نفسي ياادم يومين بس متجوزين وانت بتعاملني بطريقه وحشه يومين وانا بتنازل عن كرامتي ف كل مره و عندي امل انك هيجي يوم من الايام ممكن تحبني..بس للاسف طلعت انسان كل ال بيهمه هو المظهر بس.
ادم بتنهيده : بالظبط انا كل الي بيهمني هو المظهر بس فكك مني بقا وشيليني من دماغك
زينه بعياط: صدقني هتندم يا أدم وهتقول ياريت الي جراا ما كان وخليك فاكر كلامي كويس عشان لما يجي اليوم ده هفكرك بكل كلمه قولتها ليا وبكل مره كنت بتكسرني فيها
ادم بينظرلها بشفقه: اليوم ده مش هيجي متوهميش نفسك و ابقي بصي لنفسك في المرايه الاول وبعدين قولي الكلام ده
وبيسيبها وبيمشي ويسيبها منهاره
_______________________________________
زياد : اي يمعلم كل ده
ادم : انت متصلتش لي قبل ما تيجي
زياد : اي يا ابني في اي انا قولت انت عارف ان هاجي دلوقتي
ادم : متفكرش تاني من دماغك
زياد : ماشي طب اي هتروح الشركه
ادم : اه ياله
____________________________________
بعد ربع ساعه
نهي : انا بستأذنك في اجازه يومين
مؤمن : يا سلام اسبوع بس ده انتي تؤمري
نهي : شكرا
مؤمن : ومنغير خصم عشان عيونك
نهي بإستغراب : والله ده كتر خيرك يا استاذ مؤمن
مؤمن : ما بلاش استاذ دي
نهى : افندم اومال اقولك اي
_:.
ادم : هي دي الشركه؟؟ اومال فين الناس فين الموظفين
زياد : مش عارف يمكن في حاجه حصلت استنيَ وهنفهم يمكن يكونو فوق تعاليَ نشوف
ادم ويطلع وراه
زياد : اهم يا عم
ادم ويمشي من جنبهم و يراقب شغلهم
سيد : بس انا خايف من استاذ مؤمن
على : يا عم هو ده بياخد بالو من حاجه ما كان خلي بالو من الشركه احسن فكك منو اصلا محدش هنا بيعملو حساب
وبيقاطعهم
نهيَ بزعيق : انت قليللل الادببب وانا غلطانه ان جيت اشتعل في شركه زباله زي دي
ادم و بيروح ناحيه الصوت والبنت تخرج من المكتب
ادم بإستغراب : في اي ؟؟
نهيَ : في ان ده انسان حق*ير معرفش شغلوه مدير ازايي
مؤمن بتناحه : انتي مرفوضه يا هانم
نهيَ : وانا ميشرفنيش ان اشتغل في شركه عر*ه زي دي
وتمشي
ادم : هو انا ممكن افهم اي الي بيحصل هنا
مؤمن بعدم اهتمام : وانت مين انت كمان
ادم بفخر وعلو الصوت : انا ادم الدنزاوي مالك للشركه
مؤمن بصدمه ويبلع ريقو بصعوبه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)