رواية تزوجت العمدة الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء السادس عشر
رواية تزوجت العمدة البارت السادس عشر
رواية تزوجت العمدة الحلقة السادسة عشر
عنيات……الحق ي بيه الست غزل وقعت
فارس…..وقعت إزاي ثم جري ووصل لها رأها تنزف والدماء انتشرت تحتها
فارس بقلق…..غزل ف ايه حصلك ايه ردي عليا ثم نظر لأعلي وجد جنات تنظر له بخوف
فارس…..جنات إيه الي حصل واقفة ليه عندك مش تساعديها
جنات بخوف…معملتش حاجة معملتش حاجة
حمل فارس غزل وذهب بها إلي المشفي
فارس….دكتور بسرعة
الدكتور…..مالها
فارس…..وقعت من علي السلم
الدكتور….حضرو غرفة العمليات بسرعة
فارس….يارب استر
في فيلا العمدة
عنيات ذهبت إلي المكتب وطرقت الباب
مهران….أدخل
عنيات….الحق ي بيه الهانم الصغيرة وقعت من علي السلم وفارس بيه خدها المستشفي
مهران بخضه…وقعت كيف
عنيات….مدراش (معرفش ) ي بيه
امسك مهران الهاتف وقام بالاتصال ب فارس
مهران….إنت فين وغزل كيفها
فارس…لسه محدش طلع
مهران…ف انهي مستشفي اوعاك تكون وديتها مستشفي خرابة
فارس…لا ف مستشفي ******
مهران….طيب هجيلكم ثم اغلق عنيات اطلعي نادي عفاف وقوليلها تلبس بسرعة
عنيات….حاضر ي بيه ثم صعدت ست هانم
عفاف….مالك ي عنيات فيكي ايه
عنيات….الست غزل وقعت ونزفت كتير ي هانم
عفاف….بتقولي ايه
عنيات….دا الي حوصل
عفاف….طيب ناوليني (هاتيلي )العباية
عنيات….حاضر ربنا يجيب العواقب سليمة
لبست عفاف ونزلت للعمدة واخذو محمود وذهبو الي المشفي
بعد ساعة ونصف خرج الدكتور
الدكتور….الحمد لله خيطنا الجرح وهنحطها تحت المراقبة
فارس….يعني هي كويسة
الدكتور….كويسة بس قولي وقعت علي ايه
فارس….وقعت علي سيراميك
الدكتور….ربنا يستر ومتحصلش حاجة
فارس…..طب هو ممكن تحصل ايه
الدكتور….الخبطة شكلها قوية يعني ممكن تفقد الذاكرة وممكن تقوم عادي
فارس….يارب
بعد ربع ساعة وصل مهران وعفاف المشفي
مهران….ها حوصل ايه الدكتور طلع
نظر فارس لهم وجد محمود اتي معهم
فارس في سره ….(طبعا قلقان علي حبيبت القلب)
مهران….. ما ترد ي ولدي
فارس وهو ينظر إلي محمود….إيه إلي جاب دا هنا
مهران….وأنت مالك وماله انطق غزل كويسة ولا لع
فارس….كويسة الدكتور قال انه خيط الجرح وهنستني لما تفوق علشان يشوفها
عفاف…خير اي الي حوصل ي ولدي ازاي وقعت
فارس….مش عارف انا كنت مع الموظفين ف الجنينة
مهران….خلاص نشوف من الكاميرات لما نعاود(نرجع)
فارس ف سره…..(يارب متكنش جنات هي السبب) ثم مرت ممرضة وكادت أن تدخل غرفة غزل
فارس…ف إيه
الممرضة…مفيش هطمن علي المريضة
فارس…ينفع ندخل
الممرضة ….هشوفها واطمن عليها وادخلكم
فارس….تمام
بعد دقيقتين خرجت الممرضة وسمحت لهم بالدخول
دخل مهران وعفاف وفارس وكاد أن يدخل محمود ولكن وضع فارس يده علي صدره
فارس…..إنت رايح فين إنت متخلف
محمود…..هطمن عليها
فارس….تطمن عليها بتاع ايه امشي من وشي احسلك
محمود….لو حصلها حاجة او عرفت إن انت الي عملت كده مش هحلك
فارس…..خوفت انا كده يلا غور ثم دخل واغلق الباب
ثم نظر لغزل وجدها قد فاقت ورأسها متربطة بشاش ووجها شاحب
غزل…..اااه انا فين
فارس….ف المستشفي
غزل بدموع…..انا عايزة امشي
فارس….الدكتور هيجي يشوفك ونمشي
غزل….لا عايزة امشي دلوقتي انا كويسة
مهران….اهدي ي بتي
غزل….معلش بالله عليك عايزة امشي عايزة اروح عند بابا
مهران….اي الكلام الفارغ ده عاد
غزل….وحياة أغلي حاجة عندك انا مش عايزة اروح معاكم انا عايزة بابا واختي
اقترب منها مهران وقال بحنان…..مينفعش ي بتي دا لسه تاني يوم ليكي الناس تقول ايه
غزل….ميهمنيش كلام الناس
مهران….لا كيف ي بتي وكده تسبيني انا وعفاف دانا قولت انتي بتي الي مخلفتهاش يلا قوليلي وقعتي كيف وحصل ايه
غزل….بسبب حبيبه أبنك
فارس….كدابة
غزل نظرت الي مهران وقالت بدموع…..انا مش بكدب والله العظيم
مهران نظر الي فارس وقال…..متنساش إن في كاميرات
فارس…..مش ناسي يابوي بس مش هي هتعمل كده ليه يعني
مهران….مرتك بتتبلي عليها يعني
فارس….معرفش بس مش هي الي عملت كده
مهران…..ولو طلعت هي
فارس….لا مش هي
مهران…..فارس احنا ف مستشفي متخلنيش اعلي صوتي بتدافع عن وحدة زي دي علي مرتك انت غبي
فارس….يابوي
مهران….خلاص اخرس
فارس وهو ينظر لها بغل…..تمام
غزل….أنا مش بكدب
عفاف….خلاص ي بتي ارتاحي دلوقت المهم صحتك
غزل…عايزة اختي
مهران….حاضر بكره هتكون عندك
فارس….اي الدلع ده
مهران….قولت اخرس روح نادي الدكتور
فارس….طيب ثم خرج وقابل ف وجه محمود
فارس…اطمن ياخويا ممتتش
محمود بدموع….بعيد الشر عليها إن شاء الله تكون انت وهي لا
فارس….ههه بتبكي مفيش رجالة بتبكي
محمود….مانت تلاقيك معندكش قلب تحب لو حبيت وشوفت الي بتحبه حصلتله حاجة او مجرد ما تتخيل انه ممكن يضيع من ايدك هتبكي مفهاش رجولة دي
فارس…اممم طيب ثم ذهب إلي مكتب الدكتور
بعد وقت
الدكتور….ها ي غزل قوليلي فاكرة دول كلهم
غزل….اه
الدكتور….طيب كويس انتي لما هتتحركي هتحسي بدوخة فا خلي بالك
غزل…. تمام شكرا
الدكتور….العفو والف سلامة عليكي
فارس….الله يسلمك ي دكتور شكرا
الدكتور…..العفو انا كتبتلها علي الادوية بس نسيتها ف المكتب
فارس…اتفضل هاجي معاك اخدهم ثم خرجو
مهران….هروح اجبلك عصاير وأكل ترمي عضمك
غزل….لأ مفيش داعي انا مش جعانة
مهران….بس ي بت يلا ي عفاف ثم خرجو وبعدها دخل محمود
محمود….غزل إنتي كويسة
غزل….محمود بتعمل ايه هنا اطلع مينفعش كده حد يشوفنا
محمود…..بقولك انتي كويسة ولا لا
غزل….كويسة اطلع بقي
محمود….فارس الي عمل فيكي كده
غزل….محمود متدخلش ف اي حاجة تحصل لو سمحت
محمود….يعني اشوفك بيحصل فيكي كده واسكت
غزل…. اه
محمود….إنتي بتقولي ايه
ثم قاطعهم دخول فارس
فارس…..اي فين ابويا وامي مصدقتو الجو خلي
غزل….احترم نفسك
فارس نظر الي محمود وقال …..بره
محمود خرج بهدوء
فارس….انتي متاكدة ان جنات هي الي وقعتك .
غزل….اه متاكدة
فارس….امممم تمام بس عايزك تقولي حاجة كده
غزل…..نعم
فارس….تقولي إن مش جنات هي إلي وقعتك
غزل….لأ مش هقول
فارس…. تمام ثم خرج
غزل جاءت تقوم حست بدوخة……واحد حقير روحي منك لله يابت**** تماسكت ولبست هدومها ثم خرجت من الغرفة رأت فارس يعطيها ظهره ويتحدث ف الهاتف….أكيد هيخلي حد يعطل الكاميرات انا متاكدة دا خبيث ثم اخذت الأسانسير ونزلت ل اسفل
رأها مهران….رايحة فين ي بتي
غزل….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)