روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل التاسع عشر 19 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل التاسع عشر 19 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء التاسع عشر

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت التاسع عشر

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة التاسعة عشر

ادم ويبصلهم بإستغراب ويقعد على الكرسي الي جنب زينه
سام وتبص لزينه بغيظ
كوثر : ساميه
سام ومتردش عليها
كوثر : ساميه مبتاكليش لي
سام بعصبيه : مش عايزه اطفح
وتقوم من مكانها وتقرب ل ادم وتقف قصادو لثواني
سام : انا رايحه اجهز عشان اتأخرنا على الشغل يا ادم ها وتمشي من قدامو
بهاء : حد زعلها؟ هي مبتقلبش كده غير لما تكون زعلانه
كوثر : سيبك منها هي كده من ساعه ما جت
________________________________
مروه : اي يا ماما في اي
سمر : قومي ياله انتي هتنامي ل امتي
مروه وتمسك موبايلها
مروه : يا ماما الساعه 8 ونص المحاضره الساعه 1 هصحي اعمل اي
سمر : اصحي شوفي هتعملي اي شوفي حياتك شوفي هتتصرفي ازاي عشان ابوكي يخرج
مروه بهدوء : حاضر ياماما قومت اهو ممكن تتفضلي عشان اغير هدومي
سمر : عالله تنامي ربع ساعه واجيلك لو لقيتك نايمه هجيبك من شعرك الي فرحنالي بيه ده
مروه بضيق خلق : ياماما قومت قدامك اهو مش هنااام
وتقوم من على السرير وتدخل الحمام
وبعد ربع ساعه تكون جاهزه
مروه : انا خارجه
سمر : على فين
مروه بجنون : هو انتي مش مصحياني عشان اشوف اعمل اي في موضوع بابا
سمر : اه عايزه اعرف هتعملي اي عشان متهببيش الدنيا اكتر
مروه : مش عارفه هشوف هاتي بس مفتاح عربيتي
سمر : لي
مروه : اشوف لو هبيعها يا ماما مش قولتيلي كده
سمر : طيب روحي
__________________________________
زينه : انا خايفه من التمارين دي
بهاء : سهله وانتي شاطره وتقدري تتغلبي على خوفك
زينه : حاضر هحاول
كوثر : رايحين علي فين
زينه بتوتر : كنت عايزه اشتري كام حاجه وجدو صمم ميسيبنيش لوحدي
كوثر : طيب خليك انت واروح معاكي انا
زينه بتسرع : لا قصدي لا خليكي انتي مرتاحه جدو هيجي معايا متتعبيش انتي نفسك
_________________________________
سام وتقفل باب المكتب وراها
سام وتربع ايديها : ممكن افهم بقي اي الي حصل ده
ادم ويقعد على مكتبو : اي
سام : متستعبطش يا ادم انا شوفتك وانت خارج من اوضتها لا ومبتسم وكمان بتحركها بالكرسي انت شكلك عجبك الموضوع
ادم : ومفكرتيش بعمل كده لي
سام بنفاذ صبر : لي
ادم : عشان جدو ميعرفش سبب جوازي منها ومضطر اعمل كده عشان ميشكش في حاجه
سام : بجد؟ يعني عشان كده وبس يا ادم ولا بتضحك عليا بكلمتين
ادم : يعني انتي شايفه غير كده!!
سام وعلى وشك الدموع : خلاص ماشي بس عالله يا ادم تستغل ان مقفول عليكو باب و تقرب منها عالله
ادم : لا ده انتي هبله بقي
سام وتبتسم : خلاص انا واثقه فيك يا حبيبي
ادم : طيب روحي شوفي شغلك
سام : متخليني شويه
ادم بتحذير : روحي شوفي شغلك
سام : هووف حاضر
_:.
زياد : شوفتي مش قولتلك انو مش هيرفدك
هنا : كداب انت قولتلي هترشحني لي عشان يرفدني
زياد : واترفدتي؟
هنا : لا
زياد : حلاوتي بقي
هنا : قلم ولا اتنين؟؟
زياد ويحط ايدو على خدو : هاه لا خلاص واجبك واصل يمعلمه
هنا بضحك : ماشي
زياد ويلاحظ سام خارجه من مكتب ادم وعينو عليها لحد ما تدخل مكتبها
هنا بتلميح : حبيت يا قلبي ولا اي
زياد بسرحان : ده انا وقعت
ويستوعب الموقف
زياد : حبيبت اي لا طبعا
هنا : ده عينك هتطلع عليها
زياد : لا عادي انا مكنتش باصص عليها اصلا
هنا : هي مين؟
زياد : سام
هنا بإبتسامه وغمزه : وانت عرفت منين ان كان قصدي هي
زياد ويغير الموضوع : اي ده بصي وراكي ينهار اسود ده تعبان ده ولا اي
هنا بصريخ : فين ده
زياد بضحك : هبله اي الي هيجيب تعبان هنا
ويقوم من مكانو ويدخل مكتب سام
زياد : احم انا اسف لو وجودي كان مضايقك انهارده
سام بعدم فهم : قصدك اي
زياد : اصلك قومتي من على الاكل وانتي متعصبه
سام : طيب وانت مالك
زياد : حاسس ان انا السبب
سام : لا لا انت معملتش حاجه انا بس افتكرت حاجه خلتني انفعل بس شويه
زياد : اااه فهمت انتي مجنونه يعني وبتجيلك الحاله
سام وتبصلو بإبتسامه استغراب : مجنونه اي اي الي بتقولو دده
_____________________________
ادم : اتفضل
منال : في انسه عايزه تدخل لحضرتك
ادم بإنشغال : دخليها
منال : اتفضلي يا انسه
وتدخل
مروه : احم
ادم ويبصلها ويبتسم : اهلا
مروه : هو انت مش بدور على موظفين جُداد انا جايه اقدم
ادم بتسرع : مرفوضه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى