رواية تزوجت تلميذتي الفصل الخامس 5 بقلم علياء سليمان
رواية تزوجت تلميذتي الجزء الخامس
رواية تزوجت تلميذتي البارت الخامس
رواية تزوجت تلميذتي الحلقة الخامسة
يـا لـيـت الـعـمـر ڪـتـاب فـ نـرجـع لـلفـصـل الـذي ڪان يـسـعـدنـا🥺♥️
في منزل همس
كانت جلسه تفطر
ثوانى وسرحت بخياله
همس : يااااا شهر واحد بس قلب حياتى كلها من شهر كانت بفوق على صوت جدو كانت المدرسة دى متعه بنسبا ليا دلوقتي جدو مات 💔 والمدرسة كل يوم تحصل ليا مشكله فيه وحياتى كلها تخربطت أنا حتى مش عارفه اعمل ايه ولا اي مصيرى مع مروان ولا ايه إلى مستنينى
ولا امى أمى إلى راجعه بعد السنين تقول أنا أمك أنا اصلا معرفش يعنى أى أم ياااااا أنا حقيقى مش عايزه حاجه من الدنيا غير أن حياتي ترجع تمام زى الاول يااااا اللله
دقائق وقمت الطقت هاتفها
همس: ألو
مروان: أى وحشتك
همس:ننن لأ طبعا أنا كانت بكلمك عشان اقولك أنى ها روح ازور جدو
مروان:,اصبرى ل بكره ونروح سوه عشان أنا عندى فرح انهارده
همس: أممم لأ لأ أنا عايزة اروح انهارده
مروان: أممم ماشى بس ارجعى بسرعه تمام
همس: تمام 👍
وبعد انتهاء يوم دراسي عاد مروان إلى المنزل
على السفر
مروان: احم… كريم ساب المدرسة
همس: أنت إلى عملت كده
مروان:نعم … أنا أنا لو عايز اعمل كده كانت عملت من بدرى هو إلى ماشى من نفسه واسالى صحبتك
همس:كويس
مروان:من بكره أن شاء الله ها ترجعى المدرسة وكل إلى فات ينتسى
همس: أن شاء الله
مروان: يلا أنا رايح أجهز
همس: مروان خدنى معاك
مروان:لا لا مش ينفع
همس : مروان بالله عليك أنا طول الوقت من المدرسة للبيت والعكس صحيح
مروان: طيب ما أنا ذيك وإى المشكلة
همس بزعل،: خلاص يا مروان
مروان وهو يقلدها: خلاص يا مروان قومى فى 10 دقائق تجهزى
همس بفرح:ياااس 15 دقيقه
مروان:10دقائق يلا بسرعه
مروان:قدام مريتها عادى بتتدلع براحتها بستنها وبستعجلها تضحكلى وبصلها
… أى القمر ده
همس بخجل:ما أنا على طول قمر
وبعدين على فكره أنت عندك انفصام الشخصية كل ساعة بحالى
مروان: أنتى إلى عنيده
وبعدين ي بنتى تامر حسني قال أى .
صدقيني كل واحدة فى أيدها مفتح قلب جوزها تقدر تحول من وحش ل طفل مسك أيدها
😂 هاتى إيدك يلا
همس:يلا ههههههههههه
( يا مهدى نفوس 😂)
في الفرح كان في قاعة فخمه جدا
همس بنبهر:وووووووو تحفه
مروان بهمس: فضحتينا 🤮 😂
مروان: ألف مليون مبروك يا حبيب قلبي
العريس وهو يحتضن مروان:الله يبارك فيك يا مانو (مروان)
همس بخجل: ألف مبروك
كانت همس جلسه بجور مروان وتنظر للعروس الذي تلطقت صور مع أصدقائها وأهله وغيره وهى ترقص وسعيدة وذلك الفستان الابيض الذى يذيدها جملا جدا أنه يوم العمر كما يقال
لحظ مروان شرود همس
مروان: احم تجى نرقص سلو سوه
همس بفرح: ممكن
عمرو دياب🎻🎵
ومالو لو ليله تهنا بعيد وسبنا كل ناس أنا يا حبيبي حاسس بحب كبير مالينى ده الاحساس وأنا هنا جمبى اغلى الناس جمبى أحلى ناس … حبيبي ليله تعاله ننسا فيها إلى راح تعاله جوه حضنى وارتاح دى ليله تسوه كل الحياه ومالى غيرك ولولا حبك هاعيش ل مين حبيبي جايه اجمل سنين وكل ماد تحلى الحياه 🎻🎻♥️♥️
( أنا يوم فرحى مش هرقص سلو الا على الاغنيه دي 😂♥️)
في كل كلمه في الاغنيه كان مروان شردا في عيون همس
كأن كل كلمه في الاغنيه تعبر عن ما بدخله
أما همس ف هى كانت خجوله جدا ♥️♥️
“كَــمْ هو كَــافي أَنْ أنْــظُـرَ إلـيْـكَ وَ كَـأنكَ كُـلَّ العَـالم.”♥️
تمر الايام والأسابيع …………..
بعد مرور شهر
في المساء
مروان:,هااا فيهمتى
همس وهى تنظر الكتاب
همس: آه
مروان: أعيد الشرح تانى
همس بتركيذ: لا لا فهمت والله تمام
مروان:طيب تمام يلا حلى التمرين الثاني والثالث والرابع
همس بصدمه: أي أي أي أي
مستحيل دلوقتي بكره ها حلهم
مروان بحده:حلى دلوقتي وراكى أى
همس: لا والله تعبانه وكمان بدى اكلم ميرنا
مروان: ميرنا مش معاكى طول اليوم في المدرسة
همس:لا لا لا مكالمات التليفون دى بيبقى فيه حورات كتير 😂
( حصللللللللل 😂)
مروان بحده:طيب هاتى كده تلفون ده والله العظيم ما أنتى وخده الا لما تحلى التمرين فضل علي امتحانات أقل من شهر خلى عندك دم بقى
( خلى عندك دم يالى سايبه مذكرتك وقاعده تقرائى روايات يا بتعت الثانويه😒💔😂)
ذهب مروان خرج المنزل لوقت
بعد ما راجع
مروان: عارفه لو لقيت مش….
نظر لها كانت نائمه على الأريكة وفي يده الكتاب
ابتسم على برائتها
ثم حمله إلى سرير
في الصباح
مروان: على فكره أنا بقف في المطبخ ده اكتر منك هو مين أرجل
همس بنوم: والله كل واحد ادره بنفسه
ثوانى ولقت خياره 🥒تصتدم في وجه
مروان بحده:فوقى
همس:اااه
حلوه ها كله
مروان:اتنيلى افطرى عشان تقومى تحلى تمرين إلى حضرتك نمتى وسبتيها
همس بلل: اووووووف بقولك أنت وخدنى غسيل ومكو الاسبوع ده أنا مش مذكرة انهارده ها خد إجازة
مروان وهو يقف ويستعد للخروج
مروان: ولا حاجه
همس: والله ببتكلم جد
مروان: أممم
خرج
همس: والله العظيم مروان جوزى ده مهما يتظاهر بالقسوه جوه شخص طيب أوى
ثونى ورد من خلفه
مروان: أمم طيب أوى
همس: أى ده أنت راجعت….. اععععععع أنت جايب العصا دى ل مين
مروان بحده:ل مين!
الك طبعا معقول ها جيبها ل نفسى مثلا
همس: مروان متهزرش
مروان:وهى دى فيها هزار برده
تعالى بقى هنا
همس وهى تجرى : اععععععع وحيات أمك سبنى والله العظيم ل ذكر
والمصحف ل أكل الكتاب أكل
مروان: والله ما أنا سايبك
أنتى أصلا عايزه تتربى من جديد
ثونى وات مروان اتصال هاتفي من دبى
مروان:ثوانى ورجعلك
همس:ااااه الحمدلله غور غور
بعد ربع ساعة تقريبا
همس:, تأخر أوى
معقول يكون بيخونى أممم
ثوانى ودخل مروان وجه حزين
همس: أى ده فى أى مالك
مروان: أنا لزم أنزل دبى حالا
همس بحزن: أى ده لى
مروان:ماما تعبانه اوي
همس بحزن تحول اخفاء
همس: أممم….. ألف سلامة عليه ربنا يشفيه …طب…طب ها تمشى أمته
مروان’:بكره الصبح
همس:طب…طب أنا ها روح أحضر لك الشنطه
مروان:مش تتعبى نفسك
همس: لا لا ولا تعب ولا حاجه
ذهبت إلى الغرفة ودموعها تتسبق في نزول
دخلت إلى الغرفة مسرعاً
ونفجرت في البكاء
همس: بتعيطى لى دلوقتي مش ده مروان إلى كانتى عايزه يمشى من زمان أهو ماشى ااااه لى …لى بعد ما تعلقت بيه لى ها رجع أقعد لوحدى
ثوانى ومسحت دموعها حين سمعت خطوته قريبه من الغرفه
مروان: أى ده قاعد كده لى
همس: أى لأ مفيش
مروان وهو يحتضن وجها بين يديه
مروان: أوعى تحاولى تخبى دموعك عنى لأنى ها عرف
هنا انهارت همس وحصنته ببكاء
همس ببكاء: متسبنيش
مروان بحزن شديد : أنا مش ها سيبك صدقيني دول بس اسبوع
همس:ياااااا اسبوع
مروان: والله لو أن امتحانتك قربت كانت خدك معايا
همس: أنا … أنا تعودت على وجودك في حياتي … يعنى تعودت اصحه الصبح على صوتك وانام على صوتك وكل حاجه وكل حاجه والله أنا … أنا مش عايزه أرجع أحس بالوحدة تانى
مروان:ومين قال كده بس
أنا هابقى معاكى على اتصال طول الوقت
همس نوعان ما هديت شويه
مروان:يلا على نوووم
همس: هههه حاضر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت تلميذتي)