رواية تزوجت العمدة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء السابع والثلاثون
رواية تزوجت العمدة البارت السابع والثلاثون
رواية تزوجت العمدة الحلقة السابعة والثلاثون
غزل….فارس كويس جيت بسرعة جبت معاك دكتور
فارس بكذب…. لا مردش عليا
غزل…طب شوف دكتور تاني او نودية المستشفي
فارس….ملكيش دعوة إنتي واطلعي علي الاوضة يلا
غزل…فارس ف ايه
فارس….سمعتي قولت ايه
غزل….طيب ثم تركتهم وصعدت
عفاف…مالك ي ولدي
فارس…مفيش وانت يلا قوم اطلع بره شوف هتعالج نفسك فين
عفاف….وه عيب ي ولدي ميصحش اكده
فارس…محدش يدخل ثم نظر ل محمود وقال سمعت قولت اي ولا لا يلا غور من وشي
محمود وهو يحاول ان يقف…ماشي ي فارس
فارس….فارس بيه
محمود بغيظ…وماله ثم وقف وكاد أن يخرج لكن قابل ف وجهه مهران
مهران….مين الي عمل فيك اكده
محمود…شوية ناس بلطجية
مهران…ناس مين دول
محمود بخبث….اسأل ابنك هو الي بعتهم
مهران…. الكلام ده صح
فارس….صح اي لا طبعا
عفاف….انت كداب ابني مكنش هنا بتتبلي عليه ليه
مهران….اطلع خلي ابراهيم يوديك علي مستشفي
عفاف….غزل بتعرف بتقول واخده ياخويا كورس اسعافات أولية بس فارس خلاها تطلع
مهران…خليتها تطلع ليه
فارس….مراتي وبغير عليها
مهران…عنيات نادي ل غزل تغيرلو علي الجرح ده
محمود….مالوش لازمة هو مش عميق
مهران…اقعد واخلص
محمود وهو ينظر ل فارس بأبتسامة خفيفة…حاضر يحج
جاءت غزل….حضرتك عاوزني
مهران….غيريلو الجرح ده ونضفيه
نظرت غزل ل فارس وجدت ينظر لها بغيظ
مهران….مستنية اذنه اخلصي انا الي بقولك
غزل…حاضر
فارس…استني شمس تعرف تغير
غزل….ايوة
فارس بصوت عالي….شمسسس
شمس من اعلي الدرج….نعم
فارس….انزلي
شمس نزلت…ايه
فارس…. غيري ل ده جرحه وخلصي
شمس…طيب
مهران…ارتحت ياخويا
فارس….ايوة مبحبش مراتي تلمس الاشكال دي ثم اقترب منها وامسك يديها وصعدو غرفتهم
غزل…مالك ي فارس
فارس…لو لقيتك مقربة منو تاني مش هيحصل كويس
غزل….طيب
فارس…غلطاتك زادت اوي الفترة دي فا خلي بالك احسلك
غزل…طيب اهدي انا كنت بساعدو مش اكتر
فارس….لو مات جمبك متقربيش منه
غزل….فيه ايه انا مقربتش انا كنت بعالج جرحه
فارس….لا برضو الي يشوفك يقول خايفة عليه
غزل…مش عارفة انا فعلا خفت كأني اعرفه او قريب مني
فارس بغيظ…..غزززل
غزل…خلاص
فارس….انا رايح الشركة
غزل….امال جيت ليه
فارس…انتي الي اتصلتي علشان كده جيت
غزل….طيب
فارس…تفضلي ف الاوضة متخرجيش
غزل….كنت عاوزة اروح مع شمس نزور بابا
فارس….ماشي خلي بالك من نفسك
غزل….حاضر
فارس…حضرلك الخير ثم قاطعه رنين هاتفه برقم غير مسجل ابتعد قليلا عن غزل واجاب
فارس…الوو
جنات…فارس الحقني ي فارس
فارس…..ف ايه مالك
جنات….الحقني انا ف شقتي ثم اغلقت الهاتف
حاول فارس الاتصال بالرقم مرة اخري وجده مغلق
غزل بشك…ف حاجة
فارس…لا ابدا
غزل…طب ممكن تستناني توصلني
فارس…لا مش هينفع همشي دلوقتي علشان اتأخرت وبعدين انتي مش اهو لابسه
غزل….اه
فارس…خلاص شوفي شمس وخدو ابراهيم
غزل….تمام ي فارس
ذهبت غزل لتنادي شمس سريعا
غزل….شمس خلصتي
شمس…اه
غزل…يلا بسرعة
شمس…ف ايه
غزل….مفيش ثم نزلو
نزل فارس وركب سيارته
غزل ذهب ل ابراهيم
غزل…عاوزة مفاتيح العربية
ابراهيم… ليه ي هانم تحبي اوصلك ف حتة
غزل بعصبية…ملكش دعوة هااات
ابراهيم…اتفضلي
اخذت غزل المفاتيح وادارت السيارة وخرجت من الفيلا
شمس….غزل ف ايه
غزل…مفيش ي شمس
شمس…طب مالك
غزل….مفيش
شمس…مش دي عربية فارس
غزل…اممم
شمس…ماشية وراه ليه
غزل….هقولك بعدين
بعد وقت وصل فارس بيت جنات نزل من السيارة مسرعا وصعد المصعد
نزلت غزل خلفه سريعا
شمس….غززززل
دخلت العمارة وجدته اخذ المصعد وصعد لدور الثالت
خرج فارس من المصعد ودق الجرس فتحت له جنات وهي تبكي
اخذت غزل المصعد وصعدت الدور الثالث
وجدت شقتين
غزل….انهي وحده بقي ياربببي
اقتربت من شقة لكن لم تسمع اي صوت
ثم اقتربت من الشقة المقابلة سمعت
جنات…فارس كويس إنك جييت
فارس….مالك ف ايه
جنات….تعبانة اوي ي فارس
فارس….تعبانة مالك
جنات…بطني وجعاني
فارس….عندك مسكن
جنات…اه ف التلاجة
فارس…استني هجبهولك ثم ذهب الي المطبخ
رجع واعطها البرشام
جنات….انت زعلان مني
فارس….اكيد
جنات…ليه
فارس….انا تقوليلي افضحك
جنات….طلعت مني غصب عني ي حبيبي
فارس….لا والله انا كنت عاوز اموتك فيها
جنات…متزعلش ي حبيبي وبعدين إنت مش هتتجوزني ونعمل فرح بقي ويبقي علي سنة الله وسوله
فارس…لا
جنات…ليه انا زهقت احنا متجوزين عرفي وانت مش بتقعد معايا كتير
خرجت شهقة من غزل
فارس…ف صوت
جنات…اه تقريبا
قام فارس وفتح الباب وجد غزل تبكي بصمت
فارس بصدمة….غزل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)