رواية تزوجت جاري العنيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رهف سيد
رواية تزوجت جاري العنيد الجزء السابع والعشرون
رواية تزوجت جاري العنيد البارت السابع والعشرون
رواية تزوجت جاري العنيد الحلقة السابعة والعشرون
وصلت عائلة ادهم قبل كتب الكتاب بيوم
علياء…اومال فين مراتك يا دومة مش شيفاها
نور وهي تنزل من على الدرج.. انا جيت
ركض ادهم نحوها …نزلتي لية
نور…يا ادهم انا اتخنقت من الاوضة فوق عايزة اشم شوية هوا
حملها ادهم بين يدية ونزل بها
نور…عااا يا ادهم نزلني
ادهم…هو دة اللي عندي يا اما تطلعي فوق
نور…لا خلاص احسن من فوق
رؤي….اتدلعي شوية يا بنتي قولي نفسي فايس كريم في حلويات اتدلعي شوية ولا انتي من النوع اللي مش بتتوحم
نور..اصتبري بس دة انا هوريه
صفاء…وحم اية
زهرة…اصل نور حامل في شهر ونص عقبال بنتك
هند وصفاء معا….ايييية
شاهنده بغيظ..مبروك يا دومي
رؤي…ومرات دومي ملهاش
علياء… لا طبعا ازاي مبروك يا نور
اجلسها ادهم على كرسي وجلس بجانبها…الله يبارك فيكي
عبداللة…والله وكبرت يا ادهم وهتخلف
على… عايز يعجزني بس اية ميقدرش
نور…ولا حد يقدر دة انا حتى كنت جايبالك عروسة حلوة كدة
رؤي…شوفتي يا زهره باعتك ورايحة تجوز جوزك
على…وانا اقدر برضو بس لو في جمال نور وحلاوتها انا موافق
ادهم…اية يا حجة ما تلمي جوزك
زهره…مش لما تلم مراتك اللي جايبة عروسة
نور….احم لا دية الغيرة صعبة في العيلة
قاطعتهم الخادمة …الغدا جاهز
بسمة بهمس لعلياء وشاهنده… شوفو اية اللي هيحصل
جلس الجميع على الغداء اكلت نور اول معلقة وبدات في السعال بقوة
ادهم…مالك انتي كويسة
نور…كح كح كح حراق وبدات دموعها في النزول
رؤي…خد اديها ماية
اقتربت زهره وتذوقت من صحن نور القت الطعام على الارض
زهره…الشطة جامدة في الطبق بتاعك
نظرت رؤي بغضب نحو الثلاثي
نور…كح كح ماية حرااق اوووي يا ادهم
رؤي….معلش كلي حتة العيش دية هتخفف الحرارة
زهره….الشطة الكتير مضرة للحوامل وبذات في بداية الحمل
بدات نور تهدا قليلا ومسحت دموعها
ادهم…اشمعنا طبق نور الحراق والاطباق كلها باردة
نظرت له رؤي ثم نظرت للثلاثي نظر لهم ادهم بغضب
زهره…الحمد لله انها جت عل قد كدة يا شيماء هاتي طبق تاني
شاهندة …يعني الشطه حتى لو متعملش كدة انا من راي ان دة دلع
نور…اولا الطبق بتاعي كان فية شطة كتير ثانيا انا مش بحب الشطة ثالثا ودة الاهم رايك خليه لنفسك ميهمنيش في حاجة رابعا حتى لو كنت بتدلع ميخصكيش
رؤي…انا من راي تسكتي وكفاية احراج لنفسك
حمحم علي قليلا انتهى الغداء وخرجت نور ورؤي للحديقة بينما ظل ادهم مع والده واعمامه
رؤي…عاملة اية دلوقتي
نور…احسن بكتير بس في شوية حموضة
رؤي…ههههه تعرفي بيقولو الحموضة كل ما زادت الولد شعرو بيبقى كثيف
نور…مناكل ليمون احسن
رؤي…واللهي فكرة بس انا مبسوطة اوووي كتب كتابي بكرة ومن اللي بحبو
نور…هههههه فكرتيني بكتب كتابي انا وادهم فاكرة كان عامل ازاي ههههه
رؤي…ههههههه دة كان مسخرة والمصحف ما شفتش زيو
نور..،طب بقولك اجري جيبي اللاب بتاعك ونكلم مجد ورغد
رؤي…اشطا وهما لسه معرفوش انك حامل
ركضت رؤي احضرت اللاب الخاص بها واجرت اتصالا
مجد….هاااااااي بنات
نور…هلوو مجودة
رؤي…ازيك يا حماتي سابقا وصحبتي حاليا
مجد….هههههعهه مبروك يا رورو راح تصيرين عروس وبكرة ملكتك
رؤي…ايوة يا اوختشي خلاص مش هبقى سنجل
رغد…احم احم نحن هنا
نور….رغوووودة هاي يا احلى ماما
رؤي…رغود الموزة الحلوة اللي كلها شهرين وهتولد احلى بنوتة
خالد…واحنا نستونا
رؤي…عيب عليك يا اسطا
على….والله خالد شغال في شركة مو في تاكسي
رؤي….ههههههه اسكتو انتو معرفتوش ايه اللي حصل
خالد…ايش في يا اذاعة
رؤي…في ماما جديدة هنا
صرخ الجميع…نووووور
نور…وداني يا بشر
على….مبرووووك يا قزومة
ادهم…مين اللي بيقول قزومة على مراتي
خالد…مبروك يا ادهم يتربي في عزك
جلس ادهم بجانبهم …تسلم يا خلودة انتم السابقون ونحنو اللاحقون
على…المفروض انا اللي اقول كذا
مجد…مبرووووك انا فرحانة جدا مشانكم
رؤي…ايوة ايوة من لقى احبابو نسى اصحابو انا كتب كتابي بكرة
خالد…صح مبروك يا رؤه
رؤي…تسلم يا خالودة
رغد….ادهم ابعد اختك وزوجتك عن زوجي
ادهم…ههههههههه البت بتغير
على….ههههههه والله كل الحريم كذا اسالني انا
ادهم…ايوة يا خبرة
خالد…انت معلم واحنا منك نتعلم
رؤي….انا عايزة افرح يا بنات مفيش حفلة توديع العزوبية للستات
مجد…ههههههه يا ليت
بسمة…انتو بتعملو اية
رغد…مين هذا اللي دخل بالخط
رؤي…طب بصو هكلمك بكرة واخليكو تحضرو الحفلة من الاول الي الاخر
مجد…واو كتير متحمسة ومبروك مرة ثانية لك ولنور
خالد…مبروك يا صبايا
نور…الله يبارك فيكم باي
على…باي
رؤي…خير نعم يا بسمة
بسمة…طنط زهره عيزاكي جوة
رؤي..خلاص اتفضلي وانا هاجي وراكي
ذهبت الفتاتان وضم ادهم نور الي صدرة
ادهم…عاملة اية دلوقتي
نور…انا كويسة وعمر كويس
ادهم…لا انا عايز بنت
نور…كل اللي عاوزو ربنا يكون يا حبيبي بس انا عايزة ولد
ادهم…سبتيني سبتيني بس ممكن طلب
رفعت نور وجهها ليصبح مقابل وجهه …نعم
اقترب ادهم من وجهها وظل يطبع قبلاتة على شفتيها ابعدتة نور
نور…بس يا ادهم احنا في الجنينة
ادهم… ماشي ماشي بس هما اول ٣شهور بس
نور…. اممممم انا عايزة انام
ادهم..وانا كمان تعالي نطلع
نور…يلا
وقف ادهم ورفعت له نور يدها كي يحملها
ادهم…لا كدة اوفر المشي للحوامل مفيد
نور…شيلني يا ادهم
ادهم…بس..
نور…شيلني يا ادهم
حملها ادهم ودخل وجد الحريم يجلسون والرجال غير موجودين
زهره… هي نامت
ادهم…اه
رؤي…طب براحة عليها وانت شايلها كدة
شاهندة…ومش خايف على ضهرك لحسن يوجعك
ادهم…ضهري ولا مراتي وابني
رؤي…طب طلعها فوق يلا
صعد ادهم ومدد نور على الفراش وجلس بجانبها قليلا ينظر الي ملاكة النائم الي ان نام هو الاخر
علياء…سوري يا طنط زهرة مش شايفة ان ادهم بيدلع نور زياده عن اللزوم
زهره… لا بلعكس ادهم بيعامل مراتو حلو جدا وهي بنت حلال وتستاهل كل خير.
هند…بس برضو انتي حما لازم تبقي جامدة
((حما لما تبقى تاخدك 😂))
رؤي…مش لازم تبقى شديدة يا مرات عمي عن اذنكم علشان بكرة ورايا يوم طويل
غادرت رؤي وتركتهم ما ان صعدت الي غرفتها حتى اتصل بها عمار
عمار…الحب بتاعي عامل اية
رؤي…كويسة
عمار…انا مش مصدق خلاص بكرة هتبقى مراتي وحلالي ودنيتي كلها
خجلت رؤي من كلامه
عمار…اكيد وشك بقى زي الفراولاية
رؤي…بس بقى يا عمار
عمار…بكرة بس بكرة سلام يا موزتي
رؤي…سلام يا عمار
اغلقت الهاتف وبدات في القفز على الفراش الي ان نامت ثاني يوم استيقظت نور بكسل كبير على المنبة
نور..ادهم ادهم يلا اصحي
ادهم…بس بقى انا عايز انام
نور..قوم بقى انا اصلا عايزة انام
سحبها ادهم لتقع بين احضانة
نور…براحة يا ادهم انا حامل
ادهم…نسييت خلاص نامي بقى
نور…بس رؤ……
قاطعت كلامها عندما وجدت ادهم يقبلها بكل حب ثم ابتعد عنها
ادهم…نامي بقى
دفنت نور راسها في صدرة ونامت بينما هو احتضنها واكملو نوم
دقت الساعة الثالثة
رؤي….لا كدة كتير انا هروح اصحي نور كدة كتير اووي
زهره… مليش دعوة
رؤي….ماشي اطلعي انتي منها يا ماما
ركضت رؤي الي الغرفة وظلت تطرق الباب
ادهم….مين
رؤي…انا يا سي زفت
ادهم…اتنيلي ادخلى
فتحت رؤي الباب وجدت ادهم نائم ويحتضن نور وهي ايضا نائمة قفزت رؤي على الفراش
ادهم…يا بنت المؤذية ما براحة
رؤي….نور نور اصحي يا زفتة الكوافيرة جاية
نور….شوية يا رؤي علشان خاطري
رؤي….اصحي يا كسولة
ادهم..ما تسيبيها بقى
رؤي…لا يعني لا
نور…خلاص صحيت ارتاحتي
رؤي…لسة يلا قومي بقى
نهضت نور من الفراش بينما سحب ادهم البطانية على راسة مرة اخرى
رؤي…قوم يا زفت بقى
ادهم..انتي مش كنتي عايزة نور خديها وامشي بقى
خرجت نور من الحمام ومعه كوب ماء ورشتو على ادهم
ادهم…عااااا يا جذم
نور…اصحي بقى
ادهم…تعرفي لو مكنتيش حامل كان زمانك مرمية من الشباك
نور…واهون عليك يا حبيبي
رؤي….يا محن خلصونا بقى
ارتدت نور فستانها كان لونة ابيض ومعة بعض النقوشات باللون الازرق اللامع اما رؤي ارتدت فستان احمر كب وفي نهايتة زخرفة باللون الذهبي ووضعو مكياج خفيف وتم عقد القرن دخل ادهم وعمار الي الداخل جلس عمار بجانب رؤي
زهره…مبروك يا حبيبي
عمار…الله يبارك فيكي يا زوزو
نور…مبروك يا عمار مبروك يا رورو
عمار…مبروك ليكي يا نور على البيبي
نور…تسلم
اخذت زهره نور وادهم على جنب
زهرة…..ادهم حبيبي تاني مرة متنزلش مراتك
ادهم…هههههههه لية
زهره…كل شوية تيجي واحدة وعايزة تخطبها لابنها
ادهم بعصبية…. نعم
نور…وانا مالي يا لمبي
زهره…ههههههه معلش بس هي زي القمر باللون الابيض ولا العروسة
ادهم…وجالها كام عريس بقى
نور…تعرف تعد لغاية كام
ادهم… نووووور
زهره….بتاع ستة سابعة كدة
ادهم…يعني نص دستة وهي حامل كمان
نور….هههههههه معلش يا حبيبي انت اللي في القلب برضو
مر اربعة اشهر وضعت نور يدها على بطنها المنتفخة قليلا وتحركت من الفراش
نور…ادهم ادهم اصحي
ادهم…اية هتولدي
نور….هولد اية وانا في الخامس
سحب ادهم الغطاء علية…اومال مصحياني الساعة ٤الفجر لية
نور…جعانة عايزة اكول مكرونة بصلصة حراق يمي يمي
ادهم…انتي من امتى بتاكلي شطة
نور…انا نفسي فيها
ادهم.. وانا اعمل اية
نور…تعالا معايا نعملها
ادهم…لا تصحبي على خير
نور…بطل بواخة وتعالا بقى
ادهم…لا لا لا
نور…ماشي يا ادهم بس ابقى افتكرها
ادهم…ماشي
القت نور علية الوسادة وتركت الغرفة
عمار…اية اللي مصحيكي دلوقتي
نور…انت اية اللي مصحيك
عمار…عشطان
نور… عشطان في دكتور يقول عشطان
عمار… سيبك من عشطان وانتي
نور…جعاانة
عمار…ااااه شغل الحوامل جوع اخر الليل دة
نور…بالضبط عن اذنك بقى علشان جعانة ولو طولت هاكلك
عمار…لا يا اختي سلام هلحق المزة بتاعتي
نور..في راجل يقول على مراتو مزة
عمار…انا يلا سلاموز
نور…هههههه سلام
اكملت نور نزولها وبدات في صنع المكرونة وانتهت منها كلها غسلت الاواني الخاصة بها وخرجت وجدت زهره وعلي امامها
على…انتي اية اللي مصحيكي دلوقتي يا بنتي
نور…مفيش يا بابا كنت جعانة
زهره…وكلتي يا حبيبتي
نور…ايوة يا ماما كان نفسي في مكرونة اوووي
زهره…ههههههه اتوحمتي على مكرونة
نور…شكلي كدة
علي…بالهنا والشفا كلي كل اللي انتي عوزاة متحرميش نفسك من حاجة
نور…حاضر يا بابا عن اذنكم بقى علشان نعسانة
زهره…اطلعي يا حبيبتي ارتاحي
صعدت نور وجدت ادهم يغلق ازرار قميصة وسوف ينزل
ادهم..صباح الخير يا حبيبتي
نور لا رد
ادهم…مالك في اية
ظلت نور صامتة لا ترد وقف ادهم امامها
ادهم ..مالك بس طب انا عملت اية
نور…معملتش حاجة ممكن انام بقى
ادهم…لا مش هتنامي مالك
لم ترد نور
ادهم….اه علشان منزلتش معاكي اعمل مكرونة طب مهو بالعقل كدة حد يجوع بليل
نور ببكاء…وانا مالي هو مش ابنك اللي جاع
احتضنها ادهم برفق بسبب بطنها….ههههههه طب انتي بتعيطي لية دلوقتي خلاص متزعليش
نور…لا هزعل وابعد بقى
تمددت نور على الفراش ووضعت المخده على وجهها جلس بجانبها وازاح المخده اعادتها نور مرة اخرى ازاحها واعادتها مرة اخرى ازاحها ادهم للمرة الثلاثة ولكن قبل ان تعيد والوسادة وضع ادهم قبلته على شفتيها ابعدتة نور ولكنة لم يبتعد
ادهم بهمس امام شفتيها…خلاص انا اسف وبحبك
نور…ماشي ممكن انام بقى علشان ابني تعبان
ادهم… لا بنت
نور…بس انا عايزة ولد
ادهم…امممم مقابل
نور…مش عارفة
ادهم… طب تعالي وانا اقولك
قبل ان تتكلم نور كان ادهم يقبلها بحب بادلتة نور الي ان ذهبو الي بحور العشاق((يلا كل واحد على بيتو عيب كدة نكمل الفصل الجاي))
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جاري العنيد)