روايات

رواية تزوجت اميري الفصل الثاني عشر 12 بقلم اوشا مصطفى

رواية تزوجت اميري الفصل الثاني عشر 12 بقلم اوشا مصطفى

رواية تزوجت اميري الجزء الثاني عشر

رواية تزوجت اميري البارت الثاني عشر

رواية تزوجت اميري الحلقة الثانية عشر

بعد مرور ١٣ سنه كان فيه تجمع ف حديقه البيت
وكان الكل متجمع
سها وحسام واسيل وأمير وحتي إيلا وفهد واولادهم
دخل ابن حسام الكبير ودا عنده ١٢ سنه ونص
زين :بابا تعالا
حسام بص ل سها
سها بشك:يجي لي م تيجي انت
زين:سر بيني وبين المقدم حسام البنات مينفعش يسمعوا كلام الكبار دا تعالا يابابا
حسام اي ياض
زين وهو بيهمس ف ودنه هتعلمني ضر’ب النا’ر امتا تاني
حسام اسكت اسكت امك ودنها دبه النمله بتسمعها انت عاوزها تطلقنا
دخل ابنه التاني زياد ودا عنده ١٠ سنين
زياد:الحقني يابابا نيرو عايزه تاكل رجلي
حسام حضن زياد وقال ل نارين بنت أسيل وأمير في اي مالك ومال الولا لم بناتك ياعم أمير
امير:قول الكلمتين دول ل أسيل كدة وشوف هتعمل فينا اي
دخلت إيلا واسيل بتجيبوا ف سرتي لي
تعالوا نتعرف ب الابطالي الصغيرين
زين حسام الاباصيري ولد عنده ١٢ سنه
زياد حسام الاباصيري ودا عنده ١٠ سنين
ملك أمير الجرحي بنت جميله نسخه من أسيل وعندها ٧ سنين
نارين أمير الجرحي بنت جميله نسخه من ابوها نصيبه متحركه تؤام ملك
شغف فهد الجرحي دي يدوب لسه عندها سنه بتتعلم المشي
اتجمعوا الابطال علشان يفطروا وفجأه دخلت اسيا وهي بتعيط وطلعت تجري علي اوضتها
وسمعوا صوت فرمله عربيه جامد ومسلم داخل بيزعق
أمير:اي ياعم داخل بزعابيبك علينا لي تعالا كل لقمه
مسلم بص ل أمير وعيونه حمرا من كتر الغضب
اسيل:انا هاكل اللقمه ياحبيبي مفيش مشاكل
الكل بص ف طبقه وسكت
مسلم قاسي الجرحي شاب طويل وجسمه رياضي
شعره لونه بني وعيونه لونها رصاصي وحاده مثل
الصقر بشرته قمحويه عمره ٢٨ سنه
آسيا بنت جميله عيونها زرقاء جسمها ممشوق وبشرتها
بيضاء وشعرها بني طويل
مسلم بغضب:اسيااا افتحي الباب
اسيا:مش فاتحه يامسلم وخد دبلتك اهي
مسلم:طب والله يا آسيا لو قلعتي الدبله ل أقلع صوابعك من ايديكي
اسيل:اوبا الخناقه بتكبر شكلنا لازم نسيب الفطار
فهد:هيخلصوا خناق دلوقتي اكيد مسلم عامل كل الدربكه دي من غيرته عليها
وبعد شويه الصوت اختفي الكل خلص الفطار وقام
يغسل ايديه وطلعوا لقوا اسيا نايمه ومسلم بيغطيها وخارج
مسلم ب ابتسامه واسعه:صباح الخير ياقوم
الكل بضحك:صباح النور وضحكوا علي جنونه هو وآسيا
زين:عمو مسلم تعالا نلعب جوله
مسلم:اهدا يابني انت مش قدي
زين:بص عضلاتي اكبر من عضلاتك يابشمهندس
مسلم شال زين من قفاه زاي الكتكوت المبلول ب ايد واحده وقاله طب بص الحركه دي
نارين:بص بص اللقطه دي وطلعت التلفون وقالت كله يضحك
📸
وبتعدي الأيام وبيجي فرح مسلم وآسيا اخيراً
بس دا فرح مميز بقا
دخل العريس وكان لابس نضاره سودا وجلبيه وعمه
ووراه أمير وفهد وحسام وزين وزياد
علي اغنيه الصاعيده جم …حاضرواااااا
وعملو جو بقا والوان والقاعه سقفها بيتفتح إلكتروني
وضربوا نا’ر وصوا’ريخ
والرجاله رقصوا ومسلم وآسيا رقصوا مع بعض
علي اغنيه عصام صاصا
بت انتي المطرقه الي بتضرب قلبي دي في مخي معلقه
اوعي تبعدي عني انتي ورده أرض خضرا حبيتك بقالي
فتره ….. وأغاني تانيه كتير وكان فرح الكل اتبسط فيه اوي
واخيرا الفرح خلص ومسلم اخد حبيبت أيامه وعمره كله وطلع بيها علي المطار علشان يقضوا شهر العسل بتاعهم
عدا سنه وجه عيد ميلاد ملك ونارين
زياد:تعرفي انك شكلك حلو اوي يانارين
نارين؛اظبط ياض كدا مالك ف اي
زياد :عيله بومه اقسم بالله
زين لقي ملك نزله ولبسه فستان قصير وشه احمر
زين:اي الي انتي لبساه دا
ملك:نعم؟؟
زين:بقول اي الي انتي لبساه دا
ملك:انت بتعلي صوتك عليا؟؟
زين:اه
ملك استنا انا بقا هوطيهولك وضربته بالبوكس ف بطنه
فهد جري وقال ينهار ابوكي اسود اي يامجنونه دا الواد بيفرفر علي الأرض
ملك؛عيل مشفش تربيه وراحت ل أمير
ملك بدموع:شوف ابن صاحبك يابابا بيزعقلي قومت ضرباه
أمير:عملتي اي؟؟
ملك:بس وربنا مش قصدي اخلي يغمي عليه أصلي ضربته براحه 🥺
أمير رمي ملك علي الكنبه وجري يشوف اي الي حصل
نارين:ضربته يامفتريه
ملك:هاااا
نارين:مش انتي قصدي علي المفتريه الي وراكي
ملك لفت وشها ونارين طلعت تجري وتقول يافكيك
بعد مشاكل اليوم اخيرا جه الليل وعملو العيد ميلاد
اسيا بوجع:ااااه بطني
نارين:لاء ونبي يا خالتوا اسيا لسه ملحقتش افرح بالتورته
اسيا :الحقني يامسلم بولد….
مسلم فضل رايح جاي مش عارف يعمل اي
أسيل:شلها ياغبي
إيلا:انت لسه مصدوم
سها؛ايديكوا معايا يانسوان بره كله بره
الرجاله طلعت وبعد شويه خرجت إيلا وقالت مبروك يا عم مسلم ٤ عيال ٢ صبيان وال ٢ التانين صباين برضوا يتربوا ف عزك خد مراتك ومتجوش عندنا تاني…٢
الكل بارك لمسلم وكانوا فرحانين علشانه اوي
بعد فتره جه السبوع وعملوا السبوع والكل اتجمع
علي الكنبه كان قاعد قاسي وواخد نورا ف حضنه وجنبيهم سهام
ودول الاجداد
وقدامهم كان قاعد أمير وحاضن أسيل وجنبيهم فهد وحاضن إيلا وجنبيهم حسام والي حاضن سها
والأطفال بعد كدا
خدوا الصوره الجمعيه وكانت فوق الجميله …📸والصوره دي
اتبروزت واتحطت ف رسبشن الفيلا بتاع الأبطال
” الغلطة بتتغفر بس لو كان الي قصادك عرف غلطته”
“ربنا بيقبل توبه واحد قت..ل لو تاب فعلا من قلبه ”
“احنا مين علشان منسامحش”
“مش كل الناس تستحق نسامحها ونتعامل معاها تاني”
“لكن سامحوهم واقطعوا المعامله لو مش هينفع تتعاملوا تاني”
“متخليش الزعل يحولك بني ادم وحش”
“أنت اتغلب علي الزعل وخليك نضيف زاي م انت”
“عيش الدنيا بمرها قبل حلوها واي فايده الحلو لو مكنش قبليه مر مش هنحس بطعم الحلو ابدا غير لما المر يعدي”
“كُل مُر سَيمر ولكن خليك واثق دايما ف ربنا وعوضه ليك”

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اميري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى